با یک میلیارد تومان هیوندای چی بخرم؟

فهرست مطالب


در این مقاله از سری مقالات مجله همراه مکانیک قصد داریم فهرست هیوندای یک میلیارد تومانی را در بازار ایران بررسی کنیم، پس اگر قصد خرید هیوندای با این بودجه را دارید، با ما همراه باشید.

هیوندای یک میلیارد تومان

هیونداهای‌ یک میلیارد تومانی حال حاضر بازار ایران به شرح زیر است:

  • هیوندای سوناتا هیبرید GL پاکرو مدل 2018
  • هیوندای سانتافه تک دیفرانسیل نیمه فول مدل 2016
  • هیوندای وراکروز نیمه فول EN مدل 2012
  • هیوندای آزرا فول (گرنجور) مدل 2012
  • هیوندای جنسیس فول مدل 2011
  • هیوندای توسان لو آپشن تک دیفرانسیل – TLمدل 2017

البته که فهرست خودرو‌های با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است و ما در این مقاله تنها به بررسی مدل‌‌های ‌بالاتر بسنده کرده‌ایم.

سوناتا هیبرید GLS PLUS پاکرو مدل 2018

هیوندای یک میلیارد تومان

هیوندای سوناتا همیشه یکی از خودرو‌های پرفروش در ایران بوده است. اولین گزینه فهرست هیوندای‌ یک میلیارد تومانی که بررسی خواهیم کرد، سوناتا هیبرید GLS PLUS پاکرو مدل سال 2018 است. سوناتا هیبرید که جدیدترین نماینده هیوندای در ایران به‌ حساب می‌آید در واقع نسخه هیبریدی و فیس لیفت شده از هیوندای سوناتا LF است.

[hm_sell_form_inline]

این خودروی مدرن و لوکس، فهرست تقریباً کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی دارد که در کنار شتاب خوب و امتیازات ایمنی کامل تقریباً خودرویی بی‌نقص به نظر می‌رسد. در کل بین خودروهای هیبریدی بازار، بی‌شک سوناتا هیبرید GLS PLUS پاکرو مدل 2018 یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

هیوندای سانتافه تک دیفرانسیل نیمه فول مدل 2016

هیوندای سانتافه تک دیفرانسیل نیمه فول مدل 2016

شاسی‌بلند سایز متوسط هیوندای یعنی هیوندای سانتافه تک‌دیفرانسیل نیمه‌فول مدل 2016 دیگر خودروی حاضر در فهرست هیوندای‌ یک میلیارد تومانی است. سانتافه خودرویی محبوب است که فروشی فوق‌العاده‌ای را در بازار ایران تجربه کرده. در حال حاضر بازار دست‌دوم این خودرو همچنان داغ است و به‌عنوان شاسی‌بلندی پرطرفدار شناخته می‌شود. فرمان‌پذیری خوب، سواری لذت‌بخش، عایق‌بندی خوب کابین در کنار امکانات رفاهی و آپشن‌ها هیجان‌انگیز از مزایای این کره‌ای پرفروش به شمار می‌رود.

هیوندای وراکروز نیمه فول EN مدل 2012

هیوندای وراکروز نیمه فول EN مدل 2012

هیوندای وراکروز نیمه‌فول EN مدل 2012 دیگر خودروی حاضر در فهرست هیوندای‌ یک میلیارد تومانی است. هیوندای وراکروز که به نام هیوندای ix55 نیز شناخته می‌شود دیگر شاسی‌بلند سایز متوسط هیوندای است که روی پلتفرم مشترکی با هیوندای سانتافه ساخته‌شده است. این خودرو را شرکت آسان موتور وارد بازار ایران کرده است و در بدو ورود استقبال خوبی از طرف مشتریان ایرانی نیز داشت. شتاب اولیه خوب، امکانات رفاهی مناسب، ترمز‌های پرقدرت و کمک‌فنرهای کاملاً نرم برخی از مزایای این شاسی‌بلند ایمن کره‌ای است.

تنها نکته منفی درباره هیوندای وراکروز کیفیت نسبتاً پایین متریال به‌کاررفته در داشبورد و کیفیت پایین چرم فرمان و صندلی‌هاست که البته چون این خودرو برای حداقل 9 سال پیش است، چندان غیرمعقول به نظر نمی‌رسد. ازآنجایی‌که خودرو‌های هیوندای، استهلاک نسبتاً پایینی دارند، گزینه‌های کم کارکرد هیوندای وراکروز در بازار دست‌دوم، انتخاب مناسبی به ‌نظر می‌رسند.

هیوندای آزرا فول (گرنجور) مدل 2012

هیوندای آزرا فول (گرنجور) مدل 2012

هیوندای آزرا فول (گرنجور) مدل 2012 سدان محبوب شرکت هیوندای دیگر خودرو حاضر در فهریت هیوندای‌ یک میلیارد تومانی است و یکی از مدل‌هایی که با گذشت تقریباً یک دهه همچنان در میان خودرو‌های لوکس بازار دست‌دوم حضور دارد. این سدان سایز بزرگ و خانوادگی‌ هیوندای چندان بی‌عیب و نقص به نظر نمی‌رسد و شتاب پایین و ورود صدای موتور به داخل کابین از عمده معایب آن به شمار می‌رود. البته در کنار آن مزایایی چون آپشن‌های متنوع، مصرف سوخت ایده‌آل و کیفیت ساخت خوب همچنان بازار دست‌دوم این خودرو را گرم نگه داشته است.

هیوندای جنسیس فول مدل 2011

هیوندای جنسیس فول مدل 2011 دیگر خودرو سدان حاضر در فهرست هیوندای‌ یک میلیارد تومانی بازار خودرو است. هیوندای جنسیس نیز مانند دیگر هم‌وطنان خود دوران باشکوه و ایده‌آلی را برای فروش تجربه کرده است و هنوز هم در بازار دست‌دوم مورد توجه مشتریان ایرانی قرار دارد.

فضای جادار، شتاب‌گیری خوب، سریع و تقریباً بی‌صدا، فرمان‌پذیری و هندلینگ عالی به همراه امکانات رفاهی فراوان و کابین زیبا و جادار از دلایل مقبولیت این سدان کره‌ای در بازار خودرو ایران است. البته نباید از ظاهر معمولی داشبورد و کنسول جلو و ترمزهای نسبتاً ضعیف و مصرف زیاد بنزین این خودرو نیز چشم‌پوشی کرد. سوناتا هیبرید و هیوندای سانتافه رقبای اصلی جنسیس در این فهرست هستند که با توجه به امکان خرید مدل‌ بالاتر این خودرو‌ها با بودجه یک میلیارد تومان گزینه‌های منطقی‌تری به نظر می‌رسند.

هیوندای توسان لو آپشن تک دیفرانسیل – TL مدل 2017

هیوندای یک میلیارد تومان

آخرین گزینه فهرست هیوندای‌ یک میلیارد تومانی که بررسی خواهیم کرد، خودروی محبوب آسان موتور، هیوندای توسان لو آپشن تک دیفرانسیل – TL مدل 2017 است. این خودرو با ظاهر نه‌چندان جذاب و تقریباً معمولی، تجربه فروش بسیار موفقی را نه‌تنها در بازار ایران، بلکه در سراسر جهان تجربه کرده است و نسل سوم آن در سال 2016 با ظاهری به‌روز‌تر و هم‌زمان با بازارهای جهانی در ایران نیز عرضه شد.

کیفیت و امکانات رفاهی بالا در کنار امنیت، توسان را به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل کرده است. تنها نکته قابل انتقاد توسان، موتور 2 لیتری نه‌چندان قدرتمند آن است که توانایی تولید 164 اسب بخار قدرت دارد.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها