پراید ۱۱۱ از مدار تولید سایپا خارج شد

فهرست مطالب


به گزارش صفحه اخبار خودرو همراه مکانیک؛ گروه خودروسازی سایپا در چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۹ آخرین نسخه پراید ۱۱۱ را تولید کرد و به این ترتیب دومین مدل پراید نیز از مدار تولید این شرکت کنار گذاشته شد. خبر توقف تولید پراید ۱۱۱ در حالی از سوی سایپا منتشر می‌شود که این شرکت چندی پیش اعلام کرده بود تولید پراید ۱۱۱ تا آخر اردیبهشت ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت، چرا که موظف به تحویل خودرو مشتریانی است که از پیشتر پراید ۱۱۱ را خریداری کرده‌اند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این رابطه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و همچنین افزایش تولیدی که در اواخر سال گذشته داشتیم، توانستیم یک ماه زودتر تولید پراید ۱۱۱ را متوقف کنیم.

پراید 111
پراید 111

سلیمانی در ادامه از برنامه جدی این شرکت برای خارج کردن تمام نسخه‌های پراید از سبد محصولات سایپا خبر داد و گفت: پس از توقف تولید پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ در حال برنامه‎ریزی برای توقف تولید پراید ۱۳۱ نیز هستیم و در تلاشیم در تیرماه سال جاری خانواده پراید را به طور کلی از مدار تولید سایپا خارج کنیم. او در ادامه گفت: پراید یک خودروی درون شهری با مصرف سوخت پایین است که ارزان‌ترین هزینه نگهداری را نسبت به دیگر محصولات سایپا دارد اما رانندگی با سرعت بالا در جاده‌های برون شهری و استفاده نادرست از این خودرو سبب شد انتقاد‌های بسیاری به آن وارد شود که بر همین اساس توقف تولید این خودرو در دستور کار سایپا قرار گرفت.

پراید 111
پراید 111

با این حال اما همچنان جایگزینی برای پراید نمی‌توان متصور بود، چراکه تولید خودرویی با این قیمت در شرایط اقتصادی کنونی عملا امکان‌پذیر نیست. سایپا در نظر دارد کیفیت خودروهای قدیمی خود را بالا ببرد و محصولاتی با کیفیت‌تر و مدرن‎تر از گذشته تولید کند.  پیش‎بینی می‎شود دیگر خودرویی با سطح کیفی پراید در بازار نباشیم و دست کم در چندین ماه آینده خلا پراید به‎وضوح حس شود.

منبع: تسنیم

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

معایب پراید

جعبه فیوز پراید

چراغ چک پراید

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها