چرا خودرو دوباره گران شد؟

فهرست مطالب


یک کارشناس خودرو می‌گوید: افزایش قیمت خودرو به وضعیت صنعت و تولید خودرو ارتباط دارد. البته کاهش و ثبات قیمت‌ها طی یک تا دو هفته گذشته مقطعی بود؛ چرا که شاخص‌های تولید بهبود وضعیت را در دراز مدت نشان نمی‌دهد.

Image result for ‫پراید همراه مکانیک‬‎

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت خودرو مجددا گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت خودرو به وضعیت صنعت و تولید خودرو ارتباط دارد.

البته کاهش و ثبات قیمت‌ها طی یک تا دو هفته گذشته مقطعی بود؛ چرا که شاخص‌های تولید بهبود وضعیت را در دراز مدت نشان نمی‌دهد.

Related image

امیرحسین کاکایی افزود: ما معتقدیم در این بازه زمانی و با توجه به کمبود قطعات خودرو افزایش یا کاهش قیمت خودرو امری منطقی نیست. تا زمانی که مشکلات حوزه تولید برطرف نشود وضعیت خودرو به همین منوال است و ممکن است مجدد در قیمت خودرو دچار نوسان شویم؛ این صحبت‌ها در حالی است که مدیران خودرویی در تلاشند تا بتوانند وضعیت تولید خودرو را ساماندهی کنند.

Image result for ‫پراید همراه مکانیک‬‎

او در پاسخ به این پرسش که قیمت پراید چقدر است؟ پاسخ داد: چنانچه قیمت دلار ۱۳ هزار تومان ثابت باقی بماند قیمت واقعی پراید ۴۰ میلیون تومان است؛ در حالی که بعد از مذاکرات ایران و ژاپن قیمت پراید گران شد و به نرخ ۵۰ میلیون تومان رسید، معتقدیم برای چنین مدل خودرو آن هم با ارقام بالا تقاضایی وجود ندارد.

Image result for ‫پراید همراه مکانیک‬‎

کاکایی در توصیه‌ای به مردم گفت: با کاهش قیمت ارز و سکه قیمت خودرو نیز تا حدودی کاهش یافت. مهمترین توصیه ما به مردم این است در بازار فعلی نه خودرویی خریداری کنند و نه خودرویی بفروشند؛ چرا که در این مقطع ورود و خروج سرمایه در این بازار امری خطرناک است.

منبع : اقتصاد آنلاین

 

با مطالعه مقالات زیر به بهترین انتخاب ممکن برای خرید خودرو برسید:

پراید بخریم یا تیبا

راهنمای خرید پراید دست‌ دوم و نکاتی که نباید فراموش کنید

5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می شود

آموزش کامل نحوه محاسبه افت قیمت خودرو

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها