با یک میلیارد و دویست میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟

فهرست مطالب


در این مقاله از سری مقالات مجله همراه مکانیک، قصد داریم به بررسی خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومانی در بازار خودروی ایران بپردازیم. پس اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه را دارید، با ما همراه باشید.

خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومان

خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومانی حال حاضر بازار ایران به شرح زیر است:

  • هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS مدل 2017
  • میتسوبیشی ASX تیپ 4 (فول) مدل 2018
  • پژو 508 فول مدل 2017
  • آلفارومئو جولیتا فول مدل 2016
  • میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3(5 نفره) – فیس جدید مدل 2017
  • رنو کولیوس نیمه فول مدل 2017
  • هیوندای توسان TL- نیمه فول دو دیفرانسیل 2017

البته که لیست خودرو‌های با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است و ما در این مقاله تنها به بررسی خودرو‌های مدل‌بالاتر بسنده کرده‌ایم.

هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS مدل 2017

هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS

نخستین گزینه خودرو‌های با بودجه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی که به بررسی آن خواهیم پرداخت، هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS مدل ۲۰۱۷ است. هیوندای سوناتا هیبرید، درواقع نسخه هیبریدی نسل ششم سوناتا یعنی سوناتا YF است که در سه نسخه GL، GLS و GLS PLUS به بازار عرضه‌شده است. تفاوت‌های این سه نسخه در آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن‌ها است و GLS PLUS فول‌ترین نسخه آن به‌ حساب می‌آید.

در حال حاضر هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS در کنار تویوتا پریوس و تویوتا CHR یکی از چندین خودرو هیبریدی موجود در کشور محسوب می‌شود که علاوه بر ظاهر جذاب و دل‌فریب، ویژگی‌های فنی بی‌نظیر و تجهیزات رفاهی کاملی دارد. ازآنجایی‌که هیوندای سوناتا هیبرید GLS PLUS سدانی تقریباً بی‌نقص به شمار می‌رود، تقاضا برای خرید این خودرو بالاست همچنین از سویی دیگر با توجه به واردات محدود این خودرو به کشور، از بازار دست‌دوم قابل قبولی نیز برخوردار است.

میتسوبیشی ASX تیپ 4 (فول) مدل 2018

میتسوبیشی ASX تیپ 4 (فول) مدل 2018

میتسوبیشی ASX تیپ 4 (فول) مدل ۲۰۱۸، دیگر خودرو حاضر در لیست خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومانی‌ست. این خودرو به‌عنوان سومین نسل از نوع خود و در بازارهای جهانی به نام اوتلندر اسپرت شناخته می‌شود. طراحی جذاب، کیفیت مناسب قطعات و سیستم تعلیق و فرمان پذیری خوب از مزیت‌های این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

همچنین سیستم چهارچرخ متحرک 4WD نیز به‌عنوان نقطه قوت این خودرو در مقابل سایر رقبای کره‌ای محسوب می‌شود. علیرغم شایستگی‌های میتسوبیشی ASX این خودرو نیز مانند دیگر هم‌وطن خود یعنی میتسوبیشی اوتلندر، به علت شرایط نامطلوب خدمات پس از فروش در بازار دست‌دوم خودرو چندان محبوب نیست و بازار خریدوفروش گرمی ندارد.

میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3 (5 نفره) – فیس جدید مدل 2017

میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3

یکی دیگر خودرو حاضر در لیست خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومانی که به بررسی آن خواهیم پرداخت، میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3(5 نفره) – فیس جدید مدل ۲۰۱۷ است. اگرچه نسل قبلی اوتلندر در ایران پرقدرت ظاهر نشد اما نسخه فیس لیفت ۲۰۱۸ ظاهراً نسبت به برادر خود از اقبال بهتری در میان خریداران برخوردار بود. این شاسی‌بلند زیبای ژاپنی، خودروی پر ابهتی است که از امکانات و تکنولوژی‌های باکیفیت روز دنیا نیز بهره کامل را برده است.

 اگرچه کیفیت ساخت و مونتاژ میتسوبیشی اوتلندر وضعیت بسیار مطلوبی دارد و خودرویی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود اما بازار دست‌دوم آن چندان پررونق به نظر نمی‌رسد. خدمات پس از فروش ضعیف، وضعیت تحریم‌ها و نبود قطعات گریبان‌گیر این ژاپنی جذاب شده است و بر بازار دست‌دوم این خودرو تأثیر بسیاری گذاشته است.

رنو کولیوس نیمه فول مدل 2017

رنو کولیوس

رنو کولیوس نیمه فول مدل ۲۰۱۷ نیز در میان گزینه‌های خرید خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومانی قرار دارد. شاسی‌بلند سایز متوسط فرانسوی که به علت کیفیت بالا به پرفروش‌ترین خودرو وارداتی کشور تبدیل شد. طراحی هماهنگ و جذاب، ویژگی‌های فنی مطلوب در کنار آپشن‌های فراوان و سواری باکیفیت، کولئوس را به خودرویی پر‌طرفدار در بازار خودرو تبدیل کرده است که در کلاس خود یکی از باارزش‌ترین‌ خودروها به شمار می‌رود.

مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار ایران میتسوبیشی اوتلندرو تویوتا راوفور هستند که از لحاظ وضعیت بازار دست‌دوم شرایط نسبتاً مشابهی با هم دارند.

هیوندای توسان TL- نیمه فول دو دیفرانسیل 2017

هیوندای توسان TL

آخرین گزینه فهرست خودرو‌های یک میلیارد و دویست میلیون تومانی که به بررسی آن خواهیم پرداخت، خودرو محبوب آسان موتور، هیوندای توسان TL- نیمه فول دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ است. این خودرو با ظاهر نه‌چندان جذاب و تقریباً معمولی، تجربه فروش بسیار موفقی را نه‌تنها در بازار ایران، بلکه در سراسر جهان تجربه کرده است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۶، با ظاهری به‌روز‌تر و هم‌زمان با بازارهای جهانی در ایران نیز عرضه شد.

کیفیت و امکانات رفاهی بالا در کنار امنیت، توسان را به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل کرده است. تنها نکته قابل انتقاد نسبت به توسان، موتور ۲ لیتری نه‌چندان قدرتمند آن است که توانایی تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت را دارد.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها