با 150 تا 200 میلیون چه ماشینی بخرم؟

فهرست مطالب


انتخاب خودرو در سال‌های اخیر با گذشت زمان هر روز پیچیده‌تر و سخت‌‌تر می‌شود. در ماه‌های اخیر اما پازل سردرگم خرید خودرو با بالا رفتن نرخ ارز، افزایش تحریم‌ها، کاهش تولید و به طبع، افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها تکمیل شد. در چنین شرایطی انتخاب خودرویی که بتواند همه نیازهای فرد را براورده کند بیش از پیش پر اهمیت شده و خرید اشتباه می‌تواند جدای از ضرر مالی هنگفت، با خرابی‌های مکرر فرد را کلافه کند. در بازه قیمتی متوسط، ارزیابی شرایط بازار و خودروهای حاضر در آن اهمیت دوچندانی دارد و فرد باید با دقت بیشتری به رصد بازار بپردازد. امروز در این مقاله از مجله همراه مکانیک می‌خواهیم یکی از همین بازه‌های قیمتی متوسط را بررسی کنیم و خودروهای حاضر در آن را زیر ذره‌بین ببریم و محصولاتی با ارزش خرید بالاتر را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم، چرا این خودروهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون را بخریم؟

رنو ساندرو‏ استپ وی 97

ساندرو استپ وی
ساندرو استپ وی

پارس خودرو یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سایپا در سال 94 در همکاری با رنو فرانسه، پای یکی از خودروهای محبوب این شرکت فرانسوی را به بازار ایران باز کرد. . رنو ساندرو در بدو ورود با استقبال بالایی از جانب مردم مواجه شد و کیفیت ساخت و مونتاژ خوب آن در کنار توانایی‌های فنی قابل توجهی که ارائه کرد، توانست به نوعی بازار را قبضه کند. این خودرو که شباهت زیادی به نسخه هاچ بک ال۹۰ دارد در دو نسخه اتومات و دنده‌ای تولید شده و در بازارهای جهانی با برند داچیا عرضه می‌شود. رنو ساندرو‏ استپ وی مجهز به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1598 سی‎سی است که حداکثر قدرتی برابر 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه دارد. ساندرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 8.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اگرچه که پارس خودرو همان ساندرویی که در اروپا عرضه می‌شود را تحویل مشتریانش نمی‌دهد و به همان داچیا بسنده کرده است، اما با این حال ساندرو‏ استپ وی باز هم یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر ایستاده و با توجه به سواری خوب، ظاهر منحصر به فرد و ایمنی بالا، از بهترین گزینه‌های بازه قیمتی 150 تا 200 میلیون تومان است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک 98

پژو 207i با سقف شیشه ای
پژو 207i با سقف شیشه ای

به جرات می‌توان پژو را یکی از محبوب‎ترین برندهای خارجی حاضر در بازار ایران دانست که با همکاری نزدیک با خودروسازان داخلی توانسته محصولات درخور توجهی را روانه بازار کند. پژو علاوه بر کیفیت استانداردی که در محصولات به نمایش گذاشته، دانش بسیاری را به شرکت‌‌های داخلی منتقل کرده و نقش مهمی در پویایی صنعت خودرو ایران بازی کرده است. یکی از محبوب‌ترین خودروهای این شرکت فرانسوی در بازار ایران 206 است که در اوایل دهه 90 شمسی نسخه فیس لیفت شده آن با نام پژو 207 وارد کشور شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. پژو 207 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه با حجم 1600 سی‌سی است که توان تولید 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه را دارد. پژو 207i استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند که بدین ترتیب خود را در زمره کم‌مصرف‌های بازار قرار داده است. این خودرو مزایای رقابتی نظیر موتور قدرتمند، شتاب خوب، ظاهر جذاب و جوان پسند، آپشن‌های متنوع و دنده اتوماتیک را در خود جای داده که ارزش خرید خود را بسیار بالا می‌‎برد. در این بین در دسترس بودن قطعات یدکی پژو 207i و کم‌هزینه بودن تعمیر آن در مقایسه با خودروهایی چینی یکی از مزایای اصلی این خودرو به شمار می‌آید و تا یکی از انتخاب‌های هوشمندانه در محدوده خودروهای 150 تا 200 میلیون تومان باشد.

جیلی امگرند 7 2015

جیلی امگرند
جیلی امگرند

حضور یک خودرو چینی در میان پیشنهادات ما شاید در نگاه اول تعجب‌برانگیز باشد؛ اما شرکت جیلی توانسته تمام تصورات منفی ما در خصوص تولید خودروهای چینی را بر هم بزند و با عرضه محصولی مانند امگرند 7 طرفداران فراوانی نیز برای خود دست و پا کند. جیلی امگرند 7 مجهز به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1800 سی‎سی است که حداکثر قدرتی برابر 139 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه دارد. امگرند 7 استاندارد 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ و 5 ستاره موسسه سی انکپ چین را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو چینی که در بازار ایران کم هم طرفدار ندارد، علاوه بر ظاهری گیرا، با ارائه شتاب ماسب و سواری خوب خود خیلی‌ها را جذب خود کرده است. سیستم تعلیق کاملا مناسب و فرمان نرم خودرو نیز مزید بر علت شده و خودرو را در زمره محصولات توصیه شده در کف بازه قیمتی 150 تا 200 میلیون تومان قرار داده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

مشکل شاسی خودرو

سیستم برق خودرو

همه چیز در مورد طرح ترافیک

جعبه فیوز تندر 90

جعبه فیوز پژو 206

جعبه فیوز پژو پارس

 شکایت به خلافی خودرو

خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت

دریافت کارت سوخت

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها