پژو پارس XU7 پلاس؛ پژو پارس با موتور جدید

فهرست مطالب

ایران خودرو اخیرا پژو پارس xu7 پلاس با موتور جدید را به فهرست تولیدات خود اضافه کرده که موتور این محصول در اصل نمونه به‌روزرسانی‌شده موتور XU7JPl3 است. در ادامه ضمن اشاره به تفاوت‌ موتور XU7P با XU7، به بررسی پژو پارس سال جدید نیز به‌طور کامل خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی پژو پارس XU7 پلاس

تیپ جدید پژو پارس در بخش فنی خود با موتور XU7P به بازار آمده است. از مشخصات موتور xu7 پلاس باید به قدرت ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر اشاره کرد. ضمنا یک گیربکس پنج سرعته دستی نیز به سر میل لنگ این پیشرانه متصل شده تا نیروی حاصل را به محورهای جلو انتقال دهد.

پژو پارس XU7 پلاس

 پیشرانه XU7P نسبت به مدل اولیه یعنی XU7 l3 در بخش‌هایی همچون: قالپاق سوپاپ، لوله هواکش، محفظه فیلتر و منیفولد هوا، دچار تحولات ظاهری شده است.

 همچنین گفته شده بخش‌های فنی این پیشرانه نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌شود به اصلاح قطعاتی نظیر: میل سوپاپ و سرسیلندر، سایز دیسک و صفحه کلاچ، پوسته یاتاقان، میل لنگ، مجموعه شاتون، رینگ و پیستون، روغن موتور، مسیر گازهای خروجی و… اشاره کرد. به‌علاوه شنیده می‌شود که شمع و تسمه مورد استفاده در این موتور نیز نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است.

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو

موتور xu7p

اما علی‌رغم آنچه که از سوی برخی گمانه‌زنی‌ها به گوش می‌رسد، قدرت این موتور نسبت به قبل بیشتر نشده بلکه فقط مصرف سوخت آن به نحو چشمگیری کاهش یافته و در سیکل ترکیبی به حوالی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسیده است؛ بنابراین ظاهرا یکی از معایب اصلی موتور XU7 یعنی مصرف سوخت بالا، در پژو پارس سال با موتور xu7p دیگر وجود نخواهد داشت.

 جدول زیر کلیه اطلاعات فنی مشخصات فنی پژو پارس موتور xu7پلاس را به اطلاع شما خواهد رساند:

مدل خودرو

پژو پارس xu7p

پیشرانه 

چهار سیلندر –  8سوپاپ

حجم موتور

1761 سی سی

حداکثر قدرت

97  اسب بخار

حداکثر گشتاور

146  نیوتن متر

گیربکس

پنج سرعته دستی 

مصرف سوخت(ترکیبی)

7.06 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا ۱۰۰

12 ثانیه

حداکثر سرعت

185  کیلومتر برساعت 

آپشن‌ های پژو پارس XU7پلاس

آپشن‌‌های پژو پارس XU7پلاس شامل موارد زیر خواهند بود:

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و (EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی رادیو پخش، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، تزئینات تریم دو رنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب، رینگ و لاستیک فولادی، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق و… .

پارس پلاس

طراحی پژو پارس XU7P

بررسی پژو پارس سال جدید نشان می‌دهد که این خودرو مطابق انتظار دست به ترکیب خود نزده و ترجیح می‌دهد تا همان شمایل قدیمی را چه در بیرون و چه درون کابین خود به کار گیرد و تغییری در تیپ و چهره خود ایجاد نکند.

ظاهرا شرکت ایران خودرو با توجه به استقبال نسبتا مناسب مشتریان ایرانی از این ماشین داخلی تصمیم گرفته است تا فعلا ریسک نکند و دست به شمایل این سدان پرطرفدار نزند؛ بنابراین نسخه جدید پژو پارس نیز کماکان با همان ظاهر قدیمی خود به کارش ادامه خواهد داد.

کابین پژو پارس

قیمت پژو پارس سال جدید

شرکت ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش محصولات خود، قیمت پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس را به مبلغ 184 میلیون و 889 هزار تومان عرضه کرده که البته ظاهرا قیمت پژو پارس با موتور ایکس یو سون پلاس در بازار آزاد حدود 300 میلیون ارزیابی شده است.

میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. قیمت خودرو

البته متغیرهای زیادی بر بازار حکمرانی می‌کنند و باید ببینیم پس از تحویل این مدل به مشتریان، فعالان بازار چطور با آن برخورد خواهند کرد و چه قیمتی را برای آن در نظر خواهد گرفت. خصوصا اگر رفع تحریم‌ها محقق شود، آنگاه احتمالا تفاوت زیاد موجود میان قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه بسیار کمتر از شرایط فعلی خواهد شد؛ در آن صورت می‌توان به طور دقیق‌تر پیرامون قیمت پژو پارس سال جدید در بازار اظهارنظر کرد.

پژو پارس xu7 پلاس

جمع بندی

پژو پارس موتور xu7پلاس اگر واقعا از نظر مصرف سوخت و همچنین ایراد سوختن واشر سرسیلندر به طرز ملموسی ارتقا پیدا کرده باشد، مسلما در شرایط فعلی بازار ما می‌تواند به خودرویی محبوب تبدیل شود. خصوصا که ایراد سوختن واشر سرسیلندر موتور XU7 موجب نارضایتی بیشتر دارندگان محصولات ایران خودرو که به این موتور 8 سوپاپ مجهز هستند، شده است.

بیشتر بخوانید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
291 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
محمد
1401-01-23 16:09
امتیاز دهی :
     

سلام لطفاً در صورت آگاهی نوع روغن موتور و شمع…هم ذکر کنید در ضمن ترمز عقب هم دیسکیه

آرمین
1401-02-29 23:13
پاسخ به  محمد

میگن تو دفترچه راهنما نوشته از روغن موتورهای 0w20باید استفاده کرد!!!! قیمت این نوع روغن ها بسیار بالاست و اصلا مخصوص خودروهای خارجی هست نه پارسxu7p! من هر چی سرچ کردم این نوع روغن موتور کمیاب و گران بود! من خودم این ماشین ثبت نام فروش فوق العاده کردم یعنی اگر برنده بشم با این برنامه ای که ایران خودرو چیده دهنم سرویس میشه و مجبور میشم خودرو رو بفروشم! البته اگر برنده بشم

مجید
1401-04-06 05:48
پاسخ به  آرمین

والا با این شرایط نگران نباشید شما سراغ هر خودرویی برید کم وبیش یک سری مشکلات را داره و اگر هرخودرویی برای فروش فوری ثبتنام کنید که خیلی سخت برنده میشید . شما سری به پیج دنا و سمند و ۲۰۶ هم بزنید همه از مشکلاتشون مینالن. بخصوص موتور ef7 که روغن مورد استفادش ۵ لیتره وحتما باید روغن جنس خوب باشه و اگر رسیدگی بهش نباشه خرج سنگینی از شاتون و سرسیلندر برات میذاره.

مهدی
1401-09-19 16:35
پاسخ به  مجید

خیر سمند مشکلی نداره و موتور کم خرج و کم استهلاکی دارد فقط روغن باید سر موقع عوض بشه که همه ماشینها باید سر موقع عوض شود ولی پارس هر جایش یه مشکلی داره تازه این موتور جدید علاوه بر تعویض روغن با یک میلیون هزینه واشر هم میزنه و ایراد واشر بر طرف نشده

احمد
1401-09-28 09:13
پاسخ به  مهدی

هنوز خود ایرانخودرو تست نکرده یکسال نشده تولید کرده شما میگی مشکل واشر برطرف نشده؟

دانیال
1401-04-26 09:07
پاسخ به  آرمین

0-20 برای موتور 8 سوپاپ !!! عمراً، خیلی بخوای بهش حال بدی 40-10 SJ

مرتضی فرهی
1401-08-16 17:27
پاسخ به  دانیال

کسی تو 8سوپاپ 10.. 40 نمیریزه. اس جی هم چه ربطی داره ویسکوزیته روغنه شما اس آن بریز

معین
1401-10-21 14:57
پاسخ به  مرتضی فرهی

منظورش از sj یعنی روغن کپک اشغال بریزی از سرشم زیاده

حسین
1401-04-30 14:23
پاسخ به  آرمین

تودفترچش نوع روغن رو نزده ولی کامنت منو بخونید ایشالله براتون مفید باشه

روح اله
1401-06-05 14:26
پاسخ به  حسین

سلام تو دفترچه صفحه 200 نوع روغن ذکر شده 0w20

سجاد
1401-07-07 12:31
پاسخ به  حسین

سلام چرا نوشته صفحه ۲۰۰ توی دفتر چه

مهدی
1401-09-19 16:36
پاسخ به  حسین

به خاطر تعویض شاتون و یاتاقان های نازک که روش گذاشتند اگه روغن صفر بیست نریزید شاتون و یاتاقان میزند

احمد
1401-09-28 16:09
پاسخ به  مهدی

کجا توی موتور یاتاقان را دیدی که نازکه کی باز کردی؟دیدم از اول تا اخر داری تخریب میکنی
یعنی روزی نیست این ملت از حسادت تخریب نکنن همدیگه رو.
دست بردارید بخدا.ماشینه دیگه هرماشینی هزار ویک ایراد داره ….یاتاقان ماشین شما قویتره داداش ماشین شما خوبه رها کن.

Last edited 1 month ago by احمد
معین
1401-10-21 14:58
پاسخ به  مهدی

پس تغییرات دادند واقعا؟ حاجی صفر بیست خیلی گرونه، یاتاقان نازکم جالبه

میثم
1401-06-26 15:46
پاسخ به  آرمین

سلام من تعویض روغن کردم وفیلتر روغن روعوض کردم شد 1200تومان روغن سوپر پیشتاز رانا

Ali
1401-07-18 23:46
پاسخ به  میثم

سلام چند هزار تا باهاش رفتی

سعید
1401-09-09 16:06
پاسخ به  میثم

۵۵۰تومن

بهزاد ناوکی
1401-07-07 13:29
پاسخ به  آرمین

سلام اره درسته بنده همین مدل ماشین برنده شدم و روغن 0w20 میخورن که هیچ جا گیر نمیاد و فقط بعضی نمایندگی های مراکز استان ها دارن که هر ۵ هزار کارکردی ۱۵۰۰۰۰۰ یکو پانصد برات آب میخوره..
واقعا مسخره است..

محمد
1401-07-27 04:26
پاسخ به  بهزاد ناوکی

اصل و ذات طراحی بلوک سیلندر پژو ۱۸۰۰xu7 براساس سوختن واشر سرسیلندر هست، در هیچ یک از موتور هایef7 tu5 پراید ساینا نیسان پیکان مشکل خاص سوختن واشر سرسیلندر نداریم.

محسن
1401-08-05 08:55
پاسخ به  محمد

Ef7 هم واشر میزنه یکی دوستان ۴ بار عوض کرد. حرارتش ،سیمکشی رو بعدچند سال آب میکنه.موتور بشدت مضخرف که بعد از ۱۰۰ هزار تا مشکلاتش میریزه بیرون.

برای تعمیر یه دینام باید متعلقات کولر باز بشه و گاز کولر تخلیه میشه نزدیک ۲۵۰۰ت هزینه داره. اویل ماژول هم اگر به مشکل بخوره مدام آب وروغن قاطی میکنه.

مهدی
1401-09-19 16:39
پاسخ به  محسن

ای اف از هر یک میلیون شاید دوتاش واشر بزنه اونم دیگه اب تو موتور نبوده و نشتی داشته در شرایط طبیعی واشر نمیزنه مگر اینکه اب اصلا نداشته باشه که هر خودرویی اب نداشته باشه منفجر میشه

اسماعیل
1401-09-28 16:28
پاسخ به  مهدی

EF واشر هم نزنه, اون مشکلاتو داره البته از ۱۰۰ هزارتا که رد کنه مشخص میشه.

معین
1401-10-21 15:00
پاسخ به  بهزاد ناوکی

چرا پنج هزار؟ حداقل باید پونزده تا کارکنه که این روغن؟ حالا من نمیگم 25 هزارتا که پشت روغنش نوشته ولی 15 تا رو باید راحت کار کنه علی الخصوص sn plus

احسان
1401-11-11 06:29
پاسخ به  بهزاد ناوکی

دفترچه زده هر پانزده هزار تعویض روغن

مجتبی
1401-07-15 04:46
پاسخ به  آرمین

داداش روغن درست میشه نهایت ۳۰۰ بیشتر میدی.اگربرنده شدی فقط بخر که اگر ازدست بدی دیگه ماشین نیست قرعه کشی ۱ درصد شانسه من ده بار خانوادگی پارس جدید نوشتیم اسمم درنیومده.باید تیبا سایپا بخری

امید
1401-08-12 17:52
پاسخ به  مجتبی

س. دوستان من برنده شدم روغن اولش رو بردم نمایندگی 1400گزفت همون روغن داخل بازار 600میشد ..بعدش هم دیگه نمایندگی نرفتم و تا الان بیرون عوض میکنم ….دغا کتیذ برنذه بشین ماشین خوبی هست شکر خدا

مسعود
1401-07-21 01:39
پاسخ به  آرمین

داداش شما روغن ماشینتو الان روی ۵ هزار باید عوض کنی حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ پول بدی البته با فیلترها . روغن‌ 0w-20w حداقل ۱۵۰۰۰ برات راه میره تا ۲۵ هزار هم جا داره اگه بهش فشار نیاری. به قیمت ۱۲۰۰ الی ۱۷۰۰ البته بسته به برند روغن داره. به نظر من حتی به صرفه تر از اون ماشینهای موتور معمولی در میاد!

مهران
1401-07-24 06:00
پاسخ به  مسعود

نکته جالبی بود. روغن خوب میشه ۱۵ هزار رفت؟

امین طباطبایی
1401-08-14 18:47
پاسخ به  مسعود

برادر مسعود اینطوری هم نیست که شما میفرمایید.۱۵ هزار تا هم شگفتانه س چه برسه به ۲۵ هزار!!!!!

Last edited 2 months ago by امین طباطبایی
مهدی
1401-09-19 16:43
پاسخ به  مسعود

خخخخخخ پانزده هزار با این روغن اشغال که تو ایران هست بهترین مارکش پنج هزار تا به زور میره این ماشین ارزش خرید ندارد روغنش خیلی گران در میاد یک میلیون و دویست برای پنج هزار کیلومتر تازه واشر هم میزنه عیب سرسیلندر برطرف نشده فقط سوپاپها رو تغیر دادند گیربکس هم خیلی اشغال هست ما داشتیم فروختیم خدارا شکر

مجتبی
1401-09-26 20:46
پاسخ به  مهدی

اگه خداراشکر فروختی دیگه اومدی اینجا چرا؟ حالا برو ۱۰۰ میلیون بذار روش اگرگیرت اومد ماشین tu5 صفر بگیر که روغنش فقط ۳۰۰ ت ارزونتره

Last edited 1 month ago by مجتبی
اسد
1401-09-27 08:29
پاسخ به  مهدی

فروختی یاعلی پس به سلامت. برو خوش گلدی

مهدی
1401-08-29 05:28
پاسخ به  آرمین

داداش تو فقط دعا کن برنده شی من همه شو خودم ازت میخرم. ۵ میلیون برای ۲هزارتا پژو پارس جدید فقط این ماه پیش ثبتنام کردن.

امیرحسین
1401-10-12 22:51
پاسخ به  آرمین

داداش همون روغن گرید 1040 بریز کفایت میکنه

Javid
1401-03-11 21:52
پاسخ به  محمد

0w20

امیر
1401-03-23 10:31
پاسخ به  محمد

روغنش کمیاب نیست موجوده نگران نباش قیمتش هم از ۶۰۰ ۷۰۰ داره به بالا شما ۱۰ ۴۰ خوب هم بریزی ارزون نیست دیگه گرونه. اونم ۵۰۰ به بالاست

مهدی
1401-03-29 12:26
پاسخ به  امیر

روغن 0w20 وارداتی هس و خیلی گرون و کمتر تو بازار هس

احسان
1401-03-30 20:53
پاسخ به  مهدی

نه عزیز ایران هم تولید میشه شما بپرسید ایرانول، بهران و…هست اورانیوم که نیست کمیاب باشه روغنه. از ۵۵۰ داره تا خارجی ۲ میلیون و…ودقیقا همه انواع مدلهای روغن خودرو گرانقیمت خارجی هم دارن.و اگر این مدل خودروها تولید بشه ایرانخودرو هم تیراژبالا موجود میشه و بیشتر تولید میشه.

امیر
1401-04-02 22:31
پاسخ به  مهدی

روغن ایرانیش شامل فلومکس مال روغن پارس و ایرانول هم موجوده.. سرچ کنید متوجه اشتباهتون و ترس از قیمت بالاش میشین

مجتبی
1401-07-15 04:32
پاسخ به  مهدی

دیگه حلب ۵ کیلویی روغن نباتی شده ۵۰۰ تومن. روغن ماشین هم گرون میشه

حسین
1401-04-30 14:22
پاسخ به  محمد

توضیح کامل دادم سوالی بود در خدمتم

مجید محمدی
1401-07-27 04:23
پاسخ به  محمد

بعلت طراحی به شدت اشتباه سیلندر پژوxu7 برخورد مستقیم آب از دور بوش های سیلندر باواشر سرسیلندر و همین طور طراحی غلط سرسیلندر که دو سوپاپ دود کنارهم هستند باعث واشرزدن مکرر و پی در پی میشه، مشکلی که در سایر موتور هاtu5 ef7 وپراید. و ساینا وجود ندارد. فقط پژوxu7 مشکل بلوک سیلندر وواشردارد. ذات موتورxu7 بر مبنای تعویض واشر هست.

مجتبی
1401-08-04 05:06
پاسخ به  مجید محمدی

کی گفته ef7 واشر نمیزنه؟
مزیت بوش سیلندر به اینه که قابل تعویضه احتیاج به تراشکاری و نهایت تعویض کامل سیلندر نداره .
ef7 اگر رسیدگی بهش نشه واشر که هیچی شاتون هم میزنه

Limo
1401-09-11 22:35
پاسخ به  مجتبی

من xu7pبرنده شدم اگه به درد نمی خوره بفروشم دوستان مشاوره بدید

مجتبی
1401-09-17 08:46
پاسخ به  Limo

هیچی نفروش داداش که اوضاع خرابه گوش به حرف کسی نده که بدرد نمیخوره یا فلانه کسی که نداره میاد بد میگه . اگر هم خواستی اول ماشین پیداکن قولنامه کن سوییج به سوییچ بفروش

مهدی
1401-09-19 16:48
پاسخ به  مجتبی

اسکل هر ماشینی بهش رسیدگی نشه منفجر میشه حتی بنز ذات پژو واشر هست و داغ کردن در هر شرایط رانندگی و رسیدگی به موتور واشر تو ذاتش هست ولی تی یو و ای اف مگر اینکه دیگه اب توش نباشه در شرایط معمولی واشر نمیزنه ما ای اف سون دوازده ساله داریم اصلا موتور فابریک هست فقط لوازم مصرفی

مجتبی
1401-09-26 20:51
پاسخ به  مهدی

توکه ماشینتو فروختی دیگه اومدی اینجا چرت وپرت نگو. ای اف سرطان و ای اف یاتاقان یه تعمیر ساده اش هم هیچ مکانیکی قبول نمیکنه دست بزنه

محسن
1401-09-27 08:03
پاسخ به  مهدی

تو که فکرکردی خیلی بارته حالیته سر در میاری پس برو با ef۷ ات حال کن اومدی اینجا چی میگی؟

مهران
1401-09-27 08:25
پاسخ به  مهدی

۱۲ ساله گوشه پارکینگه ۱۰۰ تاکاره ازشهر بیرون زدی؟ . ذات ef7 هم داغ کردن و یاتاقان و سیمکشی سوختنه نمیدونی بپرس

Last edited 1 month ago by مهران
امیر دریادل
1401-10-23 15:39
پاسخ به  مهدی

ولی مایه چهارصدوپنج مدل ۸۹ داریم موتورش پلمپه

احسان
1401-08-05 06:39
پاسخ به  مجید محمدی

کی گفته واشر زدن تویef7 وجود نداره؟؟
Ef7هم میزنه .بعضی دوستان ef7 توی ۴۰ تا ۵۰ هزارتا رفتن واشر عوض کردن.انچنان حرارتی موتور داره که سیمکشی رو آب میکنه.

Last edited 3 months ago by احسان
Mohsen
1401-11-07 18:45
پاسخ به  محمد

فقط0w20 باید بریزی که هزینه هر لیتر 185ت هست باید 5لیتر بریزی که میشه 925 ت

محمدرضا
1401-01-31 01:00

دور موتور پایین در دنده ۴ و ۵ باعث شده صدای موتور کمتر باشه و آرامش بیشتری داشته باشی
در واقع قدرت موتور در سرعت های بالا بیشتر شده

امیر
1401-03-26 08:37
پاسخ به  محمدرضا

دقیقا.
من از خود کارمندان خط تولید ایرانخودرو جاده مخصوص که فامیل هستن پرسیدم چندنفر همین مدل راخودشون یااقوامشون داشتنداکثرا از کمی و کیفی وسرعت و قدرت دنده ۳به بالا و صدای موتور و … موتور جدید رضایت داشتن.حتما خودشون مطمئن هستن که این مدل را خریدند.ولی بازم خدا میدونه انشاله که مثل ای اف۷ مشکلات پیچیده و خرجهای سنگین و … نداشته باشه .مصرف سوخت و واشر زدن هم گویا حل شده. سایپا هم روی شاهین ،موتور تیبا را به کلی تغییر داده و راندمان خوبی بدست آورده.ولی خب قدرتش به پای موتور پژو نمیرسه

سعید
1401-05-16 12:22
پاسخ به  امیر

مشکل واشر مربوط به طراحی سرسیلندره تا زمانی که دو تا سوپاپ دود کنار هم باشه و سیلندر بوش تر باشه همینه، از طرف دیگه تو سال ۲۰۲۲ طراحی موتور ۸ سوپاپ دیگه هنره

احمد
1401-07-05 05:24
پاسخ به  سعید

نه برادر عزیز،علت سوختن واشرسرسیلندرxu7 شماازهرمکانیک بپرسیددیگه چندساله استادشدن. دلیل اصلیش عدم چرخش آب در سیلندر بدلیل باریک بودن شیارها و و عدم سیستم هواگیری رادیاتور قدیمی و وجود واشرهای ضعیف غیر فلزی در سری قدیمی هست.

مجتبی
1401-07-29 10:45
پاسخ به  سعید

بوش تر عامل واشر زدن نیست. کیفیت پایین واشر وآلیاژ سرسیلندر ،عدم استفاده از آچارکشی با ترکمتر،عدم تعویض آب رادیاتور هر ۲ سال یکبار،و کم بودن آب و رسیدگی به آب و روغن که مهمترین دلیله.که توی خودروهای بوش خشک خصوصا ef7 هم احتمال واشر زدن زیادمیشه

محمد
1401-08-22 13:41
پاسخ به  سعید

عزیز من خیلی از ماشینای روز بوش تر طراحی میشن….

محمد
1401-07-27 04:28
پاسخ به  امیر

دوست عزیز طراحی بلوک سیلندر و گردش آب پژو 1800xu7 بر مبنای سوختن واشر سرسیلندر هست، موردی که در tu5 ,ef7 وپراید و ساینا وجود ندارد.

مهدی
1401-09-19 16:50
پاسخ به  امیر

ای اف کی گفته مشکلات داره اون اقایون که فرمودید تو خط ایرانخودرو هستند همشون دنا پلاس سوار میشوند نه اشغالی مثل پارس ای اف سون بهترین موتور هست با اشغالی مثل پارس مقایسه نکن

مجید
1401-09-26 20:54
پاسخ به  مهدی

اگر نداری اینجا اومدی چکار، تخریب کنی؟ اومدی همه جا اراجیف میگی

مهران
1401-09-27 08:04
پاسخ به  مهدی

دوست نسبتا محترم اینجا برای دارندگان این مدل پارس هست اومدی تخریب کنی برو و اینجا اراجیف نگو

Last edited 1 month ago by مهران
اسماعیل
1401-09-30 05:34
پاسخ به  مهدی

از کارمنداش چند تاشون پرسیدن پارس دارند. همه شون که پارس ندارن یا لزوما دنا ندارن.ای اف هم مشکلات و معایب خودش را همیشه داشته و به مرور کمتر شد .
اگر بحث استهلاک ،هزینه و راندمان باشه فعلا تواین شرایط tu5 موتور کم هزینه و کم دردسریه. موتور پلاس هم تا الان مشکل خاصی نداشته اگر باشه هم درحال برطرف شدن هست.ازلحاظ مصرف سوخت تغییر مثبت داشته.بلحاظ طراحی ۱۶ سوپاپ هم جاداشت کارانجام بشه ولی نشد.

رحمان
1401-01-31 11:23

آیا واشر سرسیلندر میزنه یانه؟
از چه واشری برای برطرف کردن این عیب استفاده کردن؟

طاها
1401-03-05 20:06
پاسخ به  رحمان

سرسیلند عوض کردن و سوراخ های بیشتری برای عبور هوا تعبیه شده کو موجب خنک شدن موتور شده و دیگه واشر نمزنه

مجتبی
1401-07-15 04:22
پاسخ به  رحمان

از واشر پارس دوگانه

عزیز
1401-01-31 12:38
امتیاز دهی :
     

سلام آیا پژو پارس سفارشی با موتور XU7P ( کد 35103 ) همان پژو موتور جدیده هست ؟

حامد
1401-04-22 00:25
پاسخ به  عزیز

سلام بله وارد بازار شده است همراه با آپشن جدید ترمزعقب دیسکی رینگ آلومینیومی و شیشه عقب دودی

عزیز
1401-01-31 12:51

سلام
آیا موتور پژو پارس سال سفارشی با موتورXU7P (کد 35103 ) همان پارس سال موتور جدید هست که تقویت شده؟

آرمین
1401-02-29 23:17
پاسخ به  عزیز

طبق گفته ی کسانی که تحویل گرفتن می گفتن نفس خوبی داره و شتاب خوبی داره اما روی مصرف و مشکل واشر بیشتر تمرکز کردن،از بدیش نشنیدم، حتی میگن تو مدل xu7plusسال و سفارشی از ECU زیمنس استفاده کردن

عزیز
1401-01-31 14:51
امتیاز دهی :
     

سلام
آیا پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7p ( کد 35103 ) همان پارس سال موتورجدید هست؟

Rouhollah Tatar
1401-05-04 22:42
پاسخ به  عزیز

بله

کاظم
1401-02-07 07:55

سلام
رینگ 15 آلمینیومه و شیشه های دودی می باشد

آرمین
1401-02-29 23:19
پاسخ به  کاظم

تو مدل سفارشی xu7plusسال بله آلمینیومی هست ولی تو پژو پارس معمولیxu7p رینگ فولادی هست!!!!

یوسف
1401-08-17 00:00
پاسخ به  کاظم

سلام من گرفتم پارس موتور جدید.قدرتش از موتور معمولی کمتره ولی سرعت زیادی داره.مانی فولش طرح ۲۰۰۰هسته.ولی شاتون ضعیفی نسبت به پارس معمولی داره.هواکش هم برداشتن هواکش تیوفایوه گذاشتن.ولی سرعت زیادی دارن.دو نمونه داریم یه نمونه رینگ اسپرت با شیشه عقب دودی‌.یه نمونه هم رینگ معمولی ۴ تومن تقریبا بخاطر رینگ ها ارزون تر میدن .ولی توی ۱۰۰۰مترهم نشد گاز دادم ۱۸۰ پرکرد

مهران
1401-09-27 08:15
پاسخ به  یوسف

شاتون را از کجا متوجه شدید ضعیفه؟؟!!

Last edited 1 month ago by مهران
db64
1401-10-06 22:24
پاسخ به  مهران

تو سر بالایی ها وقتی ماشین زودتر از دور بیفته و دنده زیاد بخواد یعنی کشتاور پاینتر و شاتون ضعیفتر و میل لنگ زودتر ازردور می افته گشتهور 146 ولی معمولی 153 البته دور 3 ولی در جدید دور موتور 4250

احمد
1401-02-10 21:41
امتیاز دهی :
     

سلام . متاصفانه ایرانخودرو ارزش چندانی برای مشتریان خودش قاعل نیست و خودروی پر طرفداری مانند پژو پارس را هیچ ارتقاعی در بخش های طراحی ظاهری و داخلی نداده و‌در بخش متور هم شاهد هستیم سالیان سال با همان متور قدیمی و‌با ایرادها و مشکلات زیاد و مصرف سوخت بی نهایت بالا و توان متوری نسبتان کم روانه بازار میکنه . سیستم ترمز این خودرو قدیمی و توان خوبی نداره .. سال ۹۴ توی گردنه های آلوارس در برگشت لنت های ماشین بنده آتش گرفت . همسفرم با زانتیا بود ترمزهاش حتی گرم نکرد ..در حالیکه ماشین بنده مدل ۹۳… بیشتر »

امیر
1401-03-23 20:30
پاسخ به  احمد

تی یو فایو هم مشکلات خودشو داره دیگه کیفیت ندارن من داشتم صدای یاتاقان داشت وروغن کم میکرد حالا مشکلات آتشسوزی و گیربکس نامتعادلش روی رانا و پارس بماند.یکی دوستان چندوقت پیش توی مسافرت روغن کم کردمتوجه نشدموتور نزدیک ۱۵ میلیون خرج برداشت.

مرتضی
1401-02-26 11:04

دوستان سلام . روغن موتور که شرک داخل این موتور میریزه 0w20 هستش رقیق بودنش به قدری زیاده که به گازوئیل شباعت داره.
این روغن به نظر مناسب این موتور نیست و با عقل جور در نمیاد
اطلاعی در خصوص روغن مناسب برای این موتور وجود داره؟؟؟

آرمین
1401-02-29 23:06
پاسخ به  مرتضی

سلام دقیقاً حرف شما رو خیلی ها که تحویل گرفتن زدن، اصلا من خیلی راجع به این موضوع دارم تحقیق می کنم همه میگن روغن موتورهای0W20 مخصوص خودروهای تویوتا و بنز هستن نه پارس!!!! تو دفترچه راهنما هم میگن شرکت گفته روغن 0W20بریزید!!!!! بنده تازه این مدل xu7plusسفارشی ثبت نام کردم و این موضوع به معمایی برام تبدیل شده! قیمت روغن موتورهای0w20 از ۵۵۵۰۰۰تا ۲۲۰۰۰۰۰هست

محمد
1401-03-20 22:29
پاسخ به  آرمین

داداش من دوبار سوپر رونیا 0w20ریختم ماشین یکم درجا کار میکنه صدا یاتاقان موتور راست میشه واسه مناطق سرد سیر خوبه ولی گرمسیر این روغن مناسب نیست مثل آب میمونه صدا موتور وحشتناک بد میشه به ویران خودرو زنگ میزنم میگه شما رو سه هزار کیلومتر روغنتو عوض کن چون گرمسیری هزینش به کنار عوض کردم صداش تغییری نکرد موندم چیکار کنم

پوریا
1401-04-01 20:22
پاسخ به  محمد

سلام داداش
منم تازه تحویل گرفتم
روغن جدید ک عوض کردم 10w40ریخت خود نمایندگی
ماشینم بعد از دو سه ساعت رانندگی صدای یاتاق میده
صداشم بیشتر شده نسبت ب قبل
نمیدونم چکار کنم؟
اما شتاب و … عالیه
سرعتش هم ک روی ۱۴۰ تا بستن.

امیر
1401-04-13 19:04
پاسخ به  پوریا

سلام من برج ۱تحویل گرفتم xu7p سرعت۱۸۰بیشتر نمیره مصرفش رو سرعت هر ۱۰۰تا ۱۶لیتر البته اگه دنده ۵کنیش سرعتش کم میشه و ۱۶۰ تا بیشتر نمیره کولر بگیری تو حرکت اولیه کم میاره حتما باید دور موتور بالا ببری تا حرکت کنه و دنده کشی قبل دور موتور ۴ اصلا نمیشه انجام داد چون ماشین بیجون میشه دور نمیگیره کلاجش تا حداکثر سفت کردن که موتورو بتونه شتاب بده و اینکه مصرفش رو سرعت ۹۰تا ۷لیتره ولی دنده ۵نمیشه بکنی چون برا هر سبقت یا سربالایی باس دنده چهار کنی درکل خیلی اشغال اصلا توسیه نمیکنم روغن موتورش ۰w20قیمتش ۱۲۰۰۰۰۰یک… بیشتر »

مهران
1401-04-14 20:29
پاسخ به  امیر

برادر توسیه نه، توصیه با ص هست.
صدی ۱۶ لیتر؟!!!!!
کولراز هر ماشینی غیراز توربو بگیری ماشین کند میشه

مجتبی
1401-04-19 01:34
پاسخ به  امیر

دوست گرامی در کیفیت پایین خودروهای داخلی شکی نیست ولی گیربکس تغییر پیدا کرده ودورموتور پایین اومده که مصرف پایینتر و صدا واستهلاک کمتر بشه. توی دور موتور زیر ۳ تا۴ مخصوصا باکولر اصلا به هیچ ماشینی بخصوص۱۶ سوپاپ tu5 و ef7 نباید دنده ۴ و۵ بدید.آسیب به موتور بسیارزیاده…
این موتور ازلحاظ مشکلات سرسیلندر ورادیاتور و مصرف بنزین تغییر مثبت داشته.در عوض کاهش شاید مقدار کمی گشتاور، موتور کم خرجتر بااین شرایط موجود،مصرف بهینه ترو آشناتر بودن تقریبا تمامی تعمیرگاهها بااین نوع موتور وپیچیدگی موتور tu۵وef7 رانداره.
روغن ۰،۲۰ هم داخلی تولید میشه ۵۵۰ و۶۰۰ به بالا موجوده

Ali
1401-06-13 22:48
پاسخ به  امیر

موتور مزخرفی درست کردند شتاب ندارد مخصوصا با کولر مصرف بنزینش هم با کولر بالای ده درصد هست مخصوصا اگه سرعتی بالای ۱۰۰ داشته باشید

مهران
1401-07-24 06:06
پاسخ به  Ali

دوستمون گفت دیگه باکولر همه ماشینای ایرانی شتاب ندارن . توی فیلم تست سرعت ۰تا۱۰۰ ببین از همه ثانیه کمتری زده.
باکولر داخل شهر وترافیک مصرف بالا میره دیگه. ماشین هیبریدی که سوارنشدی دوست عزیز

سجاد
1401-07-07 12:51
پاسخ به  امیر

تو داداش مشکل داره ماشینت…
من موتور سفارشیه مث خودته ۲۱۰ تا پر کزدم هنوز زیر پام خالی بود

محسن
1401-07-12 20:25
پاسخ به  امیر

داداش کپی کردی همه جا اینا گفتی.من رفتم هرسایتی این بود.
اینطوری نیست ماشین تو مشکل داره ولی من ندیدم. هرماشین ایرانی بگردی صدتا مشکل پیدامیکنی اینقدر حساسیت روی ماشین دیگه افراطه. سوارشو هروقت روغن خواست ایرانی دویست سیصد بیشتر میدی ازین پولا زیاد میادومیره.غصه دوروززندگی رانخور .توی اینترنت پارس پلاس سرچ کن فیلم مقایسه این ماشین با تیوفایو و اف۷ ببین بدون ریمپ سرعت و شتابش ازاونها سر تره

حسین
1401-04-30 14:32
پاسخ به  پوریا

متوجه نمیشم 140بستن یعنی نمیره / جاده مشهد160میرفتم دوربین زد خلافیش هم هست حتما مشکلی داره ماشینت

حسیم
1401-06-03 10:17
پاسخ به  حسین

مواظب باش منبع کاتولیز شاید مسدود شده، جلو خروجی هوا از اگزوز میگیره . سوپاپ میزنم

آسمون
1401-06-28 23:51
پاسخ به  حسین

سلام ،من ۱۹۰ تا رفتم مشکل نداره
اما مصرف شهری صدی 20 لیتر هست،ایران خوردر رفتم دستگاه زده،میگه مشکل نداره،مجبورم بفروشم اگر مصرفش درست نشه.
کسی هست که از نظر مصرف بنزین مشکل داشته باشه؟
لطفاً اطلاع بدید ممنون میشم

مهدی
1401-07-05 06:52
پاسخ به  آسمون

صدی ۲۰؟؟؟
نه عزیز اینطوری نیست شاید اشتباه حساب میکنی یا مشکل داره
البته اگر صفر تحویل گرفتی اوایل مصرف زیاده ولی از ۱۰هزار به بعد کمترمیشه
ولی من نشنیدم این موتور کسی صدی ۲۰ مصرف داشته باشه.

محمد
1401-07-27 04:34
پاسخ به  مهدی

کدوم آدم عاقلی موتور xu7 به اصطلاح پلاس رو می خرد؟ کلا اساس طراحی بلوک سیلندر براساس سوختن واشر سرسیلندر هست، برید موتورtu5 یاef7 بخرید هردو ۱۶ سوپاپ هردو بالای صد اسب بخار، هردو کم مصرف، در ضمن ef7 tu5 مشکل واشر سرسیلندر ندارن.

احسان
1401-08-04 05:15
پاسخ به  محمد

خب برو بخرشما.ناراحتی نداره. ef7 بخر که خرابیش باید زندگی بفروشی خرجش کنی

محسن
1401-08-05 06:48
پاسخ به  محمد

کی گفته مشکل واشر ندارن؟ فکرکنم شما اطلاعاتت کافی نیست شاید کمتر ولی همه ماشینها درست رسیدگی نشه مشکل واشر پیدامیکنن

مجید
1401-08-10 12:55
پاسخ به  محمد

یه تعمیر ساده دینام و استارت ef7 باید کولر باز کنی ۳ میلیون

محسن
1401-08-29 05:12
پاسخ به  محمد

شما فکرکنم خرابی ef7 سرطان و tu5 را ندیدی داداش که باید خداتومن خرج کنی آخرش هم درست نمیشه‌. خصوصاef7 که اگه بیفته به بد قلقی دیگه درست نمیشه.

مهدی
1401-09-10 11:48
پاسخ به  محمد

کسی مجبورت نکرده عزیز که بری بخری اومدی اینجا نظرمیدی ..تحقیق کن راجع به ef7 و مشکلاتش و بعد برو هرچی دوست داری بخر

مجتبی
1401-09-13 10:59
پاسخ به  محمد

داداش یه چیزی شنیدی میای اینجا میگی همینطوری. پارس و سمند معمولی مدل ۸۱ و۸۲ داریم تا الان یه پیچ از موتور بازنشده . سوختن واشر مشکل از عدم کیفیته

محسن
1401-07-05 07:00
پاسخ به  آسمون

باک یا امپر بنزین سالمه؟اگر صدی ۲۰ باشه که انژکتور وشمع خیسه بدکار میکنه. باید بنزین خام ودود سیاه از اگزوز بزنه بیرون. احتمالا اشتباه میکنی

مختار
1401-07-28 10:37
پاسخ به  آسمون

سلام منم چند ماهی هست پارس موتور جدید دارم اوایل صدای موتورش زیاد بود ، خیلی ترسیدم بردم نمایندگی گفتن مشکل نداره ، روغن را عوض کردم صداش از بین رفت ، در خصوص بنزین هم تا ۵ هزار تا کارکرد مصرفش بالاست اما یواش یواش سوختش پایین میاد ، سرعتش هم خوبه ،
دو تا ایراد داره
اولیش اینه تو سربالایی ها یکم تنبل هست
دومیش سیتم برقیش ایراد داره

اما واقعیتش من فقط از یه چیزش میترسم
میگن احتمال آتش سوزیش زیاده ؟
کسی در این خصوص چیزی شنیده؟

یوسف
1401-08-17 00:10
پاسخ به  آسمون

نه دوست عزیز من دارم صفر گرفتم نوه هم هست حداقل مسافت ۲۰۰کیلومتر میرم سرعت ۱۲۰تا ۱۴۰ هم ۱۵ تا نمیسوزونه.خیلی سوخت کمی داره راضیم.جای سرعت کم پشت دست انداز یک باید کنی.دوشاتون صدا میده گاز ندی.ولی شتاب توی ۵۰۰متر ۱۹۰تا پر میکنه

محمدرضا
1401-10-22 16:17
پاسخ به  حسین

من از نمایندگی که گرفتم ۱۶۰ تا پر کردم
شاید تو سربالایی زور کم بیاره و دنده ۴ بخواد
ولی سرعتش خوبه

Last edited 21 days ago by محمدرضا
سجاد
1401-07-07 12:49
پاسخ به  پوریا

من ۲۱۰ تا باهاش رفتم هنوز زیر پام خالی بود خدا شاهده. دست کارییم نکزدم.
سیم گازش بستن میتونی بازش کنی.

سجاد
1401-07-07 12:48
پاسخ به  محمد

سلام داداش.تو روعن ۰w40بریز و ۵ لیتریشم کامل بریز ۴ نیم نریز.
خودشم نوشته ۴/۷۵باید ریخته بشه من ۵ لیتری کاملش ریختم هم صداش کم شده و هیچ مشکلییم پیش نیامده.ماشینمم صفر هست و موتور سفارشی هستس.

ستار
1401-07-12 15:42
پاسخ به  سجاد

سلام من از ماشینم راضی هستم ولی صدای موتور زیاده کسی میدونه دلیل صدای موتور جدید به قدیمی چیه و یا اینکه باید چکار کنم صداش کم بشه

بهزاد
1401-07-07 13:38
پاسخ به  محمد

سوپر بهران رانا بزن روغن خوبی هست..

مهدی
1401-07-26 07:04
پاسخ به  محمد

داداش منم دو ماهی هست خریدم سلو که کار می‌کنه صدا تق تق از داخل موتور میاد

حسین
1401-04-30 14:30
پاسخ به  آرمین

نه اینطور نیست دوست عزیز من این ماشین رو سه ماه دارم یک بار هم روغنش رو تعویض کردم روغن خارجیش1500و روغن داخلیش750

عبدالله مبرززاده
1401-06-12 15:52
پاسخ به  آرمین

من دوج گرند کاروان داشتم
شش سیلندر 3600
سفارش کانادا
SN5w20 میخورد
تو اهواز SM5w30 بهران می‌ریختند
هیچ مشکلی نداشت
به نظرم طبق تعاریف کارکرد دمای موتور و هوای منطقه باید ویسکازیته روغن تغییر کنه

هومن
1401-03-05 11:12
پاسخ به  مرتضی

از روغن 40_10استفاده‌کن

امیر
1401-04-13 19:05
پاسخ به  هومن

روغن ۲۰w50بریزین چون دما موتور خیلی بالا وصدا زیاد این روغن بهتون کمک میکنه رو مخ نباشه

حامد
1401-04-22 00:32
پاسخ به  امیر

موافقم البته برای مناطق گرمسر

امید
1401-03-14 18:07
پاسخ به  مرتضی

چی بریزیم منم همین مشکلو دارم

حسین
1401-04-30 14:28
پاسخ به  مرتضی

من این ماشین رو دارم روغنش رو تعویض کردم رقیق نیود

سجاد
1401-05-12 15:23
پاسخ به  مرتضی

مگه هیبریدی هست که ۰۲۰ بریزی ۸سوپاب تهش ۵-۴۰اونم تو زمستون بیشتر از این منطق من قبول نمیکنه چون کار خودمن تعویض روغنی وسابقه وتجربه نسبتا خوبی دارم تو روغن

Mohsen
1401-03-14 06:32
امتیاز دهی :
     

سلام یه سوال براموتورxu7pروغن 0w20نمایندگی میگه بریزاین روغن هابراماشین های هیبریدی هستش روچه حسابی میگن اینم بایدازاون روغن بریزی به موتورش آسیب نزنه جواب بدیدباتشکر

علی
1401-03-20 22:14
پاسخ به  Mohsen

سلام چه روغنی واقعا باید بریزیم صفر بیست هم که گرونه

محمد
1401-03-20 22:25
پاسخ به  Mohsen

من تو مناطق گرمسیریم صدا یاتاقان میاد موندم چیکار کنم میترسم ۱۰-۴۰ بریزم ایراد پیدا کنه با روغن0w20صدا موتور زیاده کولر بگیری درجا کار کنه ماشین صدا تق تق میاد تو موتور

حمید
1401-03-26 11:00
پاسخ به  محمد

روغن غیر از 0-20 بریزی گارانتی باطل میشه. ببر نمایندگی خودشون تصمیم بگیرن یا مشکل صدا رو حل کنن یا مشکل روغن رو.

ابراهیم
1401-06-07 02:09
پاسخ به  محمد

سلام دوست عزیز من خودم روغن فروشی دارم در مناطق گرمسیر خصوصا خطه جنوب ک دما بالاست sl ۲۰*۵۰به بالا بریزین اگه استانداردهای بالاتر پیدا کردین که خیلی بهتره در مناطق خیلی سرد مثل تبریز خصوصا زمستوناش همون ۵*۳۰ snبریزین یاsn ۵*۴۰

امیر
1401-04-13 19:06
پاسخ به  Mohsen

روحساب اینکه قطعات با ماشین نمیخونه نمیخوان قبول کنن که خودرو بدرنخوره

مجتبی
1401-07-28 08:28
پاسخ به  امیر

کدوم خودروها باکیفیتن و قطعات با ماشینامون میخونه؟
موتور تیبا روی شاهین.
موتور ۲۰۶ روی پارس و …
موتور پیکان روی اردی و وانت؟

حسن
1401-08-03 19:21
پاسخ به  Mohsen

سلام
وسیکوزیته روغن موتور بر اساس قطعات بکار رفته داخل سیلندر و سر سیلندر ،فیلر های سوپاپها ،یاتاقانها و فاصله بین قطعات هست،چون قطعات تغییر کرده پس تعیین کننده روغن مناسب اونها هستند و نظرات کاربران.

Xu7p سفارشی
1401-03-25 02:37

سایت خراسان اقدام به حذف سیستم برق مولتی پلکس کرده و صفحه کیلومتر قدیمی و برق قدیمی رو روی ماشین اجرا کرده ایا دور از انصاف و کلاهبرداری نیست

رضا
1401-03-26 13:37

سلام به دوستان، من این ماشینو حدود بیست روزه که تحویل گرفتم از تجربه اولیه خودم در مورد رانندگی با این موتور جدید نهفته در دل پارس بهتون میگم: 1.من قبلا 405 داشتتم؛ هندل و شتاب 405 مدل 88 رو اصلا نداره؛ خلاصه بگم تیز و بز نیست 2.به خاطر سبک شدن دنده ها و البته تغییر مختصر موتور خودرو، مصرف سوخت به شدت کاهش پیدا کرده؛ به نحوی که در 400 کیلومتر 15 لیتر مصرف کرد و از همه مهمتر صدای نوستالژیک و البته بهتر بگیم دلخراش موتور قدیمی پژو ناک اوت شده و ازش خبری نیست 3.گازخورش ملس… بیشتر »

احسان
1401-03-30 20:44
پاسخ به  رضا

ممنون از راهنماییت.
۴۰۰ کیلومتر۱۵ لیتر مطمئنید؟ واقعا عالیه.بابا شتاب میخوایم چیکار توی ترافیک مگه دنبال کورس هستیم.
دوستان نگران روغن هستن.بابا همه چی گرونه دیگه روغنش هم کم کم داخل تولید میشه ایرانخودرو میاره. روغن مشکل اساسی نیست. موتور و گیربکس و لوازم یدکی مهمه.که انشاله اونم موجود میشه‌
من رانا تیو فایوداشتم . شتاب مضخرف واقعا‌ صفر بودهنوز ۲۰ هزار تا نشده بود فروختم. بخداقسم فقط اسمش تی یوفایو شتاب درحد تیبا. من فکرکردم صفحه کلاج خرابه ولی ۲۰ هزارتا راه رفتم . پرسیدم گفتن همه چی سالمه.چی بگم.ایرانخودروبرنامه آپدیت کردم باز نشد.

پارسا
1401-11-04 15:39
پاسخ به  احسان

بابا تورو خدا الکی چرت نگو شتاب تیو فایو در حد تیبا …حالا میخوای از ماشینی که خریدی تعریف کنی نیاز نیست خودتو مسخره کنی

محسن
1401-03-30 21:13
پاسخ به  رضا

شما ۲۰ روزه گرفتید باملاحظه برونید.بهترمیشه. دمای آمپر چطوریه؟

رضا
1401-04-07 09:31
پاسخ به  محسن

دماش بالاست تقریبا، نمیدونم چرا

امیر
1401-04-13 19:09
پاسخ به  رضا

ایسیو دانلود سمند xu7 بزن میشه همون ۴۰۵ شتابش دور موتور فقط. یکم میره بالا

احمد
1401-04-24 14:06
پاسخ به  رضا

عموجان اشتباه می‌کنی، من دوبار تست کردم دوتا باک مصرف کردم صدی ۱۰ مصرفشه.

علی
1401-04-29 16:17
پاسخ به  احمد

دوست عزیز چون ماشین نو هست مصرفش بیشتره و طبیعیه کم کم مصرف میاد پایین. من برادرم تی یو فایو داشت چند ماه اول مصرفش بالا بود بعد خوب شد

رضایی
1401-05-17 08:52
پاسخ به  علی

درسته . من هم تی یوفایوداشتم اوایل مصرفش واقعا زیاد بود البته بعدا خیلی هم کم نشد ولی بهتر شد. این عدد ۷ یا ۸ که میگن فقط در جاده هست تی یوفایو هم مصرفش ترکیبی بالای ۱۰ هست

سعید
1401-05-11 23:06
پاسخ به  احمد

موافقم من چه کردم درسته

احمد
1401-04-24 14:08
پاسخ به  رضا

یعنی صدی ۴ هم کمتر خخخخ

حسین
1401-04-30 14:46
پاسخ به  احمد

فک کنم ایشون اشتباه کردن منهم این ماشین رو دارم 10بار تست کردم ترکیبی8/5 و اتوبان7/4 مصرف میکنه

ارتا
1401-05-08 20:54
پاسخ به  حسین

باید زمان بگذره ببینیم چطور جواب میده اگر مثل موتور تی یو فایو باشه که عالیه بعترین موتوری که تا الان رو این ماشینا بوده همین تی یو فایو بوده امیدوارم چیز خوبی دربیاد همینکه دماش بالا هست امیدی بهش ندارم

یوسف
1401-08-17 00:24
پاسخ به  ارتا

دادش من دارم که دماش توی گرمسیر شهرستان جیرفت از خط اول رد نمیشه سربالایی ها دنده یک دو میدم بهش دور موتور ۵ میشه ولی از خط اول رد نمیکنه.xu7pقدرت ۴۰۵ رو نداره ولی خدایش سرعت بیشتری داره‌ اصلا هیچ مشکلی ندارم خودش

کامفر
1401-04-31 04:17
پاسخ به  رضا

۴۰۰ کیلومتر ۱۵ لیتر ؟

ارتا
1401-05-08 20:55
پاسخ به  کامفر

نه عامو مگه میشه صد چهار خخخخ

Mehran
1401-03-26 14:30

سلام دوستان این موتور جدید چه روغنی خوبه من هر تعویض روغنی میرم میگن ۰۲۰ آبه اصلا برا ماشینا موتور هیبرید استفاده میشه نمایندگی واقعا چکار میکنه میخواد موتور نابود کنه

اکبر
1401-05-28 13:06
پاسخ به  Mehran

۴۵۰ هزار میدیم روغن ۵ کیلو نباتی میخریم یک ماه مصرف میشه حالا همین پولو بدیم روغن ماشین بخریم برای ماشین مصرف کنیم ۵ هزار کیلومتر میره

عباس
1401-03-28 12:36

Ecu چه مدلیه؟

مسعود
1401-04-05 22:44

پارس سفارشی با موتور جدید از بازار گرفتم. فقط ماشین صفر میخواستم بودجه ام به این رسید!!! لاستیک بارز بود عوض کردم چینی انداختم به این امید که اتاقش دیر تر به صدا بیوفته. صدای تسمه دینام در اومده بود که صابون مالی کردم ساکت شد! چهار چرخش دیسکی هستش که دنایی که داشتم کاسه ای بود. رینگ دنا هم فولادی بود. دریچه گازش سیمی هستش حالا نمیدونم باقی پارسهای سفارشی هم همینطوره یا دریچه برقی هم داره؟ دنده یک‌ بد جا میره .وقتی دنده یک‌میزنم دستم به پنل کولر میخوره. حالا اینی که من دارم این شکلیه یا همه… بیشتر »

مجید
1401-04-06 10:53
پاسخ به  مسعود

دریچه گاز سیمی بهتره.برقی مکث داره مشکلش پیچیده تره
۳ سال گارانتی داره مشکلی داشت باخیال راحت ببر نمایندگی

مجید
1401-04-13 05:21
پاسخ به  مسعود

من هم سمند صفر داشتم دنده یک دست میرفت توی داشبورد ،دنده عقب میگرفت به ترمز دستی.زیاد حساسش نباش . تولید ملی افتخار ملی.‌

مهدی
1401-04-21 17:23
پاسخ به  مسعود

شتاب و قدرتش و فنی چطوریه؟خصوصاتوی دنده ۴ و۵.
من از چندنفر پرسیدم شتاب و سرعت راضی هستن و تغییرخاصی ندیدن بعضی هم یخورده هم کم.

Last edited 6 months ago by مهدی
یوسف
1401-08-17 00:28
پاسخ به  مسعود

گاز همشون سیمی هسته .از تو احتمالا غرغری های دنده مشکل دارن .از من تسمه صدا میداد سه تا عوض کردم بازم صدا میداد مکانیک نفهمید خودم گوش کردم صدای هرز گرد بالای زیر پمپ فرمان هسته بود عوض کردم درست شد

رضا
1401-04-10 15:03

با سلام
برای پارس سفارشی در مناطق گرمسیری از چه نوع روغن موتوری استفاده شود ؟؟

رضا
1401-04-12 11:03
پاسخ به  رضا

همون روغن 0W20، چون صدای موتور رو به شدن آورده پایین، همچنین مصرف سوخت رو هم تا حدی کاهش دادهایرانول و بهران هر دو میزنن این روغن رو

مجید
1401-04-13 05:14
پاسخ به  رضا

چون گارانتی داره حتما ببر نمایندگی.من تیوفایو داشتم روغن اولیه روی۷۰۰ تاخودم ریختم صدای موتور بیشتر شد گفتن طبق گارانتی روغن استاندارد نمایندگی نریختی مشکلی پیش بیاد پای خودته.
خودشون برات میریزن .شنیدم گفته بعضی دوستان چندماه پیش سرویس رفتن ۱۰،۴۰ ریختن.بعضی ۰،۲۰

رضا
1401-04-12 11:04

دوستانی که پارسxu7P رو تحویل گرفتید، دمای آمپرش چطوره؟ مال من که چسبیده به خط وسط/

هوشنگ
1401-07-28 19:17
پاسخ به  رضا

مال من هم چسبیده به وسط نمی دونن طبیعی هست یا نه

یوسف
1401-08-17 00:30
پاسخ به  رضا

از شما مشکل داره از من دنده معکوس سربالایی ها میدم یعنی دو سه اصلا از خط یک رد نمیکنه

زنده باد ایران
1401-04-12 23:46

سلام و سپاس
خب هرچی از کیفیت داغون محصولات ایرانی بگم کم گفتم
تا جایی که من خبر دارم کیفیت و قدرت بهتری نسبت به tu5 داره
پسرعمه بنده تو ایران‌خودرو بینالود هست و از سر بودن این موتور نسبت به tu5 میگه
البته اعتقادش اینه که مدتی طول می‌کشه تا جاشو تو بازار پیدا کنه
ظاهراً مشکل واشر زدن هم حل شده
ولی هنوز زوده قضاوت
خدا کنه موتور خوبی باشه

مهدی
1401-04-16 19:58

تی یو فایو فقط برای ۲۰۶ طبق سازندش خوبه، تیز وچابک. اینجا ایرانه که یک موتوری را روی هرماشینی میبندن. یه زمانی مهندسین تیوفایو راروی اتاق سنگین سمند بستن و ….روی پارس هم دنده ۵ دیگه گشتاور و قدرت نداره کولر بگیری که وضعش خرابتره.مشکل واشر زدن روی سری قبلی xu7 هم یکی از علتهای اصلی ، رادیاتور بود که توی سری جدید هم ازنظر گردش آب در سیلندر و هم نصب رادیاتور مشابهtu5 تغییر مثبت داشته. انشاله که بارفع مسائل ومشکلات ،ماشینها روز به روز بهتر بشه.

طاها
1401-04-28 11:04
پاسخ به  مهدی

داداش بنظرم اونایی که معتقدن tu5 روی پارس و 405 جواب نمیده مشکل از روندنشونه خوب واضحه تو سربالایی دور موتور پایین تر از ۴ باشه جواب نمیده در ضمن در سرعت های بالای ۱۱۰ چون بدنه ۴۰۵ پهنه ۲۰۶ رو میزنه

مهدی
1401-04-29 21:17
پاسخ به  طاها

موتورtu5 موتور خوبیه و کسی منکرش نیست ولی این که روی هر خودرویی نصب بشه واقعا هیچ حساب کتابی نداره من رانا tu5 داشتم، از صفر دستم بود. واقعا به لحاظ وزن کمتر از پارس و ظاهر کوچکتر و آئرودینامیکتر ازلحاظ قدرت و صدا و مصرف خوب بود ولی حتی دورموتور بالا موقع کولر گرفتن ودنده ۴ و۵ واقعا افت شتاب واضحی داشت و مطمئنا روی پارس کمتر هم میشه. البته انتظار زیادی نباید داشت صنعت خودرو مثل هر صنعتی توی کشور واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره و بااین شرایط تحریم و وابستگی و بی لیاقتی ،مشکلات مختلف سالهاست… بیشتر »

Last edited 6 months ago by مهدی
رپح خدا
1401-09-30 11:33
پاسخ به  طاها

بنده همزمان که ۴۰۵ تی یو ۵ داشتم،ال۹۰ و پژو ۴۰۵ معمولی هم سوار میشدم.
تو سر بالایی ملایم و طولانی موتور کم میاره و تو ذوق میزنه
برای این اتاق تو کشور ما که سربالایی زیاد داره،سنگینه
این اتاق پارس موتور ۱۸۰۰ میخواد
البته دوستان عزیز ،اینها همه سلیقه ای هست،و هر کس از دیدگاه و سلیقه خودش قضاوت میکنه و مورد احترامه
ان شاالله کشور ما به جایی میرسه که خودروهای با کیفیت تولید میکنیم.
به امید حق

حسن نظری مهر
1401-04-24 13:40

ارتفاع ماشین افتضاحه عقب بالاس جلو پایین

عليرضا
1401-04-25 12:41

سلام خسته نباشيد
وقتتون بخير
طبق ليستى كه ايران خودرو گذاشته براى قرعه كشى تيرماه پارس سال هست هست
پارس سال با موتور قديم xu7 هست؟
يا موتور جديد ميزنن؟؟
من شنيدم كلا دارن با موتور جديد xu7p ميدن بيرون
ممنون ميشم راهنماييم كنيد

طاها
1401-04-25 13:27

با سلام دوستان وقت بخیر ممنون که این پیام و میخونید اگه بخونید کامل بخونید به دردتون میخوره بنده خودم پارس سال موتور xu7p رو ندارم اما دوستان دارن یکی از دوستان راجب ایسیو این ها پرسیده بود که یا زیمنس (کروز) هستش یا شرکت ساز پویش (ssat) اصطلاحا اس ست میگن روشه و از این رو هم دریچه گاز برقی ندارن سیمیه و راجب کلاس این خودروکه کلاس سفارشی ترمز هاش تقویت شده اما کلاس elx این ماشین کروز نداره به علت اینکه دریچه گاز برقی نداره راجب گیربکس که به کلی عوض کردن و ضریب دنده ها پایین… بیشتر »

مهدی
1401-04-29 21:00
پاسخ به  طاها

دقیقا من هم همین نظر را از دوستان گرفتم

ali
1401-04-28 22:30

سلام. نظرات خوندم . بازم برام سواله .. طبق نمودار گرانروی روغن که هیچکس به این نمودار توجهی نداشته که خیلی راحت اطلاع دقیقی میده از چه گرانروی مناسبی انتخاب کرد .. برام سواله چرا روغن 20-0 ? صفر یعنی در هوای سرد تا حدودا منفی 40 درجه ، ( 20 یعنی هوای گرم تا مثبت 20 درجه) خب ادم منطقی فکر کنه در هوای گرم شهر های جنوبی که دما تا 50 میرسه بنظرتون منظقی هست ؟ خب مثلا روغن با گرانروی 10w 50 یعنی هوای سرد تا منفی 30 درجه و هوای گرم تا مثبت 50 درجه و… بیشتر »

حسین
1401-04-29 11:05

عالی هست من دارم .مصرف کم . ترمز خوب. قدرت خوب

حسین
1401-04-30 14:21

سلام دوستان در مورد پارس موتور جدید میخوام اطلاعاتی بدم سه ماه که خریدم مصرف ترکیبی 8/5 هست ولی تو جاده ار مسیر فیروزکوه به سمت مشهد با کولر روشن تست کردم7/4 میسوزونه باز هم میگم با کولر و در مورد روغن نمایندگی روغن خارجی داره با فیلتر ها یک میلیون و پانصد و روغن داخلی با فیلترها هفتصدو پنجاه با کولر شتابش تعریفی نداره ولی بودن کولر تو جاده رغیب نداره هر سوالی بود در خدمتم

رضا
1401-04-30 21:57
پاسخ به  حسین

با سلام
در مناطق گرمسیری از روغن با چه گرانروی استفاده شود ؟

سردبیر
1401-05-01 14:02
پاسخ به  رضا

درود بر شما
10w-40 می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله زیر را توصیه می‌کنیم:
https://www.hamrah-mechanic.com/mag/engine-oil-feature/

مجید
1401-04-31 21:45
پاسخ به  حسین

سلام ممنون میشم کمی بیشتر از این مدل خودرو بیان کنید چون من هم ازاین مدل به نامم در امده توقرعه کشی

محسن
1401-05-02 07:00
پاسخ به  حسین

ببخشید سفارشی هست از لحاظ کیفیت اتاق و بدنه و اینکه سرعت و شتاب بدون کولر در دنده ۴ و ۵ توضیح بدید ممنون میشم.

Mehdi Eslami
1401-05-24 20:20
پاسخ به  حسین

سلام شما از کی ماشین رو دارید؟

حسین
1401-08-14 12:19
پاسخ به  حسین

سلام موتور xu7p واشر میزنه یا نه?

حسین
1401-05-05 20:37

سلام بر دوستان اگه کسی از روغن دیگه تو این موتور استفاده کرده لطفا اطلاع بده که بدونیم چه روغن هایی میتونیم استفاده کنیم.

Mohammad
1401-05-06 01:36

سلام.فکر کنم تولیدش پایینه،به یکسری پیام دادن گفتن اگه مایل هستید بیاید مدل معمولی بجاش بگیرید

مهدی یوسفی
1401-05-14 22:59

سلام من شنیدم این نوع پژو سیلندرش ترک میخوره آیا واقعیت دارد

رضایی
1401-05-17 09:04
پاسخ به  مهدی یوسفی

داداش شایعه درست نکن.ترک سیلندر ممکنه برای هرماشینی اتفاق بیفته ومشکل از سرمای بیش ازحد وسرد وگرم شدن ناگهانی موتور وعدم ضد یخ مناسب اتفاق میفته و ۴۰۵ و ۲۰۶ واکثر موتورهای گرم کار..این مشکل را پیدامیکنن .

حمید
1401-06-04 11:43
پاسخ به  مهدی یوسفی

ترک که نه، ولی یک قطعه ای گویا سیلندر رو خراش میده و مکشل ساز میشه. فعلا قرار شده اون قطعه را تعویض کنند تا مشکل رفع بشه. البته این مشکل برای همه پیش نمیاد.

Last edited 5 months ago by حمید
یوسف
1401-05-15 14:29

من خودم برج سه تحویل گرفتم
صداش خوبه شتاب اولیه اش خوبه شتاب ثانویه افتضاحه
مصرفش نسبت به چیزی که نوشتن تقریبا دو برابره چیزی که نوشته شده صدی هفت هستش اما صدی سیزده رو قشنگ میسوزونه
البته اینم بگم که اهوازم و اتوماتیک از پارکینگ کولر روشن میشه تا مقصد
۵۳ لیتر زدم کمتر ۳۰۰ کیلو داخل شهر سوزوند
مشکلاتی داره اما به نسبت خوبه
به نظرم ماشین بیرون شهر هستش تا داخل شهر امروز ۲۵ لیتر زدم ۲۰۰ کیلو رفتم خارج شهر چراغ فعلا روشن نشده اما بعید میدونم ۲۰ کیلومتری جواب بده

احمد
1401-05-18 07:24
پاسخ به  یوسف

شاید هنوز آببندی هستید.مصرف ترکیبی صدی ۱۰ هست. تست کردم

مجتبی
1401-07-14 05:14
پاسخ به  یوسف

توی دمای ۵۰ درجه اهواز و با کولر مداوم مشخصه دماو مصرف موتور بنز هم بشدت بالا میره

یوسف
1401-08-17 00:59
پاسخ به  یوسف

دادش تو ۴۵تا توی ۳۰۰ کیلومتر سوزدندی.پس موتور ۸۰۰۰داشتی اونم با احتمالا ۱۳۰تا سوپات اینقدر سوزونده

سعید
1401-05-16 12:16
امتیاز دهی :
     

گشتاور و اسب بخار که افت کرده،مطمعنم واشر هم میزنه.ای کاش سفارشی میزدن من یه پارس با موتور EF7 توربو چرخ عقب دیسکی و سانروف با شیشه سولار سفارش میدادم.

محسن
1401-08-29 05:18
پاسخ به  سعید

ناراحتی نداره . دنا پلاس توربو ثبتنام کن

ابراهیم خادمی
1401-05-16 13:00

سلام رفتم نمایندگی روغن برام عوض کردن ۱میلیون و پانصد ازم گرفتن بهران ۰۲۰ برام ریختن

رضایی
1401-05-18 07:23

روغن ارزونتر هم هست ۷۵۰ت. شایدنمایندگی نداشته

ابراهیم خادمی
1401-05-16 13:09

کولر ماشین جدیدا میارم رو دور پایین خاموش میشه ۳ ماهه ماشین تحویل گرفتم

محمد
1401-07-08 14:42

برا منم اینجوری راه حلشو پیدا نکردید؟

Jafar
1401-05-21 09:31

سلام وقت بخیر
من تازه پژو پارس سفارشی xu7p تحویل گرفتم
صدای موتورش خیلی زیاده
ایا راهی برای کم کردن صدای موتور هستش؟
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

سردبیر
1401-05-21 14:45
پاسخ به  Jafar

درود بر شما
به نمایندگی مراجعه و موتور خودرو را تنظیم کنید.
روغن موتور را چک کنید.
از عایق های مخصوص کف، پشت داشبورد و نمد کاپوت استفاده کنید.

مهرداد
1401-06-15 04:33
پاسخ به  Jafar

سلام ماشین من هم به شدت صدای موتورش زیاده

یوسف
1401-08-17 00:41
پاسخ به  Jafar

موتورش صدای زیادی نمیده اصلا شیشه ها بالا باشن صدا شنیده نمیشه من چون صدای موتورش بخاطر مانی فول ۲۰۰۰داره پایین میدم که صداش بیاد صدای موتور ۲۰۰۰زانتیا میده

یوسف
1401-08-17 01:01
پاسخ به  Jafar

دادش ها سوار بشین هیچ مشکلی ندارن .هرکه یه دلیلی در میاره.مثلا یارو تیوفایوه داره میاه میگه نه اینا بدرد نمیخورن .فقط از ماشین خودش میگه

عبدالجلیل صحتی
1401-05-24 07:53

چه نوع روغن موتوری برای xu7pبایداستفاه شود؟

نیکو
1401-05-31 11:39

سلام دوستان من یک پارس موتور معمولی دارم ویک پارس موتور پلاس هر دو رو دارم استفاده میکنم قبل اینا هم یک تیو فایو داشتم الان دارم مقایسه میکنم از نظرمصرف وشتاب پارس پلاس وتیوفایو تقریبا نزدیک هم هستندولی ازپارس موتور معمولی اصلا راضی نیستم هم تنبل وهم پر مصرفه درکل اول تیوفایو بعدپارس پلاس هردوخوبن

پاشا
1401-06-02 07:56

سلام دوستان
خودم چند وقتی هست پارس موتور xu7p گرفتم
از هر نظر که بگید ار موتور معمولی بهتر
مزایا
مصرف سوخت کمتر
شتاب بیشر
صدای موتور کمتر داخل اتاق
معایب
اگر جز ایراد محسوب بشه با کولر روشن هنگام حرکت اولیه باید یه مقدار دور ماشین بالا ببری
تا اینجا که خوشبختانه نداشته
لطفا به شایعات دیگران و نظرات افرادی که حتی یه بار از نزدیک این ماشینو نداشتند توجه نکنید

مجید
1401-07-05 06:25
پاسخ به  پاشا

بعضی دوستان این ماشین که هیچ حتی tu5 هم نداشتن که مشکل عدم شتاب در سربالایی داره. توی قسمت معایب پارس tu5 هم نظرات را بخونین که خیلی از شتاب سربالایی و ضریب دنده و صدای زیاد موتور پارس tu5 ناراضی اند.

سپهر
1401-06-03 03:43

یه سوال داشتم پارس سفارشی همون موتور xu7p جدیده؟

سردبیر
1401-06-05 13:19
پاسخ به  سپهر

سلام. در دو مدل tu5 و xu7 پلاس در حال تولید هستش

یوسف
1401-08-17 00:44
پاسخ به  سپهر

همونه ها.یه نمونه فقط رینگ اسپرت دارن با شیشه عقب دودی.یه نمونه رینگ معمولی.دیه فرق هیچی ندارن

امیررضا
1401-06-03 22:27

با سلام خدمت دوستان. من این ماشین رو دارم تقریبا ازش راضی هستم اونایی که فکر میکنن کیلومتر قفله در اصل قفل نیست فقط نیازه تو جاده کفی یکبار با دنده چهار پر کنید تا نفس ماشین باز بشه مصرف سوختش تو شهر مثل بقیه مدل ها بالاس ولی خارج شهر قابل قبوله تو دمای +50 اهواز امپر ماشین زیر نصف هست که قابل قبوله اونم با کولر من خودم بدون فشار اوردن به ماشین تا 160 کیلومتر تو جاده رفتم در کل راضی بودم بهتر از tu5 بود واسه من اونایی هم که میگن مثلا 180 بیشتر نمیره داداش… بیشتر »

رضا بجنورد
1401-06-07 22:35

لطفا یه نفر که واقعا کارشناس باشه نه اینکه چون (پارس سفارشی موتور جدید )داره ازش تعریف کنه تو رو قران حقیقتو بگید از روغنش از اینکه میگن ساییدگی دیواره سیلندر داره از مصرفش و در کل از خوبی ها و بدی هاش نضر کارشناسی بده
من بدبخت که کل زندگیم همین پوله بخرم یا نخرم ؟
خواهشا درست و با وجدان بگید از همه چیش روغنش ایراداتش خلاصه از خمه چیش
تشکر
یاعلی مدد
رضا از بجنورد

جواد
1401-06-08 19:39
پاسخ به  رضا بجنورد

نگاه داداش به حرف بقیه اصلا توجه نکن من خودم رفیقم تو ایرانخودرو بینالوده گفتش که سری اولی که پارسو با موتور جدید دادن بیرون خیلی مشکلات پیش اومد حتی بعضا موتور ماشین اتیش گرفت یا تو شیش هزارتا ماشین قفل میکرد. حتی بنده خدا گفت چندتاش تو تستی اولیه که کارخانه گرفته آتیش گرفته اما… بررسی کردن مشکلاتش رو رفع کردن. این حرفایی که میزنن برای تحویلیای قبل برج شیشه. پارسای موتور جدید تحویلی برج شیش به بعدمعایبش برطرف شده پس اگه میخوای بخری مورد خوبیه در ضمن این رفیق ما میگفت اگه میخوای ماشین یه عمر کارکنه حتما… بیشتر »

محسن
1401-07-06 20:20
پاسخ به  رضا بجنورد

از مکانیکهای خود نمایندگیهای ایرانخودرو سوال کن. من چندوقت پیش راجع به سمندef7،پرسیدم ازلحاظ قدرت و سرعت و مصرف عالی هستن و ممکنه دیر به تعمیربیفته ولی میگفتن تعمیرات ولوازم یدکی کم و گرونه اگربه خرج بیفته خرج سنگینی داره و.. ازخریدش منصرف شدم

رضا
1401-06-07 22:37

سلام
زیر کاپوتس زده چه روغنی مصرف بشه؟
بخریم یا نه
اونایی که داشتن بدون تعصب واقعیت بگید اگه بدهست کس دیگه ای بدبخت نشه
ممنون

مجتبی
1401-07-13 05:34
پاسخ به  رضا

روغن ۲۰ ۰
روغن ایرانی تقریبا ۶۰۰ ۷۰۰ ت هست.
خارجی گرونتره
اگر ۴۰ ۱۰ هم بخوای بریزی دیگه ارزونتر از این قیمتا نیست.شاید ۱۰۰ یا ۲۰۰ت ارزونتر باشه.کیفیت موتور گذر زمان مشخص میشه ولی اینطور که بعضی میان بد میگن شامل همه پلاس ها نیست وممکنه برای هر خودرویی پیش بیاد.شما ایرانخودرو سر بزنید اکثر ماشینهای صفر اعم از رانا دنا و سورن و …تعمیرگاه هستن.
توی آپارات فیلم تست سرعت و شتاب و شرح کامل موتور سرچ کنید موجوده .ازلحاظ شتاب و سرعت که طبق فیلم تست کردن از tu5 وef7 بهتره.

علی
1401-06-09 16:50

اگه اینجوریه نخریم بریم پارس tu5بخریم

محسن
1401-07-06 05:25
پاسخ به  علی

مشکل اینجاست که هم قرعه کشی نمیشه هم بازار ۶۰ت گرونتره بخاطر یه موتور شاید کم استهلاکتر.که بعید میدونم tu5 هم مشکل نداشته باشه و خرج زیادی داره. توی معایب پارسtu5 هم نظرات زیاد راضی نبودند‌

کوروش
1401-06-13 15:51

این آپشن ها رو که گفته همه رو یه جا ساینا اس داره
البته بجز موتورش که اونم از نظر مصرف سوخت با هم یکی هستند و واشر سرسیلندر هم در ساینا کلا کیفیتش بهتره

کوروش
1401-06-13 15:53

نگهداری ساینا هم خیلی راحت تر از پارس هست
قیمتش کمتر هست نسبت به پارس ولی همه آپشن ها رو با هم داره
مدل است ساینا هم از نظر ایمنی تا کلاچ رو نگیری روشن هم نمیشه

مهدی
1401-07-05 06:30
پاسخ به  کوروش

ساینا را با پارس مقایسه میکنی؟؟؟!!!
باهمه این مشکلات رخ پارس به سایپا می ارزه.

پویا
1401-06-14 13:18

دوستان سلام. من یه پارس xu7p سفارشی صفر گرفتم و تا الان ۸۰۰۰ کیلومتر استفاده کردم.بیشتر داخل شهر. می خوام یه چیزایی که واسم پیش اومده رو واستون به اشتراک بزارم. از کیلومتر ۷۰ ۸۰ ماشین از قسمت سر سوپاپ شروع به روغن ریزی کرد.دو بار ۱ لیتری روغن اضافه کردم.روغن کل پارکینگ و جلو خونه رو خال خالی کرده و انگار تراکتور رومانی تو خونه نگه می دارم.همون موقع بردم گارانتی و بعد کلی زنگ زدن و پیگیری تو کیلومتر ۷۸۰۰ قطعه که شامل کل درب سوپاپ و واشر بود اومد و تعویض کردم.حالا من فکر میکردم فقط واشر… بیشتر »

محمد
1401-06-21 16:05
پاسخ به  پویا

چرا درمورد شتاب باکولر وبدون کولر دروغ میگی من خودم دارم خیلی ازش راضیم از تیوفایو خیلی بهتر برای شتاب وصدای موتور

حسین
1401-07-21 04:49
پاسخ به  محمد

سلام من فکر میکنم همه دوستان درست میگن. اینکه ماشین از کدوم کارخونه بیرون اومده خیلی مهمه وقتی هر کدوم از این ماشینا مال یه کارخونه از ایرانخودرو هست یکی با کیفیت تره میشه یکی بی کیفیت

احمد
1401-07-05 05:36
پاسخ به  پویا

این ایراد ممکنه بندرت پیش بیاد ولی برای ما که پیش نیومده و کسی هم نشنیدم پس شامل همه نمیشه.درمورد شتاب هم من اختلاف خیلی فاحشی ندیدم چون چندسال tu5داشتم میگم.

مجید
1401-07-05 05:58
پاسخ به  پویا

شتاب همه ماشینهای ایرانی غیر از توربو باکولر افتضاحه داداش. سربالایی نهایت دنده ۱ یا۲ باید بدی

مجتبی
1401-07-13 04:54
پاسخ به  پویا

من راناtu5 صفرداشتم ازاول صدای موتور داشت بعد از کلی رفتن نمایندگی و تعویض کل تسمه و هرزگرد و کلی لوازم دیگه صدا کمتر شدصدای یاتاقانها شروع شد. بعد روغن ریزی از درموتور بعد صدای شدید داشبورد خشک بعد جلوبندی و تعلیق چرخه عقب به صدا درومد.
خلاصه ماشین ایرانی همشون همینه.
وکاملا شانسیه.
من که اصلا راضی نبودم فروختم.

مسعود
1401-07-21 02:10
پاسخ به  پویا

داداش مجبور نبودی ماشینو چه از نمایندگی چه از بازار با این همه ایراد ظاهری و باطنی بخری یا تحویل بگیری. یعنی کنترل‌ کیفی کارخونه تعطیل بوده این ماشین اومده بیرون !!!! چراغ داخل آویزون! صندلی جام! زه بغل کنده شده ! احتمالا ماشینو تو لپ لپ برنده شدی یا داری دروغ میگی واسه تخریب چیزی که نداری. موفق باشی

مهران
1401-07-24 06:15
پاسخ به  مسعود

لایک داری.دقیقا

مهدی
1401-07-24 06:20
پاسخ به  مسعود

حتما توی لپ لپ بوده.خودش مونتاژکرده. خخخخ
چراغ جلو آویزون، صندلی توی خیابون .سقف ماشین توی هوا، در توی پیاده رو.‌

Last edited 3 months ago by مهدی
ساهی
1401-06-16 01:35

مصرف سوخت بالای داره ۴۵لیتر زدم البته داخل شهر وبا کولر ۳۰۰کیلومترچراغ روشن شد

ساهی
1401-06-16 01:35

راه حلی واسه مصرف سوختش هست

علی
1401-06-18 17:17
امتیاز دهی :
     

پارس تیو فایو بهتره چون به هر حال قویتره

مجید
1401-07-05 05:49
پاسخ به  علی

۱۶۰۰ قویتره ؟ tu5 روی اتاق ۲۰۶ و۲۰۷بله . روی پارس فقط شتاب اولیه داره ولی باکولر مخصوصا روی پارس افت زیادی داره.

امیر
1401-06-21 09:20

سلام ، آیا اگر به جای روغن موتور 0_20 از 10_40 استفاده کنیم برای موتور xu7p مشکل ایجاد نمیکنه؟

پارسا
1401-06-21 10:20

سلام اگه کارت طلایی پلاس دارید دوبار میتونید رایگان روغن موتور ماشین رو عوض کنید بار اول تو کیلومتر دلخواه بار دوم 8هزارتا بعد …

حسن
1401-06-25 01:02

سلام دوستان.میخوام پارس موتورجدیدبخرم ولی شنیدم سوپاپ کج میکنه…ایااین گفته صحیح است؟لطفاراهنمایی بفرمایید.تشکر

احمد
1401-07-05 05:41
پاسخ به  حسن

هرکسی که نداره ونمیتونه ثبتنام کنه میاد یه عیبی میذاره و هر ایرادی ممکنه پیش بیاد برای هرماشینی که کل موتور عوض کنن. دقیقا ef7 هم زمانی که اومد همین نظراتو داشت و خیلی بد میگفتن. شما از مکانیک خود ایرانخودرو سوال کنید بهتر راهنمایی میکنن

مهدی
1401-07-24 06:27
پاسخ به  حسن

شنیدم سوپاپ که هیچی از عقب لگد هم میزنه.

نقی زاده
1401-06-26 18:45

سلام من دو ماهه خریدم عالیه دیگه توجیه ندارد تی یو فایو رو ۶۰ میلیون گرونتر بخری .کم مصرف وبی صدا شده دمشون گرم