بهترین خودروهای آفرودی با بودجه 1 میلیارد تومانی

فهرست مطالب


چند سالی می‌شود که تب آفرودسواری در کشورمان بالا گرفته و علاقمندان به این رشته با هر سطح بودجه، سعی در خرید خودرویی آفرودی دارند. از سوی دیگر برگزاری تورهای کویرنوردی و جنگل نوردی از سوی آژانس‌های مسافرتی، نیازمند خودروهای آفرودی است و این مراکز نیز نسبت به خرید یا اجاره چنین خودروهایی اقدام می‌کنند.

تمامی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که از سال 2013 تا به امروز به واسطه محدودیت‌های اعمال شده بر واردات، عرضه خودروهای مشهور آفرودی که از پیشرانه‌های حجیم بهره می‌برند متوقف شده است.

در این مطلب نگاهی به خودروهای آفرودی خواهیم داشت که در محدوده قیمتی یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند. البته باید خاطرنشان کرد که در این محدوده قیمت خودروهای آفرودی مسن‌تر نیز قابل خریداری هستند، اما در این نوشتار تنها به خودروهایی اشاره می‌کنیم که از نظر طراحی ظاهری و فناوری ساخت، همچنان قابل قبول محسوب می‌شوند و اصطلاحا مدل بالاتری دارند. با ما همراه باشید تا خودروهای آفرودی محدوده یک میلیارد تومان بازار را بهتر بشناسید.

تویوتا پرادو نسل سوم

تویوتا پرادو نسل سوم

هنگامی که صحبت از آفرود بین اهالی خاورمیانه مطرح می‌شود، نخستین نامی که به ذهن هرکسی خطور می‌کند تویوتا است. تویوتا برای سال‌ها به عنوان یکی از بهترین سازندگان خودروهای آفرودی شناخته شده و خودروهای آفرودی برند تویوتا در میان مشتریان خاورمیانه و آفریقا به شدت محبوب هستند.

[hm_sell_form_inline]

نخستین گزینه موجود در بین خودروهای آفرودی محدوده قیمتی یک میلیارد تومان، تویوتا پرادو نسل سوم است. این خودرو برادر کوچکتر تویوتا لندکروزر محسوب می‌شود و نسل سوم آن با کد J120 به بازار کشورمان راه پیدا کرد. نسل سوم تویوتا پرادو در دو نسخه چهاردر و دودر وارد ایران شد که نسخه‌های دو در آن تنها با پیشرانه چهار سیلندر و نسخه‌های چهار در تویوتا پرادو، در دو تیپ VX مجهز به پیشرانه شش سیلندر و GX مجهز به پیشرانه چهار سیلندر در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفتند.

تویوتا پرادو نسل سوم

نمونه‌های دودر چهار سیلندر از گزینه‌های مطرح برای آفرود سواران در بازه قیمتی یک میلیارد تومان محسوب می‌شوند. این نسخه از تویوتا پرادو در مدل‌های 2006 الی 2009 موجود است و برای خرید آن، به بودجه‌ای در حدود 900 میلیون الی یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. انتخاب بین نسخه‌های مختلف تویوتا پرادو در این محدوده قیمت کاری دشوار است، چرا که خریدار می‌تواند با صرف هزینه بیشتر نسخه‌های سالم‌ و کم‌کارکرد را خریداری کند یا اینکه گزینه‌های ارزان‌تر را خریداری کرده و مابقی مبلغ را برای خرید تجهیزات آفرودی صرف کند.

کیا موهاوی

کیا موهاوی

شاسی بلند سایز متوسط کیا نیز یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بین خودروهای آفرودی بازه یک میلیارد تومان است. کیا موهاوی حاصل تلاش خودروسازی کره‌ در ابتدای قرن بیست و یکم برای ورود قدرتمند به بازارهای جهانی بود و به همین دلیل شباهت انکارناپذیری به شاسی‌بلندهای آمریکایی دارد. همین مساله سبب شد تا کیا موهاوی در بازار ایران که از وجود خودروهای آمریکایی محروم است، به شدت محبوب شود.

واردات کیا موهاوی به ایران با مدل 2009 میلادی آغاز شد و این روند تا سال 2013 که محدودیت‌های غیرمنطقی گریبان واردات خودرو را گرفتند، ادامه یافت. کیا موهاوی با دو پیشرانه شش سیلندر و هشت سیلندر به بازار کشورمان راه یافت که نسخه‌های هشت سیلندر در بین اهالی بازار به شدت محبوب شدند.

کابین کیا موهاوی

کیا موهاوی در مقایسه با تویوتا پرادو نسل سوم، گزینه اقتصادی‌تری برای خرید در بین خودروهای آفرودی بازه یک میلیارد تومان محسوب می‌شود. این خودرو علاوه‌بر ارائه کابین بزرگتر و موتور بسیار قوی‌تر، توانایی‌های حرکتی بیشتری را نیز به اجرا می‌گذارد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

برای خرید کیا موهاوی در نسخه‌های شش سیلندر به بودجه‌ای در حدود 800 میلیون تومان نیاز خواهید داشت و اگر مقداری بیشتر هزینه کنید، کیا موهاوی هشت سیلندر در بازه قیمتی 900 میلیون الی یک میلیارد و صد میلیون تومان در انتظار شما خواهند بود.

میتسوبیشی پاجرو نسل چهارم

میتسوبیشی پاجرو نسل چهارم

میتسوبیشی پاجرو رقیب نزدیک تویوتا پرادو و تویوتا لندکروزر در بازار جهانی است که نسل‌های مختلف آن در بازار کشورمان موجود هستند. تولید نسل چهارم این خودرو از سال 2006 آغاز شد و در مدل‌های 2006 الی 2009 به بازار کشورمان راه یافت. میتسوبیشی پاجرو در مقایسه با رقیب نزدیک خود یعنی تویوتا پرادو قیمت کمتری را برای خرید مطالبه می‌کند، اما دسترسی به لوازم یدکی این خودرو چندان راحت نیست.

نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو در سه تیپ GL، GLS و GLX به بازار کشورمان راه یافت که نسخه GL‌ تیپ پایه، نسخه GLS تیپ میانی و نسخه GLX‌ تیپ فول آپشن این خودرو محسوب می‌شوند. کیفیت ساخت میتسوبیشی پاجرو همچون دیگر خودروهای ژاپنی از نکات مثبت این خودرو محسوب می‌شود و عاملی مهم در ترغیب مشتری به خرید خودروهای کارکرده ژاپنی خواهد بود.

کابین میتسوبیشی پاجرو

نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو در نمونه‌های چهاردر و دودر به کشورمان وارد شد که اکثر نسخه‌های وارد شده از نوع چهاردر هستند. میتسوبیشی پاجرو نسل چهارم در نسخه چهار در به پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر مجهز است و با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان، قادر به خرید این خودرو خواهید بود.

سانگ یانگ رکستون نسل اول و فیس لیفت نسل اول

سانگ یانگ رکستون

سه خودرویی که تا به اینجای مقاله «خودروهای آفرودی که با بودجه یک میلیارد تومان می‌توان خرید» معرفی کردیم، خودروهایی مرسوم برای دوست‌داران آفرود در محدوده قیمتی یک میلیارد تومان محسوب می‌شوند. با این حال افرادی هستند که به خرید خودروهای خاص و منحصر به فرد علاقه دارند یا از تجربه مالکیت کیا و تویوتا خسته شده‌اند. برای این دسته از افراد، سانگ یانگ رکستون نسل اول بهترین گزینه‌ است.

شرکت خودروسازی کره‌ای سانگ یانگ به اندازه دو خودروساز هموطن خود یعنی کیا و هیوندای شناخته شده نیست، اما شهرت قابل توجهی در زمینه ساخت خودروهای آفرودی دارد. محصولات سانگ یانگ از نظر طراحی در مقایسه با رقبای خود جایگاه ضعیف‌تری دارند، اما قابلیت‌های آفرودی قابل‌قبولی را ارائه می‌دهند. از این رو خرید سانگ یانگ رکستون نسل اول برای افراد علاقمند به آفرود، انتخابی منطقی خواهد بود. پیشرانه 3.2 لیتری شش سیلندر سانگ یانگ رکستون این خودرو را در حد کیا موهاوی و میتسوبیشی پاجرو ارتقا می‌دهد، هرچند ظاهر غیرمعمول و دشواری دسترسی به قطعات و لوازم یدکی ممکن است مشتری را از خرید این خودرو پشیمان کند.

سانگ یانگ رکستون

نسل اول سانگ یانگ رکستون در دو نسخه قبل و بعد از فیس لیفت به بازار کشورمان راه یافت که اکنون هر دو نسخه از خودروهای آفرودی بازه یک میلیارد تومان هستند. نسخه ساده سانگ یانگ رکستون در مدل‌های 2010 الی 2012 با قیمتی کمتر از 900 میلیون تومان نیز قابل خریداری است.

با این وجود اگر چهره نه چندان متناسب سانگ یانگ رکستون برای شما نامطلوب به نظر می‌رسد، بهتر است اندکی بیشتر هزینه کرده و نسخه فیس لیفت با مدل 2013 را خریداری کنید. نمونه‌های فیس لیفت سانگ یانگ رکستون 2013 با قیمتی در حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان قابل دستیابی هستند که نسبت به نسخه اصلی مجهزتر بوده و سواری راحت‌تری را به سرنشینان ارزانی می‌دارد.

کلام آخر

خودروهایی که در متن به آن‌ها اشاره شد، مطرح‌ترین گزینه‌های موجود در بین خودروهای آفرودی بازه قیمتی یک میلیارد تومان هستند که ترکیبی از امکانات رفاهی، سواری مطلوب و قابلیت‌های آفرودی را ارائه می‌دهند و نمادی از روزگار خوش بازار خودرو ایران هستند!

با این حال نباید از یاد برد که مدت‌ها است روزهای خوش بازار خودرو ایران سپری شده‌اند و حدود دو سال است که هیچ‌گونه خودرو خارجی از طریق واردات به بازار کشورمان عرضه نشده است. خودروهای ذکر شده در متن نیز اکنون اتومبیل‌هایی مسن محسوب می‌شوند که در صورت نگهداری کم‌دقت، با مشکلات مختلفی دست به گریبان هستند. از این رو انجام کارشناسی خودرو پیش از خرید خودروهای آفرودی مسن و با کارکرد بالا حیاتی و الزامی است.

از سوی دیگر خرید خودرو برای آفرود، نکات متفاوتی نسبت به خرید خودروهای معمولی دارد. خودروهایی که برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور  و عبور از شرایط دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید به تجهیزات و ادوات مختلفی مجهز باشند. از این رو نباید تنها قیمت خالص خودرو را به عنوان معیاری برای هزینه خرید خودرو آفرودی تلقی کرد، بلکه هزینه تجهیزات و کیت‌های مختلف آفرودی را نیز باید به این قیمت اضافه کنید تا هزینه نهایی برای خرید یک خودرو آفرودی مناسب و کاربردی به‌دست آید.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
فرشاد
1399-11-12 21:45

کلام آخر ذره. ای از آفرود و ماشین آفرود سرتون نمیشه