رونمایی ایران خودرو از رانا تمام برقی

فهرست مطالب


اولین رانا تمام برقی، محصول دانش بنیان شرکت ایپکو (شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو) با حضور مدیر‌عامل ایران‌خودرو و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در حاشیه همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت، رونمایی شد.  به گزارش مجله همراه مکانیک، طراحی قطعات، کالیبراسیون، سیستم برق و قطعات مکانیکی رانای برقی در شرکت ایپکو انجام شده و حدود 50 درصد از قطعات آن نیز بومی‌سازی شده‌است.

رانا برقی
رانا برقی

همچنین سامانه وی.سی.یو که وظیفه شارژ خودرو را بر عهده دارد تماما ساخت ایران است و طبق پیشبینی‌ها ظرف 2 سال آینده، نمونه اولیه آن به تولید انبوه خواهد رسید. این ایستگاه شارژ که توسط شرکت ایپکو توسعه یافته است، به‌دلیل توانایی تبادل اطلاعات با سامانه ارتباطی کن خودرو و بی‌ام‌اس باتری، با خودروهای داخلی تطابق دارد. باتری رانای برقی در کف خودرو و صندوق عقب آن جانمایی شده و این خودرو نسبت به نمونه احتراقی آن حدودا 100 کیلوگرم وزن بیشتری دارد. توان موتور الکتریکی آن 90 کیلووات و گشتاور آن 220 نیوتون متر است و می‌تواند ۲۲۰ کیلومتر را بپیماید.

رانا برقی
رانا برقی

با اعلام تیم فنی ایران خودرو، رانا برقی حداکثر سرعتی برابر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد و موتور برقی تعبیه شده در آن قادر به تولید قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری است. این محصول داخلی گیربکس اتوماتیک شبیه به جیزی که در پژو ۲۰۷ دیده‌ایم خواهد داشت. هنوز زمان رسمی برای ورود رانا برقی به بازار اعلام نشده است. تولید خودروهای برقی اگرچه یکی از اهداف اصلی شرکت‌های بزرگ صنعت خودروسازی است، اما با توجه به سابقه ایران خودرو در عدم تحویل به موقع خودروهای ثبت‌نامی و عدم رقابت در بازار، چندان نمی‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه ساینا اتوماتیک با رانا

مقایسه رانا و پژو پارس

بررسی معایب رانا

مقایسه ساینا و رانا

مقایسه رانا و پژو 206 صندوق دار

مقایسه سدان های ایرانی رانا، دنا و تندر 90

مقایسه رانا و سمند سورن

مقایسه رانا و کوییک

مقایسه رانا و ام وی ام 315

چرا رانا بخریم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها