اچ سی کراس ۹۷ بخریم یا اوانته اتومات ۸۶؟

فهرست مطالب


خرید خودرو برای هر کس همواره شیرین و لذت‌بخش اما تا حدودی دشوار و پیچیده است. این دشواری در خرید خودرو اما زمانی دو چندان می‌شود که تلاطم بازار خودرو در سال اخیر را می‌بینیم. افزایش ناگهانی قیمت بنزین جرقه‌ای بود برای بالا رفتن انفجاری قیمت خودرو تا بسیاری که در فکر جمع و جور کردن مبلغ مورد نیاز برای خرید خودروی مورد نظرشان بودند با حیرت و البته حسرت وضعیت را تنها نظاره‌گر باشند. در چنین شرایطی انتخاب خودرو بیش از پیش نیازمند دقت و بررسی است. چرا که خرید محصولی که کیفیت لازم را برای برآورده کردن نیازهای فرد ندارد، می‌تواند به از دست رفتن سرمایه فرد منتهی شود. به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم دو خودرو اچ‌سی‌کراس مدل ۹۷ و هیوندا اوانته اتومات مدل ۸۶ را در برابر یکدیگر قرار دهیم تا اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید با نیازهای خود آن محک بزنید. این مقاله از همراه مکانیک را از دست ندهید تا به این سوال پاسخ دهیم: اچ سی کراس ۹۷ بخریم یا اوانته اتومات ۸۶؟ با ما همراه باشید.

اگر قصد فروش خودرو خود را دارید با همراه مکانیک بدون یک دقیقه اتلاف وقت خودرو خود را بفروشید 

برای فروش خودرو رایگان و بدون پاسخ به یک تماس اینجا کلیک کنید 

هیوندا اوانته
هیوندا اوانته

اوانته یا اچ‌سی‌کراس؛ مساله این است!

هیوندا اوانته یکی از محبوب‌ترین خودروهای شرکت هیوندای است که در دهه ۹۰ میلادی به بازار معرفی شد و خیلی زود به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب جای خود را در میان مردم باز کرد. اوانته که با نام الانترا در بازارهای جهانی شناخته می‌شود، سرانجام در سال 84 به کشور وارد شد و روی خط مونتاژ رفت. اوانته در ایران با استقبال بالایی روبه‌رو شد اما این خودرو پس از چند سال به دلیل افزایش تحریم‌ها و در پی آن تمایل بازار به محصولات چینی، نتوانست آن طور که باید و شاید جای خود را تثبیت کند. در عین حال اچ‌سی کراس نیز یکی از محصولات موفق کمپانی دانگ‌فنگ از مطرح‎ترین خودروسازان کشور چین است که در بازار ایران با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

دانگ‌فنگ در سال ۱۹۶۸ و با همکاری سیتروئن تاسیس شد و توانست خود را به عنوان یکی از چهار خودروساز برتر چین معرفی کند. اما قصه همکاری این شرکت با ایران به سال‌های پس از آغاز تحریم‌ها برمی‌گردد و سایپا دیزل در قراردادی کامیون‌های T300 و T375 را وارد کشور کرد که بعدها با نام‌های البرز و کاوه در ایران مونتاژ شدند. چند سال بعد ایران‌خودرو با توجه به نیازهای بازار و شباهت اچ‌سی کراس به محصولات پژو که بی‌دلیل هم نبود، در ماه‌های آغازین سال 95 اقدام به تولید این خودرو در داخل کرد و با استقبال بسیار خوبی رو‌به‌رو شد.

H30 کراس
H30 کراس

مشخصه‌های فنی اوانته و اچ‌سی‌کراس

اوانته به پشتوانه تولیدش توسط کمپانی قدیمی هیوندا، موتوری از لحاظ فنی کاملا دست بالا را دارد. این سدان ساخت کره‌جنوبی یک موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپه با حجم 2000 سی‌سی در اختیار دارد که حداکثر قدرت آن 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاورش برابر با 112 نیوتن متر است. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با 9.1 ثانیه بوده و حداکثر سرعتش چیزی در حدود 204 کیلومتر در ساعت است.

اچ‌سی‌کراس نیز که در بازار خودروهای هاچ‌بک، از ارزان‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود، یک خودروی شهری با پیشرانه چهار سیلندر شانزده سوپاپه است که حجم موتور آن 1600 سی‌سی بوده و حداکثر قدرت آن 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و گشتاورش برابر با 142 نیوتن متر است. این خودرو سرعت صفر تا 100 را در 12.5 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 183 کیلیومتر بر ساعت دارد.

هیوندا اوانته
هیوندا اوانته

اوانته یا اچ‌سی‌کراس کدام یک زیباتر است؟

اوانته برخلاف موتور قدرتمندی که در اختیار دارد، چندان بر روی ظاهر خود کار نکرده و چندان چنگی به دل افرادی که در پی شکل و شمایل مدرن و امروزی هستند نمی‌زد.  با این حال بسیاری سبک طراحی این خودرو هیوندا را کلاسیک و خاص می‌داندد و طرفدار پر و پا قرص آن هستند. در اتاق خودرو اما وضعیت ظاهری به مراتب بدتر است، با نگاهی به داشبورد حس و حال خودروهای اوایل دهه 90 میلادی به شما منتقل می‌شود. اگرچه که متریال به کار رفته خوب و مقاوم است. اچ‌سی‌کراس اما طراحی نسبتا به‌روز و قابل قبولی دارد. هرچند نمای جلویی خودرو چندان هیجان‌‎انگیز نیست و نمی‌توان از این هاچ‌بک چینی انتظار ظاهر خودروهای آلمانی را داشت، اما اچ‌سی‌کراس با ظاهر شیک و کاپوت کشیده خود در کل نمره قبولی می‌گیرد.

اچ سی کراس
دانگ فنگ اچ سی کراس

مقایسه فنی اوانته اتوماتیک و اچ‌سی‌کراس

مشخصات

اوانته اتوماتیک

تیبا2

حجم موتور

2000 سی‌سی

1587 سی‌سی

قدرت موتور

140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

105 اسب بخار در 5800 دور

تعداد سیلندر/سوپاپ

4 سیلندر / 16 سوپاپ

4 سیلندر / 16 سوپاپ

جعبه دنده

اتوماتیک

اتوماتیک تیپ ترونیک

شتاب صفر تا صد (ثانیه)

10.5

12.5

حداکثر سرعت KM/H

190

183

مصرف سوخت ترکیبی لیتر

7.6

7.04

حجم باک

55 لیتر

51 لیتر

تجهیزات ایمنی و امنیتی

سیستم ترمز ضد قفل EBD / ABS – كيسه هواي راننده و سرنشين جلو – قفل مرکزی / ریموت کنترل /سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

سیستم ترمز ضد قفل EBD / ABS سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها ،سنسور پارک،چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب،ایزوفیکس

امکانات رفاهی

سیستمهای تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی – رادیو / پخش کننده ی CD و USB / ipod – تنظیم دستی صندلی‌های جلو – پشت سری‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع –   صندلی‌های عقب دارای روکش پارچه‌ای و قابلیت تاشوندگی – آینه های جانبی با تنظیم برقی دارای گرمکن – شیشه‌های جلو و عقب با تنظیم برقی – سیستم روشنایی جلو و عقب دارای مه شکن

سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیک – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – صفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب –صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت – صندلی‌های عقب تاشو – آیینه‌های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی – شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی – سان روف برقی – چراغ های جلو ال ای دی کریستالی – چراغ های عقب LED دار

 

چرا H30 کراس بخریم؟
دانگ فنگ H30 کراس

جمع‌بندی

با اطمینان می‌توان گفت اوانته اتومات مدل ۸۶ از لحاظ فنی کاملا بر اچ‌سی‌کراس مدل ۹۷ برتری دارد. اما باز هم با اطمینان نمی‌توان یکی از این دو خودرو را انتخاب کرد. هیوندا اوانته اگرچه توان فنی بسیار خوبی دارد و سواری لذت‌بخشی را برای راننده فراهم می‌کند، اما اگر کنار از ظاهر نه‌چندان زیبای آن هم بگذریم، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این خودرو به دلیل کمبود قطعات و قدیمی بودن آن از مشکلات اساسی این خودرو است که باید آن را مد نظر قرار داد. در سوی دیگر اچ‌سی‌کراس مدل ۹۷ مدلی جدید با ظاهری امروزی و نسبتا جذاب است. این هاچ‌بک چینی امکانات خوبی را در خود تعبیه کرده است و از همین جهت از لحاظ آپشن کاملا بر اوانته برتری دارد. با این حال اچ‌سی‌کراس کیفیت پایینی دارد و دانگ‌فنگ چندان بر روی کیفیت آن تامل نکرده است. ذکر این نکته نیز ضروری است که اچ‌سی‌کراس در بازار خودروهای کارکرده افت قیمت زیادی دارد و فروش مجدد آن چندان آسان نخواهد بود. بدین ترتیب اگر کیفیت سواری خود را بالاتر و ارزشمندتر از این مشکلات می‌دانید، بی‌شک اوانته اتومات گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه H30 کراس و برلیانس H320

مقایسه دنا و دانگ فنگ h30 کراس

مقایسه پژو 207 با H30 کراس

مقایسه دانگ فنگ H30 کراس و برلیانس C3 کراس

مقایسه رنو ساندرو و H30 کراس

H30 کراس رقیب سرسخت پژو 207

5 دلیل برای اینکه دانگ فنگ H30 کراس نخریم

مقایسه برلیانس H330 و H30 کراس

چرا اچ سی کراس بخریم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها