دلایل کاهش روغن موتور

فهرست مطالب


یکی از اصلی ترین روانکار اتومبیل، روغن موتور است که اگر به موقع تعویض شود سلامت موتور و قطعات متحرک آن را تضمین می‌کند. پس نیاز است که در زمان مقرر نسبت به تعویض روغن موتور خودرو خود اقدام نمایید و در طول دوره استفاده از خودرو نیاز است به سلامت و سطح روغن موتور نیز توجه فرمایید.
امروز در این مقاله به مروری بر علت‌های کاهش سطح روغن موتور می‌پردازیم. توجه داشته باشید که مراجعه به موقع به تعمیرگاه و حل مشکل کاهش سطح روغن در محفظه موتور می‌تواند از آسیب به قطعات متحرک داخل موتور جلوگیری کند.

روغن رقیق

استفاده از روغن موتورهای بی کیفیت و رقیق جز اولین دلایلی است که می‌تواند منجر به کاهش سطح روغن پیشرانه خودرو شود. در این صورت، روغن موتور اتومبیل شما سریع‌تر از آنچه که تصور می‌کنید کاهش می‌یابد.

 فرسودگی واشر پیچ

برای جلوگیری از خروج روغن موتور، برای آب بندی پیچ تخلیه کارتر از واشر استفاده می‌شود. این قطعه کوچک در طول زمان فرسوده می‌شود و وظیفه اصلی خود را به درستی انجام نمی‌دهد. پس دقت داشته باشید یکی دیگر از مهم‌ترین علائم کاهش روغن موتور ممکن است به خاطر خراب شدن واشر پیچ کارتر روغن باشد.

رینگ پیستون

روغن سوزی مربوط به موتور ممکن است یکی دیگر از دلایل کاهش سطح روغن باشد. زمانیکه این مشکل به وجود می‌آید رینگ پیستون‌های موتور نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند و باعث می‌شود روغن به محفظه احتراق وارد شود. اصطلاحا به این پدیده روغن سوزی موتور گفته می‌شود. پس توجه داشته باشید که این موضوع می‌تواند دلیلی برای کاهش سطح روغن موتور باشد.

واشر زیر سینی میل لنگ

یکی دیگر از عوامل کاهش روغن موتور واشر زیر سینی میل لنگ است. اگر این واشر خراب شود، با تعویض آن می‌توان مشکل را حل کرد.

واشر فیلتر روغن

واشر فیلتر روغن نیز جز آخرین مواردی است که ممکن است در خصوص کاهش سطح روغن موتور به آن اشاره کرد. این واشر به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهد و منجر به کاهش سطح روغن موتور می‌شود. اگر با کاهش سطح روغن ربرو شدید می‌توانید با تعویض واشر فیلتر روغن این مشکل را برطرف نمایید.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها