کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟

فهرست مطالب


کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟ در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک همراه ما باشید تا به بررسی و مقایسه این دو سدان جذاب پرداخته و پاسخ سوال شما مخاطبین عزیز را بدهیم.

اگر به دنبال خرید یک سدان سایز متوسط وارداتی و پرطرفدار با ظاهر چشم‌نواز هستید، احتمالا تاکنون این سوال در ذهن‌تان شکل گرفته است که کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟ زیرا قیمت اپتیما و قیمت رنو تلیسمان در یک بازه تقریبا مشابه جای می‌گیرند؛ بنابراین خریداران سدان‌های وارداتی نیمه لوکس احتمالا بر سر دوراهی خرید یکی از این دو مدل قرار خواهند گرفت و از آنجا که احتمالا اطلاعات دقیقی نسبت به مزایا و معایب هر یک از این دو سدان خانوادگی در مقایسه با یکدیگر ندارند، به راحتی نمی‌توانند تصمیم دقیق و درستی در این‌باره اتخاذ کنند.

اما جای نگرانی نیست و این‌گونه مشتریان می‌توانند با مطالعه مقاله پیش رو از سری مقالات «راهنمای خرید همراه مکانیک»، تا حد زیادی از مشخصات و برتری‌های این دو مدل نسبت به یکدیگر آگاهی پیدا کنند.

معرفی کیا اپتیما JF

بررسی کیا اپتیما JF
کیا اپتیما JF

در این بخش از مقاله کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟ به سراغ معرفی سدان کره‌ای می‌رویم. اپتیما جی اف چهارمین نسل از خانواده این سدان معروف شرکت کیا موتورز به شمار می‌رود که از سال 2016 و در قالب دو تیپ EX معمولی و GT-Line با امکانات بیشتر و طراحی ظاهری جوان‌پسندتر، به بازار ما راه پیدا کرده است. مدل جی تی لاین فاقد چراغ‌های مه‌شکن سه‌تایی است و از یک بادی کیت خفیف بهره می‌برد. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به نسل پیشین خود دارد و تنها به‌واسطه برخی بهبودهای بصری، شمایل آن نسبت به اپتیما TF کمی چشم‌نوازتر جلوه می‌کند.

کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟
طراحی کیا اپتیما

در بخش فنی شاهد تحولات اساسی نیستیم؛ به‌نحوی‌که همان پیشرانه چهار سیلندر تزریق مستقیم نسل قبلی، به‌علاوه گیربکس شش دنده اتوماتیک در اینجا نیز به کار گرفته شده تا توانی معادل 178 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور به سمت چرخ‌های جلو هدایت شود. کیا اپتیما جی اف حدود 1528 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند ظرف مدتی در حدود 10 ثانیه فرایند سرعت‌گیری صفر تا 100 را انجام دهد و درنهایت نیز به سرعت 208 کیلومتر بر ساعت برسد.

میانگین مصرف سوخت آن نیز 8.1 لیتر در 100 کیلومتر ارزیابی شده که برای خودرویی با چنین وزن و ابعاد و حجم پیشرانه، متعادل و مناسب به نظر می‌آید.

آپشن ها و امکانات رفاهی اپتیما
کابین کیا اپتیما

کیا اپتیما جی اف وارداتی از لحاظ سطح آپشن نسبت به نمونه‌های شرکتی به‌ویژه در بخش رادارهای هشداردهنده بهتر ظاهر شده و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد. در ادامه مهم‌ترین تجهیزات رفاهی ایمنی نسخه‌های فول آپشن وارداتی این خودرو را به استحضار شما می‌رسانیم:

کروز کنترل معمولی یا هوشمند، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سیستمهای کنترل کشش و پایداری، سامانه پارک خودکار، سه حالت رانندگی، مدیریت پایداری، خودرو، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، رادارهای نقطه کور- تغییر لاین- تصادف از جلو و عقب (ویژه نسخه‌های فول وارداتی)، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، اتو‌هلد، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، چراغ شور، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، غربیلک فرمان دی-کات با مموری و روکش چرمی، دوربین‌های عقب و جانبی و 360، هفت کیسه هوا، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات 12 و 10 حالته برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر، تهویه اتوماتیک دوگانه با دریچه عقب، گرم‌کن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، صندوق برقی هوشمند، آینه‌های بغل تاشونده برقی با گرمکن، سانروف پانوراما و پرده جانبی عقب.

[hm_sell_form_inline]

رنو تلیسمان E3

کیا اپتیما JF بهتر است یا رنو تلیسمان E3؟
رنو تلیسمان E3

در ادامه مقاله کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟ به سراغ معرفی محصول دوست‌داشتنی فرانسوی می‌رویم. این جنتلمن اروپایی در زمان عرضه اولیه خود به دلیل ظاهر کاملا متفاوت و بهره‌گیری از زبان طراحی جدید، بسیار مورد توجه طرفداران به‌ویژه در بازار ایران قرار گرفت. تلیسمان ابتدا به صورت محدود در مدل‌های 2016 با تیپ E2 به دست خریداران ایرانی رسید، اما پس از آن به صورت گسترده‌تر با مدل 2017 و در قالب تیپ E3 در کشورمان حاضر شد.

 این محصول از ظاهری بسیار جذاب، سیال و همه‌پسند بهره‌مند شده و چهره لوکس و اسپرت آن مورد تحسین اکثر مشتریان قرار گرفته است. طراحی نمای داخلی هم در نوع خود مناسب بوده و از لحاظ کیفیت می‌تواند با کیا اپتیما جی اف تقریبا در یک سطح قرار بگیرد؛ همچنین از آنجا که فاصله محوری این دو رقیب شرقی و غربی تقریبا مشابه یکدیگر است، بنابراین می‌توان اظهار داشت که گنجایش فضای داخلی آن‌ها در یک رده بوده و به‌راحتی می‌تواند تا 5 سرنشین بزرگسال را درون خود جای دهد.

تلیسمان برخلاف حریف در بخش فنی خود یک پیشرانه توربوشارژ نسبتا کم‌حجم 1.6 لیتری به همراه گیربکس هفت دنده اتوماتیک دو کلاچه را به خدمت گرفته و حدود 190 اسب بخار قدرت بعلاوه 260 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

رنو تلیسمان
طراحی رنو تلیسمان

از لحاظ چابکی برتری کامل با محصول فرانسوی است؛ چراکه شتاب صفر تا صد تلیسمان e3 معادل 7.7 ثانیه اندازه‌گیری شده و حداکثر سرعت آن نیز به 225 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین از لحاظ مصرف سوخت هم طرفداران سدان فرانسوی لبخند ملیح‌تری بر لب خواهند داشت؛ زیرا قهرمان آن‌ها تنها چیزی حدود 6.2 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند که از این جهت جزو کم‌مصرف‌ترین سدان‌های سایز متوسط موجود در بازار ایران به شمار می‌رود.

کیفیت سواری تلیسمان اندکی اسپرت‌تر از کیا اپتیما JF احساس می‌شود، اما با این حال نارضایتی چندانی در چهره سرنشینان از لحاظ میزان کوبش یا ضربات وارده به کابین مشاهده نخواهد شد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

از لحاظ تجهیزات و امکانات نیز باید گفت که رنو تلیسمان E3 گرچه در جایگاه مطلوبی به سر می‌برد، اما از برخی جهات نسبت به حریف در رده‌های پایین‌تر ظاهر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به فقدان کروز کنترل هوشمند، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، مموری فرمان و ترمز اضطراری، یک عدد کیسه هوای کمتر، غیرفعال بودن رادارهای تغییر لاین- تصادف از جلو- تابلو خوان و رادار تصادف از عقب، عدم برخورداری از دوربین جانبی و دوربین 360 و چراغ شوی، تنظیمات برقی 8 و 6 حالته صندلی‌های جلو در برابر تنظیمات 12 و 10 حالته صندلی‌های برقی اپتیما اشاره کرد.

امکانات و آپشن های رنو تلیسمان
کابین رنو تلیسمان

اما برتری‌هایی نیز در تجهیزات تلیسمان به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از حضور ماساژور صندلی جلو، سیستم مولتی سنس (انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی به همراه تغیر نورپردازی کابین و پشت آمپر)، کول باکس، چراغ مه‌شکن جلو، نوربالا اتوماتیک، هدآپ دیسپلی و نویگیشن نام برد.

نتیجه‌گیری: کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟

در پایان مقاله کیا اپتیما JF بخرم یا رنو تلیسمان E3؟ به بخش مهم نتیجه‌گیری می‌رسیم. در اینجا می‌توان گفت که هر دو سدان کره‌ای و فرانسوی مورد نظر ما ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند بسته به سلیقه و نوع نیاز مشتریان به عنوان گزینه اول، مورد انتخاب واقع شوند. در این بین اگر نیازمند یک سدان چابک با مصرف سوخت پایین و طراحی ظاهری بسیار جذاب هستید، می‌توانید به خرید رنو تالیسمان فکر کنید.

از طرفی کیا اپتیما JF از شخصیتی آرام‌تر برخوردار است، خدمات پس از فروش و لوازم یدکی آن با وفور بیشتری در بازار یافت می‌شود، فرایند تعمیرات پیشرانه آن پیچیدگی موتور توربوشارژ تلیسمان را ندارد و دردسرهای نگهداری از پیشرانه پرخوران را نیز به مالک خود تحمیل نمی‌کند، سطح امکانات نسخه فول آپشن کیا اپتیما کمی بالاتر از حریف است و سواری آن نیز اندکی نرم‌تر از تلیسمان احساس می‌شود. اگر چنین معیارهایی دارید، می‌توانید به فکر خرید اپتیما جی اف باشید و از سواری با این سدان جذاب کره‌ای لذت ببرید. برای اطلاع از قیمت کیا اپتیما فول JF کلیک کنید.

بیشتر بخوانید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها