قیمت کارخانه خودرو سرانجام اعلام شد

فهرست مطالب


به گزارش صفحه اخبار خودرو مجله همراه مکانیک، صبح روز گذشته بود که اعلام شد شورای رقابت قیمت محصولات دو شرکت خودروسازی بزرگ را تعیین کرده است، اما ساعاتی پس از رسانه‌ای شدن جدول قیمت‌ها، شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که این شورا در تعیین قیمت نهایی خودرو دخالتی نمی‌کند. او در ادامه با اشاره به این که قانون فقط اجازه تعیین دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری را به شورای رقابت داده، گفت: دستورالعمل قیمت‌گذاری به ستاد تنظیم بازار فرستاده شده و این ستاد در نهایت باید قیمت‌های نهایی را به شرکت‌های خودروساز اعلام کند. به گفته رئیس شورای رقابت قیمت‌های منتشر شده صبح دیروز، بررسی‌های اولیه این شورا برای تعیین دستورالعمل‌ها بوده که در جلسات ستاد شامل اصلاحاتی شده است و قرار نیست خودروسازان خودروهایشان را با این قیمت ها به فروش برسانند. هزینه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری و بیمه جزو هزینه‌هایی است که باید به قیمت کارخانه‌ای خودروها اضافه شود و در مجموع ۱۴ درصد هستند.

قیمت جدید کارخانه خودرو
قیمت جدید کارخانه خودرو

شیوا از تعیین حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت برای ایران خودرو و ۲۳ درصد افزایش قیمت برای محصولات سایپا خبر داد که نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ سازمان حمایت صادر شده است.  همچنین خودروسازها حق افزایش این درصد‌ها را به شرط رعایت وزن تیراژ خواهد داشت. رضا شیوا در آخر با تاکید بر این که شورای رقابت فقط دستورالعمل قیمت‌گذاری را تعیین کرده، ستاد تنظیم بازار را مسئول تعیین قیمت‌‌های نهایی خودرو دانست.

منبع: دنیای خودرو

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

تعویض پلاک

استعلام تعویض پلاک

مرکز تعویض پلاک میثم

مراکز تعویض پلاک تهران

مرکز تعویض پلاک اتحاد

تعویض پلاک خراسان

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
شاهد روز محشر
1399-03-02 04:52

همین قیمتها هم گرونه، تازه اگر به این قیمت هست، به مصرف کننده اگه بدن، به اندازه کافی خودرو عرضه بشه دیگه دلال نمیاد پولش رو، رو خودرو سرمایه گذاری کنه، چون خودروساز خودش میخواد قیمت خودرو بالابره کمتر از تقاضای بازار عرضه میکنه تا بازار سیاه شکل بگیره، تازمانی که عرضه خودرو با تقاضا برابری نکنه و انحصار فروش خودرو در دست خودروساز داخلی باشه وضع همینه، حالا هرچندوقت شورای رقابت هم برای خودش یه قیمت گذاری هم انجام میده، دوباره با اهتکار خودروساز داخلی قیمت بازار با قیمت کارخونه فاصله زیادی پیدا میکنه، صنعت داخلی خودرو هیچ منفعتی… بیشتر »