معایب پژو پارس TU5

فهرست مطالب

معایب پژو پارس TU5 موضوع این‌مقاله از سری مقالات مجله خودروهمراه‌ مکانیک است. در این مطلب علاوه‌بر معایب این‌خودرو، به بررسی مشخصات‌فنی، مشکلات و ویژگی‌های بارز پارس تی یو فایو خواهیم پرداخت تا راهنمایی برای خرید پژو پارس باشد. اگر از این خودرو استفاده کرده‌اید یا اطلاعاتی در این زمینه دارید، از طریق کامنت با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای مشاهده نظرات در‌ رابطه‌ با پارس اتومات به مقاله معایب پژو پارس اتومات مراجعه کنید.

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو

چرا پژو پارس به موتور TU5 مجهز شد؟

پیش از آغاز مبحث معایب پژو پارس با موتور tu5 قصد داریم به‌سراغ پیشرانه نام‌آشنای این خودرو برویم و ببینیم چرا و چگونه ایران خودرو تصمیم گرفت تا از موتور TU5 در پارس استفاده کند؟

پژو پارس LX با موتور تیوفایو

پیشرانه تی یو 5، یکی از موتورهای ساخته‌شده توسط گروه خودروسازی PSA (سیتروئن) است که از گذشته تاکنون روی طیف‌وسیعی از محصولات این کمپانی استفاده شده‌است. برتری‌های چشم‌گیر این موتور در مقایسه با موتور XU7 که پیش‌تر روی این خودرو قرار داشت، باعث شد تا مدیران ایران خودرو دست‌به‌‌کار شوند و با قرار دادن این موتور بااصالت درون سینه پارس معمولی، آن را به TU5 یا همان LX تبدیل کنند.

پژو پارس اتوماتیک tu5
موتور تیوفایو پژو پارس

البته در کنار معایبی که این خودرو دارد، باید بدانید که به‌کارگیری این پیشرانه، تاثیرات نسبتاً مثبتی بر افزایش کیفیت‌سواری این خودرو داشته و توانسته است نظر خریداران‌ایرانی را بیش‌ازپیش به سوی این سدان خانوادگی بکشاند. اما عدم هماهنگی پیشرانه تی یو 5 با گیربکس 5 سرعته دستی این خودرو، به‌عنوان یکی از معایب پژو پارس TU5 شناخته می‌شود.

بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، علت‌اصلی تصمیم ایران ‌خودرو مبنی بر پیوند قلب 206 تیپ 5 به پارس، به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما دلیل اصلی آن هر چه که هست، نتایج حاصل‌شده پایین‌تر از انتظارات بوده است!

معایب پژو پارس تیوفایو با ذکر جزئیات

نشستن پشت تی یو 5، ممکن است کمی گول‌زننده باشد و توجه شما را نسبت به جزئیات کاهش دهد؛ زیرا این خودرو آوازه زیادی دارد و بعضی از خریداران تحت تاثیر این مسئله در روزهای ابتدایی خرید، انتظار فراوانی از این سدان ایرانیزه دارند. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by همراه مکانیک (@officialhamrahmechanic) on

در هر حال اگر بخواهید با معایب پارس TU5 آشنا شوید، باید کمی دقیق‌تر مشخصات این خودرو را در بخش‌های مختلف این خودرو بررسی و آن‌ها را با معایب پژو پارس سال مقایسه کنید. تنها در این صورت است که می‌توان درباره کیفیت ساخت‌ و معایب این خودرو نظر داد. در حال حاضر، مواردی چون ورود آب برف‌‌پا‌کن‌ها به داخل کابین، کمبود کیفیت رنگ بدنه و آسیب‌پذیری بالای آن در کنار کیفیت بسیار پایین متریال استفاده‌شده در فضای داخلی این خودرو، همگی از معایب پژو پارس تیوفایو محسوب می‌شوند.

میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. قیمت خودرو

علاوه‌براین اگر بخواهید بیش‌ازپیش با مشکلات و معایب پارس تی یو فایو آشنا شوید، تنها کافی است کمی از زوایای مختلف به بدنه این خودرو نگاه کنید. در این صورت می‌توانید ایراداتی چون فاصله‌های ناهماهنگ میان درزهای خودرو یا وجود فاصله‌زیاد میان گلگیر و لاستیک‌ها را به‌راحتی مشاهده کنید.

وجود چنین ایراداتی با درنظرگرفتن برچسب قیمتی پژو پارس تی یو 5 یا همان پارس LX، شکل وخیم‌تری به خود گرفته است و افراد بسیاری را از خرید این خودرو پشیمان می‌کند. به گفته برخی مالکان پارس TU5، حتی مهندسان و متخصصان حاضر در نمایندگی‌های ایران‌ خودرو نیز به کمبود کیفیت ساخت و بالابودن احتمال بروز مشکلات‌فنی در این محصول واقف هستند.

معایب پژو پارس TU5 در بخش فنی چیست؟

علاوه‌‌بر ایراداتی که برای نمای ظاهری این خودرو بیان کردیم، مشخصات فنی پژو پارس tu5 نیز از مشکلاتی چون عدم هماهنگی گیربکس با سیستم‌های انتقال قدرت و همچنین کشش‌پایین پیشرانه در دور موتورهای بالا یا در دنده‌های سه و چهار رنج می‌برد. برخی گزارش‌ها حاکی از وجود صداهای غیرمعمول در سرعت‌های بالا بوده و از طرفی ورود صدای موتور به داخل‌کابین نیز آزاردهنده توصیف شده‌است.

معایب فنی خودرو پژو پارس اتومات
معایب فنی خودرو پژو پارس اتومات

البته باید این را نیز خاطرنشان کرد که به‌دلیل کیفیت متغیر محصولات تولید داخل، برخی از تولیدات خودروسازان داخلی با ایرادات چندانی مواجه نیستند و در مقابل برخی خودروهای دیگر مرتباً صاحبان خود را به سمت تعمیرگاه می‌کشانند. از همین رو برخی از معایب این خودرو که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، صرفا برای خریداران ریزبین ناخوشایند هستند و در این میان، عده‌ای نیز وجود دارند که از پژو پارس TU5 خود راضی‌ هستند.

در هر حال، معایب این مدل از پارس در بخش فنی خصوصاً با توجه به قیمت‌ این خودرو کم نیست و وجود چنین حجمی از مشکلات، نمی‌تواند نمرات قابل قبولی را برای این محصول ایران ‌خودرو به ارمغان بیاورد؛ شما همچنین می‌توانید برای مشاهده قیمت پژو پارس از وب‌سایت همراه مکانیک استفاده کنید.

در بسیاری از مواقع رانندگی با پارس TU5 پس از گذر از مرز کارکرد ده هزار کیلومتر، به امری پردردسر تبدیل می‌شود. به‌عنوان مثال کوئل این خودرو بسیار ضعیف است و ممکن است در بازه‌های زمانی کوتاه، چندین بار دچار نقص شود. تعویض قطعات این محصول نیز چندان ارزان نیست و به همین خاطر بهتر است پیش از خرید به فکر هزینه‌های نسبتاً زیاد تعمیر و نگهداری این خودرو باشید.

جمع‌بندی معایب پژو پارس تیوفایو

یکی از معایب پژو پارس TU5 از نظر منتقدان، نبود هرگونه خلاقیت و نوآوری در طراحی بدنه‌ این خودرو است. طی چندین سال حضور این خودرو در جاده‌های کشور، ظاهر آن همواره به همین شکل بوده‌است و شرکت سازنده نیز هیچ تمایلی برای انجام اصلاحات یا تغییرات در نمای این خودرو ندارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت پژو پارس TU5 یکی دیگر از محصولاتی است که شرکت ایران خودرو سعی داشته است با صرف کم‌ترین هزینه تولید، آن را به بالاترین قیمت، در لیست قیمت محصولات ایران خودرو قرار دهد. وجود معایب متعدد در این خودرو در کنار قیمت بالای آن باعث شده‌است این خودرو ارزش خرید پایینی داشته باشد و نتواند آن طور که باید توقعات خریداران را برآورده کند.

در طی سال‌های گذشته، ایران ‌خودرو هیچ تلاشی در جهت بهبود وضعیت این خودرو انجام نداده است و خریداران را به‌اجبار در برابر انتخاب‌های محدودی قرار می‌دهد که پارس تی یو 5 نیز یکی از آن‌ها است.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد خرید این خودرو را دارید، بهتر است در این بازه قیمتی نگاهی نیز به خودروهایی نظیر دنا، تندر 90 یا سمند سورن داشته باشید و با دقت بیشتری برای خرید خودرو اقدام انتخاب کنید.

عضویت در خبرنامه

عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
158 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
فیروزی
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۵:۵۲

باسلام این اشکالات که واسه پژوپارس tu5گفتین چرا اصلاحش نمیکنن ؟ الان 2019 هاااا

محمد رحیمیان
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۵۴
پاسخ به  فیروزی

متشکرم از فیدبک سازنده شما بزودی مقاله رو بروز خواهیم کرد

مهدی آقا زاده
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۲۰:۲۵

جا داره همین جا نکته ای رو اضافه کنم موتور TU5 مال 206 هست و اصلا روی اتاق و شاسی و ایرودینامیک 206 جواب میده ،
معایبی که موتورtu5 برای پارس405 دارد:
1-شتاب اولیه وثانویه بسیارکم نسبت به موتورxu7
1800 و اصلا پارس TU5در برابر پارسelx مثل لاکپشت عمل میکنه
2- کشش و قدرت بسیار ضعیف در سربالایی ها حتی تیبا و وانت پراید پرقدرت تر عمل می کنند
3-ناهماهنگی دسته موتور ها با اتاق پارس که باعث صدا های غیرعادی می شود
4- قیمت قطعات گرانتر از موتورxu7

علیرضا جواهری
۱۳۹۸-۰۸-۰۳ ۲۰:۱۹

سلام دقیقا درست میگید .
این ماشین تو سربالایی خیلی نفس کم میاره

محمد
۱۳۹۸-۰۸-۰۸ ۲۰:۴۶

دقیقا اصلا راه نمیره باید با دنده دو بری کلان موتور ضعیفی داره

Amirramid
۱۳۹۸-۱۱-۲۸ ۰۱:۵۱
پاسخ به  محمد

داداش من ربطی ب موتور نداره دنده 1.2 بزرگ تره و 3.4.5خیلی ریز کردن موتور زورش نمیرسه بره. دلیلش همیشه کسایی که میخوان ماشینشون مثل گرگ جاده بشه گیربکستونو ببرین بگین گیربکس ضریب 405فابریک رو بهتون بده. و اینکه دلیل شتاب کم گاز برقیه سیمی بهتره عمل میکنه سوالی داشتین راهنمایتون میکنم
Amirramos_sr4

مظفر تقوی
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۹
پاسخ به  Amirramid

سلام یعنی ماشین صفر گرفتیم باید گیربکس رو عوض کنیم

نیما نبوی فر
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۰
پاسخ به  مظفر تقوی

بله داداش

غلوم
۱۴۰۰-۰۷-۱۰ ۰۲:۱۹
پاسخ به  مظفر تقوی

گیربکس عوض کنی هیچ رینگ اسپرت وترمزای بی اس عقب هم حذف کردن اونم بایدبخری درکل مفت گرونه موتورزانتیاشم دیگه نمیزنن درکل نخری بهتره

مظفر تقوی
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۲
پاسخ به  Amirramid

دریچه گازش رو چطور سیمی بکنیم ممنون میشم راهنمایی بکنید

غلوم
۱۴۰۰-۰۷-۱۰ ۰۲:۲۳
پاسخ به  مظفر تقوی

موتورزیمنس سیمی وموتوربوش گازبرقی

افشین
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۷:۳۹
پاسخ به  Amirramid

ضریب گیربکس ۴۰۵ همون ۱۷.۸۱ مگه نیست? رو تیوفایو همون ۱۷.۸۱ نسب شده

آیدین
۱۴۰۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۰۹
پاسخ به  Amirramid

سلام
تو کل ایران واسه tu5 گیربکس به غیر از مال خودش تعویض نمیشه. یعنی اگر گیربکس زانتیا رو روش بندازی ، جواب نمیده.

بنابراین باید تیو فایو رو به همین شکل روند

Mehdi
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۲۰:۲۴
پاسخ به  Amirramid

بنظر شما پارس سال بهتره یا tu5 ?

ارمین
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۰۸:۲۱
پاسخ به  Amirramid

سلام آقا دلیل صدای زیادموتور پژو۴۰۵tuf موقع روشن شدن صبح چی هست میتونه از دسته موتور باشه

سامان
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۰:۳۳
پاسخ به  Amirramid

داداشم بنظرت پژو پارس 98 مشکی آب ایکس بهتره یا پژو 405slx سفید تیوفایو مدل 99 و بعد حدود قیمتشون اگه رنگ بخاطر زیبایی داشته باشه یا بیرنگ در کل کدو بهتره اگه میشه امروز ظهر قرار دارم

seyedmohsen
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۰۵:۴۲
پاسخ به  Amirramid

سلام…کدام تعمیرگاه ببرم تااینکاررو انجام دهند…میشه تلفن بدهید تا زنگ بزنم و دقیق بپرسم..سیدمحسن هستم

ایمان
۱۴۰۱-۰۳-۲۷ ۱۷:۱۵
پاسخ به  Amirramid

داداش مگه گیربکس کوچیک و دم دسته مثل شمع که بریم عوض کنیم. خدا تومن هزینشه. مکانیک یه بوش طبق عوض میکنه نصف روز هزار جور بازی درمیاره که پول زیادتر بگیره.

ایمان
۱۴۰۱-۰۳-۲۷ ۱۷:۲۸
پاسخ به  Amirramid

اولا ضریب دنده تاثیر معجزه و اونچنانی نداره به هرحال هرموتورو گیربکسی که باشه باید دنده چهار وپنج سرعت بگیره و حتما قدرت زیادی باید داشته باشه.
دوما حجم موتور تی یو فایو کاملا مشخصه چقدره ما گشتاور و دور موتور زیاد را ملاک قرار میدیم که اینطوری نیست .دیگه ازش انتظار ۱۸۰۰ نباید داشت هرچندناگفته نماندکه ماپژو ۲۰۰۰ را ۱۸۰۰ کردیم . ما ایرانیا کلا از هرموتوری که یخورده خوب درومده روی هرچی میبندیم انتظار داریم روی هرماشینی جواب میده.البته ناگفته نماندتحریم و شرایط سو مدیریتی چندین ساله باعث این مشکلات شده.

کیوان
۱۴۰۱-۰۴-۲۵ ۱۶:۰۸
پاسخ به  Amirramid

سلام عزیز.من پارس tu5 مدل۹۹ دارم.ماشین در استارت اول صبحها یا خاموش میشه یا عین تراکتور کار میکنه تا راه بیفته.چندین بارم چراغ چکم بابت خطای پدال گاز روشن شده.بیش از ۱۰ باطریساز و تعمیرکار معروف بردم ولی هیچکس ایرادشو نتونسته پیدا کنه.همه میگن از کیفیت پایینه سیمکشی و قطعات موتوره.اگر براتون پیش اومده ممنون میشم راهنمایی کنید

جانم ایران
۱۴۰۱-۰۴-۲۸ ۱۰:۳۴
پاسخ به  کیوان

سلام پارس tu5 مدل ssat شانسی بعضی‌هایش برقش همین مشکل رو داره هیچ کاریش هم نمیشه کرد. تو فکرش نرو

رضا
۱۴۰۱-۰۵-۱۹ ۱۷:۰۵
پاسخ به  کیوان

من ۲۰۶ تیپ پنج داشتم موتور tu5 همینطور بود همه جا بردم درست نشد ۲ ماهی بود استفاده میکردم به همین شکل که یکبار صبح استارت زدم باتری کامل خراب شده بود باتری را تعویض کردم انگار نه انگار که همچین مشکلی داشت

امیر حسین
۱۳۹۹-۰۷-۱۱ ۱۶:۴۴

کاتالوزیرو در بیاری درست میشه

...
۱۳۹۸-۰۹-۱۲ ۲۱:۵۷

والا خجالت بکشید از این که دروغا تحویل مردم میدین پژو پارس TU5 چه تو سر بالایی و چه تو جاده صاف شتابش عالیه من خودم مدل 97 دارم.
دفعه بعد که خواستی دروغ بنویسی یه کم فکر کن…

محمد رحیمیان
۱۳۹۸-۰۹-۱۳ ۰۸:۲۷
پاسخ به  ...

درود بر شما دوست گرامی و بسیار سپاسگذاریم از فیدبکی که به ما منتقل میکنید ببینید دوست گرامی اینکه ما در مورد شتاب صحبت میکنیم این شتاب رو در مقایسه با خودرو های هم تراز و نسبت به هزینه ای که قراره بشه میگیم و از سر یه تجربه رانندگی ساده نظر کارشناسی خودمون رو ارائه نمیکنیم و برای ارائه این نظرات چندین مرحله کارشناسی انجام میشه

Masoud
۱۳۹۸-۰۹-۱۵ ۱۲:۲۴
پاسخ به  ...

با شما موافقم منم از سال ۹۳ دارمش و به غیر از ورود صدا موتور به کابین و مواد داخل کابین که در تمام ماشینای این رنج هست بقیش حرف نداره و اصلا با سایر محصولات ایران خودرو قابل مقایسه نیست.
این رو هم‌اضافه کنم من با ef7و پارس سال هم مسافرت رفتم و میتونم بگم که از لحاط قدرت و شتاب به مراتب ضعیف تر هستند.
من همبن حالا حاضرم با پژوی خودم که ۶ ماهی هست سرویس نشده با تمام ماشین های تو رنج خودش و حتی بهتر کورس بزارم.

امیر
۱۳۹۸-۰۹-۲۰ ۰۴:۰۲
پاسخ به  ...

من مدل xu7 دارم رفیقم tu5،هیچوقت تو سربالایی نتونستم بگیرمش،قبلا 405 اطاق معمولی موتور تی یو فایو داشت که اون مدلا سفارش ترکیه بودن واقعا بی نظیر بود،با اختلاف خیلی زیادی ازم جلو میفته،به نظرم موتور تی یو فایو بهتر از ای اف سون هستش،حالا میخاد رو پارس سوار بشه یا رو فرغون

ج،محجو
۱۳۹۹-۰۶-۱۸ ۲۱:۰۹
پاسخ به  ...

من صفرش رو بعد۳روز فروختم یعنی مردم ما فقط چشمشون به بقیه اس که ببینن چی میخرن،تیبای داغون باز بهتره ازش

محمد
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۸:۴۲
پاسخ به  ...

با سلام. والا منم tu5 مدل ۹۷ دارم واقعا عالیه تو سر بالایی کم نمیاره هیچ از پژو پارس سال هم پر شتابتره چون پارس سال داشتم فروختم tu5 خریدم خیلیم راضیم

نوید
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۰۱:۱۹
پاسخ به  ...

منم دارم اصلا کم نمیاره تازه بهتر ۱۸۰۰ هست اوناکه کم میاره گازشون برقیه ،تو سربالایی تاخیر میندازه و باعث میشه نفس ماشین گرفته بشه

ام وی ام۵۳۰
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۸:۴۶
پاسخ به  نوید

شماقیمتم درنظربگیرالان پارس الان۲۵۰میلیون تومنه واین همه هم مشکل داره من به شماام وی ام ۵۳۰وروتوصیه میکنم بی سروصداست وشتاب صفرتاصدش تو۹ثانیه هست

بی نام
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۰۳:۵۷
پاسخ به  ام وی ام۵۳۰

آقای ام وی ام ۵۳۰ برو با همون ام وی ام ۵۳۰ واسه خودت حال کن من همه جور داشتم و الان پارسtu5 دارم دریچه گازش هم برقی هست ولی الان نا سرا بالایی و کفی اصلا کم نمیاره دنده ۳ تا ۱۴۰ و دنده ۴ تا ۱۸۰ خیلی راحت بدون فشار میره که اگه همین رو با موتور معمولی بری ۲ لیتر روشن کم میکنی اگه شانس بیاری شاتون نزنی باز باید حتما یه سری در تعمیرگاه بزنی

himedreza
۱۴۰۱-۰۴-۱۴ ۰۱:۵۷
پاسخ به  بی نام

خخخ من پارس هشتاد و چهار موتور معمولی دارم از صفر دست خودم هست.هنوز موتور پلمپ هستش.وتو استان کرمان هستم.ومسیرم کاریم هم صدکیلومتری کرمان هست که هر روزه با ماشین های افغانی کش وخلافکار ها هم مسیر هستم.که همشون یا پارس تی یو فایو دارند با ای آف سون هرشب که برمیگر م از کارم هم کورس هستم.تی یو فایو چهارتا مسافرت داشته باشه میشه لاکپشت.خالی هم نقطه میشه تو آیینه من هشت هزار کیلومتر یک‌بار روغن عوض می‌کنم قطره کم نمیکنه

حسین
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۴:۵۳
پاسخ به  himedreza

دقیقا همینطوره که گفتین منم بالا گفتم تیوفایو در سرابالایی سرطانه . همین الان دارم دقش کردم اولین فزصت رد میکنم

مهدی
۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۲
پاسخ به  بی نام

چکارش کردی که کم نمیاره

حسین
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۴:۴۹
پاسخ به  نوید

با سلام دوست عزیز نمیدونم کدوم شهر هستی شاید به ما شهرستانیها بی کیفیتهارو میدن اما بنده سالهاست پارس دارم و به اندازه کافی تجربه از پارس تیوفایو دارم در تعجبم که از شتاب تیوفایو در سربالایی میگین!!!!! به جرات میگم که پراید و تیبا و هر ماشین آشغال ساخته ایران در سرابالایی شتابش از تیوفایو پارس بیشتر و بهتره

ابوالفضل
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۱۹:۰۴
پاسخ به  ...

دقیقا منم دارم خیلی عالیه اصلا کم نمیاره این چه حرفیه که اینا میگن من مدل ۹۹ دارم خیلی عالیه تو سربالایی اصلا کم نمیاره

صبحان
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۸:۳۸
پاسخ به  ...

حتمآ الاغ سوار میشدید میگید شتاب پارس خوبه ؟ مرد حسابی خوب کمپانیش زده تو سطح صاف شتابش ۱۱ ثانیه هست تو سربالایی دیگه مشخصه کم میاره ، من موتور سیکلت دارم شتاب صفر تا صدش ۹ ثانیه هست یعنی ماشین با چند برابر گرانتر اونم ماشین باید اینقدر شتاب پایینی داشته باشه خوب معلومه ماشین بشدت آشغالی هست.

غلوم
۱۴۰۰-۰۷-۱۰ ۰۲:۲۵
پاسخ به  ...

اره 97یکم بهتره ازلحاظecu ولی ما بوش 1400 داریم لاکپشت توسرپایینی اره ۲۰۰تاهم میاد

یعقوب قدو
۱۴۰۱-۰۴-۱۰ ۱۰:۴۸
پاسخ به  ...

منم خودم دارم واقعا TU5حرف نداره همش دروغه کلاه سرتون نره

کارشناس
۱۳۹۸-۱۰-۰۵ ۱۲:۰۰

اصلا اینچنین نیست به عنوان مثال گیربکس MA در برخی از انواع خودروهای پژو 206 و گیربکس BE نیز در برخی از مدل های پژو 405 ، پارس و رانا استفاده می‌شود. البته همین موضوع دلیل اصلی اختلاف در حس رانندگی با این خودروهاست، زیرا ضرایب دنده‌ها در این دو نوع جعبه دنده متفاوت است. همچنین نباید نوع ECU، نوع دریچه گاز و نسخه نرم افزار ECU را بی تاثیر دانست، این تغییرات حتی باعث تفاوت در مدل‌های مختلف از یک خودرو مثل پژو 206 نیز می‌شود. این تفاوت ها باعث پدید آمدن باور ناصحیح ” این موتور با بدنه… بیشتر »

افشین
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۷:۴۲
پاسخ به  کارشناس

شما میدونید ضریب گیربکس فابریک tu5 چنده؟

علی
۱۳۹۸-۱۱-۱۶ ۱۱:۴۷

متاسفم با این نظرات مغرضانه شما ، به نظرم من کسی که میخواد ماشین بگیره باید خودش سوارش بشه و برونه و بعد تصمیم بگیره ، من خودم تجربه رانندگی با سمند سال و دنا و پارس سال و tu5 رو داشتم و از لحاظ شتاب و سرعت پارس tu5 بی نظیره و اگه خودتون سوارش بشین همچین نظراتی نمیدین

بهنام علینژاد
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۲۲:۲۹
پاسخ به  علی

بهنام، علی آقا من بدون تعصب میگم، سه تا خودرو با موتور تی یو فایو که دوتاش پارس. و یکی اس ال ایکس 93 ، 95 و 96 تو سربالایی مخصوصا 2 یا 3 نفر سرنشین داشته باشن دیگه افتضاح بودند، اما یه پارس سال 93 دارم خداییش لوله واسه خودش، اما مصرفش زیادتر هست از تی یو بای

ســـــــــــردار
۱۳۹۹-۱۱-۱۹ ۱۰:۳۴
پاسخ به  علی

واقعا منم تعجب میکنم این همه از شتاب tu5ناراضی هستد من خودم مدل نودو یک دارم و تمام ماشینهای ایرانی رو هم سوار شدم شتابش در سربالایی خیلی عالیه اصلا کم نمیاره

حسین
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۴:۵۸
پاسخ به  علی

اخه دوست عزیز چراالکی میگیدتیوفایو شتابش خوبه اخه ژیان هم در سرابالایی ازش جلو میزنه واین خنده داره بله در کفی سرعتش خوبه اما سربالایی سرطانه سرررررطان

مرتضی
۱۳۹۹-۰۳-۰۸ ۰۲:۳۶

بنظر من دیگه پژو بسه بریم یه خورده ماشینای آشغالی جهان مثل بنز و امثالهم سوار شیم. من به عنوان جوان ایرانی که واقعا برای زندگیم زحمت کشیدم و به خاطر جاه طلبی بعضیا نشد به اونی که میخوام برسم اون دنیا ازشون جواب میخوام. مایی که با این پولی که میدیم و بسختی درش میاریم و … میتونستیم بهترین ماشینا را سوار بشیم. سطح ما را آوردن پایین گفتن پیکان خوب نیست رفتن به خاطر کولر و چندتا چیز چرت پای خودرو سازی فرانسوی که توی خود فرانسه هم قبولش ندارن باز کردن اینجا…. سر پل صراط منتظرم

امیر
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۲۲:۱۳

خودم مدل95- tu5 دارم..یکسال کار کرده بود که گرفتم…تو جاده،تو سربالایی،تو همه جا… مثل موشک میره …تو جاده سمند رو که اصلا نگووووو، ال 90-پژوelx،….همه رو رد کردم….شتاب اولیه اش عالیه!!!!!کی میگه شتاب نداره!؟!!!! راننده نیستین!
بدون صدا…
خداییش پژو پرشیاTU5حرف نداره…رانندگی راحت، باکلاس، شیک و خوش رخ….
فقط عیبش همون برف پاکنشه که اونم خودم رفع کردم… عزت زیاد!علی مدد.

وحید
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۸
پاسخ به  امیر

چطوری رفع کردین

علی
۱۴۰۰-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۰
پاسخ به  امیر

مگ برف پاکنش چطوریه؟

علی
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۲۳:۱۳
پاسخ به  امیر

سلام خوب چطوری عیبشو رد کردی

seyedmohsen
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۰۵:۴۹
پاسخ به  امیر

سلام..چطوری رفع کردید

seyedmohsen
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۴:۱۳
پاسخ به  امیر

سلام آقامهدی..چطوری عیبش رو رفع کردید …محبت کنید راهنمایی کنید

رامین
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۰۰:۱۸

فقط در مورد کیفیت قطعات اتاق که ور تمام محصولات بی کیفیت هست صدق میکنه و در کل پژو ها و سمند ها به یک اندازه کم هست فقط خودرو ال۹۰و اچ سی کراس و هایما و…خوب هست نسبتا و علت این که این مقاله غیر علمی و نا معتبر هست این هست که موتور tu5موتور دور بالایی هست نسبت به xu7و در دور های بالاتر توان بیشتری نسبت به xu7 داره حتی نسبت وزن به توان با ef7 هم قابل رقابت هست ولی در دور موتور های پایین کشش و توان کمتری نسبت به رقبا داره .

db64
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۲۱:۳۷
پاسخ به  رامین

مشکل همین دوست من اگر کیفیت مونتاژ قطعات پایین بیاد که اومده بعد 7 الی 10 سال یه دست رینگ می خواد اون دور بالا که می گی معمولا از 4500 شروع می شه و به ماشین فشار میاره البته مشکلات موتوری به مراتب پایین تر از بقیه موتورها هست و به نظر من هم به صلاحه ولی نه با این قیمت همون هر دوسال واشر عوض کنی بهتر از این اختلاف قیمتی هست مگر اینکه بخوای حداقل 10 سال ماشین رو نگه داری اونم نه سمند بلکه پارس چون سمند معمولی خیلی پایینتر هست با اختلاف پولش می تونی… بیشتر »

Last edited 2 months ago by db64
Amir
۱۴۰۰-۰۲-۰۲ ۱۶:۵۳

تو سر بالایی کم نمیاره شما زود دنده میدی

امیرحسین امینی
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۱:۳۹

داداش تا الان پیکان سوار شدی

بی نام
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۰۳:۴۳

سلام دوست عزیز با توجه به نکاتی که فرمودین پس شما بهتره برید یه وانت بگیری تا حسابی از قدرت و شتابش لذت ببری من خودم خیلی ماشین داشتم و الان پارس tu5 دارم و بیشتر از هر ماشینی ازش راضی هستم و اعلام می‌کنم که صحبتهای شما هیچ کدام درست نیستند

محمد
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۱۲:۱۶

با این وزنی که خودرو دارد و استفاده ما ایرانی ها از ماشین مانند پارس سمند پژوه میکنیم بایستی موتوری با قدرت ۱۳۵ الی ۱۴۵ اسب بخار روی آن نصب بشود تا جوابگو با شد در غیر هر روز موتور این وسیله روی دیگر نصب کنیم نتیجه مطلوب بدست نمی آوریم و فقط یک بازی تبلیغاتی است

جعفر طاهری
۱۳۹۸-۰۹-۲۹ ۲۲:۵۳

معایب بدنه: رنگ ضعیف – ورق فلزی غیر مرغوب که ضمن ضعف استحکام باعث پوسیدگی و زنگ زدن پیش از موعد در گلگیر های عقب میشود – بعلت کیفیت پایین بوشهای لاستیکی لوازم جلو بندی پیش از موعد باعث انتقال صدا به کابین میشود – عدم تنظیم و رعایت فواصل نسبی بدنه در خط مونتاژ- ورود آب شیشه شور بداخل کابین – امکان باز کردن کلیه دربهای سرنشین و کاپوت خودرو بوسیله میله توسط سارق معایب کابین: کیفیت پایین روپوش پلاستیکی رو دریها – به سر و صدا افتادن پشتی صندلی شاگرد معایب طراحی : بعلت وزن زیاد خودرو جهت… بیشتر »

آرش
۱۴۰۱-۰۵-۱۴ ۱۲:۵۱
پاسخ به  جعفر طاهری

واقعا مشخصه که تمام این ایرادها خیلی جزیی هستش و نمیشه خراب شدن پیچ را نقص فنی عنوان کرد موتور tu5 از بهترین موتورهای شرکت پژو سیتروئن هستش

Jim
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۱۰:۲۷

من یه ساینا دارم نسبت به قیمتش ماشین عالی هستش تو سربالایی با دنده ۵ میرم اصلا هم کم نمیاره.الان پارس با قیمت ۱۲۰ میلیونی که دو برابر ماشین من هستش تو سر بالای کم میاره.واقعا مایه تاسفه

داریوش
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۰:۰۷

با درود به همگی
من پارس TU5 دارم 88 اتومات
275 هزار کیلومتر رفتم هنوز آچار نخورده شتاب بسیار بالا و عالی و مصرف 5درصد بسیار پایین و راضی راضی هستم
و قصد فروش هم ندارم. سوزوکی ویتارا و سمند و پزو و تیبا ورانا و نیسان پیکاپ و پاترول وآزرا هم داشتم

مجید
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۰۴:۲۴
پاسخ به  داریوش

Tu5عالیه. سربالایی گردنه 5تا سرنشین با کولر 120تا میره…. اتوبان اصفهان 230تا باهاش رفتم هنوز دور موتور هزار تا جا داشت تا برسه ب خط قرمز عکس دارم از کیلومتر. اونایی ک میگن کشش نداره دور موتور بیارن تو 5هزار بعد دنده عوض کنن اونوقت می‌فهمن سرعت و شتاب چیه

امیر
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۲۲:۴۱
پاسخ به  مجید

اونایی که گفتن شتاب نداره ،،به گمونم رانندگی شون ضعیفه!!!

حسین
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۲۳:۰۱
پاسخ به  مجید

پراید هم دور موتور رو بیاری بالا و دنده شلاقی بزنی راه میره

بی نام
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۰۴:۰۸
پاسخ به  حسین

اره میره ولی رفتن آخرشه چون قفل میکنه ولی tu5 همیشه هر جور که دلت میخواد گاز بده این خیالش نیست فقط جاده باشه بره

Last edited 3 months ago by بی نام
db64
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۲۱:۴۰
پاسخ به  مجید

3 سال این کار رو بکنی یه دست رینگ می خواد

حسین
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۲۳:۰۰
پاسخ به  داریوش

داداش پارس تیوفایو دستی شنابش افتضاح باز شما میگی پارس تیوفایو اتومات شتابش خوبه؟؟!!

محمود
۱۳۹۸-۱۱-۲۴ ۱۱:۴۷

سلام خدمت دوستان عزیز.
من پارس tu5مدل 96 خریدم قبل و بعد تعویض لنت همچنان فقط موقع دنده عقب رفتن صدای وحشتناک لنت در میاد هر مکانیک که نشون دادم نتونست حل کنه لطفا راهنمایی بفرمایید.

محمد
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۰۹:۲۰
پاسخ به  محمود

سلام
لنت های ترمز را باز کنید و لبه های تیز لنت ترمز را با سمباده یا سوهان ریز کمی گرد کنید.مشکل حل میشه
موفق باشید

احمد
۱۳۹۹-۰۹-۰۹ ۰۷:۴۶
پاسخ به  محمود

سلام، متاسفانه این مشکل قابل حل نمی باشد. مربوط به کلاج و صفحه کلاج و بوستر می باشد. یکسری از تولیدات ایران خودرو در سال 96 این نقص را دارد ازجمله پارس و دنا که نمایندگی هم نمیتونه مشکلش رو حل کنه

حسن
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۴۴
پاسخ به  محمود

سلام
این مشکل مربوط به نحوه قرارگیری پمپ های ترمز عقب هست که با تنظیم آنها با واشر گذاری حل خواهد شد ویا گوشه های لنت ها را که تیز هستند سمباده بزنید.

احمد
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۹:۳۳
پاسخ به  محمود

سلام دوست من شاید این پیام رو هرگز نخونی ولی بد نیست بدانید که همین مشکل برای من هم بود
جدیدا دمپر به سیستم ترمز عقب اضافه میکنند که این مشکل رو حل کرده
فقط من نمی‌دونم مکانیک ها و متخصصان بیرون شرکت خودروساز فهمیدن چکار کنند ولی این خودروسازهای نفهمیدند و الان که دیگه صورت مسأله رو پاک کردن و ترمز عقب رو کاسه ای کردند
خدایی ایول دارن

شروین
۱۳۹۸-۱۱-۲۶ ۱۰:۵۴

با سلام و تشکر از مطالب خوبتون یکی از اساسی ترین مشکلات موتور بومی سازی شده tu5 که این روزها روی خودرو های ایران خودرو رونه بازار میشه صدای تق تق شبیه به شل بودن سوپاپهاست که در سرما بیشتر خودشو نشون میده و هنگامی که صبح سرد زمستونی به ماشینتون استارت میزنید احساس میکنید یه موتور بنز 180 گازوییلی زیره کاپوت داره کار میکنه!!! به هر نمایندگی و تعمیر کاری هم نشون میدید با جمله معروف ((اینا همشون همین صدا رو دارن)) مواجه میشید. فیلر این ماشین با استکانی اتومات با فشار روغن تنظیم میشه ولی نمیفهمم چرا هر… بیشتر »

ابوالمعالی
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۵:۴۶
پاسخ به  شروین

من 8 سال این خودرو رو داشتم با نظرات شما کاملا موافقم بدنه ضعیف لرزش تو سرعت بالا احساس نا امنی ورود باد و صدای موتور به کابین ترمز ضعیف پژو 405 با یه کم تغییر ظاهری اسمش شده پارس

میلاد
۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۱۲:۱۹
پاسخ به  شروین

شما یه روغن پنج چهل از یه برند خوب مثل اولکانانو بریز احتمال زیاد مشکلت حل میشه

محمد احمدی
۱۳۹۹-۰۷-۱۷ ۱۱:۵۴
پاسخ به  شروین

استکان تایپیت مارک اینا بخر موتورتم با گازوییل بشور تا جرم نداشته باشه روغن هم زود زود عوض کن

سینا
۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۱۱:۳۰
پاسخ به  شروین

سلام،من این مشگل رو برای tu5وef7 داشتم،تنها راه حل مشگلتون استفاده از روغن با کیفیته،مثل لیکومولی snو یا کانادا snیاsm،استفاده کنین کاملا مشگلتون رفع میشه،اگر هم ناک داره از سوخت با کیفیت باید استفاده کنین اما چون موجود نیست با ریمپ صدای ناک رو میشه برطرف کرد،برای صدای درب ها هم کلا تمام ماشینای داخلی بعد از تحویل گرفتن باید دربهاشون رگلاژ و زیر درب ها و زیر داشبورد و زیر صندلی عقب حتما عایقکاری بشه.یا علی

کریمی
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۰۰:۴۵

با سلام خودروی من پژو پارس هست ومن دو مشکل دارم اول اینکه وقتی موتور سرد است هنگام روشن شدن یک صدایی مانند فوت شنیده می شود و دوم آنکه بتازگی متوجه شدم بعد از چند ساعت توقف خودرو هنگام حرکت که فرمان را می چرخانم یک صدایی مانند ریزش آب شنیده می شود ، لطفاً پاسخ دهید؟

حاجیلو
۱۳۹۹-۰۹-۰۹ ۱۹:۵۵
پاسخ به  کریمی

سلام منم سمند داشتم اینجوری بود از یه جا نشتی آب خیلی کم داره آب هم یه کمی کم میکنه احتمالا پشت بخاری جنت که به کابین وصل میشه یا واشرت نیم سوز شده . من واشر عوض کردم دیگه صدا نمیده.

himedreza
۱۴۰۱-۰۴-۱۴ ۰۲:۰۹
پاسخ به  کریمی

سلام.مال پمپ هیدرولیک فرمان هست روغن هیدرولیک عوض کن.درست نشده از یکی از شلنگ ها هوا میکش ه

Erfan
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۱۰:۳۹

سلام.من قبلا یه پژو پارس دوگانه مدل ۸۹ داشتم ازش خیلی راضی بودم ماشین میزونی بود من زیاد اهل درگ،کورس و سرعت نبودم ولی چندباری درگ انداختم همیشه منو سربلندکرده بود دوستان خیلی از پژو پارس tu5 تعریف میکردن فروختم tu5 خریدم درسته مصرفش کم بود ولی مشکلات فنی تا خرخره منو جویده بود اصلی ترین مشکل tu5 چه رو ۲۰۶ چه پارس سرسیلندرشه چون اصلا موتور و گیربکس هماهنگ نیستو تقه میخوره و تنها چیز که تسمه تایم رو پاره میکنه تقه هستش که خودتون میدونید تسمه تایم پاره شد استارتو زدی سرسیلندر بای بای اونم فروختم سمند ef7… بیشتر »

ایمان
۱۴۰۱-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۰
پاسخ به  Erfan

شما باهر ماشینی درست رانندگی نکنی مشکلدار میشه هیچ فرقی نمیکنه چه موتوریه. حتی واشر زدن پژو و ..

himedreza
۱۴۰۱-۰۴-۱۴ ۰۲:۱۵
پاسخ به  Erfan

سلام.حرف درست دادش.من سال هشتاد و چهار دارم.ولی به حرف مردم گوش نکردم هنوز موتور آچار نخورده.ولی پارس تی یو فایو صفر نود شیش هم خریدم بعداز یکسال فروختم به داداشم قابل مقایسه با هشتاد و چهار معمولی نبود مث پراید بود در برابرش.از کیفیت بدنه نگم دگه

نیما
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۰۰:۳۵

سلام. من پارس اتومات مدل ۹۷ دارم tu5 ، چند وقته وقتی صبح استارت میزنم ماشین دیر روشن میشه و بعد از یکم لرزش که روشن شد یه صدای شر شر آب از داخل سینه میاد بعد درست میشه و تا شب اوکیه. به خاطر این مشکل ۲بار شمع عوض کردن ۳بار روغن عوض کردن باطری عوض کردن سیم کشی ماشینو نگاه کردن گفتن اتصالی داره رفع کردن صافی بنزین عوض شده. کسی هست منو راهنمایی کنه که چی کار کنم؟ ماشین ۲۵ تا رونده شده.

بهنام
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۲۲:۴۴
پاسخ به  نیما

آب رادیاتور را چک کن اگه بعد یه هفته ده روز حدود یک لیتر کم شده حتما مکانیکی نشون بده، اگه آب کم نکنه احتمالا لوله های آب بخاریت مسدود شده آب وقتی گاز میدی رد میشه صدای شرشر میاد

امیر
۱۳۹۹-۰۳-۰۶ ۰۰:۱۸
پاسخ به  نیما

سلام من این مشکل رو داشتم هیدرولیک فرمون هست

سیا
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۰۷:۱۴
پاسخ به  نیما

سر شمع اب زده و به زودی در استانه واشر زدنه رادیات رو عوض کن و۶لیتری بذار به جای ۴ونیم لیتری فابریک

یاس
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۲۱:۰۲
پاسخ به  نیما

میتونه هم از واشر باشه.اگر ماشین با استارت اول روشن نمیشه و ادیت میکنه صبحا و همچین صدای شرشر آب و کم کردن آب رادیاتور میتونه از دلایل واشر زدن باشه.درب سیلندر رو چک کنید حالت خامه ای نداشته باشد از وار است.

مکانیک
۱۳۹۹-۰۳-۱۲ ۲۲:۵۶
پاسخ به  نیما

ببین دوست عزیز اگه درست توضیح داده باشی و صدای شرشر اب از پشت داشبورد باشه متاسفانه واشر ترسوندی یا واشر زدی باید سرسیلندر بازبشه وواشر عوض بشه یا میتونه از فشنگی اب باشه ک دیر روشن میشه مکانیک ببینه متوجه مشکل میشه ماشینو بخوابون صب خود مکانیک استارت بزنه تو مغازه

مهدی
۱۴۰۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۳۷
پاسخ به  نیما

بنده مهندس مکانیک هستم جناب فقط عیبش این هست که اب رادیاتور بخاری هوا گرفته و با یک‌ هواگیری خوب مشکل برطرف میشه و اگر درست نشد رادیات بخاری رو با شستشو و گرفتن اب داخلش تمیز کن بعد دوباره جا بزنید و هواگیری کنید و جنت ها را هم چک کنید

مرتضی
۱۳۹۹-۰۳-۰۸ ۰۲:۳۰

آی گفت فیروزی جان . چون خریدارانی چون ما مجبور ب خرید ازین شرکت تحمیلی هستیم . مرزا را باز کنن بروی ماشینای خوب. ببین شما فورد و شورلت و … امثالهم بیاد کسی این فرغونا را سوار میشه . متاسفانه چسبیدن به پژو و سیتروئن فرانسه و بیخیال نمیشن اصلن خط تولیدشون دیگه حالش از قیافه ۴۰۵ بهم نمیخوره؟ با چه رویی تولید این محصولا را ادامه میدن. در صنعت خودرو سازی حتما باید انقلابی رخ بده. تغییر نه ها انقلاب. از بیخ و بن باید عوض بشه. تا سودشون تو این کار باشه داستان همینه…

محمد
۱۳۹۹-۰۸-۰۱ ۱۸:۲۴
پاسخ به  مرتضی

درکل ماشین مزخرفیه تو سربالایی وگردنه هایه شمال مثل لاکپشته

حقیقت تلخ
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۱۸:۳۱

من در تعجبم اونی که میاد دروغ میگه همرو سوار شدم tu5 شتابش از xu7 بیشتره چطور به این نتیجه رسیدی مطمعنی سوار شدی یا شایدم روآ بوده شما از فنی ماشین قدرت ماشین اصلا میفهمی یا فقط بلدی استارت بزنی راه بری… نگاه کنید من هردو رو سوار شدم و اینو میدونم شتاب ماشین خیلی بستگی به آب بندی یا فنی ماشین داره من tu5سوار شدم شتابش افتضاح هستش در مقابل xu7 البته اینو کسایی میفهمند که واقعا راننده هستند هردورو سوار شدند و البته تازه راننده یا اولین ماشین شون tu5 نباشه چون کسی که از پراید میاد… بیشتر »

معراج
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۰۰:۰۹
پاسخ به  حقیقت تلخ

دوست عزیز من پارس موتور زانتیا دارم یک دو سه تیو فایو افتاده توی آیینه

اکبر
۱۳۹۹-۰۸-۲۰ ۲۲:۵۰

با نظرات شما در مورد معایب تیو فایو مخالفم چرا که ممکن شما کلی گوئی کنید ولی کارخانه های ایران کلا صلاحیت تولید ومونتآز ندارند . واما بنده مدل ۹۳ کالس ۱۵ قدیم دارم ۳ساله و ماشین از تهرانه آن معایب که گفتی خیلی دقت کردم هم در بدنه هم در فنی نیافتم مخصوصا مچ نبودن موتور با گیربکس چون شانس من چنان مچه که چنان شتابی در ۲و۳ وحتی ههم شتاب داره تو شتاب ۲و۳تا۴ متور ۲۰۰۰ عقب میمونه همه آنهائی که واردن روندن ودیدن و تا الان دلکو و کوئیلی تعمیر نکردم . ودر سرعت بالا تازه لذت… بیشتر »

مرتضی
۱۳۹۹-۰۹-۰۸ ۱۳:۵۹

بنده با ماشین اداری که یه پارس تیوفایو بود تابستون رفتیم ماموریت. 4نفر داخل ماشین بودیم و کولرهم روشن. ماشینه به دنده5 نمی‌خورد. واقعا کشش پایینی داشت ولی در عوض با یه 405 مدل 88 همون مسیر رو رفتیم کمتر از 140 کیلومتر نمی‌رفت. فکر می‌کنم موتور تیو فایو فقط ب درد همون 206 میخوره

ایررضا
۱۳۹۹-۰۹-۱۱ ۱۵:۱۹

سلام اوضاع سر سیلندر tu5 هم مثل xu7 مزخرفه و همش بایستی تعمیرش کنی.و من 3 سال ال90 داشتم واقعا از لحاظ فنی بینظیره و الان قصد دارم پارس بردارم به نظر شما تیو فایو هم مثل موتور ال90 بی درد سراسره

علیرضا
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۲۰:۵۹

نظرات دوستان بسیار محترمه ،اگه میخوای گردنه رو با ۵سرنشین و پر بار صندق عقب کولر روشن همه رو جا بذاری ،سرگاز دنده۵ راحت ۲۱۰تا میره فقط پارس tu5 سال ۹۳ سری اولش .همه چیزش عالیه مدلهای دیگه رو نمیدونم.

عصام کرد سنگانی
۱۳۹۹-۱۱-۱۱ ۰۱:۱۸

سلام پژو پارس tu5دارم خیلی هم خوبه مدل ۹۶ ،تازه با زانتیا و elxهم برابری میکنه ،فقط باید به موقع شمع هاش عوض بشه ،بهترین شمع برای tu5 هم Boush هستش ،و اگه موتور ماشین صدای غیر عادی داره مشکلش اینه که روغن موتور خوب توش نمیریزید ،برای tu5فقط روغن موتور توتال استاندارده.

ام وی ام۵۳۰
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۸:۳۸

پژوپارس تمام مدل هاش اصلاخوب نیس وقدرت کمی داره وفقط داره نون برندشومیخوره والکی اسم درکرده صدای بدکابین من خودم پارس داشتم وفروختم والان ام وی ام۵۳۰دارم سگش میارره به سورن وپارس ودنا قدرت بالایی داره وقیمتشم بسیار پایین وبه صرفه هست

کسری
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۰۲

با سلام
از نظر مشتریان استفاده شده در داخل ماشین موافقم که این ایراد به نظر میاد در همه مدل های دارد جدید پارس صادقه
در مورد گیربکس هم بگم عدم همخونی در دنده ۱ و ۲ مشاهده میشه
اما از لحاظ قدرت موتور و سرعت و مصرف سوخت پایین جز نکات مثبت نسبت به هم خانواده های خودش به حساب میاد

حمید
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۱

تنها مشکلی که پارس tu5 داره اینه که گازش برقیه و داشبوردش از پلاستیک خشکه همین

محمد رضا
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۱۱

با سلام .
من میخواستم یک ماشین خریداری کنم ؛ اگر چیزی میدونید ممنون میشم منو راهنمایی کنین.
میخواستم بدونم پرشیا tu5 بهتره یا گریت وال ولکس c30 ؟ راهنماییم کنید.باتشکر

وحید
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۲:۴۷
پاسخ به  محمد رضا

والله من همه ایرانیا رو سوار شدم به نظرم واقعا نهایت دنا بینشون یه مقدار حرف داره برا گفتن وگرنه بقیه مرخصن الان برلیانس دارم اصلا قابل مقایسه نیست با ایرانیا ولی متاسفانه اسم چینیا بد در رفته

بچه شیعه
۱۳۹۹-۱۲-۲۶ ۱۸:۱۴

من نمیدونم ملت میگن شتاب داره شاید ایرانخودرو همه رو یجور نمیزنه
من تیو5 مدل 99 دارم. شتاب خودرو توی دنده های 3 و 4 در سربالایی کمه انگار نفس نداره ماشین

ب ن
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۰۹:۰۲

باسلام
آیا گیربکس و صفحه زانتیایی با موتور تی یو فایو همخوانی دارد؟

جواد
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۲

باعرض سلام من خودم tu5 98 دارم ودر کل از همه لحاظ اوکی نصبت به رنج قیمتی خودش وخودروهای داخلی من قبل این پارس معمولی ۸۹ داشتم با این که خیلی ازش راضی بودم ولی قابل مقایسه با tu 5نیست چون هم مصرفش وهم صدای موتورش خیلی زیاد بود ودر ضمت اقایونی که دارن مقایسه شتابش در سر بالایی میگن کمه به مصرف باید توجه کنند درصورتی که به نظر من مشکلی نداره ولی اگه خواسته باشن بیشتر راه بره توی سینه میتونندبرنامه Ecuرو عوض کنند وبقولی ریمپ کنند ولی مصرف سوختشون افزایش پیدا خواهد کرد مثل پارس سال ومعمولی… بیشتر »

مرتضی
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۰۹

با سلام خدمت همه دوستان من یک مهندس مکانیک هستم وتو یه واحد تولیدی قطعات خودرو کار میکنم والبته ۳ سال مسئول کیفی خط موتورسازی xu7 و ef7 و tu5 بودم البته از طرف تولید کننده اینکه دوستان می فرمایند موتورtu5برای ۲۰۶ هستش یه دیدگاه اشتباه هست چون این موتور با ۲۰۶ وارد ایران شد همه اونو به اسم موتور ۲۰۶ میشناسنش درحالیکه این موتور توسط شرکت سیتروئن روی ۷ سدان استفاده شده و جزو پرچمداران موتورهای فرانسوی تو رنج خودش هست بعداز سه سال تو خط ایران خودرو بودن و به پیشنهاد بچه های فنی مهندسی ایران خودرو تو… بیشتر »

حمید
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۱۳:۰۶
پاسخ به  مرتضی

سلام من پارس تیو 99 دارم. صفره. ecu اس سات هست. نگرانم کیفیت این ecu چطوره. کسانی که سوار شدن می گن اس سات جدیدهاش مشکلی نداره و سرعت و شتاب و مصرفش مثل ecuهای بوشه و فرقی نداره. دریچه گازش هم سیمیه و سیم کشی هم ساده است. خیلی ها معنقدن سیم کشی ساده و گاز سیمی بهتره. هم شتاب بیشتره و هم خرابیش کمتره. اگر هم خراب بشه تعمیرش خیلی راحت و کم هزینه است.
شما که تجربه دارین ممنون میشم پاسخ بدین.

بهنام
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۲۲:۵۴
پاسخ به  مرتضی

جناب مهندس اگه این اون میشد ال میشد بل میشد کنار،مهم اینه که پارس تی یو دست مردم اصلا در حد پژو تو سربالایی نیست، موتورهای xu7 قدیمی ۱۹۰ تا راحت میرفتن صدای موتور معنی نداشت.

ایمان
۱۴۰۱-۰۳-۲۷ ۱۸:۰۷
پاسخ به  مرتضی

خب اولاهمین بنزین برای همه است و اجناس بی کیفیت چینی که فرمودید روی موتورxu7 وef7 نصب شده ولی قدرت موتور xu7 وef7روی دور بالاتر مسلما بیشتره.
دوما انواع اجناس چینی از واشر و سنسور و.. داخل موتور هم حتما نصب شده پس استهلاک برای همه انواع موتورها زیاده.

محمد
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۳:۳۱

با سلام خدمت دوستان ۱_کاملا معایبی که نوشته شده مثل ارتفاع زیاد و فاصله بین گلگیر و لاستیک واسه کل ماشین های ایرانی ۲_اصلا بیشتر معایبی که این سایت درباره پارس گرفته به کل ماشین های ایرانی مربوط میشه ۳_به نظر من چون خودم بیشتر ماشین های ایرانخودرو رو داشتم پژو پارس tu5 از بقیه ی ماشین های ایرانی مثل دنا ، دنا پلاس ، و مدل های مختلف سمند خیلی بهتره چون این ماشین ها دارای موتور ef7 هستند و به راحتی و با تعویض مارک روغن زیاد و ریختن روغن ضعیف شاتون میزنن و در کل به نظر… بیشتر »

کامران
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۲:۰۲

ماشین انگار تنه لشه.دلم واسه پارس سال خیلی تنگ شده

نوید
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۴:۱۳

من یک پارس tu5 دارم خداوکیلی نیش گاز ۱۵۰ تارو پر میکنه اصلا بعضی وقتا نمیشه کنترلش کرد مثل یک اسب افسار گسیختست تو جاده حواسم نیست نیش گاز میدم میبینم سرعت رو ۱۵۰ هست کسایی که نظر منفی میدن فکر نکنم سوار شده باشن اصلا مزیت موتور tu5 به xu7 این هست که اصلا واشر نداره پارس سال داشتم تند و تند واشر میزد اندازه پول یک‌ماشین صفر فقط پول واشر دادم اخریا که میخاستم بفروشم سیلندرش ترکید بردم سیلندر دوزی ۴ میل خرج برداشت روزی یک ۴ لیتری سرش میریختم از بس آب کم میکرد هر تعمیر گاهی… بیشتر »

علی
۱۴۰۰-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۸
پاسخ به  نوید

سلام
من پارس tu5 ٩٥ دارم احساس می کنم شتابش خیلی کم شده، روغن، فیلترها چک شده شمع ها جدید و سالمند تازگی بنزین سوپر زدم، صفحه کلاچ هم گفتند خوبه ۳۵۰۰۰ بیشتر نرفته اما همچنان ماشین کنده چیکار باید بکنم؟ سپاس
لطفا برای ایمیل زیر پاسخ بفرستید.
ahashemian2021@gmail.com

نیما
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۸:۲۰
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز پسر خاله من این مشکل رو داشت وبا برداشتن کاتالیزور وقراردادن لوله بجای آن ماشینی که میخواست بخاطر این ایراد بفروش الان میپرسته در ضمن ممکن این ایراد از گرد کردن میل سوپاپ هم باشه ولی کم هزینه ترین راه پیدا کردن ایراد باز کردن اگزوز ودور زدن اگر مشکل حل شد بجای منبه کاتالیزور لوله بنداز

hamed
۱۴۰۰-۰۳-۲۲ ۱۵:۱۰

من یه پارس tu5 مدل نودودو دارم از صفردست خودم بوده واقعا همه چیش عالیه وهنوزم بعداز ۱۳۰تا کارکرد مثل روز اول شتاب و قدرت بالایی داره.به شرط ۲۱۵تا رو خیلی عالی میره.فقط مشکل سفت بودن کلاچ داشتم که با دوشاخ بهینه برطرف شد.این مشکلاتی هم که گفتین داره هیچکدومو ندیدم.توی ماشین های داخلی ازهمه سره

فلاحی
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۷:۱۴

باسلام من مدل 96 پارس Tu5 دارم خداشاهده تو سرپالایی اگه خانواده همراهت باشه باید بیای دنده 2 (ولی خدایی تو سرپایینی پرشتابه) داشبورد کلا صدا میده ولا من یه Elx مدل 84 داشتم خیلی از این بهتر بود البته مصرف سوختش یکم از این بیشتر بود ولی داخلش بی صدا بود حماقت کردم که عوضش کردم

محمد
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۰:۰۵

من سالهاست اتوماتیکش رو دارم و از این ایراداتی که شما گفتید رو در اون ندیدم.بله شتاب در اتومات نسبت دنده ای ضعیفتر هست و این هم بخاطر دریچه گاز برقی و خصلت خودروهای اتومات هست.درخصوص بدنه ایراداتی هست ولی ایرانخودرو اجازه نداره تغییری درش بده چون ماشین مربوط به فرانسه هست و هر تغییر باید با هماهنگی و اجازه شرکت پژو باشه

علیرضا
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۲۱:۱۵
پاسخ به  محمد

باسلام.من پژوپارس مدل 95t5دارم.این مشکلات که موتورش توسربالاکم میاره فلان بهنام همش حرفه.تواین ماشینهای ضعیف ایرانی همین پژوپارسT5 هم از نظر ظاهر شیکه هم ازنظر موتورگیربوکسش وشتابش حرف نداره.حالاخوددانیدیاعلی….

مهدی
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۰۰:۳۴

سلام . پارس tu5 فوق العاده است تو رنج خودش . از پارس xu7 خیلی بهتره . پارس سال فقط واشر سر سیلندر . نابودت می کنه . دیگه xu7 قدیمی شده . پارس tu5 شتاب عالی چه تو کفی و گردنه . به دلیل وزن بیشتر نسبت به ۲۰۶ پر گاز تر بری تو گردنه شتابش مثل ۲۰۶ میشه . ول کنید xu7 رو . مزایا ی پارس tu5 ۱ – شتاب خوب ۲ – موتور کم استهلاک و … پارس xu7 بعد ۳ سال موتور صدا میده اینقدر عقب مونده است این موتور . تجربیات خودم از استفاده… بیشتر »

علی
۱۴۰۰-۰۴-۱۵ ۲۰:۰۵

پارس تیوفایو عالیه این حرف ها رو ول کنید
اگر با نوشته های این سایت تصمیم بگیرین مثل بنده بعدا پشیمون میشین

صبحان
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۸:۳۰

حالا که ما پول خریدش نداریم اما ظاهرآ خودرو آشغالی هست ، کمبود فضای عقب برای سرنشین بلند قد و خرابی بطور دائم و آمدن آب به داخل کابین و استحکام بدنه پایین همراه با مصرف سوخت بالا.دلایلی هست که هیچ کاریش نمیشه کرد جز اینکه نخرید حداکثر ارزشش در مرداد ۱۴۰۰ با این تفسیر مشکلات خودرو قیمتش بیشتر از صد میلیون نمی ارزه ، الان قیمت زدن ۱۴۵ میلیون.

کورش
۱۴۰۰-۰۶-۱۴ ۱۹:۰۱
پاسخ به  صبحان

من تی و فایو دارم یک وقتایی ماشینم سه کار میکنه بردمش مکانیک میگه از کویل هست کویل عوض کردم کلی هزینه کردم ولی بیست روز خوب بود دوباره همونجور شد کسی میتونه کمکم کنه مکانیک میکه بیا رله بزارم سر راه کویل . نمیدونم چی کنم

کریمی
۱۴۰۰-۰۶-۲۲ ۰۳:۲۵
پاسخ به  کورش

به نظرتون پارس بگیرم یا سمند و کدام مدلش ممنون

محمدحسين
۱۴۰۰-۰۶-۲۷ ۱۴:۵۷
پاسخ به  کورش

سلام. براي موتور TU5 چه در 206 چه مدر ماشين هاي ديگه، اين طبيعيه. مخصوصا زماني که هوا سرد باشه. هيچ مشکلي نداره. فقط يک نوع ضعف هستش. مثل درد مزمن مي مونه. تنها راه کار، روغن موتور خوب و دوره تعويض 5000 کيلوتر است

مهدی
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۳:۳۶
پاسخ به  کورش

تو کویل فنر هستش ببین اندازه تمام فنر ها استاندارد و یکی باشه ممکنه یکی از فنر ها کوچک باشه ماشینت سه کار کنه

حمید
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۱۳:۳۵
امتیاز دهی :
     

مشکل پارس تیو5 در سربالائی ها ربطی به موتور و وزن خودرو نداره. مشکل به ضرایب گیربکس مربوطه. اچ 30 هم موتورش تیو5 هست. من 4 ساله اچ 30 دارم. در حالت عادی در سربالائی ها کم میاره اما اگر دکمه o/d رو بزنی هر سربالائی رو با هر تعداد سرنشین به راحتی میره. در سبقت ها هم کافیه یک معکوس بدی با شتاب زیاد میتونی با خیال راحت سبقت بگیری. در پارس تیو5 هم باید با دور بالا وارد سربلائی بشین چون گیربکس طوری طراحی شده که دور رو پائین میاره. پارس تیو5 بادور 3000 دنده 5 راحت 120… بیشتر »

Omid
۱۴۰۰-۰۶-۳۰ ۱۹:۲۹
امتیاز دهی :
     

دوستانی که راجع به ef7 نظر میدن،،،با این‌نظراتشون‌مطمئنا هیچوقت سوارش نشدن….اولا ef7 تنها موتوری که واشر نمیزنه چون اصلا واشر نداره،،،،دوما موتور رو دستش نیست،،،چه از نظر سرعت چه ازنظر قدرت…اخه کدوم محصول فرانسه از المان بهتره که موتوره تولید شدش بهتر باشه….من خودم ده سال ef7 سوارم…بازهم ماشین جدیدef7 میخرم،،،همین که سوخت گاز رو موتورش تاثیری نداره بهترینه تو همه موتورها..موتورش انگار سگ‌کار که بعداز 700 هزارتا کارکرد،،طرف موتوره برده مکانیکی فقط رینگ هاش عوض شده….موتوره tu5 نصف این کارکرد کار کنه باید اسمش‌ثبت کنه تو تاریخ

محسن.ع
۱۴۰۰-۰۷-۲۲ ۱۷:۳۱
امتیاز دهی :
     

سلام، دوستان من پارس تیو فایو کد ۱۵گاز برقی مدل ۹۶دارم الان چهار ساله که دارم وکلا اینو بگم که ازش راضی هستم دوستان هر ماشینی باید به موقعه سرویس بشه خصوصا روغن موتور و فیلترها،خدا رو شکر تا الان که مشکلی نداشته اینو بگم که کلاس ۱۵با کلاس۱۳فرقش تو دریچه گاز هست۱۵برقیه و ۱۳سیمی،از لحاظ دقت سوخت و مصرف برقی اما مکث شتاب رو در ثانیه های اول داره ترمز چهار چرخ دیسکی و ای بی اس و ای بی دی هستش رینگ آلومینیومی پنچ پر دوبل زیرش هست و سنسور دنده عقب هم داره نکته ای که در… بیشتر »

بهنام
۱۴۰۰-۰۷-۲۸ ۲۲:۲۶

بدون تعصب اگه مهم نباشه تو سربالایی خودرو چطور بره ،تی یو فایو خوبه،نهایتش میوفتی پشت یه کامیون یا اتوبوس اون موقع تی یو فایو کم نمیاره البته وقتی پره اینجوری هست.والله من اس ال ایکس هم داشتم همین بود.

sobhan
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۸:۲۴

سلام دوستان
ببخشید من تازه ماشین پارس tu5 زیمنس. دریچه سیمی گرفتم خیلی جاها زنگ زدم پرسیدم که بفهمم اتاق مشهد هست یا تهران اما بازم مشخص نشد اگه کسی میدونه راهنمایی کنید ممنون

S b
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۹:۳۲

سلام دوستان ماشین من دریچه گازش برقیه الان چند روزه هر کاری میکنم بیشتر از 120تا راه نمیره دستگاه هم زدم میگه ایرادی نداره اگه کسی این تجربه رو داشت و برطرف کرد لطف کنه منو راهنمایی کنه، از بس عصبیم کرد میخواستم آتیشش بزنم

S b
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۹:۳۶

اگه کسی از اساتید اینجا هست که دریچه گازشو سیمی کرده و بتونه کارشو واسم انجام بده لطف کنه اعلام کنه

مهدی
۱۴۰۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۲

اخه پارس هم شد ماشین یه ماشین معمولی در حد سمند موتور پژویی هست دلیلی برای انتظار بالا داشتن از این خودرو معمولی نمیبینم با موتور ضعیف و امکانات کم‌ و ایمنی پایین هر کس ماشین با کلاس تر میخواد میره سمت سورن پلاس یا دنا یا شاهین و یا تارا خودروهای چینی هم خیلی خوب هستند پارس چیه اخه ماشین معمولی بدون کلاس و از مد افتاده

محسسس
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۰۰:۳۲

مطمعنی سوار شدی من مدل ۱۴۰۰ دارم شتابش خیلی خوبه در کل تو ماشینای ایرانی بهترینه هر چند همشون اشغالن تیبا و کویک و غیره ضخامت رنگشون نیمه هر خودرویی یه معایبی داره مطمعنن

محمود
۱۴۰۱-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۷
پاسخ به  محسسس

حاضرم تیبام رنگش نیمه استاندارد باشه تا اینکه صفر تا صد رو تو 13 ثانیه بره.

mohammad naruei
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۲۰:۱۳

سلام چند روز پیش خود به خود کوئل خودرو سوخت
نمایندگی عوضش کرد ولی دوباره چراغ چک روشن شد و شروع به سه کارکردن کرد
بعداز خاموش روشن کردم درست شد ولی الان با ترس واریز خودرو روشن میکنم

رضا
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۱

به نظر من فقط رو کاغذ tu۵ شتاب بالا داره تو عمل من فرقی ندیدم .موتور tu5 برا ۲۰۶ خوبه.

مهدی
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۱۵:۳۷

دوستان توجه کنید من از اول پارس تیوفایو داشتم اگر صدای موتور ماشینتون فرق می‌کنه با دیگر پارس‌های تولید شده ماشین عیب داره ,یکیش منیفولد دود ماشین، اگر ترک داشته باشه باعث تغییر صدا میشه .2.واشر گلوی اگزوز و واشر مستطیلی کاتالیزور ،و خود کاتالیزور اگر خراب باشه
من این مشکلات داشتم درست شد .
بعد موتور تیوفایو رو ایرانخودرو خودش محدودش کرده محدود نباشه که پلیس راه بهمون نمی‌رسه فقط یه هدرز و یه مکش و یه ریمپ کن بفهمی تیوفایو یعنی چی اونموقع هست که برات آسفالت رو جر میده.

فرهاد
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۶:۰۷

فکر کنم ماشین های که تولید میکنن بگیر نگیر داره.

Mahdi Naghavi
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۳

سلام . به نظرم پژو ۴۰۵ و پرشیا فقط با موتور XU7 خوبه‌ .
کلا‌‌ً خودرو سازان ایرانی فقط بلدند موتور یه خودرو رو بردارن نصب کنن رو بدنه تازه طراحی شده مثل سمند یا بدنه یه خودروی دیگه مثل آردی یا کارا .
چیزه دیگه ای ما از خورو سازان ندیدیم .
هر وقت دیدید یه دستکاری ای انجام دادند مثل تیبا یا کوییک یا موتور جابه جا کردند مثل همین پژو پارس TU5 سعی کنید اگر چاره دیگه ای دارید نخرید .

رضا
۱۴۰۱-۰۲-۰۹ ۱۲:۵۱

سلام
پژو پارس تیوفایو یک ماشین همه چی تموم است . قدرت تعلیق و مانور این ماشین در سرعتهای بالا همینطور تطبیق وتوازن اتاق خودرو با موتور و قدرت کلی ماشین . باعث نهایت لذت بردن هنگام سواری میشه
من الان 5 ساله که تیوفایو دارم . و با هیچ ماشین تولید داخلی هم عوضش نیمکنم . مگر اینکه بگم تیوفایو رو میگیریم ازت یه تویوتا رافور بهت میدیم . خلاص ……………….