با یک میلیارد تومان خودروی صفر چی بخرم؟

فهرست مطالب


یک میلیارد تومان در کشور ما، پول نسبتا زیادی تلقی می‌شود که خیلی‌ها به‌سختی می‌توانند حتی تصور پرداخت چنین مبلغی را جهت خرید اتومبیل به ذهن خود راه بدهند. از همین رو، افرادی نیز که توانایی و قصد پرداخت چنین بهایی را دارند، باید دقت بیشتری در انتخاب اتومبیل خود داشته باشند تا بیشترین بهره را از صرف چنین هزینه گزافی برای خودرو به دست آورند.

به همین دلیل، در مقاله پیش رو قصد داریم تا بهترین خودروهای صفرکیلومتر بازار کشور در رده قیمتی حدود یک میلیارد تومان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری در این عرصه خطیر داشته باشید؛ لطفا در ادامه با ما همراه شوید.

تویوتا پریوس تیپ c مدل ۲۰۱۷

پریوس

متاسفانه چند سالی است که ورود خودروهای معتبر و مشهور جهانی به بازار ایران به طور کامل ممنوع شده است و به‌ندرت می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر خارجی را در بازار خودروی کشور پیدا کرد. با این حال، اگر بتوانید تویوتا پریوس تیپ سی مدل ۲۰۱۷ را در نمونه‌های صفرکیلومتر بیابید، قیمت آن چیزی در حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

این خودروی ژاپنی از لحاظ کیفیت ساخت، امنیت و مصرف سوخت، یکی از بهترین سدان‌های حال حاضر موجود در کشور به شمار می‌رود  و تیپ سی آن به‌عنوان نسخه فول‌آپشن، امکانات مناسبی هم‌چون کروزکنترل هوشمند، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، اتوپارک، انواع رادارهای ایمنی نظیر هشدار نقطه کور، تغییر مسیر، هشدار تصادف، سیستم تابلوخوان و سامانه تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، نمایش‌گر لمسی ۷ اینچی، چندین کیسه‌هوا و بسیاری امکانات دیگر را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ناگفته نماند که پیشرانه هیبریدی این خودرو نیز از یک موتور ۱۸۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی به‌علاوه موتور الکتریکی تشکیل شده است و درمجموع، قدرتی معادل ۱۲۱ اسب‌بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور در دسترس قرار خواهد داد. این سدان ژاپنی، از چابکی مناسبی بهره‌مند است و شتاب صفرتاصد آن برابر ۱۰.۶ ثانیه است. میانگین مصرف سوخت پریوس نیز تنها ۳.۳ لیتر در صد کیلومتر است و باید بدانید که در این‌جا با یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای موجود در کشور مواجه هستید؛ بنابراین، اگر با ظاهر پریوس و قوای هیبریدی آن مشکلی ندارید، می‌توانید آن را به لیست گزینه‌های یک‌میلیاردی خود اضافه کنید.

سانگ یانگ تیوولی مونتاژ مدل ۱۴۰۰

تیوولی

شرکت رامک خودرو از نیمه دوم ۱۳۹۹ مدل‌های مونتاژ تیوولی را به دست مشتریان داخلی رساند که اکنون می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو را به قیمت حدود یک میلیارد تومان در بازار کشور خریداری کرد. سانگ یانگ تیوولی مونتاژ، از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با نمونه آرمور وارداتی ۲۰۱۸ دارد و داشبورد آن به طور کامل نسبت به نمونه وارداتی دچار تغییر شده است. صفحه کیلومترشمار، اهرم تعویض دنده و نمایش‌گر لمسی داشبورد نیز در قیاس با نمونه‌های وارداتی تفاوت پیدا کرده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

با این حال، از لحاظ فنی و سطح آپشن‌ها تفاوتی بین نمونه‌های مونتاژی و مدل وارداتی ۲۰۱۸ تیوولی مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین، این خودرو از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر نیرو دریافت می‌کند و عملیات انتقال قدرت را به گیربکس ۶دنده اتوماتیک سپرده است.

شتاب صرتاصد تیوولی حدود ۱۲.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت 175 کیلومتربرساعت به‌علاوه میانگین مصرف سوخت ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، نمرات درج‌شده در کارنامه فنی کراس‌اوور کره‌ای شرکت رامک خودرو هستند.

 با این تفاسیر، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب در بازه قیمتی یک میلیارد تومان، همین سانگ یانگ تیوولی مونتاژی خواهد بود که به‌عنوان یک خودروی صفرکیلومتر، قادر است از لحاظ سطح کیفی و نیز تنوع آپشن و توان فنی، کارکردی متقاعدکننده داشته باشد.

اس دبلیو ام G01F

swm

نام شرکت سیف خودرو، این روزها بیشتر به دلیل عرضه کراس‌اوورهای شرکت چینی SWM بر سر زبان‌ها افتاده است. این خودروساز ایرانی، از سال ۹۹ کراس‌اوور زیبای G01F را به دست مشتریان داخلی رسانده است و می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را به قیمت حدود یک میلیارد تومان در بازار خریداری کرد. طراحی ظاهری اسپرت و امکانات رفاهی متنوع، ازجمله نقاط قوت swm g01f  هستند که به‌راحتی می‌توانند شما را جهت خرید این محصول زیبا متقاعد کنند.

از لحاظ فنی، یک پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری در دل محصول سیف خودرو جانمایی شده است تا قدرتی معادل ۱۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را در همکاری با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به سوی چرخ‌های جلو روانه کند. این محصول، معادل ۹.۶ لیتر در هر صدکیلومتر سوخت مصرف می‌کند و شتاب صفرتاصد آن نیز حدود ۱۲.۷ ثانیه ارزیابی شده است. البته در این میان، باید گفت از لحاظ میانگین مصرف سوخت و سطح چالاکی کمی پایین‌تر از رقبا قرار دارد.

اس دبلیو ام در بحث امکانات رفاهی، بسیار مناسب ظاهر شده و خود را به انواع و اقسام تجهیزات مسلح کرده است که ازجمله باید به کروزکنترل هوشمند، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حس‌گرهای پارک، رادار هشدار نقطه کور – تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، اتولایت، دی‌لایت، نمایش‌گر ۱۰ اینچی لمسی، دوربین‌های ۳۶۰ درجه و عقب و جانبی، کیسه‌های هوا، ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده، شارژر وایرلس، سقف پانوراما، سانروف و… اشاره کرد.

با این حساب، بهتر است محصول سیف خودرو را نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌های یک میلیارد تومانی صفرکیلومتر در گوشه ذهن داشته باشید.

نیسان جوک پلاتینیوم مدل ۲۰۱۷

 نیسان جوک

اگر بتوانید نمونه‌های صفرکیلومتر نیسان جوک پلاتینیوم ۲۰۱۷ را در بازار بیابید، احتمالا باید بهایی در حدود یک میلیارد تومان جهت خرید این محصول هزینه کنید. نیسان جوک به‌عنوان یک خودروی ژاپنی، از کیفیت بالایی برخوردار است و مدل پلاتینیوم آن، امکانات بیشتری را نسبت به تیپ اسکای پک ارائه می‌دهد.

 جوک پلاتینیوم، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۸  نیوتن متر برخوردار است و می‌تواند شما را ظرف مدت ۱۱.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت نیسان جوک نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

در مورد امکانات نیز باید گفت که پلاتینیوم تقریبا مناسب ظاهر شده است و از کروزکنترل، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل دینامیکی نیسان، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور – تغییر لاین و رادار تشخیص اشیا متحرک، اتولایت، ارتفاع نور اتوماتیک، نمایش‌گر ۵.۸ اینچی، انواع دوربین‌های دید اطراف، کیسه‌های هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک، سقف پانوراما، سانروف و برخی تجهیزات دیگر بهره می‌برد. این خودرو از لحاظ فنی چندان چابک ظاهر نشده است؛ اما به هر حال، می‌تواند سواری مناسب و استهلاک پایینی را برای صاحبان خود به‌همراه بیاورد.

هیوندای النترا ۲۰۱۸

النترا

یکی از معروف‌ترین سدان‌های کره‌ای در بازار ایران، مدل النترا است که نسل‌های پنجم و ششم آن در بازار کشور با همین نام حضور یافته و مورد استقبال مشتریان داخلی قرار گرفته‌اند. نسل ششم هیوندای النترا در قالب مدل‌های ۲۰۱۷ -2018 به بازار کشورمان معرفی شد که برخلاف گذشته، از ظاهری محافظه‌کارانه‌تر بهره می‌برد. النترا AD مدتی نیز توسط کرمان موتور به‌صورت مونتاژ داخل به دست مشتریان ایرانی رسید؛ اما در این‌جا، ما نمونه وارداتی ۲۰۱۸ آن را به‌عنوان یک خودروی یک میلیارد تومانی مدنظر قرار دادیم.

این سدان شرقی، از پیشرانه ۲ لیتری ۴سیلندر با قدرت 153اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر نیرو دریافت کرده است و شتاب ۹.۶ ثانیه را در فرایند صفرتاصد کیلومتر بر ساعت از خود به نمایش می‌گذارد. حداکثر سرعت النترا ۲۰۱۸، به‌ رقم ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در این بین، چیزی برابر با ۷.۵ لیتر سوخت به ازای پیمایش صدکیلومتر مسافت خواهد سوزاند.

کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری، انواع حس‌گرهای پارک و باران و فشار باد تایر، رادار هشدار نقطه کور، گرم‌کن فرمان، نمایش‌گر لمسی داشبورد، دوربین عقب، هفت کیسه‌هوا، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی شش‌حالته برقی راننده، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، گرم‌کن صندلی عقب، صندوق برقی، سانروف و …، مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی و ایمنی این سدان کره‌ای را تشکیل می‌دهند.

بنابراین، اگر به دنبال یک سدان مناسب به قیمت حدود یک میلیارد تومان هستید، النترا ۲۰۱۸ را نیز در اولویت‌های خود قرار دهید.

جمع‌بندی

خرید اتومبیل صفرکیلومتر آن هم به قیمت یک میلیارد تومان، نیازمند سنجیدن همه جوانب، به‌ویژه نوع کاربری و نیاز شخصی است و هرکس به فراخور احتیاجات و سلایق خود، می‌تواند به انتخاب در این حوزه دست بزند؛ بنابراین، ضمن درنظرداشتن میزان گستردگی خدمات پس‌ازفروش، بازار دست‌دوم و کیفیت تولیدات برند سازنده، می‌توانید از میان گزینه‌های بالا، بر حسب سلیقه و نیاز خود یک مورد را برگزینید.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
سینا
1400-01-22 00:09

باید خون گریست فقط همین بقران مجید تا خودم نمیدیدم باور نمیکردم چرا یک میلیارد تومن ، با صد میلیون تومن پول پراید لوکس ترین ماشین رو در عمان میتونید سوار بشین