فیات به بازار ایران باز می‌گردد؟

فهرست مطالب


فیات بازمی‌گردد؟

 به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک،  فیات به ایران باز می‌گردد، به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، شرکت «فیات» ‏زمینی برای استقرار واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خریداری کرده است. آن‌گونه که ‏سید مهدی طباطبایی اعلام کرده، این شرکت سوله‌ای را نیز در این منطقه اجاره کرده و درحال وارد ‏کردن تجهیزات خودروسازی بوده و به‌زودی سواری فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تولید ‏خواهد شد.

این خبر به ظاهر دلگرم‌کننده، در شرایطی دیروز منتشر شد که ابهامات بسیاری درباره ‏حضور یکی از بزرگترین غول‌های خودروسازی جهان وجود دارد. در ادامه به مهمترین ابهامات ‏حضور فیات در ایران می‌پردازیم: ‏

Image result for ‫فیات‬‎

نکته اول اینجاست که فیات صاحب شرکت آمریکایی کرایسلر است؛ بنابراین می‌توان گفت که ‏این خودروساز بزرگ جهانی یک شرکت آمریکایی- ایتالیایی است که به نظر حضورش در ‏ایران در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده، کمی دور از شرایط حال حاضر کشور محسوب می‌‏شود.

‏از طرفی خبر سرمایه‌گذاری این غول خودروسازی در منطقه ویژه سلفچگان قم در شرایطی ‏منتشر شد که فیات بعد از برجام که اتفاقا شرایط سرمایه‌گذاری در ایران مساعد به نظر می‌‏رسید و پژو و رنو برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده بودند، حاضر به امضای قرارداد با ‏ایران خودرو برای تولید ٢٥٠‌هزار دستگاه خودرو نشد.

Related image

با توجه به این‌که در خبر منتشر شده پیش‌بینی این که ارایه محصولات ابتدا به صورت ‏CBU‏ و ‏سپس تولید خودرو‌های روز اروپایی به شکل ‏CKD‏ باشد، لذا منطقی بود که انجام چنین فرآیند ‏سخت و پر هزینه‌ای، با شریکی باسابقه در ایران صورت می‌گرفت، نه با شرکتی که ‏نامی شناخته شده در فضای خودروسازی کشور محسوب نمی‌شود. ‏

Image result for ‫فیات‬‎

‏اطلاعات درج شده در سایت ‏http: //www.iranianasnaf.ir‏/ نشان می‌دهد شرکتی که ‏مدعی شده نمایندگی فیات در ایران را گرفته در تاریخ ١٥ آبان ٩٧ در این سایت ثبت شده است و در تاریخ ٢٨ ‏همین ماه موفق به گرفتن نمایندگی فیات در ایران شده است.

منبع : دنیای اقتصاد

برای افزایش اطلاعات فنی خود مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

بیشترین و کمترین افت قیمت خودروها

5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می شود

چرا خرید خودرو صفر نیاز به کارشناسی دارد

روش های کاهش استهلاک خودرو

بهترین خودرو های افرودی بازار ایران

محبوب ترین هاچ بک های بازار

راهنمای خرید شاسی بلند

بهترین خودرو های هیبریدی بازار

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها