مقایسه بیسو t5 با چری تیگو 5

فهرست مطالب


مقایسه بیسو t5 با چری تیگو5 برای افرادی که به دنبال یک کراس نسبتا بزرگ چینی هستند دشوار می‌باشد، زیرا هردوی آن‌ها دو خودروی شیک و مناسب به نظر می‌رسند. ما در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو خودروی چینی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی دو خودرو

بیسو t5 شاسی بلند چینی است که در سال 2017 به بازار عرضه شد و جزء جدیدترین‌های بازار ایران محسوب می‌شود که توسط سیف خودرو در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شد و پس از مدتی قرار است در خط تولید شرکت سیف به تولید برسد. شرکت خودروسازی چری نسبتا با سابق‌تر از بیسو است و کلمه‌ی تیگو مخصوص کراس اوورها در برند چری می‌باشد در حال حاضر تیگو 5 لوکس‌ترین کراس‌اوور به حساب می‌آید.

در ایران نیز میل مردم بیشتر به سمت خرید کراس اوورها می‌باشد و چنین خودروهایی می‌توانند به محبوبیت بالایی در ایران دست پیدا کنند. همچنین هردو خودروی چینی جزء گران‌ قیمت‌ترین‌های بازار هستند.

مقایسه طراحی بیرونی، ظاهر لوکس بیسو و چری

به مقایسه‌ بیسو t5 با چری تیگو5 از نظر طراحی می‌پردازیم. در ابتدا با نگاه کردن به تصاویر هردو خودرو متوجه‌ی سادگی در طراحی ظاهری بیسو t5 و همچنین چری تیگو5 خواهید شد. هردو خودروساز سعی کرده‌اند با حجم‌دهی و استفاده از خطوطی خودروهای خود را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر جلوه دهند تا برای خریدار خسته‌کننده نباشد.

البته که آن‌ها سعی کرده‌اند در طراحی بدنه چنین چیزی را پیاده‌سازی کنند اما خیلی خوب در این روند ظاهر نشده‌اند و اولین موردی که در این کراس اوورها مطلوب به نظر نمی‌رسد، استفاده از لاستیک‌های کوچک می‌باشد.در ابتدا نکات منفی که در طراحی هر دو خودرو وجود دارد را بیان خواهیم کرد و سپس به نقات قوت آن‌ها می‌پردازیم.

شرکت چری به دلیل تجربه‌ی بالاتری که در این زمینه دارد توانسته است خودرویی به نسبت بهتر و لوکس‌تر از بیسو طراحی کند و این جذابیت بیشتر را با به کارگیری گریل بزرگ‌تر و حجم‌دهی بیشتر توانسته است به دست بیاورد.

یکی از نقاط ضعف بیسو t5 قسمت عقب می‌باشد که چری تیگو5 توانسته است با استفاده از چراغ‌های بزرگ‌تر، باله برای بالای پنجره عقب، محل قرارگیری مناسب برای پلاک و همچنین خطوط حجم‌دهی برای صندوق عقب از رقیب چینی خود پیشی بگیرد.

مقایسه فضای داخلی، تیگو 5 با کمی موفقیت بیشتر

اگر بخواهیم در رابطه با طراحی داخلی و کابین نیز مقایسه بیسو t5 با چری تیگو5 را انجام دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که در طراحی داخلی نیز تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود.

فضای داخلی چری تیگو5
فضای داخلی چری تیگو5

تنها تفاوت در چری تیگو5 استفاده از تجهیزات شیک‌تر و به روزتر می‌باشد، که بیسو t5 در طراحی کابین نیز بیش از حد سادگی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

فضای داخلی بیسو t5
فضای داخلی بیسو t5

همچنین چیزی که در طراحی بیسو t5 باعث شده تا نامنظم به نظر برسد استفاده از تریم‌های دو رنگ نقره‌ای و کرم می‌باشد که می‌توانست با استفاده‌ی بهتر از آن‌ها طراحی زیباتری را انجام دهد.در چری تیگو5 از طراحی سانتافه استفاده شده است و به نوعی از آن الهام گرفته‌اند، صندلی‌های چرمی و چیدمان دکمه‌ها و نمایشگر باعث جذابیت کابین چری شده است.

داشبورد چری تیگو 5 دارای دو بخش بالایی و پایینی است که در مدلی که وارد ایران شده است به ترتیب مشکی و کرم روشن است که باعث لوکس به نظر رسیدن فضای داخلی چری تیگو 5 شده است. مشکلاتی که می‌توان در طراحی چری تیگو 5 به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از نداشتن پهنای مناسب، ارتفاع سقف خودرو نیز بالا است که علاوه بر اینکه جلوه‌ی خوبی ندارد حتی ممکن است در سرعت‌های بالا مشکل‌ساز شود و خودرو واژگون شود. اما در مجموع هر دو خودرو در یک سطح طراحی قرار می‌گیرند و هر دو سعی کرده‌اند طراحی ساده اما جذابی را داشته باشند که تا حد قابل قبولی هم موفق شده‌اند.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

مقایسه فنی بیسو t5 با چری تیگو5

مقایسه فنی
مقایسه فنی

مقایسه بیسو t5 با چری تیگو5 را از نظر فنی انجام داده‌ایم و برای شما در یک جدول جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما به راحتی و به سرعت با یک نگاه بتوانید دو خودروی چینی را از نظر فنی مقایسه و ارزیابی کنید.

 

مدل خودرو

بیسو t5 چری تیگو5
حجم موتور 1498  سی سی 1971 سی سی

 

حداکثر قدرت

150 اسب ‌بخار در 5500 دور در دقیقه

 

139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

 

حداکثر گشتاور

 

215 نیوتون متر در 2000 دور در دقیقه

 

182 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه

 

گیربکس 8 سرعته خودکار CVT با 7 دنده در حالت دستی

 

مصرف سوخت (ترکیبی)

 

8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

 

8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر

شتاب صفر تا 100 -. 13 ثانیه

 

حداکثر سرعت

 

170 کیلومتر بر ساعت

 

165 کیلومتر بر ساعت

 

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی دو کراس اوور چینی

آپشن
آپشن

 در جدول پایین برای شما تمام امکانات و آپشن­‌های رفاهی را قرار داده‌­ایم و با یک نگاه می­‌توانید به امکانات دو خودرو پی ببرید.

تجهیزات بیسو t5 چری تیگو5
چراغ چراغ روز Daily light چراغ مخصوص روز

 

سیستم‌های مولتی مدیا

سیستم صوتی با 7 بلندگو فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي
صفحه نمایش صفحه نمایش 9 اینچی به همراه 7 بلندگو داراي مانيتور 7.5 اینچی لمسی با قابلیت اتصال USB

 

آینه

آینه‌های برقی مجهز به گرمکن آينه وسط الکتروکرومیک – آینه‌های برقی جانبی به همراه گرمکن
تهویه مطبوع سيستم تهويه مطبوع ، سیستم تهویه‌ی هوا مجزا برای سرنشینان عقب سیستم تهویه‌ی خودکار
سیستم های هشدار دهنده سیستم هشدار ضدسرقت (ایموبلایزر) – دوربین عقب – سنسور پارک جلو  – رادار نقطه کور – رادار خروج از خط – سنسور پارک – دوربین عقب –

 

سایر امکانات

رینگ 15 اینچی آلومینیومی – فرمان برقی – سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)- سانروف پاناروما – سنسور باران – کروز کنترل – صندلی مجهز به گرم‌کن و سردکن – صندوق پران برقی – سیستم کنترل حرکت در سربالایی – سنسور پارک جلو – دوربین 360 درجه

سیستم استارت بدون دکمه – کروز کنترل – سانروف – روکش چرمی صندلی‌ها – صندلی گرمکن برای سرنشینان جلو – سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها – قفل مرکزی با ریموت – تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت

 

مقایسه ایمنی

 مقایسه بیسو t5 با چری تیگو5 به قسمت ایمنی و امنیت آن‌ها رسید و هر دو خودرو تقریبا از سیستم ایمنی خوبی برخوردار هستند و سیستم ترمز مشابهی را دارند و همچنین از سیستم‌های هشداردهنده‌ی خوبی به کار گرفته شده است که این آپشن‌ها در بیسو t5 کمی بیشتر از چری تیگو 5 می‌باشد.

در جدول پایین به صورت خلاصه برای شما نکات ایمنی و تجهیزات ایمنی هر دو خودرو را آورده­ایم.

تجهیزات بیسو t5 چری تیگو5
استاندارد امنیت

 

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و همچنین جانبی و پرده‌ای كيسه هواي راننده و سرنشین جلو در مجموع 4 کیسه هوا

 

سیستم ترمز

ABS – EBD – ESP –BOS – BA – HAS ترمز دیسکی در جلو و عقب ABS– EBD – ESP – ASR – DTC – HHC – EBA

تجربه رانندگی

مقایسه بیسو t5  چری تیگو 5 را با تجربه رانندگی این دو خودرو ادامه می‌دهیم. بیش از هرچیز باید به این نکته توجه کنید مبلغی که برای خرید چری تیگو 5 پرداخت می‌کنید نصف مبلغی است که باید برای یک خودرو کره‌ای پرداخت کنید پس انتظاراتی که از چری تیگو 5 باید داشته باشید نباید خیلی بالا باشد.

در کابین چری تیگو 5 راحتی خوبی سرنشینان خواهند داشت. اما اگر به دنبال هیجان و شتاب در سرعت‌های بالا هستید مطمئنا ناامید خواهید شد زیرا تیگو 5 از شتاب بالایی برخوردار نیست.

تیگو 5
تیگو 5

به دلیل قدرت نه چندان بالا و وزن زیاد این خودررو شما در مدت زمان زیادی از صفر به صد خواهید رسید.

بیسو t5
بیسو t5

راحتی در کابین که بیان کردیم برای سرنشینان جلو می‌باشد در حالی که سرنشینان عقب از این راحتی برخوردار نخواهند شد. ولی صندوق عقب با امکان خواباندن صندلی‌های عقب و ارتفاع زیاد تیگو 5 فضای باز و مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در رابطه با بیسو t5 نیز تقریبا به همین شکل می‌باشد و آن هم شتاب صفر تا صد خوبی ندارد و شخص در زمان زیادی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

تحلیل شرایط بازار برای این دو خودرو

از نظر خدمات پس از فروش به هردو خودروی چینی می‌توان یک نمره را داد و از نظر قیمتی هم هر دو کراس اوور نسبت به خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، مناسب به نظر می‌رسند.

به همین دلایل نیز هر دو در ایران دارای محبوبیت خاصی هستند اما هم تیسو t5 و هم چیگو5 جزء لوکس‌ترین و گران‌ترین کراس اوورها در بین دیگر مدل‌های برند خودشان می‌باشند.

جمع بندی

اگر بخواهیم جمع‌بندی نهایی را انجام دهیم بهتر است با دادن امتیاز به هر بخش به هردو خودرو آن‌ها را سنجید.

در ابتدا امتیازاتی که به تیسو t5 تعلق می‌گیرد:

کیفیت سواری : 7

خدمات پس از فروش : 7

طراحی : 7

امکانات رفاهی : 8

ویژگی‌های فنی : 7

ارزش خرید : 8

و در مجموع امتیازی که بیسو کسب می‌کند، 44 است.

امتیازات چری تیگو 5

کیفیت سواری : 7

خدمات پس از فروش : 7

طراحی : 8

امکانات رفاهی : 7

ویژگی‌های فنی : 7

ارزش خرید : 7

در مجموع امتیاز 43 را کسب کرد. برای اطلاع از قیمت چری تیگو 5 کلیک کنید.

مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید

چرا چری تیگو 5 نخریم

قد بلند های پرفروش چینی!مقایسه جک S5و چری تیگو 5

چرا خودرو چینی نخریم؟!

راهنمای خرید خودروهای چینی دست دوم

نگاهی به خودروهای شاسی بلند چینی بازار خودرو ایران

مقایسه چری تیگو 7 و بی وای دی S7، شاسی بلندهای لوکس چینی

مقایسه چری تیگو 7 و بی وای دی S7

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها