فردا sx5 صفر بخرم یا ام وی ام x33s اسپرت نیوفیس؟

فهرست مطالب


فردا sx5 صفر بخرم یا ام وی ام x33s اسپرت نیوفیس؟ موضوع این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک است و از آنجایی که قیمت فردا sx5 صفر کیلومتر و قیمت ام وی ام X33 s اتوماتیک اسپرت فیس جدید کارکرده در یک رنج قیمتی قرار دارد به مقایسه و بررسی این دو کراس اوور تازه‌نفس بازار داخلی می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید یک کراس اوور جمع‌وجور میان‌قیمت بخرید، در بازار فعلی و با بودجه تقریبا مشابه می‌توانید به سراغ فردا sx5 صفر کیلومتر و ام وی ام X33S  اسپرت نیوفیس بروید و از آنجایی که این دو کراس اوور چینی قیمتی نزدیک به هم دارند، احتمالا مشتریانی که به این سگمنت علاقه نشان می‌دهند، بین انتخاب یکی از دو گزینه فوق شک و تردید پیدا خواهند کرد.

درادامه به مقایسه این دو کراس اوور مونتاژ داخل پرداخته و ارزش خرید هر یک نسبت به دیگری را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید که فردا SX5 صفر کیلومتر بخرم یا ام وی ام X33S اسپرت نیوفیس؟ بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

فردا SX5

فردا SX5

در ابتدای مقاله ” فردا sx5 صفر بخرم یا ام وی ام x33s اسپرت نیوفیس؟ ” به سراغ فردا اس ایکس 5 می‌رویم. فردا SX5 اصالتا یکی از تولیدات کمپانی خودروسازی دانگ فنگ چین است که در کشور سازنده با نام دانگ فنگ X5 شناخته می‌شود. نسخه تولیدی فردا موتورز که از سال 1399 به لیست کراس اوورهای جمع‌وجور مونتاژ داخل اضافه شده، درواقع نسل دوم دانگ فنگ ایکس 5 است که از سال 2016 روانه بازار چین شده و به عنوان یک محصول اقتصادی در آن کشور به فروش می‌رسد.

 گروه خودروسازی فردا موتورز نیز که نگاه ویژه‌ای به تولیدات کمپانی دانگ فنگ جهت مونتاژ در ایران داشته است، در ابتدای فعالیت خود، دانگ فنگ x5 را با نام فردا اس ایکس 5 به بازار ایران معرفی کرده تا بتواند جایگاهی مناسب در بازار کراس اوورهای نه‌چندان گران‌قیمت برای خود و محصولاتش پیدا کند.

[hm_sell_form_inline]

 طراحی ظاهری دانگ فنگ X5 در قیاس با محصولات مشابه و هم‌قیمت نسبتا جذاب و به‌روزتر به نظر می‌رسد. نمای داخل آن نیز وضعیت مشابهی دارد و قطعا مشتریان ایرانی از طراحی بیرونی و داخلی این خودرو رضایت بالایی خواهند داشت.

فردا SX5 برای تامین قدرت محرک خود یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر از سری پیشرانه‌های کمپانی میتسوبیشی را به خدمت گرفته و توانی معادل 123 اسب بخار قدرت به علاوه 151 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس CVT به سوی محور جلو ارسال می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو برابر 180 کیلومتر بر ساعت ارزیابی شده و میانگین مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر حدود 7.3 لیتر خواهد بود. شتاب صفر تا صد این خودروی 1350 کیلوگرمی برای ما مشخص نیست، اما می‌توان حدس زد که با توجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه و استفاده از گیربکس سی وی تی، احتمالا شتاب صفرتاصد فردا SX5 چیزی حدود 15 تا 16 ثانیه تحت شرایط استاندارد خواهد بود.

آپشن ها و امکانات رفاهی فردا sx5

وقتی که نگاهی به لیست امکانات فردا اس ایکس 5 می‌اندازیم، می‌بینیم شرکت فردا موتور تصمیم داشته تا از نظر آپشن طوری عمل کند که نه مشتریان ناامید شوند و نه خیلی امید زیادی به سطح تجهیزات این کراس اوور چینی ببندند؛ به نحوی که ‌بتوانند حداقل امکانات موردپسندشان را در کابین فردا SX5 جستجو کنند. شاخص‌ترین آپشن‌های این خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

چراغ LED در جلو و عقب، دیلایت، اتولایت، چراغ بدرقه، نورپردازی مجزای سرنشینان، چراغ راهنمای تعویض لاین، سیستم صوتی با بلندگوهای جلو وعقب و پورت USB، نمایشگر صفحه کیلومتر، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، سانروف برقی، کروز کنترل، دوربین عقب با خطوط پارک، برق 12 ولت، دوربین عقب، فرمان برقی با دکمه کنترل، باربند سقفی، تهویه مطبوع دیجیتال، سیستم ایمنی فرمان حین تصادف، ایزوفیکس، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، ASR و EBD و ABS.

ام وی ام x33S اسپرت نیوفیس

ام وی ام x33S اسپرت نیوفیس

حال نوبت آن رسیده تا در مقاله ” فردا sx5 صفر بخرم یا ام وی ام x33s اسپرت نیوفیس؟ ” به سراغ محصول نیوفیس ام وی ام x33s برویم. شرکت مدیران خودرو سال 1399 تصمیم گرفت دستی به سروگوش پیرترین کراس اوور خود بکشد و اولین شاسی بلند چینی مونتاژ داخل را با شمایل جدید به دست مشتریان ایرانی برساند. البته x33 طی سال‌های زیادی که در بازار ایران حضور داشته، دو تا سه مرتبه تغییر چهره داده که آخرین بار آن در سال 1399 و با عرضه مدل ایکس 33 اس اسپرت نیوفیس رخ داده است.

فردا SX5 صفر کیلومتر بخرم یا وی ام X33S اسپرت نیوفیس؟

در این مدل نمای چهره تا حد زیادی تغییر کرده و جلوپنجره به سبک محصولات جدیدتر کمپانی چری درآمده است. سایر بخش‌ها تغییرات زیادی نداشته‌اند و درون کابین نیز صرفا با یک غربیلک فرمان جدید مواجه هستیم. در بخش فنی همان موتور 2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر به خدمت گرفته شده، اما این بار به جای گیربکس سی وی تی از یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک متعارف در این خودرو استفاده شده‌است که قطعا تاثیر مثبتی روی شتابگیری و چابکی این محصول خواهد گذاشت.

حداکثر سرعت ام وی ام X33S اسپرت نیوفیس برابر 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت آن‌ هم حدود 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر اندازه‌گیری شده‌است. شتاب صفر تا 100 ام وی ام X33S برابر 14 ثانیه برآورد شده که درنتیجه نسبت به حریف چابکی بیشتری از خود نشان خواهد داد. کیفیت سواری ام وی ام x33 تقریبا اسپرت و نه‌چندان نرم است، اما فردا اس ایکس 5 سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد.

امکانات رفاهی و آپشن‌های x33s نیوفیس

در بخش امکانات و آپشن‌ها نیز گرچه شاهد اضافه شدن بعضی تجهیزات بیشتر نسبت به مدل قبلی هستیم، اما در این بین اختلاف زیادی میان ام وی ام ایکس 33 اس اسپرت نیوفیس و فردا SX5 مشاهده نمی‌شود. تجهیزات رفاهی و ایمنی کراس اوور نیوفیس مدیران خودرو شامل موارد زیر خواهد بود:

سامانه کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل، کنترل شروع به حرکت سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، دو حالت رانندگی، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، مه‌شکن‌های جلو و عقب، دی‌لایت، اتولایت، فرمان برقی با روکش چرم، نمایشگر لمسی 8 اینچی با نویگیشن و دوربین عقب، بلوتوث و USB، میرورلینک، دو عدد کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی- پارچه‌ای، پورت برق 12 ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف و آینه‌های جانبی برقی با گرمکن.

نتیجه گیری: فردا SX5 صفر کیلومتر بخرم یا وی ام X33S اسپرت نیوفیس؟

فردا SX5 صفر کیلومتر بخرم یا وی ام X33S اسپرت نیوفیس؟

در انتهای مقاله ” فردا sx5 صفر بخرم یا ام وی ام x33s اسپرت نیوفیس؟ ” باید گفت که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت محصول فرداموتورز در برابر کراس اوور مدیران خودرو، نمای ظاهری و داخلی جذاب‌تر آن است. از نظر جادار بودن کابین و صندوق عقب هم برتری با محصول فردا موتور خواهد بود و کیفیت ساخت و میزان عایق‌بندی کابین هم در فردا SX5 اندکی بهتر ارزیابی می‌شود. با این حساب اگر به ظاهر جدیدتر، کیفیت ساخت بهتر و سواری نرم‌تر ماشین‌تان اهمیت می‌دهید می‌توانید به خرید دانگ فنگ x5 یا همان فردا SX5 بیندیشید.

در سمت دیگر کراس‌اوور ام وی ام X33S از یکی دو مورد امکانات بیشتر مثل تهویه مطبوع اتوماتیک سود می‌برد، بازار دست دوم پررونق‌تری دارد و چالاکی بیشتری از خود ارائه می‌دهد. از همه مهم‌تر، در حوزه خدمات پس از فروش دردسر و دغدغه چندانی برای مالک خود به وجود نخواهد آورد؛ چراکه قطعات فنی و عمده لوازم بدنه آن به‌ طور گسترده در بازار موجود است و از این جهت در برابر حریف بسیار بهتر عمل می‌کند. بنابراین اگر چنین معیارهایی را برای خرید یک کراس اوور در اولویت دارید، بهتر است که از خرید ام وی ام X33 s جدید لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
4 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
شهرام
1402-06-07 22:01

دوستان به هیچ عنوان گول این شرکت رو نخورید یه نوع دزدی مدرن داره تو این شرکت اتفاق می افته و هیچ کدوممون از این قضیه خبر نداریم پولمونو میگیرن یکسال باهاش کار میکنن بعد اگر صلاح دونستن بهت ماشین میدن من ده ماهه اسیرم تازه دعوت نامه صادر نشده بعد دعوت نامه هم دو ماه باید منتظر ماشین باشم بازم تاکید میکنم قول این شیاد های دغل بازو نخورید

زهرا
1402-10-18 02:55
پاسخ به  شهرام

من تازه میخوام ثبت نام کنم
ماشین رو تحویل دادن بهتون

علیرضا نوروزی
1400-05-25 11:57

خدایاماراازشرماشینهای آشغال چینی بخصوص ام وی ام درامان نگهدار.بگوییدآمین

امیر
1400-05-25 01:59

ام و ام الکی گرون محصولاتش کیفیت بالایی نداره.ماشین های چینی لیفان وجک و دانگ فنگ بهترهستند بخصوص کوپا