10 خودروی گران قیمت 2021

فهرست مطالب


ارائه لیست دقیقی از خودروهای گران‌قیمت به هیچ عنوان کار آسانی نیست؛ چراکه در زمینه قیمت خودروها، هیچ محدودیتی وجود ندارد و علاوه‌برآن، نسخه‌های مختلفی از یک خودرو با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. شنیدن نام خودروی گران‌قیمت، به‌راحتی ذهن افراد را به سمت مارک‌های منحصربه‌فردی هم‌چون بوگاتی و رولزرویس سوق می‌دهد؛ با این حال، باید بدانید که عرضه خودروهای گران‌قیمت تنها به چند برند محدود نیست.

از سوی دیگر، افزایش قیمت راهکار مناسبی برای خودروسازان است تا با انجام کمترین کار، بیشترین سود را دریافت کنند. برای مثال، مک لارن در دهه 1990 قصد داشت تا 300 نسخه از مدل F1 به تولید برساند؛ اما قیمت این خودرو آن‌قدر افزایش یافت که پروژه با تولید 72 اتومبیل به سودآوری رسید و متوقف شد.

گران‌قیمت‌ترین خودروهای 2021

در این لیست نگاهی به ده خودرو گران‌قیمت سال 2021 خواهیم داشت. تمامی این خودروها چند ویژگی مشترک دارند: راندن آن‌ها در خیابان قانونی محسوب می‌شود و قیمت آن‌ها، هفت رقمی است. با ما همراه باشید تا خودروهای گران‌قیمت سال 2021 را مورد بررسی قرار دهیم.

شماره ده: مک لارن الوا MSO با قیمت 1.7 میلیون دلار

مک لارن الوا MSO

مک لارن الوا MSO، یک سوپراسپرت زیبا با قدرت 804 اسب‌بخار است که بدون شیشه جلو به بازار ایالات متحده عرضه شده است و به همین دلیل، به کندی فروش می‌رود. این خودرو در برخی بازارها، با نگه‌دارنده سر به دست مشتری می‌رسد؛ اما خریداران آمریکایی برای لذت‌بردن از این سوپراسپرت انگلیسی میلیون دلاری، باید کلاه ایمنی داشته باشند. خوشبختانه مک لارن کلاه ایمنی را همراه الوا MSO به خریداران آمریکایی عرضه می‌کند که البته قیمت خودرو را به همراه هزینه تحویل، تا دو میلیون دلار افزایش خواهد داد.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

شماره نه: بنتلی باکالار مولینر با قیمت 2 میلیون دلار

بنتلی باکالار مولینر

بنتلی باکالار، خودرویی تولیدمحدود است که توسط مولینر به مشتریان محترم و ارزشمند بنتلی عرضه شده است. بنتلی بالاکار، نسخه کانورتیبل و بهبودیافته از بنتلی کانتیننتال محسوب می‌شود که با بهترین اجناس و لوازم تزئین شده است.

روکش صندلی‌های این خودرو، با دست دوخته شده‌اند و هرکدام از آن‌ها دقیقا 148199 گره دارد!هم‌چنین در برخی قطعات داشبورد، از چوب 5000ساله استفاده شده است. زیر کاپوت بنتلی باکالار، یک موتور W12 توربوشارژر با قدرت 750 اسب‌بخار قرار دارد. اگر مالک به سطح استانداردی از المان‌های لوکس راضی نباشد، می‌تواند قطعات فیبرکربنی را به بنتلی باکالار اضافه کند.

شماره هشت: ریماک C Two با قیمت 2.4 میلیون دلار

ریماک C Two

شرکت ریماک که مقر اصلی آن در کرواسی قرار دارد، به یکی از مشهورترین تولیدکنندگان سوپراسپرت‌های برقی طی چند سال اخیر تبدیل شده است. جدیدترین محصول این شرکت یعنی ریماک C Two، با همکاری پورشه و هیوندای خلق شده است و طی ماه‌های آتی به تولید خواهد رسید. ریماک C Two با قیمت 2.4 میلیون دلار، در لیست ده خودرو گران‌قیمت سال 2021 قرار دارد.

قدرت فوق‌العاده 1914 اسب‌بخاری ریماک C Two، قیمت این خودرو را توجیه می‌کند. پنین فارینا باتیستا و لوتوس اویجا، دو رقیب اصلی ریماک C Two هستند؛ درحالی‌که به نظر می‌رسد تسلا نیز تلاش دارد خودرویی را برای رقابت با ریماک C Two به بازار عرضه کند.

شماره هفت: مرسدس AMG پروجکت وان با قیمت 2.7 میلیون دلار

مرسدس AMG پروجکت وان

چه اتفاقی می‌افتد اگر موتور هیبریدی 1.6 لیتری V6 خودروی فرمول یک لوئیس همیلتون را در یک اتومبیل جاده‌ای استفاده کنید؟ نتیجه این تفکر دیوانه‌وار، خلق AMG پروجکت وان است و مرسدس برای اطمینان‌دادن به مشتریان، این خودرو را با ضمانت به آن‌ها عرضه می‌کند.

پیشرانه AMG پروجکت وان که اکنون AMG وان نامیده می‌شود، هزار اسب‌بخار قدرت دارد و لوئیس همیلتون بر فرآیند توسعه و خلق این خودرو نظارت کرده است. AMG وان، یکی از دیرپا‌ترین پروژه‌های تولیدی مرسدس است که در سال 2021 آمااده ورود به بازار خواهد شد.

شماره شش: لوتوس اویجا با قیمت 2.8 میلیون دلار

لوتوس اویجا

خودروساز بریتانیایی لوتوس پس از تزریق سرمایه توسط جیلی، جان تازه‌ای گرفته است و قصد دارد تا به رقیبی برای اسپرت‌سازان ایتالیایی تبدیل شود. لوتوس اویجا، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که یک ابرخودروی الکتریکی محسوب می‌شود. پیشرانه اویجا، 1797 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و این خودرو از سیستم پیچیده چهارچرخ‌محرک بهره‌مند است.

لوتوس اویجا توسط تیمی حرفه‌ای از مهندسان طراحی شده است تا خودرویی آیرودینامیک باشد و با داشتن وزنی در حدود 1600 کیلوگرم، خودرویی فوق‌سبک و البته سریع و گران خواهد بود.

شماره پنج:‌ آستون مارتین والکری با قیمت 3 میلیون دلار

آستون مارتین والکری

آستون مارتین والکری، همانند نامش خودرویی اسطوره‌ای است. فرآیند خلق این سوپراسپرت توسط مدیرعامل سابق آستون مارتین یعنی اندی پالمر آغاز شد و پس از مدتی، آدریان نووی که سابقه کار در مجموعه فرمول یک ردبول را دارد، به تیم توسعه والکری اضافه شد.

موتور آستون مارتین والکری نیز توسط شرکت مشهور کازورث توسعه یافته است و ارزش این خودرو سه میلیون دلاری را چند برابر می‌کند. عرضه والکری به دلیل مشکلات فنی تیم توسعه چندبار به تاخیر افتاده است؛ اما آستون مارتین تصمیم دارد تا به هر قیمتی، این خودرو را در سال 2021 به بازار بفرستد.

شماره چهار:‌ کونیگزگ جسکو با قیمت 3 میلیون دلار

کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو، جایگزین مناسبی برای کونیگزگ آگرا RS‌ است و سریع‌ترین محصول این شرکت در حال حاضر محسوب می‌شود. علاوه‌برآن، جسکو با قیمت 3 میلیون دلار، یکی از گران‌ترین خودروهای سال 2021 میلادی نیز لقب گرفته است.

کونیگزگ جسکو، عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل، این شرکت احتمال می‌دهد که رانندگان آماتور قادر به کنترل این خودرو نباشند، از این روی، نسخه‌هایی را با قدرت محدود به بازار عرضه خواهد کرد که به اندازه نمونه اصلی سریع‌ نیستند؛ اما رانندگان عادی قادر به کنترل آن‌ها خواهند بود.

شماره سه: لامبورگینی سیان FKP 37 با قیمت 3.6 میلیون دلار

لامبورگینی سیان FKP 37

لامبورگینی پس از آن‌که متوجه شد عرضه خودروهای تولید محدود برای این برند سودآوری زیادی به همراه دارد، تصمیم گرفت تا این روند را با نظم بیشتری دنبال کند و نسخه‌های تولیدمحدود بیشتری را به بازار عرضه کند. لامبورگینی سیان FKP 37 یکی از همین نسخه‌ها است که به افتخار فردیناند پیک نام‌گذاری شده است و تنها 63 دستگاه از آن به تولید می‌رسد.

لامبورگینی سیان FKP 37، از پیشرانه V12 به‌همراه سیستم هیبریدی 48 ولتی استفاده می‌کند. نکته جالب درخصوص سیان FKP 37، استفاده از خازن به جای باتری در این خودرو است.

شماره دو:‌ بوگاتی شیرون پور اسپرت با قیمت 3.6 میلیون دلار

بوگاتی شیرون پور اسپرت

درحالی‌که سوپراسپرت‌های ایتالیایی طی دهه‌ها مفاهیمی هم‌چون رانندگی اسپرت، سواری لوکس و پرستیژ بالا را به ذهن مشتریان القا می‌کنند، شنیدن نام بوگاتی، تنها نشان‌گر میلیون‌ها دلار هزینه‌ای است که برای خرید خودروهای این برند پرداخت می‌شود.

بوگاتی شیرون پور اسپرت، نسخه‌ای ویژه از شیرون است که مستقیما تحت نظر استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی توسعه یافته است و بر اساس دیوو ساخته شده است که خود این خودرو نیز نسخه‌ای به‌روزشده از بوگاتی شیرون محسوب می‌شود. این خودرو، ادای احترامی به محصول قدیمی بوگاتی یعنی EB110 چنتودیچی محسوب می‌شود.

شماره یک: پاگانی هوایرا سه‌رنگ با قیمت 6.5 میلیون دلار

پاگانی هوایرا

پاگانی هوایرا سه‌رنگ، گران‌ترین خودروی موجود در این لیست محسوب می‌شود که به مناسبت شصت سالگی تیم آکروباتیک هوایی ایتالیا، با رنگ‌های پرچم این کشور تزئین شده است.

پاگانی تا به حال 140 دستگاه از مدل سه‌رنگ هوایرا را به فروش رسانده است و طبق آمار رسمی، خودروهای بیشتری در حال سفارش‌گذاری هستند. این خودرو یک رودستر است و به همین دلیل، بین نسخه‌های مختلف پاگانی هوایرا خاص و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

کلام آخر

تمامی خودروهایی که در این لیست به بررسی آن‌ها پرداختیم، قیمتی بیش از یک میلیون دلار دارند و بنابراین، خرید آن‌ها برای تمامی مشتریان امکان‌پذیر نیست. تنها افرادی قادر به خرید این خودروها هستند که حساب‌های بانکی مالامال از دلار داشته باشند و علاوه‌برآن، قادر به نگه‌داری از چنین اتومبیل‌های حساس و منحصربه‌فردی باشند. جای تاسف دارد که این خودروهای حیرت‌انگیز، بیشتر عمر خود را در پارکینگ‌ها و به دور از چشم عموم می‌گذرانند؛ درحالی‌که علاقه‌مندان به دنیای خودرو، دوست دارند چنین سوپراسپرت‌های قدرت‌مندی را در پیست مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید

 

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها