با یک میلیارد تومان در خارج از ایران چه خودروهایی را می‌توان خرید؟

فهرست مطالب


تا همین یک دهه پیش، گران‌ترین خودروهای بازار داخلی، اعضای خاندان پورشه یا مازراتی بودند که قیمت‌هایی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان داشتند. در آن سال‌ها، با مبالغی حدود ۶۰  الی ۷۰ میلیون تومان می‌شد خودروهای روز مانند هیوندای آزرا خرید یا با حدود ۱۵۰ میلیون تومان، مالک یک تویوتا لندکروزر ۲۰۰۸ شد؛ اما آن روزها، گذشته است و امروز با قیمتی نزدیک به دو میلیارد تومان، باید دنبال یک هیوندای سوناتا هیبرید 2018 یا کیا سورنتو ۲۰۱۷ باشید!

پس از توقف عرضه خودروهای وارداتی در کشور، قیمت این کالا سر به فلک گذاشت و در این بین، بالارفتن قیمت ارز نیز به طرز عجیبی قیمت خودرو را افزایش داد؛ اما اوضاع در آن طرف مرزها به همین صورت نیست و با همین یک میلیارد تومان، می‌شود خودروهایی خرید که مدل روز هستند یا حداقل، اگر دست‌دوم و قدیمی‌تر باشند، مشخصات خوبی دارند. 

در ادامه، می‌خواهیم چند خودروی بازار کشور امارات متحده عربی را به شما معرفی کنیم که قیمتی حدود یک میلیارد تومان دارند. این خودروها البته همه گزینه‌ها نیستند چون امارات بازاری بسیار بزرگ و پویا دارد و ما تنها چند گزینه را سوا کرده‌ایم. در زمان نگارش این مقاله، قیمت درهم امارات در برابر ریال ایران حدود ۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است. 

تویوتا پرادو ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ با قیمت بین ۱۱۰ تا ۱۳۶ هزار درهم

تویوتا پرادو یکی از پرطرف‌دارترین خودروهای شاسی‌بلند در بازار ایران است و مدل‌های ۲۰۰۷ قدیمی آن نیز امروزه با قیمت نجومی طرف‌داران زیادی دارند؛ اما با یک میلیارد تومان، می‌شود یک پرادو ۲۰۱۹ تمیز با موتور V6 تنفس طبیعی ۴ لیتری خریداری کرد. البته در ایران نیز موسساتی هستند که تویوتا پرادوی ۲۰۱۰ شما را به مدل ۲۰۲۰ فیس‌لیفت می‌کنند؛ اما نمونه‌های موجود در امارات، واقعا جدید هستند!

موتور این خودرو، توانایی تولید ۲۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو البته ازآن‌جایی‌که این خودرو در بازار امارات یک محصول عادی و معمولی است، اکثرا در تیپ‌های پایه فروخته می‌شود و خیلی پرآپشن نیست؛ با این وجود، امکاناتی مانند کروزکنترل، قفل دیفرانسیل وسط و عقب، دنده کمکی، تهویه خودکار سه گانه، سانروف برقی، مانیتور لمسی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تودوزی چرم، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش برخی امکانات دیگر در اغلب آن‌ها مشاهده می‌شود.

تویوتا FJ کروزر مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ با قیمت ۱۱۹ تا ۱۲۹ هزار درهم

تویوتا FJ کروزر با ظاهر جذاب و خاص خود، محبوب آفرودسواران است. این خودرو، یکی از بهترین اس یو وی‌هایی است که می‌توانید در حاشیه خلیج فارس پیدا کنید. با موتور ۴ لیتری V6 با قدرت 270 اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متری، اف جی کروزر نه تنها خودرویی قوی برای آفرود و بیابان است، بلکه می‌تواند با شتابی در حدود ۷.۵ ثانیه، در خیابان‌ها نیز خوش بدرخشد. تویوتا FJ کروزر از نظر فنی، با مدل‌های هم‌رده لندکروزر و پرادو یکسان است؛ ولی ابعاد و وزن کم‌تر آن، توانایی بیشتری به این خودرو داده‌اند. ضمن این‌که ظاهر خاص آن، برای افرادی که می‌خواهند توجه بیشتری را در خیابان به خود جلب کنند، جذابیت بیشتری دارد. 

تویوتا FJ کروزر در کنار توانایی‌های بالای خود، یک اتومبیل باکیفیت و کم‌استهلاک محسوب می‌شود؛ به طوری که می‌توان آن را مورداستفاده هرروزه قرار داد. تویوتا اف جی کروزر، امکانات زیادی ندارد و در کابین آن، تنها می‌توان به مواردی هم‌چون تهویه دستی، صندلی‌های دستی، سیستم کنترل پایداری و کشش، قفل دیفرانسیل، دنده کمکی، شش عدد ایربگ، سیستم صوتی JBL با ساب‌ووفر و فرمان چرمی اشاره کرد. 

تویوتا کمری مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با قیمت ۱۰۹ تا ۱۳۰ هزار درهم

تویوتا کمری

تویوتا کمری به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های متوسط شناخته می‌شود و تا سال‌ها، عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا را در اختیار داشت. این سدان که در بازار رقبایی مانند هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما دارد، از بسیاری جهات بهترین خودروی کلاس خود است. گرچه کمری هیچ وقت به خاطر امکانات زیاد و لوکس‌بودن معروف نبوده، ولی در نسل آخر، تویوتا سعی کرده است تا این خودرو را مجهزتر از همیشه روانه بازار کند و به همین علت، امکاناتی مانند گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت‌های رانندگی، تودوزی چرمی، کروزکنترل، هداپ دیسپلی، سقف پانوراما، دوربین دید عقب، مانیتور لمسی و سنسورهای پارک جلو و عقب در این مدل‌ها مشاهده می‌شوند. 

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

تویوتا کمری در بازار امارات با تمامی موتورهایش یافت می‌شود ولی بهترین موتوری که می‌توانید خریداری کنید مدل ۳.۵ لیتری V6 با قدرت و گشتاور ۳۰۰ اسب بخار و ۳۶۸ نیوتن متر است. این موتور به گیربکس ۸ دنده خودکار کوپل شده است و می‌تواند این سدان راحت و جادار را در زمان ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. 

مرسدس بنز C300 مدل ۲۰۱۹ با قیمت حدود ۱۳۷ هزار درهم

مرسدس بنز C کلاس در بازار ایران، همیشه در سایه بی ام و سری ۳ قرار داشته است. بخشی از این مساله، به موتورهایی برمی‌گردد که به ایران وارد شدند؛ چون اکثر کدهای C200 به ایران راه پیدا کردند که چندان برای مشتریان جذابیتی نداشتند. همین مساله، سبب شد تا سی کلاس بیشتر از آن‌که به خاطر توانایی‌هایش مشتری جذب کند، به علت مرسدس‌بودن مشتریان را به سمت خود بکشاند. اما این قضیه در مورد بازار امارات صادق نیست؛ چون با وجود کد C300 که از موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر بهره‌مند است.

شتاب صفرتاصد کیلومتر این خودرو، ۶.۲ ثانیه است و تقریبا با بی ام ‌و‌ های 328i بازار ایران در یک رده قرار می‌گیرد. مرسدس بنز برعکس تویوتا‌هایی که اشاره کردیم، خودرویی مجهز است و مواردی مانند اپل کارپلی، تهویه خودکار، صندلی‌های گرم‌شونده، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های فعال، چراغ‌های اصلی LED، سیستم کمکی پارک، صندلی‌های برقی، دوربین دید عقب و پدال‌شیفترهای پشت فرمان دارد. 

مینی کوپر اس مدل‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ با قیمت حدود ۱۴۰ هزار درهم

مینی کوپر

مینی کوپر اس، یکی از بهترین خودروهای هاچ‌بک است که با طراحی کلاسیک خود، می‌تواند رقیبی برای فولکس واگن بیتل باشد. این خودرو البته در بازار لندکروزرپسند امارات خیلی پرطرف‌دار نیست؛ ولی این موضوع، چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. مینی کوپر اس، از یک موتور ۲ لیتری توربو ۴سیلندر ساخت بی ام و استفاده می‌کند که ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت این خودرو، ۶.۳ ثانیه است و می‌تواند به سرعت ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این مشخصات، برای یک هاچ‌بک جمع‌وجور بسیار چشم‌گیر است. 

خودروهای مینی، فضای داخلی کوچکی دارند؛ ولی اگر مدل کلابمن را انتخاب کنید، با این‌که از بیرون مانند یک خودروی استیشن است، ولی فضای داخلی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کلابمن درون کابین نیز به تجهیزاتی هم‌چون کروزکنترل، سیستم تهویه خودکار، صندلی‌های چرمی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، شیفترهای پشت فرمان و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب مجهز است. 

نیسان پاترول مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با قیمت حدود ۱۳۰ هزار درهم

پاترول

نسل ششم نیسان پاترول، اصلی‌ترین رقیب تویوتا لندکروزر است. این خودرو هم از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید قرار دارد و به همین دلیل، خودروی جدیدی حساب نمی‌شود. پاترول گرچه فروش لندکروزر را ندارد، ولی از برخی جهات اتومبیل بهتری است. 

فضای داخلی پاترول، خیلی لوکس‌تر از تویوتا است و با طراحی لوکس و ترکیب چوب و چرم، حسی مانند خودروهای بسیار گران‌تر از خود را القا می‌کند. 

این کابین، مجهز به تهویه خودکار، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، صندلی‌ها و فرمان چرمی، حالت‌های رانندگی مختلف، نمایش‌گر روی داشبورد، سانروف برقی، نویگیشن، سنسورهای پارک جلو و عقب، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و صندوق عقب برقی است. 

برتری دیگر پاترول به لندکروزر، مربوط به قوای فنی این خودرو است. زیر کاپوت نیسان پاترول، شاهد استفاده از یک موتور هشت‌سیلندر ۵.۶ لیتری هستیم که ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیستم چهارچرخ‌محرک تنظیم‌شونده پاترول، می‌تواند بسته به وضعیت مسیر کارکردهای مختلفی ارائه دهد و سیستم‌هایی مانند کنترل هیدرولیکی شاسی، ایستایی در سربالایی، قفل دیفرانسیل عقب، قفل دیفرانسیل وسط و سیستم فرود از سراشیبی، می‌توانند توانایی این خودرو را در مسیرهای کوهستانی تضمین کنند. نیسان پاترول نیز مانند لندکروزر، قابلیت ارتقای ظاهر و فیس لیفت به مدل ۲۰۲۱ را دارد. 

کیا استیینگر مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با قیمت بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار درهم

کیا استرینگر

کیا استینگر را باید اسپرت‌ترین خودروی کره‌ای‌ها دانست. این جنگجوی توانا و جوان که از سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد، رقیب مستقیم سدان‌های اسپرت آلمانی است و با قیمت کم‌تر خود در کنار هزینه نگه‌داری و کیفیت بالای کیا، اتومبیلی بسیار ایده‌ال محسوب می‌شود. 

این خودرو با دو موتور در بازار امارات یافت می‌شود. مدل پایه از موتور ۲لیتری چهارسیلندر توربو به قدرت ۲۵۵ اسب‌خار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این مدل، شتاب ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مدل قوی‌تر، از موتور شش‌سیلندر خورجینی توربو با حجم ۳.۳ لیتر بهره‌مند است که ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفرتاصد کیلومتر این مدل، ۴.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن، ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است. هر دو مدل کیا استینگر، از گیربکس ۸ دنده خودکار استفاده می‌کنند. 

استینگر با تیپ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود؛ ولی اکثر آن‌ها، به امکاناتی مانند تودوزی چرمی، تهویه خودکار دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، صندلی‌های برقی، دوربین دید عقب و سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز هستند. 

بی ام و X2 مدل ۲۰۲۰ با قیمت ۱۱۰ تا ۱۲۸ هزار درهم

بی ام و x2

بی ام و X2 از جدیدترین خودروهای بی ام و است که از سال ۲۰۱۷ در بازار به فروش می‌رود. این خودرو را باید نسخه‌ای اسپرت و جوان پسندتر از X1 دانست که با وجود سقف کوتاه‌تر خود، ظاهری بهتر ولی در عین حال، کم‌تر کاربردی دارد. این سقف کوتاه سبب شده است تا فضای داخلی X2 در مقایسه با X1 کم تر باشد. با این وجود، X2 گزینه‌ای ایده آل برای خانواده‌های کم‌جمعیت جوان است. 

بی ام و X2 نیز مانند دیگر محصولات این شرکت، در کدهای مختلفی یافت می‌شود؛ ولی با این مبلغ، تنها می‌توان کد X2 sDrive 20i را خرید. این مدل فاقد سیستم چهارچرخ‌محرک است و نیروی موتور ۲ لیتری توربو ۱۸۹ اسب‌بخاری آن، با گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از طریق یک گیربکس ۸ دنده خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفرتاصد کیلومتر این کراس‌اوور اسپرت کوچک، ۷.۴ ثانیه است. 

بی ام و X2 با این مبلغ، چندان فول‌آپشن نیست و تنها مواردی مانند کروزکنترل، سنسورهای پارک عقب، تهویه خودکار، فرمان چرمی، چراغ‌های زنون، سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین دید عقب و صندلی‌های چرمی در کابین آن دیده می‌شوند. 

جمع‌بندی

همان‌طورکه دیدید، در بازار امارات می‌توان با یک میلیارد تومان خودروهایی روز خرید که اکثرا در بازار ایران اصلا یافت نمی‌شوند. این خودروها گرچه اکثرا به صورت صفر قابل دست‌یابی نیستند، ولی نسخه‌های کم‌کارکرد و نزدیک به صفر آن را می‌توان خرید و مورد استفاده قرار داد. 

تنوع بیشتر در بازار امارات، دست مشتری را در مقایسه با ایران بازتر می‌گذارد و همین مساله، انتخاب را دشوارتر می‌کند. برخی از این محصولات مانند تویوتا کمری و بی ام و X2، حتی رقیب هم نیز نیستند و انتخاب بین آن‌ها، باید بر اساس نیازها و علایق انجام شود. 

نظر شما در این باره چیست و آیا با بودجه یک میلیارد تومان گزینه‌های داخل ایران را ترجیح می‌دهید یا خودروهای بازار امارات را؟

بیشتر بخوانید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
3 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
حمیدرضا عباسی
1400-01-09 20:11

وقتی این مقاله رو خوندم حس کردم ینفر منو درک میکنه ، روی صحبتم با کسیه که این مقاله رو نوشته ، چرا ؟ چون فقط تویی که میدونی یه جوون عشق سرعت و تکنولوژی چه عذابی میکشه تو این مملکت خونِ بقیه اگه با ساندیس جریان پیدا کرده خون من یکی به شخصه اسب بخار میخواد تا تو رگام بچرخه همین امروز بخوام میتونم ده تا دوج هلکت از سایت رسمی سفارش بدم اما تو این مملکت با صد میلیارد هم نمیتونم ماشین مورد علاقه ام رو سوار شم!!!! بابا واقعا بسه دیگه بخدا ظلمه و بی احترامی به… بیشتر »

Last edited 3 years ago by حمیدرضا عباسی
ابراهیمی
1401-05-03 10:38

داش من میرم به وقتش

آرین
1400-01-09 16:53

این سوا آخر بینظیر بود ! صد الته که با یک میلیارد تومان گرینه های داخل ایران را ترجیح میدهیم !