تویوتا هریر ۲۰۲۱ رونمایی شد

فهرست مطالب


به گزارش مجله همراه مکانیک، تویوتا، نسل جدید شاسی بلند تویوتا Harrier را برای ماه ژوئن ۲۰۲۰ به نمایندگی‌های محلی ژاپن عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد ژاپنی می‌خواهند این خودرو را تنها در کشور خودشان به فروش برسانند چراکه تا کنون صحبتی از عرضه این نسخه به دیگر نقاط جهان نشده است.

تویوتا هریر ۲۰۲۱
تویوتا هریر ۲۰۲۱

عکس های منتشر شده از تویوتا هریر جدید نشان می‌دهد که طراح این غول ژاپنی به سمت اسپرت کردن ظاهر خودرو رفته است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سپر تهاجمی جلو خودرو، چراغ های نازک افقی عقب و مرکز ثقل پایین اشاره کرد.

تویوتا هریر ۲۰۲۱
تویوتا هریر ۲۰۲۱

تویوتا هریر 2021 که بر اساس پلتفرم TNGA ساخته شده، شباهت زیادی به پلتفرم تویوتا Rav4 دارد و نباید آن را با پلتفرم لکسوس RX اشتباه گرفت. در نتیجه داخل کابین بی‎شباهت به تویوتا RAV4 نیست‌ اما ویژگی‎های به روزتری نیز دارد. همچنین گروه خودروسازی تویوتا از ید طولانی خود در بالا بردن ایمنی بر روی این خودروی جدید نیز استفاده کرده که از جمله این ویژگی‌های میتوان به سیستم ایمنی پیشگیری از برخورد که عابرین پیاده و دوچرخه سواران را در روز و شب را تشخیص می‌دهد و استفاده از آینه دیجیتال برای ضبط تصاویر جلو و عقب، اشاره کرد

تویوتا هریر ۲۰۲۱
تویوتا هریر ۲۰۲۱

 پلتفرم TNGA این امکان را به تویوتا داده که ۲ نوع پیشرانه برای این خودرو تدارک ببیند، اولی پیشرانه بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر داینامیک فورس تویوتاست که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل بنزینی در دو نسخه استاندارد محرک جلو و آپشن تمام چرخ قابل انتخاب است که هر دو جعبه دنده استاندارد CVT را در خود می‌بینند. دومین نوع پیشرانه هیبریدی است که این نسخه هم جلو محرک و تمام چرخ محرک قابل سفارش است نسخه جلو محرک دارای پیشرانه بنزینی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است که قدرت آن به ۱۷۶ اسب بخار می‌رسد این قدرت با موتور الکتریکی محور جلو که دارای قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخار است می‌تواند به ۲۱۵ اسب بخار قدرت برسد. در مدل چهار چرخ محرک نیز موتور الکتریکی ۵۳ اسب بخار قدرت به محور عقب اضافه می‌کند و قدرت پیشرانه را به ۲۱۹ اسب بخار ارتقا می‌دهد. مدل هیبریدی همچنین دارای جعبه دنده CVT الکتریکی است. به نظر می‌رسد استقبال خوبی از این غول تویوتا در ژاپن به عمل بیاید و شاهد همین امر بتواند مسئولان این شرکت را مجاب به صادرات این خودرو کند.

منبع: خودروتک

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه تویوتا راو4 و رنو کولئوس

با آپشن های تویوتا پریوس آشنا شوید

مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا

مقایسه تویوتا کرولا و مزدا 3 نیو

بررسی نسل های تویوتا کرولا

چرا تویوتا کرولا بخریم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها