خوش‌فروش‌ترین خودروهای یک میلیاردی بازار

فهرست مطالب


 در تمامی نقاط جهان، خرید نمونه دست‌دوم یک اتومبیل لوکس و گران‌قیمت می‌تواند با چالش‌های فراوانی همراه باشد؛ اما در بازار کشور ما، این موضوع کمی متفاوت است.

شرایط خاص اقتصادی در بازار داخلی، باعث شده است تا خودرو به چشم یک کالای سرمایه‌ای در کشورمان دیده شود. ازهمین‌رو، خریداران ایرانی پیش از این که برای انتخاب و خرید اتومبیل موردنظر خود اقدام کنند، باید علاوه ‌بر درنظرگرفتن تمامی اولویت‌های موردنظر خود، درباره خوش‌فروش یا بدفروش‌بودن آن خودرو نیز حسابی تحقیق کنند.

چنین معضلی در مورد خودروهای گران‌قیمت که حدود یک میلیارد قیمت دارند، تا حدودی جدی‌تر و حساس‌تر نیز می‌شود؛ به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم خودروهای یک میلیاردی را به شما مخاطبین عزیز معرفی کنیم که در صورت خرید، به‌راحتی و در کمترین زمان بتوانید برای فروش آن‌ها اقدام کنید.

لیست منتخب خودروهای خوش‌فروش با بودجه یک میلیارد تومان

در ادامه، فهرستی از پیشنهادهای همراه مکانیک برای خرید خودروهای خوش‌فروش با بودجه یک میلیارد تومان را برای شما قرار داده‌ایم و مشخصات و ویژگی‌های برخی از آن‌ها را برای شما بیان کرده‌ایم؛ البته لیست خودرو‌هایی که می‌توان در این بازه قیمتی خریداری کرد، بسیار مفصل‌تر از این موارد است؛ اما در این جا، محبوبیت در بازار خریدوفروش دست‌دوم یا دراصطلاح خوش‌‌فروش‌بودن را اولویت قرار داده‌ایم.

  • هیوندای سانتافه دودیفرانسیل 2015
  • تویوتا پرادو چهاردرب 4 سیلندر 2005
  • هیوندای سوناتا LF  2015
  • هیوندای النترا AD 2017
  • کیا اسپرتیج 2015
  • کیا سراتو 2017

هیوندای سانتافه 2015

هیوندای سانتافه

همان‌طورکه می‌توان انتظار داشت، در صدر لیست پرفروش‌ترین خودروهای یک میلیاردی بازار، نام هیوندای سانتافه می‌درخشد. یک شاسی‌بلند متوسط شهری که طی یک دهه گذشته، در مدل‌های متنوعی راهی بازار کشورمان شده است و در هر دوره‌ای، با تکیه‌ بر ویژگی‌های مثبت خود، توانسته است نظر بسیاری از خریداران را به سوی خود بکشاند.

خوش‌نامی نسل‌های قبلی هیوندای سانتافه، باعث شد تا زمانی که نسل سوم آن در قالب مدل‌های 2014 و 2015 به بازار کشورمان رسید، به‌راحتی بتواند سایر رقبا را کنار زند و به فروش چشم‌گیری دست یابد.

شاید توان فنی هیوندای سانتافه 2015 نتواند به خوبی مدل‎‌های شش یا هشت‌سیلندر گذشته باشد؛ اما طراحی جذاب، امکانات متنوع، شبکه گسترده خدمات کرمان موتور و آسان موتور در کنار کابین جادار این خودرو، باعث شده است تا این خودرو به یکی از خوش‌فروش‌ترین خودروهای حاضر در این بازه قیمتی بدل شود.

تویوتا پرادو چهاردرب 4سیلندر 2005

پرادو

تنها شاسی‌بلند آفرودی حاضر در لیست خودروهای خوش‌‌فروش با بودجه یک میلیارد تومان، تویوتا پرادو است که در تیپ GX قابل‌خریداری است. شاید در حال حاضر، سال تولید این خودرو برای بسیاری از خریداران چندان جالب توجه نباشد یا این که امکانات رفاهی آن نتواند در مقایسه با هیوندای سانتافه حرفی برای گفتن داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که پرادو هر چه باشد، یک تویوتا است! یعنی شما قرار است خودرویی خریداری کنید که استهلاک بسیار کمی دارد و به این راحتی‌ها خرج اساسی برای مالک به‌همراه نخواهد داشت. گرچه توانایی‌های حرکتی موتور 4سیلندر این خودرو به پای تیپ VX که از موتور 6 سیلندر بهره می‌برد، نمی‌رسد، اما قطعا در مسافرت‌های طولانی و مخصوصا بیراهه‌نوردی، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

چنین ویژگی‌هایی، دست به دست هم داده‌اند تا مالکین تویوتا پرادو، زمان فروش این خودرو با مشکل چندانی مواجه نشوند و نسبت به سایر خودروهای هم‌دوره، راحت‌تر بتوانند ماشین خود را به پول نقد تبدیل کنند.

هیوندای سوناتا  LF  2015

سوناتا

در کشور ما، بیش از سه دهه است که هیوندای سوناتا در نسل‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود؛ در این بین، سوناتا LF هفتمین نسل از این سدان محبوب است که پس از سوناتا YF‌ به بازار عرضه شد.

این خودرو، از کابین جادار و سواری نرم و لذت‌بخشی برخوردار است و چنین مواردی در کنار امکانات رفاهی متنوع، باعث شده است تا سوناتا ال اف برای خانواده‌های پرجمعیت خودرویی ایده‌آل باشد. موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر این خودرو نیرویی برابر با 176 اسب بخار تولید می‌کند و برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد به زمانی در حدود 10 ثانیه نیاز دارد که برای یک سدان 1.5 تنی، عدد نسبتا قابل‌قبولی به نظر می‌رسد.

مزایای متعدد هیوندای سوناتا در کنار محبوبیت فراوان نسل‌های مختلف این خودرو از گذشته تا به امروز، باعث شده است تا بازار دست‌دوم سوناتا LF، رونق قابل‌توجهی را در بازار کشورمان داشته باشد و این خودرو، به‌عنوان یکی از خوش‌فروش‌ترین سدان‌های بازه قیمتی یک میلیارد تومان شناخته شود.

کیا سراتو 2017

کیا سراتو

دیگر خودروی حاضر در لیست خوش‌فروش‌ترین خودروهای یک میلیاردی بازار، یک سدان جمع‌وجور شهری به نام کیا سراتو 2017 است. این خودرو که درواقع نمونه فیس‌لیفت سومین نسل از خاندان سراتو محسوب می‌شود، به‌واسطه فعالیت‌های شرکت اطلس خودرو از سال 2017 تا 2018 در بازار کشورمان عرضه شد و از همان بدو ورود، توانست به فروش قابل‌توجهی دست یابد.

زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر قرار دارد که می‌تواند 160 اسب‌بخار قدرت را از طریق یک گیربکس 6سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند. شاید چالاکی این خودرو چندان جالب‌توجه نباشد، اما مطمئنا استهلاک پایین آن، می‌تواند لبخند رضایت را روی لبان شما بنشاند.

مواردی هم‌چون مصرف سوخت اقتصادی، طراحی ظاهری جذاب، امکانات متنوع، هزینه نگه‌داری مقرون‌به‌صرفه در کنار دسترسی نه‌چندان دشوار به خدمات و قطعات، دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شما پس از خرید کیا سراتو 2017، نگرانی از بابت فروش آن نداشته باشید.

کلام آخر

در این بازه قیمتی، به‌نوعی می‌توان گفت که دست شما برای انتخاب خودروی موردنظرتان باز خواهد بود و می‌توانید بخش بزرگی از انتظارات خود را از خودرویی که خریداری می‌کنید، برآورده کنید؛ اما درمجموع، اگر می‌خواهید هنگام فروش خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن اتومبیل خود را به پول نقد تبدیل کنید، بهتر است محبوبیت‌ خودروی مورد نظرتان در بازار دست‌دوم را نیز به‌خوبی بررسی کنید.

در این بازه قیمتی، می‌توانید به سراغ کیا اسپرتیج 2015 و نمونه‌های کم‌کارکرد هیوندای النترا 2017 نیز بروید و بدون نگرانی از بابت بازار خریدوفروش نمونه کارکرده آن‌ها، از سواری با اتومبیل خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها