چهارمین نسل از آئودی A3 رونمایی شد

فهرست مطالب


به گزارش صفحه اخبار خودرو مجله همراه مکانیک کمتر کسی است که اسم یکی از بزرگترین لوکس‌سازان دنیای خودرو، یعنی آئودی را نشنیده باشد. اگر چه این غول صنعت اتومبیل همواره زیر سایه‌ دو رقیب هموطنش، مرسدس بنز و بی‌ام‌و قرار داشته، اما آئودی با تولید خودروهای با کیفیت بالا و جذاب، خود را به عنوان برندی پیشرو و پیشتاز در سطح بین‌المللی مطرح کرده است. به گزارش مجله همراه مکانیک، این بار آئودی با معرفی نسل چهارم A3 که بر پایه پلتفرم MQB ساخته شده، سعی در ارائه خودرویی کاملا منطبق با نیازهای مشتریانش دارد. بر همین اساس نسل قبلی آئودی که در دو مدل سه در و پنج در ساخته شد بود، به دلیل عدم استقبال این بار تنها در نسخه پنج در روانه بازار خواهد شد. این تغییر تاکتیکی اما تنها بخشی از تغییرات گسترده اعمال شده بر این خودرو است. مدل جدید آئودی A3 اسپرت‌بک ۳ سانتی‌متر طول و عرض بیشتری نسبت به نسخه پیشین خود داشته و با کاهش ضریب آیرودینامیکی خود به ۰.۲۸، بهبود محسوسی ایجاد کرده است.

در این شرایط پیچیده و سخت کرونا در کشور خودروی خودت رو بدون مراجعه و با چند کلیک

در صفحه فروش خودرو همراه مکانیک بفروش

آئودی A3 اسپرت‌بک 2020
آئودی A3 اسپرت‌بک 2020

آئودی A3 جدید در بخش ظاهری با تغییر چراغ‌های جلو و عقب، چهره‌ای جذاب‌تر و خشن‌تر را به نمایش گذاشته است. این خودرو که یکی از محصولات زیر مجموعه گروه فولکس واگن است در کابین با الهام از محصولات لامبورگینی تحول بسیاری را رقم زده است. اولین چیزی که در اتاق خودرو به چشم می‌آید، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان است که با صرف هزینه بیشتر و به‌صورت سفرشی تا ۱۲.۳ اینچ نیز امکان نصب دارد. اما تحول اصلی در بخش سیستم اطلاعاتی و سرگرمی A3 است که نمایشگر ۱۰.۱ اینچی آن ده برابر قوی‌تر از پیش شده و با داشبورد یکپارچه است.

قیمت خودرو خارجی خودت رو خیلی راحت در هر شرایطی با ابزار قیمت همراه مکانیک بدست بیار
آئودی A3 اسپرت‌بک 2020
آئودی A3 اسپرت‌بک 2020

برای آئودی A3 اسپرت‌بک چند پیشرانه متفاوت طراحی شده تا خریداران بر اساس نیاز خود اقدام به انتخاب خودرو کنند. بر اساس اعلام این لوکس‌ساز آلمانی، در نوع نخست موتور خودرو 1500 سی‌سی حجم و ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت داشته که در نسخه هیبریدی هم با همین مشخصات روانه بازار خواهد شد. در نسخه ارزان‌تر، پیشرانه‌ 1000 سی‌سی ۳ سیلندر، با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار درنظر گرفته شده است. خودرو در تمامی نسخه‌ها به جعبه‌دنده‌ی خودکار مجهز بوده و مشتریان امکان سفارش جعبه‌دنده‌های شش سرعته‌ دستی و هفت سرعته‌ دوکلاچ را دارند. در این بین به‌‍نظر می‌رسد بر اساس اخبار منتشر شده آئودی قصد دارد حتی پیشرانه‌های بیش‌تری نظیر موتور 2500 سی‌سی پنج سیلندر با 400 اسب‌بخار قدرت را در لیست تولیدات خود قرار دهد. بر اساس رویه فولکس واگن اگر این خودرو با موتور تمام برقی هم به بازار بیاید، طرفداران بسیاری در میان کسانی که به دنبال خودرویی شهری می‌گردند خواهد یافت.

آئودی A3 اسپرت‌بک 2020
آئودی A3 اسپرت‌بک 2020

این رقیب سرسخت مرسدس بنز A در حال سفارش‌گیری در آلمان است و متقاضیان به نظر تا ماه می 2020 خودرو خود را دریافت خواهند کرد. با اعلام آئودی سری نخست این خودرو تنها سفارشی بوده و با نام Edition One روانه بازار خواهد شد.

آئودی A3 اسپرت‌بک 2020
آئودی A3 اسپرت‌بک 2020

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

تعویض پلاک

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

مشکل شاسی خودرو

سیستم برق خودرو

همه چیز در مورد طرح ترافیک

جعبه فیوز تندر 90

جعبه فیوز پژو 206

خلافی خودرو

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها