بهترین ابرخودروهای سال 2021

فهرست مطالب


مرزبندی بین نسخه‌های مختلف ابرخودروها طی سال‌های اخیر، دشوار شده است و اکنون، بسیاری از خودروهای اسپرت، سوپراسپرت و GT را می‌توان در گروه ابرخودروها طبقه‌بندی کرد. با این حال، تعریف مشخصی در مورد ابرخودروها وجود دارد: آن‌ها در تعداد محدود تولید نمی‌شوند، قیمتی بیش از یک میلیون دلار ندارند و قابل‌استفاده در جاده‌های عمومی هستند. با درنظرگرفتن این شرایط، نگاهی به بهترین ابرخودروهای سال 2021 میلادی خواهیم داشت.

مک لارن 720S؛ یک ابرخودروی همه‌کاره

چند سال است که مک لارن با ابرخودروهای نوآورانه و مدرن خود، در دنیای خودروسازی می‌درخشد. مک لارن طی چند سال گذشته، بیش از ده خودرو را بر اساس شاسی فیبرکربنی و موتور V8 توربو دوقلو توسعه داده است که جدیدترین آن‌ها، مک لارن 720S است. عدد یادشده در نام مک لارن 720S، اشاره به حداکثر قدرت پیشرانه این خودرو دارد که شتاب فوق‌العاده‌ای را برای آن مهیا می‌کند.

مک لارن 720S به‌لطف این پیشرانه قدرت‌مند و فناوری‌های مختلف به‌کاررفته در ساخت آن، می‌تواند به سرعت 335 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا 195 کیلومتر آن نیز، تنها 7.8 ثانیه خواهد بود. علاوه‌برآن، مهندسان مک لارن تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا رانندگی با مک لارن 720S نسبت به خودروهای قبلی این برند، لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر باشد.

فراری f8 تریبوتو؛ وقتی فراری مجیز خریداران را می‌گوید!

خودروهای موتورجلوی فراری با پیشرانه‌های V12، بخشی از سنت همیشگی فراری هستند؛ با این حال، فراری‌های V8، موتوروسط هستند که مفهومی به نام ابرخودروی ایتالیایی را شکل داده‌اند. فراری f8 تریبوتو، سومین خودرویی است که بر اساس فراری 458 ایتالیا توسعه می‌یابد و سعی شده است تا در فرآیند ساخت آن، عزت و احترام یک خودروی ایتالیایی زنده نگه داشته شود.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

فراری، به‌سختی تلاش کرده است تا تمامی مشکلات مربوط به توربوشارژرهای فراری 488 GTB را حل کند که این رویه اصلاح‌شده را می‌توانیم در فراری f8 تریبوتو مشاهده کنیم. وظیفه اصلی این خودرو، مجیزگویی برای مشتریان ثروتمند این کمپانی است تا مجاب شوند رقم گزافی را برای خرید این خودرو هزینه کنند که البته این هزینه نابه‌جا نیست؛ چراکه فناوری‌های پیشرفته‌ای در ساخت این خودرو استفاده شده است.

لامبورگینی آونتادور SVJ؛ پوستری بر دیوار اتاق نوجوانان

لامبورگینی برای سال‌ها،رعرضه‌کننده جذاب‌ترین ابرخودروهای جهان بوده است؛ خودروهایی که به بیان جرمی کلارکسون، پوستری بر دیوار اتاق نوجوانان و جوانان بوده‌اند. در حال حاضر، هوراکان مدل اصلی در خط تولید لامبورگینی محسوب می‌شود؛ اما نمی‌توان مدل محبوب و دوست‌داشتنی اونتادور را نادیده گرفت.

لامبورگینی آونتادور SVJ با موتور V12 هیولاوار و گیربکس خشن خود، احتمالا آخرین ابرخودروی واقعی است و تکمیل‌کننده روندی محسوب می‌شود که با لامبورگینی میورا در دهه 1970 آغاز شد. لامبورگینی آونتادور SVJ با ثبت رکورد هفت دقیقه برای دورزدن پیست نوربرگرینگ، مفهوم کارایی را با خونسردی ترکیب کرده و احتمالا جذاب‌ترین ابرخودرویی است که می‌توان در شرایط فعلی خریداری کرد. پس اگر به دنبال خرید یک ابرخودرو هستید، لامبورگینی آونتادور SVJ گزینه مناسبی است.

آئودی R8؛ نابودکننده پورشه 911 توربو

برای چهار دهه متوالی، پورشه 911 توربو، اتومبیلی بود که هم برای استفاده روزمره و هم به‌عنوان سوپراسپرت تاثیرگذار در پیست، قابل‌توجه بود. درحقیقت، پورشه 911 ابرخودرویی محسوب می‌شد که برای نیازهای روزانه نیز مورداستفاده بود؛ اما اکنون، مشتریان گزینه‌ای بهتر از پورشه 911 را در اختیار دارند و آن، آئودی R8 است.

آئودی R8 با دراختیارداشتن موتور خوش‌صدای V10  که به سیستم تنفس طبیعی مجهز است، تمامی دشواری‌های استفاده از پیشرانه توربو را حذف می‌کند. از سوی دیگر، پیوند ژنتیکی میان آئودی R8 و پورشه 911 توربو آن‌قدر زیاد است که لذت مشابهی را در هر دو خودرو می‌توان حس کرد. آئودی R8، خودرویی است که قابلیت استفاده به‌عنوان اتومبیل روزمره را دارد و در صورت نیاز، می‌تواند به حریف لامبورگینی و فراری در پیست تبدیل شود.

آکورا NSX؛ ابرخودروی منطقی

آکورا NSX، زنگ خطری برای شرکت‌های فعال در حوزه ساخت خودروهای سوپراسپرت بود که توقع داشتند مشتریان هرگونه محدودیت و نقصی را به‌واسطه آن‌که یک ابرخودرو خریده‌اند، تحمل کنند. هوندا با ساخت مدل اعجاب انگیز NSX،‌ خلاف این گفته را ثابت کرد و نشان داد که عملکرد فوق‌العاده و قابلیت استفاده راحت در کنار یکدیگر، قابل دست‌یابی هستند.

NSX، یک ابرخودروی منطقی و مقرون‌به‌صرفه است و با خرید آن، سود سرشاری روانه جیب شما خواهد شد. قیمت این کوپه جذاب، در حد یک خودروی اسپرت است؛ اما عملکردی هم‌چون ابرخودروها دارد. با خرید آکورا NSX، درحقیقت یک پورشه 918 اسپایدر با یک چهارم قیمت خریده‌اید که به همان اندازه مدرن و نوآورانه است. عملکرد فوق‌العاده پیشرانه مدرن و هیبریدی این خودرو، آن‌قدر جذاب است که این خودرو به‌راحتی می‌تواند مدل‌های متعددی از فراری و مک لارن را به چالش بکشد.

شورولت کوروت C8؛ تنها ابرخودروی آمریکایی بازار

شورولت کوروت، دیرپا‌ترین ابرخودروی آمریکایی موجود در بازار است که از سال‌های میانی قرن بیستم تاکنون، در بازار حضور دارد. این خودرو همواره با چینش سنتی موتورجلو – دیفرانسیل‌عقب به بازار عرضه شده است و از الگوی ابرخودروهای اروپایی پیروی نمی‌کند. با این حال، شورولت در ساخت نسل هشتم کوروت خلاقیت به خرج داد و این خودرو را برای نخستین بار، با چینش موتوروسط به تولید رساند.

شورولت کوروت C8 نیز هم‌چون آکورا NSX‌ یک ابرخودروی خوش‌قیمت است و با قیمتی مشابه پورشه 718 کیمن، تجربه رانندگی بسیار جذاب‌تری را برای مالک مهیا می‌کند. برای نخستین بار، شورولت کوروت با فرمان سمت راست برای کشورهای با سبک رانندگی انگلیسی نیز عرضه می‌شود و آن‌قدر جذاب است که کمتر کسی به فکر ملاحظات اقتصادی خرید آن باشد.

آستون مارتین DBS سوپرلگا؛ ابرخودروی رام‌نشدنی

این روزها اکثر ابرخودروها را، کوپه‌های موتوروسط تشکیل می‌دهند و این قاعده در صنعت خودروسازی، به یک رسم تبدیل شده است. با این وجود، هر سنتی نیاز به شکسته‌شدن دارد و آستون مارتین DBS سوپرلگا، ابرخودرویی است که این کار را برای ما انجام می‌دهد.

سوپرلگا با تمرکز بر ارزش‌های سنتی آستون مارتین نظیر ظرافت، خشونت و موتور دوازده‌سیلندر، ساخته شده است. پیشرانه V12‌ توربوی دوقلوی این خودرو، قدرتی برابر با 725 اسب‌بخار تولید می‌کند و به هیچ فناوری مدرنی تجهیز نشده است. در روزگاری که خودروها توسط سیستم‌های نوآورانه هیبریدی احاطه شده‌اند و لذت رانندگی در حال محوشدن است، باید برای یک ابرخودرو با روح سنتی خودروسازی بریتانیا احترام قائل بود.

پورشه 911 توربو، ابرخودروی عقلانی

در حال حاضر، مشتریان می‌توانند دو مدل پورشه 911 توربو و پورشه 911 توربو S را از این شرکت آلمانی خریداری کنند که نسخه S‌، عملکردی خیره‌کننده دارد و بسیار زیبا است. با این حال، به نظر می‌رسد که خرید این نسخه، اضافه‌کاری محسوب می‌شود و نمونه اصلی، یعنی پورشه 911 توربو، ارزش شناختی بیشتری دارد.

نسخه استاندارد پورشه 911 توربو با کد اتاق 992، قابلیت دست‌یابی به سرعت صد کیلومتر بر ساعت را در کمتر از سه ثانیه دارد و از مک لارن P1‌ سریع‌تر است. از طرفی، به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و رقیب نزدیک خود از آلپاین و بسیاری از ابرخودروهای دیگر را در هندلینگ شکست می‌دهد. پورشه 911، سال‌ها است که خود را به‌عنوان یک ابرخودروی مقرون‌به‌صرفه ثابت کرده است و به نظر می‌رسد خرید نسخه استاندارد پورشه 911 توربو در حال حاضر، عملی کاملا عقلانی محسوب می‌شود.

فراری روما؛ زیباترین ابرخودرو

با نگاهی به فراری روما و مقایسه آن با دیگر ابرخودروهای موجود در لیست، به‌راحتی متوجه خواهید شد که با یک سوپراسپرت بی‌نهایت زیبا مواجه شده‌اید. فراری روما، زیباترین ابرخودرو با برند فراری محسوب می‌شود که از زمان تولید فراری 458 ایتالیا در سال 2010 تاکنون معرفی شده است. البته تمامی نکات مثبت فراری روما، تنها در زیبایی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه این خودرو به طیف وسیعی از سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش نیز مجهز است که به شما اجازه می‌دهد تا زاویه لغزش خودرو را هنگام دریفت تنظیم کنید.

علاوه‌برآن، فراری روما به پیشرانه V8 با توربوشارژر دوقلو و صدایی شیطنت‌آمیز مجهز است که جذابیت آن را دوچندان کرده است. فراری روما، ظاهری زیبا را در عین سادگی ارائه می‌دهد و از به‌کاربردن خطوط طراحی اضافه در ظاهر آن، اجتناب شده است.

نتیجه گیری

اگر خودروهای موجود در لیست را با دقت بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که به جز آکورا NSX و شورولت کوروت C8، تمامی آن‌ها توسط برندهای اروپایی به تولید رسیده‌اند. باید گفت که با وجود تلاش‌هایی که از سوی شرکت‌های مختلف آسیایی و آمریکایی برای ورود به بازار ابرخودروها صورت می‌گیرد، هنوز این بازار تحت سلطه شرکت‌های اروپایی قرار دارد و آن‌ها با قدرت تمام در حال پیش‌روی هستند. بعید به نظر می‌رسد که عنان کنترل این بازار، در کوتاه‌مدت از دست اروپایی خارج شود؛ هرچند هر اتفاقی در صنعت محتمل است.

بیشتر بخوانید

 

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها