رونمایی رنو از تلیسمان 2020

فهرست مطالب


تلیسمان، یکی از مدل‌های محبوب رنو در بازارهای جهانی و ایران است که طرفداران پر و پا قرصی دارد. به گزارش مجله همراه مکانیک، رنو از مدت‌ها پیش به‌دنبال ارائه نسخه جدیدی از این خودرو در بازار بود و مدل فیس‌لیفت شده‌ای را به‌شکل استتار شده آزمایش می‌کرد و عکس‌های آن بسیاری را کنجکاو کرده بود. سرانجام رنو قصد دارد از این سدان فرانسوی در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به‌شکل رسمی رونمایی کند. تلیسمان جدید تغییر آنچنانی در ظاهر خود نمی‌بیند اما در بخش آپشن‌ها و امکانات فنی بر روی جزئیات بسیاری کار شده است.

تلیسمان 2020
تلیسمان 2020

به نظر می‌رسد تصمیم رنو بر تغییر جزئی ظاهر و فیس‌لیفت محدود تلیسمان 2020 به سیاست مدیریتی تازه این شرکت فرانسوی برمی‌گردد، چراکه رنو کولئوس و اسپس نیز با همین تغییرات جزئی ظاهری در ماه‌های پیش روانه بازار شدند. تلیسمان ۲۰۲۰ جلوپنجره‌ جدیدی را در خود جای داده که جذابیت خاصی دارد. گرافیک چراغ‌های جلو و عقب نیز تغییر کرده و خودرو را بیش از پیش خشن و خاص کرده است. چراغ‌های اصلی LED در جلوی خودرو علاوه بر تغییر ظاهری، ۵۰ درصد دید در شب بهتری را برای راننده به وجود می‌آورند. در این بین تغییر سپر جلو و رینگ‌های آلیاژی ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی جدید از دیگر تغییرات ظاهری شاخص خودرو هستند.

تلیسمان 2020
تلیسمان 2020

اضافه شدن یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی درست پشت‌فرمان یکی از برگ‌های برنده رنو در جنگ آپشنی با دیگر رقبا است این نمایشگر بزرگ قابلیت شخصی‌سازی داشته و به نوعی جای نشانگرهای نیمه دیجیتال قبلی را گرفته است. راننده با استفاده از این امکان تازه می‌تواند اطلاعات سیستم مسیریابی ماهواره‌ای را درست در مقابل خود ببیند.

تلیسمان 2020
تلیسمان 2020

تلیسمان 2020 علاوه بر کروز کنترل هوشمند، سامانه حفظ حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری خودکار هوشمند و سیستم خودران سطح ۲ را نیز در خود جای داده تا گام مهمی در بهبود ایمنی خود بردارد.

تلیسمان 2020
تلیسمان 2020

بر اساس سیاست تازه رنو، تلیسمان در کشورهای مختلف با موتورهای متفاوتی روانه بازار خواهد شد. اولین گزینه در اختیار مشتریان، یک پیشرانه‌ ۱.۳ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر است که به جعبه دنده ۷ سرعته متصل می‌شود. پیشرانه دیگری که در سطح متوسط برای تلیسمان طراحی شده ۱٫۶ لیتر حجم داشته و قدرتی برابر ۱۹7 اسب بخار  و ۲۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند. پیشرانه‌های بسیار پرقدرت 1.8 و 2 لیتری نیز دیگر گزینه‌هایی هستند که بر اساس انتخاب خریدار می‌توانند سفارش‌گذاری شوند.

تلیسمان 2020
تلیسمان 2020

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مقایسه رنو تلسمان و هیوندای سوناتا

مقایسه رنو فلوئنس و کیا سراتو

5 دلیل برای اینکه رنو ساندرو نخریم

هر آنچه که در مورد رنو تلیسمان باید بدانید

معایب رنو تلیسمان

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها