با 500 میلیون تومان در خارج از ایران چه خودروهایی می‌توان خرید؟

فهرست مطالب


روزگاری نه‌چندان دور، با رقمی حدود ۵۰۰ میلیون تومان قادر به خرید اکثر خودروهای مدرن و روز بازار کشورمان بودیم؛ اما در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز و به دنبال آن رشد سرسام‌آور قیمت خودروها، نمی‌توان محصولات چندان متنوع و مهیجی هم‌چون گذشته در این بازه قیمتی خریداری کرد.

 حتی بسیاری از محصولات چینی صفرکیلومتر نظیر تولیدات شرکت چری یا جک نیز در حال حاضر با بهایی بالاتر از این مبلغ در کشور به فروش می‌رسند. این در حالی است که دو سه سال قبل، این مبلغ جهت خرید انواع محصولات بی ام و، لکسوس، مرسدس بنز، تویوتا و … کفایت می‌کرد.

به هر حال، در این مقاله قصد داریم تا خودروهایی را که می‌توان با ۵۰۰ میلیون تومان در خارج از کشور خریداری کرد، به شما مخاطبان همراه مکانیک معرفی کنیم.

توجه: معیار ما در نگارش این مقاله، قیمت خودروها در کشور امارات متحده عربی است و نرخ درهم امارات نیز معادل ۶۵۰۰ تومان در نظر گرفته ‌شده است.

هیوندای النترا ۲۰۲۱ تیپ GLS 2.0L

حدود قیمت: 71400 درهم – 464 میلیون تومان

هیوندای النترا ۲۰۲۱ تیپ GLS 2.0L

این سدان جمع‌وجور کره‌ای با قیمت حدود 464 میلیون تومان در بازار امارات متحده عربی به فروش می‌رسد. النترا GLS مورد نظر ما، از یک پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری به قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این سدان دیفرانسیل‌جلو، قادر است شتاب صفرتاصد معادل ۹.۵ ثانیه را ارائه دهد و به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. میانگین مصرف سوخت آن نیز معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

دنبال خودروی کارکرده/دست دوم هستید؟ وارد نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده ما شوید. اینجا بهترین پیشنهاد‌هارو برات داریم.

در لیست امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، می‌توان تجهیزاتی هم‌چون ۶ کیسه‌هوا، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین پشت، سانروف برقی، دی‌لایت، آینه‌های جانبی تاشونده، روکش صندلی چرمی، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، کروزکنترل، نمایشگر ۴.۳ اینچی و ورود بدون کلید را مشاهده کرد.

هوندا سیویک 2021 تیپ 1.6L LX Sport

 حدود قیمت: ۷۳۹۰۰ درهم – 481 میلیون تومان

هوندا سیویک 2021

هوندا سیویک ۲۰۲۱ ال ایکس اسپرت ۱.۶ لیتری، یکی دیگر از گزینه‌های موردنظر ما در لیست خودروهای ۵۰۰ میلیونی خارجی است که می‌توان آن را با قیمتی حدود 481 میلیون تومان در کشور امارات خریداری کرد. این خودرو در بخش فنی، به یک پیشرانه ۴سیلندر تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر مجهز شده است.

حداکثر سرعت هوندا سیویک مورد نظر ما، بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. شتاب صفرتاصد این مدل نیز معادل ۱۱.۶ ثانیه ارزیابی شده و میانگین مصرف سوخت آن، تنها ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

دو عدد کیسه‌هوا، سامانه کنترل پایداری دینامیکی، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه‌های جانبی برقی، بلوتوث، کروزکنترل، سیستم ترمز ضدقفل ABS ، فرمان برقی، رینگ‌های ۱۵اینچی، دماسنج و ورود بدون کلید، شاخص‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی هوندا سیویک ۲۰۲۱ تیپ 1.6L LX Sport را تشکیل می‌دهند.

هیوندای کرتا 1.6L Mid  مدل ۲۰۲۱ 

حدود قیمت: ۶۷۸۳۰ درهم – 441 میلیون تومان

هیوندای کرتا

هیوندای کرتا 1.6L Mid در بازار امارات از لحاظ قیمت، بین خودروهایی هم‌چون چری تیگو7 مدل ۲۰۲۱ و فورد اکو اسپرت قرار می‌گیرد.

نیروبخش این کراس‌اوور کوچک، یک پیشرانه تنفس طبیعی ۴سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر است که نهایتا معادل ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور را به‌واسطه گیربکس اتوماتیک روانه چرخ‌های جلو خواهد ساخت. هیوندا کرتا قادر است تا ۱۶۹ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتابی معادل ۱۲.۱ ثانیه را ارائه دهد. مصرف سوخت آن نیز برابر ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است که چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد.

ازجمله مهم‌ترین امکانات این خودروی 441 میلیون تومانی، باید به مواردی هم‌چون دو عدد کیسه‌هوا، ترمز کمکی، ترمز ضدقفل ABS، کنترل سرعت در سرازیری، حس‌گر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کنترل پایداری، کنترل کشش، کلید هوشمند، تنظیم دستی صندلی‌ها، فرمان برقی با روکش چرمی، چراغ خوش‌آمدگویی، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی با راهنما، usb و بلوتوث،سامانه تهویه اتوماتیک، دکمه استارت و دماسنج اشاره کرد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۲۱ تیپ 1.5T GLX

حدود قیمت: ۷۳۹۰۰ درهم – 481 میلیون تومان

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۲۱

اکلیپس کراس 1.5T GLX از لحاظ قیمت، پایین‌تر از تیپ پایه هیوندای توسان ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد. نیروبخش این کراس‌اوور جمع‌وجور شرکت میتسوبیشی، یک پیشرانه ۱.۵لیتری توربوشارژ است که معادل ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به یاری یک گیربکس اتوماتیک به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌کنند. حداکثر سرعت اکلیپس جی ال ایکس، به رقم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این در حالی است که شتاب صفرتاصد خودروی مذکور، حدود ۹.۸ ثانیه خواهد بود. هم‌چنین حدود ۷ لیتر بنزین لازم است تا میتسوبیشی اکلیپس جی ال ایکس ۲۰۲۱، قادر به پیمایش مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر باشد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

این خودرو جزو تیپ‌های پایه میتسوبیشی اکلیپس ۲۰۲۱ به ‌حساب می‌آید؛ بنابراین، حداقل امکانات رفاهی و ایمنی در آن به خدمت گرفته ‌شده است.

  •  بر این اساس، می‌توان تجهیزاتی هم‌چون ترمز ضدقفل، دو کیسه‌هوا، ترمز کمکی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، سنسور فشار باد تایر، کنترل پایداری خودرو، روکش صندلی پارچه‌ای، تنظیم صندلی به صورت دستی، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های مه‌شکن، روف‌ریل سقف، رینگ ۱۸اینچی آلیاژی، تهویه اتوماتیک، بلوتوث، کروزکنترل، ورود بدون کلید،  usb و دماسنج را در لیست آپشن‌های این خودرو مشاهده کرد.

جمع‌بندی

همان‌طورکه دیدید، در حال حاضر می‌توان با بهایی حدود ۵۰۰ میلیون تومان تیپ‌های پایه خودروهای نسبتا باکیفیت ژاپنی و کره‌ای را در خارج از کشور خریداری کرد. امیدواریم روزی بتوانیم با وضع تعرفه منطقی برای واردات خودرو، محصولات باکیفیت خارجی را با حداقل قیمت در بازار داخل نیز مشاهده کنیم.

هم‌چنین اگر خودروسازان داخلی برای محصولات مونتاژی خود قیمت‌های منطقی در نظر بگیرند، احتمالا بتوان با حدود ۵۰۰ میلیون تومان محصولات باکیفیت و نسبتا مدرنی را به صورت مونتاژ داخل روانه بازار خودروی کشور کرد.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
علی اریا
1399-12-22 11:33

حیف چه ماشین های درجه یک شرقی هم هستن که حتی قیمتشون با دلار بازار ازاد هم به ۵۰۰ نمیرسه تو این کشور هم یدونه ماکتشو اگه پیدا کنی میگن ۵ میلیون

Last edited 3 years ago by علی اریا