خوش‌فروش‌ترین خودروهای 150 تا 200 میلیون بازار

فهرست مطالب


قصه پر غصه آشفتگی قیمت خودرو در بازار ایران تقریبا بر کسی پوشیده نیست و اگر حتی برای یک‌ بار هم که شده تنها قصد خرید خودرویی را داشته‌اید بی‌شک با سیلی از مشکلات روبه‌رو شده‌اید. اولین و مهمترین فاکتوری که احتمالا غافلگیرتان خواهد کرد، نوسان قیمت در برهه‌های زمانی مختلف و از آن بدتر ثابت نبودن قیمت در میان فروشندگان است. اگر نظارت صحیح دستگاه‌های اجرایی و مشخصا دولت را از این معادله فاکتور بگیریم و حتی بخش حاکمیتی را در بهترین حات خود از لحاظ عملکردی فرض کنیم، باز هم حضور دلالان به قدری گسترده است که فضا برای یک خریدار واقعی خودرو غبارآلود بوده و یک فرد بی‌تجربه می‌تواند متحمل ضررهای هنگفتی شود. در این بین عده‎‌ای هم برای حفظ سرمایه و دارایی خویش اقدام به خرید خودرو می‌کنند تا با بالا رفتن آن ارزش پول خود را تا حدی حفظ کنند. همه این شرایط دست به دست هم داده تا خرید خودرو برای مصرف‌کننده واقعی بسیار پیچیده شود و کمتر کسی بتواند بدون کمک خبرگان تجربه خوبی را از خرید خود داشته باشد. امروز به همین بهانه قصد داریم به عنوان بخشی از سلسله مقالات خرید خودرو همراه مکانیک به شما خوش‌فروش‌ترین خودروهای 150 تا 200 میلیون بازار را معرفی کنیم تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید. با ما همراه باشید.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

peugeot
پژو 207

کمتر ایرانی است که با برند پژو و خصوصا محصول 206 ناسازگار باشد و از کیفیت پایین آن گلایه کند. ورود پژو 206 به بازار ایران را بدون شک یکی از نقاط عطف صنعت خودرو کشور می‌توان نامید. خودوری جمع و جوری که خیلی زود به انتخاب اول جوانان تبدیل شد و بسیاری را به خود علاقه‌مند کرد. کیفیت بالای این محصول باعث شد نسخه فیس‌لیفت 206 یعنی207 نیز به اقبال بسیار خوبی در بازار دست یابد. این خودرو مجهز به پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه با حجم 1600 سی‌سی است که توان تولید 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه را دارد. پژو 207 استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار داشته و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند که بدین ترتیب خود را در زمره کم‌مصرف‌های بازار قرار داده است. به جرائت می‌توان گفت 207 اتوماتیک فروش بالای خود را مرهون دو فاکتور اصلی است: طراحی جذاب و چشم‌نواز و همچنین سواری خوبی که از موتور TU5 نشات می‌گیرد. بعلاوه به دلیل حجم بالای خرید و فروش و اقبال به این محصول، لوازم یدکی به نسبت سایر رقبا در دسترس‌تر است و هزینه بالایی بابت بابت تعمیر به راننده تحمیل نخواهد شد.

رنو ساندرو اتوماتیک

ساندرو
ساندرو

رنو نیز از دیگر برندهایی است که در میان ایرانی‌ها بسیار طرفدار دارد و همین خوش‌بینی به این شرکت فرانسوی باعث شد تا از زمان ورود ساندرو به ایران در سال 94 توسط پارس خودرو، بازار با آغوش گرمی از آن پذیرایی کند. در این بین کیفیت ساخت و مونتاژ خوب این خودرو در کنار توانایی‌های فنی قابل توجهی که دارد خیلی‌ها به تکاپوی خرید ساندرو انداخته است. این خودرو که شباهت زیادی به نسخه هاچ بک ال۹۰ دارد در دو نسخه اتومات و دنده‌ای تولید شده و در بازارهای جهانی با برند داچیا عرضه می‌شود. رنو ساندرو‏ استپ وی مجهز به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1598 سی‎سی است که حداکثر قدرتی برابر 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه دارد. ساندرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 8.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند. رنو ساندرو اتوماتیک هم در بخش ظاهری و هم در بخش فنی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و همین مسئله بالا بودن میزان خرید و فروش آن توجیه می‌کند.

برای محاسبه عوارض خودرو کلیک کن

دنا پلاس توربوشارژ

تفاوت های دنا و دنا پلاس
دنا پلاس توربو

شاید کمتر کسی در روز عرضه دنا چنین موفقیتی را برای این خودروی ایرانی متصور بود و انتظار این حجم از اقبال را داشت؛ اما کیفیت نسبتا متفاوت‌تر این خودرو از سایر رقبای چینی و یا داخلی و همچنین ظاهر قابل قبول آن توانست راه دنا را از دیگران جدا کند. دو سال پس از تولید نمونه اولیه دنا بر روی پلتفرم پژو 405 طراحی شد، ایران‌خودرو در در سال 1395 با تغییر طراحی دنا و با افزودن آپشن‌های متنوع، دنا پلاس توربوشارژ را روانه بازار کرد دنا پلاس مجهز به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1646 سی‎سی است که حداکثر قدرتی برابر 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 7.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. دنا پلاس توربوشارژ از آن دسته از خودروهایی است که خیال خریدار را علاوه بر کیفیت خوب خود، بابت در دسترس بودن قطعات یدکی آسوده می‌کند و همین یکی از دلایلی است که بازار اقبال خوبی به این خودرو داخلی نشان داده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

معایب دنا

مقایسه ساندرو و دنا پلاس

چرا دنا بخریم 

چرا دنا پلاس بخریم 

مقایسه دنا و دانگ فنگ h30 کراس

چرا دنا پلاس توربو نخریم 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها