با هشتصد میلیون خودرو مونتاژ ایران چی بخرم؟

فهرست مطالب


در این مقاله از سری مقالات مجله همراه مکانیک، قصد داریم خودرو‌های مونتاژ هشتصد میلیون تومانی بازار ایران را بررسی کنیم، پس اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه را دارید، با ما همراه باشید.

خودرو‌های مونتاژ هشت‌صد میلیون تومانی

خودرو‌های مونتاژ هشتصد میلیون تومانی حال حاضر بازار ایران به شرح زیر است:

  • سوزوکی ویتارا ایران‌خودرو 2400 اتوماتیک مدل 97
  • پژو 2008 مدل 98
  • مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98
  • سراتو سایپا 98 2000 اتوماتیک

البته که فهرست خودرو‌هایی با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است و ما در این مقاله تنها به بررسی خودرو‌های مدل‌ بالاتر بسنده کرده‌ایم.

سوزوکی ویتارا ایران‌خودرو 2400 اتوماتیک مدل 97

خودرو‌های مونتاژ هشت‌صد میلیون تومان

اولین گزینه فهرست خودرو‌های مونتاژ هشتصد میلیون تومانی که بررسی خواهیم کرد، کراس‌اوور کامپکت شناخته‌شده و قدیمی بازار ایران، سوزوکی ویتارا ایران‌خودرو 2400 اتوماتیک مدل 97 است. تا به‌ حال چندین نسل از این خودرو روانه بازار شده که سومین نسل آن از سال 1386 روی خط مونتاژ ایران‌خودرو رفته است و تولید آن کماکان ادامه دارد.

[hm_sell_form_inline]

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ویتارا امکان آفرود آن است که در این زمینه کاملاً خودرو مناسبی به نظر می‌رسد. سوزوکی ویتارا خودرویی قدرتمند و در مقایسه با رقبای چینی هم‌رده قطعاً انتخاب هوشمندانه‌تری است. این خودرو اگرچه از لحاظ آپشن و طراحی ظاهری در مقابل رقبای چینی حرفی برای گفتن ندارد اما از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش وضعیت به‌مراتب بهتری نسبت به خودرو‌های چینی دارد. سوزوکی ویتارا ایران‌خودرو از بازار دست‌دوم خوبی نیز بهره‌مند است.

پژو 2008 مدل 98

پژو 2008

پژو 2008 مدل 98، کراس‌اوور شهری کوچک کمپانی فرانسوی پژو یکی از گزینه‌های خوش‌فروش فهرست خودرو‌های مونتاژ هشت‌صد میلیون تومانی است. موتور و گیربکس پیشرفته، شتاب عالی در کنار مصرف سوخت اقتصادی، طراحی جذاب داخلی و خارجی، پژو 2008 را به خودرویی پر‌طرف‌دار در این رنج قیمت تبدیل کرده است. اگرچه کمبود تجهیزات رفاهی به نسبت خودرو‌های چینی و کیفیت نه‌چندان بالای کابین را هم نمی‌توان نادیده گرفت اما با این‌ حال، پژو 2008 همچنان یکی از بهترین خودروهای حاضر در این بازه قیمتی به‌ حساب می‌آید.

پژو 2008 بازار خرید و فروش مناسبی دارد و در مقایسه با دیگر رقبای حاضر در فهرست خودرو‌های مونتاژ 800 میلیون تومانی، یقیناً انتخاب هوشمندانه‌تری است.

مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98

مزدا 3 جدید

دیگر گزینه فهرست خودرو‌های مونتاژ هشتصد میلیون تومانی که به بررسی آن خواهیم پرداخت، مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98، سدان تولیدی گروه بهمن است. مزدا 3 محبوب‌ترین محصول کمپانی مزدا در سرا‌سر جهان است که طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا و سواری نرم و ایمن از مهم‌ترین دلایل جذابیت این خودرو به شمار می‌رود.

از نکات منفی مزدا 3 می‌توان به ارتفاع کم خودرو، طراحی ظاهری نسبتاً قدیمی و فضای ناکافی ردیف عقب اشاره کرد. با تمامی این اوصاف اگرچه در ابتدای تولید، مزدا 3 با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شد، اما بعد از بازگشت تحریم‌ها و کمبود قطعات و افزایش قیمت لوازم ‌یدکی، بازار دست‌دوم این خودرو نیز دچار افت شدیدی شده است.

سراتو سایپا 2000 اتوماتیک مدل 98

سراتو سایپا 2000

سراتو محصول شرکت کره‌ای کیاموتورز که در ایران شرکت سایپا آن‌را عرضه می‌کند آخرین گزینه فهرست خودرو‌های مونتاژ هشت‌صد میلیون تومانی‌ست. اگرچه نقطه قوت سراتو موتور قدرتمند آن است اما بدنۀ بزرگ و سنگین مانع از هندلینگ و سواری خوب و مناسبی در این خودرو شده است. سراتو سایپا نسبت به سراتو وارداتی، آپشن‌های کمتری دارد و همچنین کیفیت قطعات نیز نسبت به نسخه وارداتی پایین‌تر است.

 ترمزهای عقب سراتو سایپا کاسه‌ای است و کیسه‌های هوای جانبی راننده نیز در سراتو سایپا حذف شده اند، با تمام این اوصاف در کل سراتو خودرویی مناسب برای خانواده و فضا شهری است. این خودرو در محدود 800 میلیون تومان خودروی مناسبی به نظر می‌رسد و خدمات پس از فروش و بازار دست‌دوم تقریباً خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
محمد
1399-10-16 16:06

تیوولی مونتاژ رامک خودرو را از قلم انداختید که گزینه قابل‌قبولی بین خودروهای فوق به‌شمار می‌رود و کیفیت و آپشن و خدمات مناسبی دارد.