مزایا و معایب بی ام و سری 5

فهرست مطالب


مزایا و معایب بی ام و سری 5 را در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک بررسی خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید bmw نیز در کنار مزایای متعدد خود، معایبی نیز دارد که در ادامه به آ‌ن اشاره شده‌است.

بی ام و سری 5 یک سدان سایز متوسط و لوکس در سبد محصولات کمپانی BMW آلمان است که تاریخ آغاز تولید آن به سال‌های میانی قرن بیستم میلادی بازمی‌گردد. این خودرو در بازارهای جهانی با سدان‌های سایز متوسط ‌‌لوکس مشابه خود همچون مرسدس بنز کلاس E، دوج چارجر، تویوتا آریون و کیا استینگر رقابت می‌کند. نسل ششم این خودرو در کشور ما محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ از همین رو در این مطلب به بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 5 از نسل ششم با کد اتاق F10‌ خواهیم پرداخت.

تولید این نسل از سال 2010 میلادی آغاز شد و نمونه‌های وارد شده به کشورمان نیز از تولیدات بین سال‌های 2013 الی 2016 هستند. نسل ششم بی ام و سری 5 پس از سال 2016 با نسل بعدی خود که با کد اتاق G30‌ شناخته می‌شود، جایگزین شد.

این نسل از سری 5 در بازار ایران با بی ام و 528 شناخته می‌شود. اصلی‌ترین رقیب بی ام و سری 5 یعنی نسل چهارم مرسدس بنز کلاس E واردات منظمی به بازار ایران نداشت و دیگر رقبای مطرح جهانی این خودرو نیز حضور جالب‌توجهی در کشورمان نداشتند. به همین دلیل بی ام و 528 توانست یکه‌تاز بازار سدان‌های لوکس شده و مشتریان متمول بسیاری را به سمت خود بکشاند. از این نسل دو مدل 520i و 528i وارد کشورمان شده‌اند که اکثر نمونه‌های وارداتی از نوع 528i هستند.

معرفی بی ام و سری 5
بی ام و سری 5 نسل ششم

استفاده از فناوری‌های جدید، عملکرد فنی فوق‌العاده و امکانات متنوع، از جمله مزایای بی ام و سری 5 در ایران و جهان هستند که موجب برتری این خودرو بر بسیاری از رقبا شده‌ است. در سوی دیگر قیمت بالا و حساسیت بالای قطعات فنی از معایب بی ام و سری 5 محسوب می‌شوند که به‌خصوص در مناطقی همچون ایران موجب ضعف این خودرو شده‌اند. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 5 پرداخته و این سدان محبوب آلمانی را به‌طور موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای بی ام و سری 5

طراحی ظاهری زیبا

اگر اخبار خودرو را پیگیری کرده باشید، حتما از طراحی سوال برانگیز نسل جدید خودروهای بی ام و به همراه جلوپنجره‌های کلیوی بیش‌ازحد بزرگ آگاه هستید. این طراحی موجی از انتقادات را به سمت بی ام و روانه کرد و موجب ناامیدی بسیاری از طرفداران این برند باواریایی شده‌است. بااین‌حال جای نگرانی نیست، چرا که بی ام و 528 با اتاق F10 از نسل پیشین تولیدات این کارخانه بوده و از طراحی اصیل و زیبایی بهره‌ می‌برد.

از مواردی که می‌توان در مقاله مزایا و معایب بی ام و سری 5 به آن اشاره کرد، طراحی زیبا و جذاب بی ام و سری 5 نسل ششم است. چراغ‌های جلویی این نسل از سری 5 به چشمان فرشته مشهور هستند و ترکیب زیبایی از خشونت و زیبایی را در خود جای داده‌اند. در حقیقت اتاق F10 از سری 5 بی ام و حاصل تزریق زیبایی به روح اسپرت و خشن یک سوپرسدان باواریایی است که می‌تواند اکثر مخاطبان با سلیقه‌های متفاوت را راضی نگه دارد؛ بنابراین درصورتی‌که در این رنج قیمتی، زیبایی نمای ظاهری یکی از اولویت‌های شما برای خرید یک خودرو محسوب می‌شود، تردیدی نداشته باشید که طراحی ظاهری زیبای بی ام و سری 5 شما را مجذوب خود خواهد کرد.

تجربه رانندگی جذاب

از آنجایی‌‌که بی ام و 528 یک سوپرسدان است، بنابراین می‌توان تجربه بی‌نظیری از رانندگی را در این خودرو شاهد بود و آن‌را یکی از مزایای بی ام و سری 5 دانست. البته پیش از رانندگی با بی ام و سری 5، بهتر است نحوه کار با ادوات و آپشن‌های مختلف این خودرو را به‌خوبی بیاموزد و پس‌ازآن با توجه به علایق خود می‌توانید یک حس رانندگی ناب، به سبک BMW را درون این خودرو تجربه کنید.

بی ام و سری 5 چه مزایا و معایبی دارد؟
مزایای بی ام و سری 5

پیشرانه قدرتمند، عملکرد نرم و بی‌نقص جعبه‌دنده هشت سرعته، هندلینگ فوق‌العاده در کنار تجهیزات متنوع و راحتی صندلی‌های ارگونومیک بی ام و 528، حس لذت‌بخش رانندگی با یک خودروی بی‌نظیر را به شما منتقل خواهد کرد.

بهره‌مندی از امکانات متعدد

نسل ششم بی ام و سری 5 خودرویی لوکس است و از فناوری‌های پیشرفته‌ای در ساخت آن استفاده‌شده که این خودرو را به یکی از مجهزترین سدان‌های آلمانی حاضر در بازار داخلی تبدیل می‌کند. از دیگر مواردی که می‌توان در مقاله مزایا و معایب بی ام و سری 5 اشاره کرد، کابین خوش‌رنگ و زیبای بی ام و سری 5 است که از مواد باکیفیتی ساخته شده و علاوه بر آن امکانات بسیاری را نیز در خود جای داده است.

مزایای BMW 5 SERIES
طراحی کابین بی ام و سری 5

کروز کنترل انطباقی، 4 حالت مختلف رانندگی، سیستم کنترل مسیر پارک، سیستم دید در شب، رادار نقطه کور، رادار تغییر خطوط و سیستم هشدار عابر پیاده، تنها بخشی از تجهیزات و آپشن‌هایی است که در نسخه فول یا 5 کلید بی ام و سری 5 می‌توان مشاهده کرد. بدیهی است که چنین مزیت‌هایی سبب می‌شوند تا در مقایسه مزایا و معایب بی ام و سری 5 ، کفه ترازو به سمت مزایای این خودرو سنگینی کند.

معایب بی ام و سری 5

قیمت بالا

یکی از معایبی که در مقاله مزایا و معایب بی ام و سری 5 می‌توان ذکر کرد قیمت بالای این سدان لوکس است. بی ام و 528 یکی از بهترین سدان‌های بازار داخلی در دوره خود محسوب می‌شود، اما می‌توان گفت که قیمت بالای این خودرو همواره به‌عنوان یکی از معایب بی ام و سری 5 مطرح بوده است. در بازار ایران که قیمت خودروها در آن همواره از شرایط اقتصادی و قوانین سخت‌گیرانه واردات تأثیر می‌پذیرد، یک نقطه‌ضعف بزرگ برای این خودرو خواهد بود.

در حال حاضر برای خرید بی ام و 528i در فاصله سال‌های 2013 الی 2016 می‌بایست مبلغی در حدود یک و نیم  تا دو و نیم میلیارد تومان هزینه کنید، درحالی‌که خودروهای مشابهی همچون فولکس‌واگن پاسات با مدل‌های بالاتر و مبلغی کمتر قابل خریداری هستند.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

هزینه‌های نگهداری سنگین

شاید برای شما هم سوال باشد که هزینه نگهداری بی ام و سری 5 به چه صورت است؟ از گذشته‌های دور تابه‌حال خودروهای بی ام و در بازار ایران به هزینه‌های نگهداری سرسام‌آور خود مشهور بوده‌اند که در مقاله مزایا و معایب بی ام و سری 5 به ان می‌پردازیم. مالک یک بی ام و همواره باید اتومبیل خود را در بهترین وضعیت نگه دارد و این امر نیازمند پرداخت هزینه‌های گزافی برای قطعات و لوازم‌یدکی گران‌قیمت این خودرو خواهد بود که این موضوع هزینه‌های بالای نگهداری را به یکی از معایب بی ام و سری 5 تبدیل کرده است.

مزایا و معایب بی ام و سری 5
هزینه نگهداری بالا بی ام و

بی ام و درمجموع خودروی کاملی را به مصرف‌کننده عرضه می‌کند، اما چگونگی حفظ و نگهداری از این خودرو به میزان توجه مشتری بستگی دارد. علاوه‌بر آن سیستم تعلیق و فنربندی بی ام و سری 5 نیز برای سواری اسپرت بهینه شده‌اند و این مسئله تناسب چندانی با جاده‌ها و خیابان‌های ایران ندارد؛ از همین رو ممکن است کمی زودتر از حد انتظار، قطعات مربوط به این بخش نیاز به تعمیر و سرویس پیدا کنند.

حساسیت زیاد پیشرانه به کیفیت بنزین

از دیگر موارد مزایا و معایب بی ام و سری 5 می‌توان به حساسیت موتور این خودرو به کیفیت بنزین در ایران اشاه کرد. استفاده از فناوری بالا در ساخت پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر بی ام و 528i همواره یکی از مزایای این نسل در بازار جهانی محسوب می‌شود. بااین‌وجود این مزیت در کشور ما زمینه‌ساز یکی از مهم‌ترین معایب بی ام و سری 5 شده است. پیشرانه توربوشارژر این خودرو مجهز به آخرین دستاوردهای صنعتی آلمان است که آن را به قطعه‌ای حساس در این خودرو تبدیل کرده است.

برای محاسبه عوارض خودرو کلیک کن

این پیشرانه حساسیت بالایی نسبت به بنزین و روغن‌موتور مورد استفاده دارد که در صورت ایجاد هرگونه مشکل، هزینه‌های تعمیرات سنگینی را به مالک اعمال خواهد کرد. این نقطه‌ضعف با توجه به کمبود گاه‌وبی‌گاه بنزین سوپر در کشورمان، اهمیتی دوچندان یافته است.

معایب  BMW 5SERIES

جمع‌بندی بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 5

با ما همراه بودید تا در مقاله مزایا و معایب بی ام و سری 5 نگاهی به نکات این خودروی جذاب داشته‌باشیم؛ بی ام و 528i قطعا یکی از جذاب‌ترین سدان‌های لوکس در بازار ایران کشورمان به شمار می‌رود که با وجود عرضه نسل بعدی با اتاق G30، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است و می‌تواند حریف توانمندی برای مرسدس بنز کلاس E و دیگر رقبا محسوب شود. چهره زیبا، راندمان فنی فوق‌العاده و استفاده از فناوری‌های پیشرفته در ساخت این خودرو، بی ام و سری 5 را به محصولی فراموش‌نشدنی در سبد محصولات کمپانی سازنده بدل کرده است.

بااین‌حال مواردی همچون قیمت بالا و هزینه‌های نگهداری سنگین، این خودرو را در موضعی ضعیف‌تر نسبت به خودروهایی همچون فولکس‌واگن پاسات یا رنو تلیسمان قرار می‌دهند؛ بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام به خرید در بازار سدان‌های لوکس کشور، نیم‌نگاهی هم به خودروهای هم‌طراز 528i داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه فولکس پاسات و بی ام و سری 5

مقایسه دی اس 5 و آلفارومئو جولیتا

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
محمد
1399-12-02 13:56

بادرود ،این همه ماشین ۵۲۸ محاسن داره ،نقاط ضعف را ماداریم نه شرکت سازنده.ماکیفیت جاده امون پایینه ،نه کیفیت ساخت ماشین، کسایی که میخوان توجاده های سنگلاخ وچاله وچوله های خاکی رانندگی کنن وحواسشون به سرعت گیرها واینا نباشه ،خب میره یک ماشین افرود میخره،چرا روماشین ضعف میزارین؟ماکیفیت بنزینمون پایینه ،برای حل مشکل بنزین ،به اندازه ی مصرف تعداد باکها ،اکتان ازنمایندگی میگیره ومیذاره توماشین ،وبرای تایم تعویض روغن حتما به نمایندگی پرشین خودرو مراجعه میکنه.من خودم حتما ۵۲۸ رو میخرم ،سپاس ازشما