خودروهای با کیفیت 150 تا 200 میلیونی که طرفدار ندارند!

فهرست مطالب


قصه خرید خودرو تقریبا در هیچ کجای دنیا با آن کلاف سردرگمی که این روزها ما در کشورمان با آن سر و کار داریم شبیه نیست و کوچکترین ناآگاهی از شرایط بازار می‌تواند سرمایه فرد را با ضرر هنگفتی مواحه سازد. مشکلات در خرید و فروش خودرو با خارج شدن شرکت‌های خارجی از بازار ایران و افزایش فشار تحریم‌ها بر تولید‌کنندگان داخلی روز به روز در حال افزایش است و این وضعیت با حضور گسترده دلالان بسیار بغرنج شده است. در این میان تصمیمات گاها نادرست دولت‌ها این معادله را پیچیده‌تر کرده و از کشمکش‌های حاصل شده تنها بار بیشتری بر دوش مردم و خصوصا خریداران واقعی خودرو نهاده شده است. بدین ترتیب شکی نیست که در هنگام خرید خودرو یکی از اصول اساسی و مهم شناخت کامل از بازار و یا استفاده از نظر خبرگان است. در همین زمینه ما هم در این سلسله مقالات قصد داریم تا حد ممکن دانش شما را بالا ببریم و تا در هنگام خرید با چشمانی باز دست به انتخاب بزنید. امروز اما در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم به شما خودروهای با کیفیت 150 تا 200 میلیونی که طرفدار ندارند را معرفی کنیم تا شاید اگر قصد خرید دارید و بین چند خودرو مردد مانده‌اید، این گزینه‌ها را نیز مد نظر قرار دهید. با ما همراه باشید.

چری آریزو 5 1397

آریزو 5
آریزو 5

چری از آن دسته از برندهایی است که در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های فراوانی دست یافته و با توجه به محصولات متنوع و با کیفیتی که روانه بازار کرده طرفداران بسیاری پیدا کرده است. آریزو 5 اما سدانی جذاب است که از سال 95 توسط شرکت مدیران‌خودرو پا به بازار ایران نهاد. طراحی جذاب و آپشن‌های متنوع، از مهمترین دلایل اقبال بازار به سمت این خودرو شمرده می‌شوند. این سدان چینی مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1500 سی‌سی است که توان تولید 116 اسب بخار در 6150 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. برگ برنده آریزو 5 ظاهر کاملا به روز جذاب آن است که توازن آن هم در نمای بیرونی و هم در اتاق خودرو حس می‌شود. علاوه بر ان آپشن‌های متعددی نظیر دوربین دنده عقب، سانروف برقی، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی، استارت بدون کلید، سیستم ورود بدون کلید، دی‌لایت و … یه این خودروی چینی دست بالا را داده‌اند. در بحث ایمنی نیز آریزو 5 را می‌توان خودرویی کاملا پیشرو نامید، چرا که 5 ستاره ایمنی از C-NCAP  گواه این موضوع است. این سدان خانوادگی چینی، یکی از خودروهای با کیفیت 150 تا 200 میلیونی است که به دلیل قدرت نه چندان بالای موتور این روزها طرفدار ندارد اما می‌تواند بررسی آن خالی از لطف نیست

آوانته 1390

هیوندا اوانته
هیوندا اوانته

یکی از محبوب‌ترین خودروهای شرکت هیوندای را بی‌شک می‌توان هیوندا اوانته نامید. خودرویی که در دهه ۹۰ میلادی به بازار معرفی شد و خیلی زود به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب جای خود را در میان مردم باز کرد. اوانته در سال 84 به کشور وارد شد و روی خط مونتاژ رفت. استقبال از این خودرو در کشور بینظیر بود اما این خودرو پس از چند سال به دلیل افزایش تحریم‌ها و در پی آن تمایل بازار به محصولات چینی، نتوانست آن طور که باید و شاید جای خود را تثبیت کند. این خودروی کره‌ای مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 2000 سی‌سی است که توان تولید 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 3 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اوانته دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در خود تعبیه کرده و به دلیل هماهنگی خوب گیربکس با موتور، سواری بسیار خوبی را برای راننده رقم می‌زند. ظاهر هیوندای آوانته اگرچه به نظر قدیمی و کلاسیک به‌نظر می‌رسد، اما هنوز هم می‌توان آن را به بسیاری از خودروهایی چینی روز ترجیح داد. کیفیت خوب بدنه و اجزای بکار رفته در اتاق نیز خودرو را از دیگر محصولات هم‌قیمت چینی جدا می‌کند. این سدان خانوادگی کره‌ای، یکی از خودروهای با کیفیت 150 تا 200 میلیونی است که این روزها طرفدار ندارد اما می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

ابزار خلافی خودرو همراه مکانیک رو برای استعلام خلافی خودرو خودت حتما امتحان کن

بی وای دی 1397 F3

بی وای دی F3
بی وای دی F3

بی‌وای‌دی F3 یکی از محصولاتی است که تازه پا به بازار گذاشته و در همین مدت کوتاه هم توانسته رضایت خریداران خود را جلب کند. این چینی تازه‌نفس توسط شرکت کارمانیا وارد ایران شده است. بی‌وای‌دی F3 با استفاده از پلتفرم تویوتا کرولای نسل نهم طراحی شده و شباهت این خودرو به محصولات تویوتا از همین جا نشات می‌گیرد. بی‌وای‌دی F3 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1500 سی‌سی است که توان تولید 107 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 5.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اگر از موتور نه چندان قدرتمند بی‌وای‌دی F3 بگذریم، با انبوهی از آپشن‌ها مواجه می‌شویم که تعبیه آن‌ها در خودرویی با این قیمت بسیار جذاب است. بعلاوه آنکه ظاهر زیبای این خودرو کاملا بر رقبای چینی‌اش دست بالا را دارد و طراحی آن کاملا شما را به یاد محصولات تویوتا می‌اندازد. همچنین صفر بودن این خودرو در مقایسه با سایر گزینه‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند در انتخاب آن حائز اهمیت باشد. این سدان چینی با توجه به قیمت نسبتا پایین خود، گزینه معقول و قابل بررسی در محدوده 150 تا 200 میلیون تومان است، اما بازار به این خودروی چینی هم چندان تمایلی نشان نمی‌دهد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه جک j4 و چری آریزو 5

معایب چری آریزو 5

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
7.62mm
1399-03-16 14:54

من دارنده بی وای دی اف۳ هستم و در دوسال 35هزار کیلومتر رانندگی کردم. با اینکه به خاطر تحریمها دیگه تولید نمیشه ولی اونقدر ماشین راحت و خوبی هست که هیچ جایگزینی برای خریدش پیدا نکردم. تعلیق نرم، مصرف پایین، استهلاک موتور و تعلیق پایین، طراحی داخل و بدنه خوب از مزایاش هست. من در این مدت نیاز به خدمات گارانتی پیدا نکردم و حتی عیب جزیی پیدا نکرده. فقط لامپ چراغ کوچک سوخت.