مزایای اسپورتیج 2019 چیست؟

فهرست مطالب


مزایای اسپورتیج 2019 به‌قدری جذاب بوده‎است که مجله همراه مکانیک اقدام به تهیه مقاله‌ای با همین نام کند. کیا اسپورتیج از پتانسیل بسیارخوبی برخوردار است و می‌تواند یکی از بهترین شاسی‌های جمع‌وجور درسال 2019 باشد. این خودرو دارای فضای داخلی مجلل و سواری آرام است. فن‌آوری و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته آن نیز فوق‌العاده است.

با یک کلیک استعلام خلافی خودرو را بدون دغدغه از اینجا بگیرید

کیا اسپورتیج 2019 همچنین دارای یک موتور پایه اقتصادی است. مدل پایه LX ویژگی‌های استاندارد بسیار خوبی دارد. اگر خریداران علاقه‌مند به یک تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر هستند، SX Turbo Shortage از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ شده و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های برتر برخوردار است. یکی از مزایای اسپورتیج 2019 این است که همه چیز را با یک ضمانت پیشرو در صدر قرار می‌دهد.

این وسیله‌نقلیه ترکیبی عالی از کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. در ادامه این مقاله از همراه‌مکانیک به‌ بحث پیرامون مزایای اسپورتیج 2019 و معرفی آن می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

تاریخچه کیا اسپورتیج

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

کیا اسپورتیج دو دهه تولید را پشت‌سر گذاشته است و هم اکنون با گذر از سه نسل مختلف، در نسل چهارم خود قرار دارد. اولین نسل این خودرو درسال 1993 طراحی شد و تا پایان سال 2003 در خط تولید بود. نسل دوم کیا اسپورتیج در سال 2004 وارد بازار شد و توانست در کنار رقبا به‌ موفقیت خوبی دست یابد. این نسل از اسپورتیج نیز راهی بازار ایران شد.

نسل سوم کیا اسپورتیج بین سال‌های 2010 و 2015 تولید و وارد بازار ایران شد و توجه مشتریان زیادی را به‌ خود جلب کرد. مدل‌های فعلی موجود، چهارمین نسل از این خودرو است که از سال 2015 با ظاهری متفاوت نسبت‌به سایر محصولات این شرکت به‌ خریداران عرضه شده‌است. لازم‎به‌ذکر است که کیا اسپورتیج 2019 نیز تولید شده‌ که متاسفانه این خودرو هنوز به‌ ایران نیامده‌است. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا خواهیدشد.

تابحال خرید خودرو دست دوم با گارانتی اونم از بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودرو در کشور رو تجربه کردی

برای کسب تجربه بی نظیر اینجا کلیک کن

معرفی اسپورتیج 2019

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

اسپورتیج 2019 خودرویی است که به‌وسیله شرکت خودروسازی کره‌ای کیا تولید می‌شود و یکی‌ از کراس‌اوورهای محبوب بازار است. از ویژگی‌های استاندارد اسپورتیج 2019 می‌توان به دوربین عقب، سیستم‌صوتی 6 بلندگو، رادیو ماهواره‌ای، بلوتوث، پورت USB و صفحه لمسی 5 اینچی اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های موجود سانروف سقفی پانوراما، سیستم‌عامل Android Auto ، Apple Car Play، ناوبری، سیستم‌صوتی پرقدرت هارمن کاردون(Harman Kardon)و سیستم سرگرمی اطلاعاتی(infotainment) UVO با صفحه لمسی 7 یا 8 اینچی هستند.

اسپورتیج 2019 رتبه برتر تست تصادف پنج ستاره کامل از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه را به‌دست آورد. موسسه بیمه ایمنی بزرگ‌راه در هر 6 آزمایش تصادف انجام‌شده، بالاترین امتیاز سطح خوب(Good) به‌ آن داده‌است. موسسه بیمه و ایمنی بزرگ‌راه(IIHS) هم‌چنین برای پیشگیری از تصادف در جلو، بالاترین امتیاز یعنی سطح عالی(Superior) را به‌ آن اهدا کرد، اما تنها برای میدان‌دید چراغ‌های جلو، رتبه کم(پایین‌ترین رتبه دوم) را کسب کرد. یک دوربین عقب در اسپورتیج 2019 به‌صورت استاندارد وجود دارد. از ویژگی‌های کمک‌درایور موجود می‌توان به‌ نظارت بر نقطه‌کور، هشدار ترافیک متقاطع عقب، چراغ‌های اتوماتیک بالا، سنسورهای پارکینگ جلو و‌ عقب، هشدار خروج از خط، کمک تغییر مسیر و ترمز خودکار قبل از برخورد اشاره کرد.

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

آیا مدل اسپورتیج 2019 شاسی بلند خوبی است؟

بله، مدل اسپورتیج 2019 شاسی بسیار خوبی است. سواری راحت و هندلینگ کامل را برای شما فراهم می‌کند. در‌ داخل آن، یکی از جادارترین فضای داخلی مجلل در کلاس و بسیاری از ویژگی‌های فنی کاربر‎پسند را پیدا خواهید کرد. ما هم‌چنین آن را فینالیست بهترین شاسی کامپکت سال 2019 برای جایزه پولی نامگذاری کرده‌ایم.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

تعویض پلاک خودرو

راهنمای خرید دست دوم

تعداد کمی از شاسی‌بلندهای جمع‌وجور هستند که می‌توانند با کیفیت همه‌جانبه اسپورتیج 2019 مطابقت داشته باشند. با این وجود بسیاری از رقبا فضای بار بیشتر و مصرف سوخت به‌ازای مسافت پیموده شده، بهتری دارند.

آیا باید مدل اسپورتیج 2019 بخرم؟

اگر به‌دنبال یک شاسی‎بلند جدید و جمع‌وجور هستید، به‌یقین اسپورتیج 2019 شایسته‌ توجه است. علاوه‌بر اشکالات جزیی فوق، اسپورتیج 2019 نسبت به‌ بسیاری از رقبای کلاس، قیمت شروع پایین‌تری دارد. هم‌چنین یکی از بهترین رتبه‌بندی‌های قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده در کلاس را دارد. علاوه‌بر اسپورتیج گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید درنظر بگیرید، مانند مزدا CX-5، هیوندای توسان و تویوتا RAV4. اما اگر اسپورتیج را انتخاب کنید، قطعا انتخاب کاملی انجام داده‌اید.

10 مزایای اسپورتیج 2019

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

اگر قصد خرید خودرو داری ولی وقت کافی برای پیدا کردن خودرو مناسب اونم با گارانتی رو نداری 

کافیه اینجا کلیک کنید و فرم ثبت خرید سفارشی رو پر کنید 

1. فضای داخلی بزرگ و راحت

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

یکی از مزایای اسپورتیج 2019 این است که در هر دو ردیف صندلی، فضای زیادی ارائه می‌دهد. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند. فضای داخلی دارای پوشش دنده چرمی و سایر ویژگی‌های ساختاری با کیفیت بالا است. صندلی عقب دارای یک فضای 60/40 تاشو است که فضای مناسبی برای سرنشین و بار ایجاد می‌کند و با تا کردن، %60 فضا برای بار، باز می‌شود. اسپورتیج 2019 حتی در جاده‌های پر پیچ‌و‌خم نیز به‌راحتی حرکت می‌کند. هم چنین، درایور از یک کنسول و صفحه نمایش طراحی‌شده ارگونومیک بهره می‌برد.

2. مدل پایه عالی

مدل پایه Shortage LX، مجهزبه دوربین پشتیبان و سیستم سرگرمی صفحه لمسی پنج اینچی است. هم‌چنین شامل رادیو ماهواره‌ای و بلوتوث است. می‌توان مدل پایه را ارتقا داد که شامل سیستم چهارچرخ متحرک(AWD) می‌شود. یک بسته محبوب اختیاری LX نیز وجود دارد که دارای Apple Car Play ، Android Auto، صفحه لمسی هفت اینچی ارتقا یافته و سیستم سرگرمی UVO است.

3. موتور پایه توانمند با بروزرسانی موتور توربوشارژر اختیاری

مدل اسپورتیج 2019 مجهز به موتور چهار سیلندر 181 اسب بخار قدرتی است. اگرچه مهاجم‌ترین گزینه نیست، اما از مصرف‌سوختی 23 mpg(یک گالن به‌ازای هر 23 مایل) در سطح شهر و 30 mpg(یک گالن به‌ازای هر 30 مایل) در بزرگراه بهره می‌برد. خریدارانی که به‌دنبال یک تجربه رانندگی اسپرت‌تر هستند باید مدل SX Turbo چهار سیلندر توربوشارژ شده را به‌روز کنند. این پیشرانه 240 اسب بخار نیرو می‌بخشد که باعث افزایش شتاب و قابلیت تردد قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

4. سرگرمی اطلاعاتی(infotainment) UTO و کمک برنامه

اسپورتیج 2019 را می‌توان به‌روز کرد تا شامل برنامه دستگاه تلفن همراه UVO شود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا دستگاه تلفن همراه خود را به اسپورتیج وصل کند. این برنامه درایور را در مورد تشخیص عیب‌یابی وسیله‌نقلیه و سایر نیازهای خودرو آگاه می‌سازد. هم‌چنین برای راننده این امکان را ایجاد می‌کند تا بخش‌های موردعلاقه خود را از دستگاه تلفن‌همراه به‌سیستم ناوبری اسپورتیج ارسال کند. لازم‎به‌ذکر است این برنامه دارای یک سنسور پارکینگ است که به‌گونه‎ای کار می‌کند که بتوانید اتومبیل را به‌صورت اتوماتیک تنظیم کرده و سپس آن را در محل مورد نظر خود پارک کنید.

5. گزینه‌های چراغ هوشمند

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

مدل اسپورتیج 2019 چراغ‌های انتخابی Xenon HID را در‌سطح بالایی ارائه می‌دهد. این‌ها برخی از پیشرفته‌ترین چراغ‌های جلو موجود است. چراغ‌های جلو به‌روز شده اسپورتیج هم‌چنین می‌تواند به‌طور خودکار محوری باشد که به راننده امکان دید بهتر در گوشه و کنار را می‌دهد. سیستم کنترل نور اتوماتیک Drive Wise اجازه می‌دهد حرکت اسپورتیج بین نور پایین و نور بالا هنگام عبور از ترافیک به‌صورت خودکار عمل کند. این امر برای راننده حالتی را به‌وجود می‌آورد تا بدون مزاحمت برای سایر اتومبیل‌ها و پیاده‌ها از چراغ جلو استفاده کند.

خودرو خودت رو بدون دغدغه و چونه زدن با دلال به مشتری واقعی در طرح فروش سفارشی همراه مکانیک بفروش 

اینجا کلیک کن 

6. ارتقاء ایمنی Drive Wise اختیاری

اسپورتیج 2019 را می‌توان با مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی خودکار مجهز کرد. این مجموعه شامل هشدار تصادف از جلو است. این ویژگی تصادف احتمالی را تشخیص داده و خودرو را متوقف می‌کند. ویژگی هشدار تصادف از جلو همچنین جاده را از نظر عابران پیاده نظارت می‌کند. در Drive Wise یک سیستم ترمز هوشمند استفاده شده‌است که راننده را در ترمز کردن با قدرت کامل هنگام لرزش بر روی ترمز، یاری خواهدکرد. سیستم ترمز هم‌چنین برای جبران توزیع وزن، کاربرد نیروی ترمز را تغییر می‌دهد.

7. ویژگی های ایمنی اضافی

مدل اسپورتیج 2019 هم‌چنین مجهز به Drive Wise برای هشدار راننده است. اسپورتیج 2019 بر نقاط‌کور خودرو نظارت خواهدکرد و درصورت وجود موانع، به راننده هشدار می‌دهد. هم‌چنین این دستگاه برای کمک‌به تغییر مسیر، مسیر را بررسی می‌کند تا ببیند که هنگام فعال شدن سیگنال‌های تغییر جهت، مسیر ایمن است یا خیر. اسپورتیج 2019 ، سیستم هشدار خروج ازخط را نیز ارائه می‌دهد که اگر وسیله‌نقلیه از مسیر مشخص‌شده در طول مسیر خارج شود، به راننده هشدار می‌دهد.

8. فضای بار و آپشن‌های ذخیره سازی

گرچه اسپورتیج 2019 دارای فضای باربری کلاس نیست، اما دارای 31 فوت مکعب فضای باری با صندلی‌های موجود در حالت عمودی و  60 درجه عقب تاشو است. این یک بخش باری ازسطح دوگانه را ارائه می‌دهد که به راننده اجازه می‌دهد تا وسایل بلندتر را نیز حمل‌ونقل کند. صندلی عقب فضای 60/40 تاشونده استاندارد دارد که به‌ راننده امکان حمل محموله‌های بزرگ‌تر و مسافران را نیز می‌دهد.

9. پاور لیفت گیت(lift gate) هوشمند اختیاری

یکی دیگر از مزایای اسپورتیج 2019 وجود یک سیستم لیفت‎گیت بدون‎دست پیشرفته است. راننده می‌تواند پاور لیفت گیت را به‌سادگی با ایستادن در کنار آن با کلید fob درجیب خود به‌ مدت سه ثانیه فعال کند. این راحتی اضافی باعث می‌شود که بارگیری خودرو آسا‌ن‎تر و کاربردی‌تر شود.

10. بهترین گزینه گارانتی

گارانتی مدل اسپورتیج 2019 از بالاترین کلاس پنج ساله یا 000،60 مایل گارانتی پایه با 10 سال یا 000،100 مایل گارانتی پیشرانه است. گارانتی پیشرانه کاملاً دو برابر رقبای برتر اسپورتیج 2019 است.

نتیجه گیری مزایای اسپورتیج 2019

مزایای اسپورتیج 2019
مزایای اسپورتیج 2019

مدل اسپورتیج 2019 ارزش اقتصادی بسیار خوبی ارائه می‌دهد که این نیز به‌نوبه خود یکی از مزایای خوب اسپورتیج 2019 است. موتور چهار سیلندر قادر به مصرف سوختی مسافت پیموده شده کافی است. مدل پایه از قیمت مناسبی برخوردار است و گارانتی بسیار سخاوتمندانه‌ای ارائه می‌دهد. پکیج ایمنی Drive Wise قابل ارتقا نیز علاوه‎بر فوق‌العاده بودن، دارای جدیدترین فناوری ایمنی موجود است.

اگر عجله داری و میخوای خودروت رو سریع بفروشی 

اینجا کلیک کن تا توی 72 ساعت خودروت به فروش بره

اسپورتیج قابلیت AWD را در تمام سطوح ارائه می‌دهد، اگرچه موتور اسپرت فقط درسطح تریم برتر موجود است. هم‌چنین دارای کابین بسیار راحت، با فضای داخلی مناسب و سواری روان است. سیستم اطلاعاتی لمسی استاندارد با UVO eService اختیاری نیز فناوری به‌روز شده ارائه می‌دهد. اسپورتیج 2019 ترکیبی از ارزش و پالایش خوب به خریداران خود ارائه می‌دهد. برای اطلاع از قیمت کیا اسپورتیج کلیک کنید.

مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید:

مقایسه کیا سورنتو و کیا اسپورتیج

چرا کیا اسپورتیج بخریم

مقایسه تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج 

مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج 2017

مقایسه شاسی بلندهای محبوب اسپورتیج، توسان، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها