با یک میلیارد و دویست میلیون تومان کره‌ای یا ژاپنی چه خودرویی بخرم؟

فهرست مطالب


در این مقاله از سری مقالات مجله همراه مکانیک، قصد داریم به بررسی خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان در بازار خودرو ایران بپردازیم. پس اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه را دارید، با ما همراه باشید.

خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان

خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان حال حاضر بازار ایران به شرح زیر است:

  • هیوندای توسان TL- نیمه فول دو دیفرانسیل مدل 2017
  • میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3(5 نفره) – فیس جدید مدل 2017
  • تویوتا CHR هیبرید ICON آیکان مدل 2017
  • هیوندای سوناتا سوناتا هیبرید GLS PLUS مدل 2017

البته که لیست خودرو‌های با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است و ما در این مقاله تنها به بررسی خودرو‌های مدل‌بالاتر بسنده کرده‌ایم.

هیوندای توسان TL- نیمه فول دو دیفرانسیل مدل 2017

خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان

اولین گزینه خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان که به بررسی آن خواهیم پرداخت، خودرو محبوب آسان موتور، هیوندای توسان TL- نیمه فول دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ است. این خودرو با ظاهر نه‌چندان جذاب و تقریباً معمولی، تجربه فروش بسیار موفقی را نه‌تنها در بازار ایران، بلکه در سراسر جهان تجربه کرده است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۶ ، با ظاهری به‌روز‌تر و هم‌زمان با بازارهای جهانی در ایران نیز عرضه شد.

کیفیت و امکانات رفاهی بالا در کنار امنیت، توسان را به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل کرده است. تنها نکته قابل انتقاد نسبت به توسان، موتور ۲ لیتری نه‌چندان قدرتمند آن است که توانایی تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت را دارد.

میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3(5 نفره) – فیس جدید مدل 2017

خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان

دیگر خودرو حاضر در این لیست که به بررسی آن خواهیم پرداخت، میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3(5 نفره) – فیس جدید مدل ۲۰۱۷ است. اگرچه نسل قبلی اوتلندر در ایران پرقدرت ظاهر نشد اما نسخه فیس لیفت ۲۰۱۶ ظاهراً نسبت به برادر خود از اقبال بهتری در میان خریداران برخوردار بود. این شاسی‌بلند زیبای ژاپنی، خودروی پر ابهت است که از امکانات و تکنولوژی‌های باکیفیت روز دنیا نیز بهره کامل را برده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

 اگرچه کیفیت ساخت و مونتاژ میتسوبیشی اوتلندر وضعیت بسیار مطلوبی دارد و خودرویی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود اما بازار دست‌دوم آن چندان پررونق به نظر نمی‌رسد. خدمات پس از فروش ضعیف، وضعیت تحریم‌ها و نبود قطعات گریبان گیر این ژاپنی جذاب شده است و بر بازار دست‌دوم این خودرو تأثیر بسیاری گذاشته است.

تویوتا CHR هیبرید ICON آیکان مدل 2017

تویوتا CHR هیبرید

کراس‌اوور جذاب تویوتا دیگر گزینه موجود در لیست خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان است. تویوتا CHR هیبرید ICON آیکان مدل ۲۰۱۷ ترکیبی بی‌نظیر از یک خودرو کراس‌اوور و کوپه است که نگاه هر بیننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. سایز مناسب، پیشرانه از هر لحاظی عالی و بی‌نقص، آپشن‌ها و امکانات رفاهی کامل، هندلینگ و سواری لذت‌بخش، از مزایای این کراس‌اوور شرکت تویوتا به شمار ‌می‌رود.

مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار داخلی، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج هستند که البته هیچ‌کدام هیبریدی نیستند. تویوتا CHR به دلیل ارائه خدمات پس از فروشِ توسط یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های واردکننده و تأمین‌کننده‌ی قطعات خودروهای خارجی در ایران، از بازار دست‌دوم قابل قبولی برخوردار است.

هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS مدل 2017

آخرین گزینه لیست خودرو‌های کره‌ای یا ژاپنی منتخب که به بررسی آن خواهیم پرداخت، هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS مدل ۲۰۱۷ است. هیوندای سوناتا هیبرید، درواقع نسخه هیبریدی نسل ششم سوناتا یعنی سوناتا YF است که در سه نسخه GL، GLS و GLS PLUS به بازار عرضه‌شده است. تفاوت‌های این سه نسخه در آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن‌ها است و GLS PLUS فول‌ترین نسخه آن به‌حساب می‌آید.

در حال حاضر هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS در کنار تویوتا پریوس و تویوتا CHR یکی از چندین خودرو هیبریدی موجود در کشور محسوب می‌شود که علاوه بر ظاهر جذاب و دل‌فریب، ویژگی‌های فنی بی‌نظیر و تجهیزات رفاهی کاملی دارد. ازآنجایی‌که هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS سدانی تقریباً بی‌نقص به شمار می‌رود، تقاضا برای خرید این خودرو بالاست همچنین از سویی دیگر با توجه به واردات محدود این خودرو به کشور، از بازار دست‌دوم قابل قبولی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها