معایب پژو پارس TU5

فهرست مطالب


معایب پژو پارس TU5 موضوع این‌مقاله از سری مقالات مجله خودروهمراه‌ مکانیک است. در این مطلب علاوه‌بر معایب این‌خودرو، به بررسی مشخصات‌فنی، مشکلات و ویژگی‌های بارز پارس تی یو فایو خواهیم پرداخت تا راهنمایی برای خرید پژو پارس باشد. اگر از این خودرو استفاده کرده‌اید یا اطلاعاتی در این زمینه دارید، از طریق کامنت با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

چرا پژو پارس به موتور TU5 مجهز شد؟

پیش از آغاز مبحث معایب پژو پارس با موتور tu5 قصد داریم به‌سراغ پیشرانه نام‌آشنای این خودرو برویم و ببینیم چرا و چگونه ایران خودرو تصمیم گرفت تا از موتور TU5 در پارس استفاده کند؟

پژو پارس LX با موتور تیوفایو

پیشرانه تی یو 5، یکی از موتورهای ساخته‌شده توسط گروه خودروسازی PSA (سیتروئن) است که از گذشته تاکنون روی طیف‌وسیعی از محصولات این کمپانی استفاده شده‌است. برتری‌های چشم‌گیر این موتور در مقایسه با موتور XU7 که پیش‌تر روی این خودرو قرار داشت، باعث شد تا مدیران ایران خودرو دست‌به‌‌کار شوند و با قرار دادن این موتور بااصالت درون سینه پارس معمولی، آن را به TU5 یا همان LX تبدیل کنند.

پژو پارس اتوماتیک tu5
موتور تیوفایو پژو پارس

البته در کنار معایبی که این خودرو دارد، باید بدانید که به‌کارگیری این پیشرانه، تاثیرات نسبتاً مثبتی بر افزایش کیفیت‌سواری این خودرو داشته و توانسته است نظر خریداران‌ایرانی را بیش‌ازپیش به سوی این سدان خانوادگی بکشاند. اما عدم هماهنگی پیشرانه تی یو 5 با گیربکس 5 سرعته دستی این خودرو، به‌عنوان یکی از معایب پژو پارس TU5 شناخته می‌شود.

بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، علت‌اصلی تصمیم ایران ‌خودرو مبنی بر پیوند قلب 206 تیپ 5 به پارس، به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما دلیل اصلی آن هر چه که هست، نتایج حاصل‌شده پایین‌تر از انتظارات بوده است!

معایب پژو پارس تیوفایو با ذکر جزئیات

نشستن پشت تی یو 5، ممکن است کمی گول‌زننده باشد و توجه شما را نسبت به جزئیات کاهش دهد؛ زیرا این خودرو آوازه زیادی دارد و بعضی از خریداران تحت تاثیر این مسئله در روزهای ابتدایی خرید، انتظار فراوانی از این سدان ایرانیزه دارند. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by همراه مکانیک (@officialhamrahmechanic) on

در هر حال اگر بخواهید با معایب پارس TU5 آشنا شوید، باید کمی دقیق‌تر مشخصات این خودرو را در بخش‌های مختلف این خودرو بررسی و آن‌ها را با معایب پژو پارس سال مقایسه کنید. تنها در این صورت است که می‌توان درباره کیفیت ساخت‌ و معایب این خودرو نظر داد. در حال حاضر، مواردی چون ورود آب برف‌‌پا‌کن‌ها به داخل کابین، کمبود کیفیت رنگ بدنه و آسیب‌پذیری بالای آن در کنار کیفیت بسیار پایین متریال استفاده‌شده در فضای داخلی این خودرو، همگی از معایب پژو پارس تیوفایو محسوب می‌شوند.

علاوه‌براین اگر بخواهید بیش‌ازپیش با مشکلات و معایب پارس تی یو فایو آشنا شوید، تنها کافی است کمی از زوایای مختلف به بدنه این خودرو نگاه کنید. در این صورت می‌توانید ایراداتی چون فاصله‌های ناهماهنگ میان درزهای خودرو یا وجود فاصله‌زیاد میان گلگیر و لاستیک‌ها را به‌راحتی مشاهده کنید.

وجود چنین ایراداتی با درنظرگرفتن برچسب قیمتی پژو پارس تی یو 5 یا همان پارس LX، شکل وخیم‌تری به خود گرفته است و افراد بسیاری را از خرید این خودرو پشیمان می‌کند. به گفته برخی مالکان پارس TU5، حتی مهندسان و متخصصان حاضر در نمایندگی‌های ایران‌ خودرو نیز به کمبود کیفیت ساخت و بالابودن احتمال بروز مشکلات‌فنی در این محصول واقف هستند.

معایب پژو پارس TU5 در بخش فنی چیست؟

علاوه‌‌بر ایراداتی که برای نمای ظاهری این خودرو بیان کردیم، مشخصات فنی پژو پارس tu5 نیز از مشکلاتی چون عدم هماهنگی گیربکس با سیستم‌های انتقال قدرت و همچنین کشش‌پایین پیشرانه در دور موتورهای بالا یا در دنده‌های سه و چهار رنج می‌برد. برخی گزارش‌ها حاکی از وجود صداهای غیرمعمول در سرعت‌های بالا بوده و از طرفی ورود صدای موتور به داخل‌کابین نیز آزاردهنده توصیف شده‌است.

معایب فنی خودرو پژو پارس اتومات
معایب فنی خودرو پژو پارس اتومات

البته باید این را نیز خاطرنشان کرد که به‌دلیل کیفیت متغیر محصولات تولید داخل، برخی از تولیدات خودروسازان داخلی با ایرادات چندانی مواجه نیستند و در مقابل برخی خودروهای دیگر مرتباً صاحبان خود را به سمت تعمیرگاه می‌کشانند. از همین رو برخی از معایب این خودرو که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، صرفا برای خریداران ریزبین ناخوشایند هستند و در این میان، عده‌ای نیز وجود دارند که از پژو پارس TU5 خود راضی‌ هستند.

در هر حال، معایب این مدل از پارس در بخش فنی خصوصاً با توجه به قیمت‌ این خودرو کم نیست و وجود چنین حجمی از مشکلات، نمی‌تواند نمرات قابل قبولی را برای این محصول ایران ‌خودرو به ارمغان بیاورد؛ شما همچنین می‌توانید برای مشاهده قیمت پژو پارس از وب‌سایت همراه مکانیک استفاده کنید.

در بسیاری از مواقع رانندگی با پارس TU5 پس از گذر از مرز کارکرد ده هزار کیلومتر، به امری پردردسر تبدیل می‌شود. به‌عنوان مثال کوئل این خودرو بسیار ضعیف است و ممکن است در بازه‌های زمانی کوتاه، چندین بار دچار نقص شود. تعویض قطعات این محصول نیز چندان ارزان نیست و به همین خاطر بهتر است پیش از خرید به فکر هزینه‌های نسبتاً زیاد تعمیر و نگهداری این خودرو باشید.

جمع‌بندی معایب پژو پارس تیوفایو

یکی از معایب پژو پارس TU5 از نظر منتقدان، نبود هرگونه خلاقیت و نوآوری در طراحی بدنه‌ این خودرو است. طی چندین سال حضور این خودرو در جاده‌های کشور، ظاهر آن همواره به همین شکل بوده‌است و شرکت سازنده نیز هیچ تمایلی برای انجام اصلاحات یا تغییرات در نمای این خودرو ندارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت پژو پارس TU5 یکی دیگر از محصولاتی است که شرکت ایران خودرو سعی داشته است با صرف کم‌ترین هزینه تولید، آن را به بالاترین قیمت، در لیست قیمت محصولات ایران خودرو قرار دهد. وجود معایب متعدد در این خودرو در کنار قیمت بالای آن باعث شده‌است این خودرو ارزش خرید پایینی داشته باشد و نتواند آن طور که باید توقعات خریداران را برآورده کند.

در طی سال‌های گذشته، ایران ‌خودرو هیچ تلاشی در جهت بهبود وضعیت این خودرو انجام نداده است و خریداران را به‌اجبار در برابر انتخاب‌های محدودی قرار می‌دهد که پارس تی یو 5 نیز یکی از آن‌ها است.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد خرید این خودرو را دارید، بهتر است در این بازه قیمتی نگاهی نیز به خودروهایی نظیر دنا، تندر 90 یا سمند سورن داشته باشید و با دقت بیشتری برای خرید خودرو اقدام انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت پژو پارس ELX موتور TU5 کلیک کنید.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
291 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
فضل اله سلیمی
1403-01-15 20:18

سلام همه کاربران عزیز
من 2ماه پیش تی یو فایو صفر گرفتم آزمون اول فرمان لرزش داره و در سربالایی میخام دنده معکوس بدم ماشین یه لحظه خفه میکنه بردم نمایندگی میگه لرزش بخاطر پولوس هستش که اکثر تی یو فایو ها این مشکل را دارند و واسه خفه کردن تو دور بالا دستگاه زد ولی درست نشده لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم آیا بدم پولوس را عوض کنن یا اون مشکل خفه کردن را چیکار کنم

mehdi.r
1403-01-15 08:21

چرا شعر میگی خیلی هم عالیه حتما خودت از خانواده سمند یا ef7 شاتون سواری که این عیب هایی که تا حالا از هیچ tu5سواری نشنیدم من خودم یه ۹۶کلاس ۱۵برقی دارم فقط وفقط مصرفی عوض میکنم هیچ مشکلی نداره همه چیز عالی هم سواری هم شتاب هم کشش
ضمنا بهترین وبا کیفیت ترین وکم مصرف ترین وبادوام ترین موتور ساخت داخل tu5هست رودست نداره

محمود خدادادی
1403-01-13 18:24

سلام وقت بخیر بنده پژو پارس tu5دارم مدل 1401 مدام آمپر می‌کشه اونم تو جاده خاکی ها و موق ای ک کناره یا گوشه ای برای چند دقیقه ای وایسم وقتی هم آمپر آب از وسط رد میشه فن ها با دور تند شروع ب کار کردن می‌کنند و وقتی ک آمپر رسید وسط فن ها دیگه کار نمکنن هر بار هم می‌برم نمایندگی میگن ک این عادی هست و مشکلی نیست ولی خیلی رو اعصاب هست خدایی اذیت کننده هست حتی پیش چند برق کار هم رفتم گفتن ک فن ها مشکلی ندارند لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم اینم… بیشتر »

افشین
1402-12-08 22:32

سلام درزمان سرعت صدایی ازداخل موتورمیاد.بردم پیش مکانیک گفتن کسری میلنگ داره ولی نه چراغ روغن روشن میشه نه دود داره نه کم میکنه.وازسربالایی اصلاشتاب نداره.دریچه گازبرقی هستش

hamed
1402-12-19 23:41
پاسخ به  افشین

درود، دوست عزیز مشکل از کاتالیزور هست که جلوی نفس ماشین را میگیره، اول یه تست هوای اگزوز پیش تنظیم موتوریها بکن، احتمال زیاد ککاتلیزور خرد و پودر شده،

رامشگر
1402-12-07 22:32

درود دوستان من پژو پارسtu5دارم با ۳۰ هزار کارکرد وقتی که بارندگی میشه و سیستم ترمز خیس میشه در هنگام دنده عقب صدای مانند ناله از سیستم ترمز میاد اما ترمز هیچ مشگلی هم نداره یعنی در حرکت به جلو هیچ صدایی نمیده یا موقع ترمز زدن صدایی نیست فقط دنده عقب در موقع بارندگی و خیس شدن تایر و سیستم ترمز این صدا میاد وقتی هوا خوب هست..دنده عقب هیچ صدایی نمی ده …می تونه از چی باشه …خواهش میکنم اگر اطلاع دارید راهنمایی بفرمایید سپاس

محمد
1402-12-07 10:54

سلام مدل ماشینم 91ایسیو بوش 7/4/4هستش دریچه گاز برقی اوایل هنگام حرکت گپ داشت ولی بعداز ریمپ درست شده تا الان فقط مصرفی عوض کردم روغن کاسترول وسرکان رو 4هزار با فیلتر روغن عوض کردم کارکرد ماشین 245هزارتاست تا الان هم اذیتم نکرده کم مصرف پرشتاب الخصوص تو سربالایی رو سفیدم کرده

افشین
1402-12-08 22:34
پاسخ به  محمد

داداش منم دقیق همین مدلی دارم ولی شتاب نداره توسربالایی لطفاراهنمایی کنید

علی
1402-12-07 10:00

توی ماشین های ایرانی برای خانواده و مسافرت و جاده فقط فقط پارس TU5 . چونکه موتور TU5 یه موتور کم مصرف و کم استهلاکی هست و مشکل سوختن واشرسرسیلندر نداره (مثل موتور XU7 405) و همین طور قدرت و شتاب قابل قبولی داره . پلتفرم پارس هم از 206 صندوقدار بهتره چونکه هم جادارتره (بخصوص سرنشینان عقب) و هم تعادل بهتری داره ( پلتفرم 206 چه هاچبک چه صندوقدار بسیار تیز هست و در پیچها اصلا تعادل نداره و متاسفانه موارد چپ کردنش زیاد بوده ) قیمت قطعات پارس مثل آیینه بغل و چراغ و … از 206 ارزانترهست… بیشتر »

سعید
1402-12-02 17:42

عرض سلام و ادب
من ی دوماهی هست که رانا پلاس صفر گرفتم ۱۷۰۰ تام کار کرده و گیج روغنش سه تا کم شده میخاستم ببینم طبیعیه؟
تو دفترچش نوشته به ازای هر ۱۰۰۰ تا ۳۰۰ سی سی طبیعیه

یوسف
1402-10-30 00:25

با سلام خسته نباشید ما میخواهیم پارس تیوفایو 1401سیمی بخریم به نظرتون خوبه یانه از لحاظ موتور پیستون شاتون قدرت سوخت بدنه همه چی لطف میکنید که میگید

محمد
1402-12-07 10:56
پاسخ به  یوسف

روغن موتور با فیلتر روغن هر 4هزارتا عوض کنید وهیشه هر دوسال ضدیخ ماشین رو عوض کنید ضدیخ روغنی استفاده کنید

هادی رحیمی
1402-10-24 13:56

من هم سورن داشتم وهم دنا معولی ً الان 1 ساله پارس tu5دارم وبسیار راضی از اون 2 ماشین که گفتم به مراتب بهتره.اصلا تو جاده کم نمیاره لامصب

امیر
1402-09-24 12:06

ماکه slxمدل 96داریم تا چن وقت پیش ریپ میزد دادیم تعمیر دوتا فیش و دوتا رله بهش اضافه کرد دیگه نزد

خاکپور
1402-09-03 08:37

سلام من پژو پارس tu5مدل 1402 خریدم ماشین از تابستان تا حالا تو پارکینگ طرف خواب بوده باطریش از کار افتاده بود چند روز پیش که رفتم بخرم مشکلی نداشت الان بعد از تعویض باتری آیینه سمت شاگرد جمع نمی‌شود به نظرتون مشکلش چیه ؟؟

روحی
1402-10-25 21:54
پاسخ به  خاکپور

مال منم سمت شاگرد چن لحظه بعد باز میشه سمت شاگرد .

mahm
1402-08-21 00:56

سلام.. دوستان اهل فن وباطری ساز من ماشینم تیوفایوه مدل 96از دوسه روز قبل چراغ چکش روشن شد ؟؟ تا اینکه.دیروز درجه گازشم اومد پایین واز اگزوزش دود سیاهی بیرون میزد بردم اقای باطری ساز دیاگ زد وگفت سوزن وشعماشه بازکرد و سوزنهاشو شست وشعمهاشو تمیز کردو انداخت ظاهرن درست شد وتا خونه بیام دوباره همون دودو بیرون میداد ممنون میشم راهنمای بفرمایید.. تا زه دوسه ماه گرفتم. لطفان بگید از چیشه تا ازاین یکه تاز جادها که این همه تعریفشو می کردن دل سرد نشم…

میلاد
1402-08-27 14:43
پاسخ به  mahm

میتونه از سنسور اکسیژن باشه

محمد جواد
1402-10-04 06:47
پاسخ به  mahm

سلام
یه تنظیم موتور یه خوب پیدا کن، نیاز به تنظیم موتور داره

هادی
1402-11-19 07:16
پاسخ به  mahm

پارس تی یو۵ به شمع خیلی حساسه ،تمیز کردن بی فایده اس تعویضش کن

محسن
1402-08-16 10:54

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من پارس تیوفایو گرفتم مدل 1402 همش پیچ تسمه سفت کن کولرش قسمت پایینش میبوره هر ماه باید یک پیچ براش بخرم و عوض کنم از برج چهار تا الان چهارتا پیچ عوض کردم . پیچ تسمه سفت کن کولر قسمت پایین لطفا بگین چکار کنم این شمارمه09179592140

مهندس ابوطالب
1402-08-19 14:42
پاسخ به  محسن

سلام بزرگوار، پولی بالایی یا پولی کولر شما تاب داره و به همین خاطر در دورهای بالا فشار به پیچ میاره،

یا پولی، یا پولی و بلبرینگ رو باهم عوض کن

حمید
1402-07-30 16:54

باسلام و عرض ادب
TU5مدل ۴۰۱ دارم به تازگی سربالایی کم میاره وگاز خورش هم کم شده وقتی هم گاز خالی می‌کنی ریپ (دل میزنه)میزنه تو سرعت متوسط هم ماشین دل میزنه.
لطفاً راهنمایی کنید

شهنوازی
1402-08-07 12:28
پاسخ به  حمید

ماشین من هم تیوفایو هست سربالایی کم میاره مصرف سوخت خیلی زیاد شد سنسور اکسیژن می‌سوخت آخر کار رفتم کاتالیزور رو نصب کردم درست شد سنسور اکسیژن جدید گذاشتم مصرف سوخت ش خوب شد منو بیچاره کرده بود متاسفانه تعمیرکاران کارواشها بنگاه داران همه کاتالیزور های ماشین میدزدن

محمد
1402-12-07 10:59
پاسخ به  حمید

ریمپ کن وبوت وشمع روعوض کنید شمع اصلی ایریدیوم بنداز

رامشگر
1402-12-07 22:37
پاسخ به  حمید

درود از یک جایی دیگه هم هست فیلتر بنزین اگر کثیف باشه عمل سوخت رسانی بخصوص در سربالایی و گاز دادن بیشتر اختلال ایجاد میشه و ریپ میزنه

محمد جواد قویدل
1402-04-27 21:58

سلام و ادب، لطفا اگر امکانش هست کمکم کنیدپژو پارس تیوفایو مدل ۹۷ دارم مدتی هست دچار مشکل شده ابتدا از یکسره شدن فن شروع شد بعد از تعمیرات مختلف سیستم برق و سوخت. رسانی و حتی ایسیو الان وضعیت ماشین اینطوره که وقتی روشن میشه تو کمتر از یک دقیقه شروع میکنه به سه کارکردن سیلندر ۴ از کار میوفته و بعد از چند ثانیه چراغ چک روشن میشه، که اگر بعد از روشن کردن بلافاصله حرکت کنی تو دور دیرتر به ریپ میافته و شاید تا ۱۰ دقیقه هم طول بکشه تا به ریپ بیوفته، تنظیم موتور میگه… بیشتر »

ali
1402-05-05 03:31

کاتالیزور ماشین رو بررسی کن یه بار

Mostafa
1402-06-22 15:10

دوست عزیز بنظرم مشکل شما برقی هستش کوئل رو تعویض کنید و پیشنهاد من بشما کوئل پرایدی با وایر پیکانی نصب کنید عالی میشه کاری ک من خودم انجام دادم

مکانیک
1402-08-05 13:05

کوئل رو تعویض کن

محسن
1402-08-16 10:57
پاسخ به  مکانیک

سلام خسته نباشید می تونید راهنمایی کنید ممنون میشم . پارس من همش پیچ تسمه سفت کن کولر قسمت پایینش میبوره باید چکار کنم

Ali
1402-08-28 21:54

دیاگ مکانیک وارد مشکل برق وایر شمع خروجی ولتاژ دینام مپ سنسور و استپر چک بشه

یوسفی
1402-09-12 09:05

کویل مشکل داره کاری به سرسیلندر وسوپاپ نداره

تیموری
1402-09-18 23:04

سلام
سوزن انژکتور ها رو چک کن چون یکیش از کار افتاده

جلال فلاح
1402-09-23 08:48

باتوجه به فرمایشات دوستان که به کوئل اشاره کردن ؛ کوئل ماشینت ایرادی نداره 1و4 باهمه 2و3 .هروقت سیلندرهای 1:4 یا سیلندرهای 2:3 باهم ازکار افتادن زیرپا گرم شده و بوی سوختگی احساس کردی و اونوقت میشه گفت کوئلته.ظاهرا مدار سیم کشی سوزن انزکتور و خود سوزن چک کن درضمن از مکانیک بخواه با کمپرس سنج فشار سیلندر مورد نظر چک کنه شاید گیر مکانیکی داشته باشه(سوپاپ ها میل سوپاپ بادامک روی میل سوپاپ ودیافراگم استکان تایپیت سوپاپ و..) در ضمن کاتالیست ماشینتم چک کن ولی میدونم چک کردی.یاعلی

هادی
1402-11-19 07:22

سنسور مپ ایراد دارد

مجید
1402-04-15 06:22

نمیگم موتور tu5 بده ولی رجایی خودش با گیربکس و طراحی اتاق خودش،اگه یادتون باشه تمام پارس های قبل از سال 90 هیچ کدوم سربالایی کشش آنچنانی نداشت چون شماره ورق 1،5 بود چه طور شد الان میره بالا چون ورق نازک تر شده شده 0،7دهم کمتر از یک، ولی پارس های سال اونا هم از 1,5 شده 1 نسبت به tu5 کمتر چون ميدونند شماره ورق را 3 هم بزارند این موتور کشش را داره، برا تست موتور tu5 ا ببندید رو اتاق موتور پارس های سال مدل 79،90 زمین صاف هم نمیره بالا تا سربالایی، اتاق پارس های… بیشتر »

علی
1402-12-07 09:36
پاسخ به  مجید

عزیزم تو کارخانه قالب اتاق همه پارس ها یکی هست و اگه ایرانخودرو بخواد برای یه مدل (پارس TU5) ضخامت ورقه ماشین را کم و زیاد کنه دوباره باید یه قالب دیگه بسازه ((حالا بحث ایرودینامیک ماشین که میریزه بهم بماند)) یه جورایی یعنی طراحی جدید و این کار برای ایرانخودرو بسیار هزینه بر هست ! عزیزم خیاطی که نیست با قیچی بردارند ! یکم اگه اتاق ماشین را دستکاری کنند ایرودینامیک و تعادل و همه چی ماشین میریزه بهم و وقتی میشینی پشت ماشین میبینی ماشین گیج میزنه و به یه سمت میکشه مثل ماشین تصادفی چپی که هر… بیشتر »

ماهان
1402-03-22 22:56

جوک ننویسید خواهشا
اینکه در مورد معایب بدنه پارس نوشتید مگه بدنه tu5 با بقیه پارس ها فرق میکنه که این معایب رو مختص tu5 نوشتین…
من هیچکدوم از مدل هارو ندارم اومدم تو این سایت نتیجه گیری کنم ولی نظر مردم بیشتر بدردم خورد تا مطلب شما..
فقط view براتون مهمه
متاسفم

امین
1402-03-19 21:31

به هیچ عنوان گول اسم موتور ها و برند و حرفایی که میشنوید از tu5.ef7.xu7رو نخورید ماشین داریم تا ماشین.حتما حتما قبل اینکه بخواین ماشینی رو خریداری کنین پشتش بشینین شتاب و قدرتش رو تست کنین اگه تو سربالایی تست کنین که همچی تمومه ماشینی که تو سربالایی خوب باشه و کم نیاره همجا خوبه.من خودم پشت ۶تا ماشین تیوفایو نشستم ۲۰۶تیپ۵مدل۹۵و۹۶ اس ال ایکس مدل ۹۴.۹۵.۹۷ و پارس تیوفایو مدل۹۷ تمامی ماشینایی که گفتم همشون به صورت فابریک و کارخونه ای بودن فقط اون اس ال ایکسی که نشستم مدل۹۷ریمپ ریز کرده بود بدون لوازم تقویتی تمام مدلایی که… بیشتر »

جعفر
1402-08-29 10:28
پاسخ به  امین

بابا ادعا

عقیل حمزیان
1402-03-08 23:34
  • سلام چرا بوق ماشینم از کار افتاد نه بادست میزنه ونه بادوز گیر امابوقاش سالم هستن
جعفر
1402-08-29 10:26
پاسخ به  عقیل حمزیان

شیپور براش بخر

حامد
1402-02-05 22:11

این چه بی ربط صحبت کردن درباره موضوع هست، فقط کلمه معایب رو گفتن و همین جوری اراجیف کنارش گذاشتن. نه آقا ماشین عالیه، فقط تنها ایرادش اینه که باتری ۶۰ آمپر روش هست که باید بشه ۶۶ آمپر. گول اراجیف این افراد رو نخورین، ماشین عالیه.

وحید
1402-02-05 12:00

خیلی از کامنت ها که خوندم بعضی جاهاش دروغ اضافی بود چون خودم پارس tu5 داشتم صفر خریدم اتفاقا تو بحث شتاب عالی بود، دوست عزیز اگه تو سربالایی کم میاره موتور 1600 هست باید با یه تنظیم موتور یا مهندس الکترونیک خودرو، ماشینت ریمپ کنی، کاری که خودم کردم، درضمن سیم گاز سیمی هم بهتره، این چرت و پرت هایی که نوشتن گيربكس عوض کنی و فلان دیگه قدیمیه

علیرضا
1402-02-03 12:06

با سلام چرا موتور تی یو فایو روی سورن پلاس نمی گزارند فکر میکنم طراحی بدنه سورن پلاس خیلی بهتره اگر موتور تی یو فایو روی سورن پلاس بزارن استقبال بیشتری از سورن میشه .

رضا
1402-02-01 05:24

چرا ادمالکی دروغ بگه شاید الان ی خورده از کیفیت ماشین ها کم کردن که اونم عادی مربوط به همه خودروهای ایرانی ولی پارس تی یو فایو اصلا قابل مقایسه با پژوهای ایکس یو سون نیست خودم ۲تا ۴۰۵ ی پارس سال تو طول ۱۰سال عوض کردم امسال هم ی پارس سال صفر تحویل گرفکم سریع فر وختم تی یوفایو گرفتم هم شتاب بهتری دارههم خیلی نرمه مصرفشم خیلی کمه اگه ی ریمپ روش انجام بدی که عالی

مهدی
1402-01-26 03:44

باسلام،ماشین بنده tu5مدل ۱۴۰۰هستش،یه صدایی ازسمت جلوی قسمت راننده ماشین موقعی که سرعت گیرمیافته میاد،همه جابردم همه چیزاشو که احتمال میدادن عوض کردن،متاسفانه صدانیافتاده،یکی بهم گفته ازجعبه فرمانه که ازمدل ۹۳ به بالا همشون این صدارو دارن،ممنون میشم نظر بدین،راهنمایی کنین لطفا

میثم
1402-05-07 00:52
پاسخ به  مهدی

جعبه فرمانه

مرتضی
1402-06-11 01:41
پاسخ به  مهدی

سلام ببر دسته موتور رو نگاه کنن برا من هم همینطوری
بود دسته موتورها رو عوض کردم دیدم زیر دسته موتور ورق ماشین ترک خورده باید جوش بخوره اونم یه صافکاری حرفه ای

amir
1402-06-29 06:09
پاسخ به  مهدی

کالیپر ترمز این صدای کالیپر ترمز هست ببین وقتی پات روی ترمز هم میذاری صدا میده یا نه اگ با پا گذاشتن رو ترمز صداش رفت که کالیپر هست

امیر
1402-07-09 22:42
پاسخ به  مهدی

کالیپر ترمزه صدرصد اینو منم تجربه کردم

علیزاده
1403-01-18 22:20
پاسخ به  مهدی

از جلوبندی،مخصوصا گرگر فرمان. بوش طبق جلو ماشین،من عوض کردم کلا رفع شد

احمد
1402-01-21 23:28

پا رس تیو فایو مدل ۹۹ دارم. فنی مشکل دارد. موتور صدای آزار دهنده میدهد کارکرد خودرو ۳۰۰۰۰ کار کرده اب میزنه تو اگزوز اصلا راضی نیستم ماشین.کیفیت نداره دنده عقب و دنده دو مشکل داره

فریدون زیدی
1402-01-17 02:19

پژو پارس

سعید
1401-12-26 14:56

سلام ماشین من slx tu5 با دریچه گاز سیمی هست. نسبت افزایش دور موتور به نسبت فشار روی پدال گاز خیلی بالاست. یه ذره (یکی دو میلیمتر) پدال حرکت می کنه دور موتور بالای ۲۰۰۰ می‌ره. تو دنده های بالا و سرعت بالا مشکلی ندارن ولی تو سرعت کم و تو ترافیک بهایی با دنده یک سرعت قابل کنترل نیست. پدال گاز رو یه ذره فشار میدی میپره و سرعت میگیره میخای یه کم سرعتش کم سه و پدال رو یه ذره ول کنی سرعت کلا افت می‌کنه… فک کنم دیدین که همه th5ها موقع را افتادن پرگار شروع به… بیشتر »

هادی
1402-11-22 16:52
پاسخ به  سعید

مشکل از کلاج هست خودروهایی مثل پارس tu5 و Slx tu5 مشکل صفحه کلاج دارن تو ترافیک داغ می‌کنه باعث میشه کلاج پا رو پرتاب کنه عقب هم ماشین یهو گاز بگیره یکی از علائم معیوب بودن صفحه کلاج یهویی گاز خوردن تو ترافیک هست کاریش هم نمیشه کرد باید باهاش ساخت از ماست که بر ماست

علیرضا
1401-11-26 09:13

یارو پارس خریده انتظار خلاقیت بدنه رو داره مگه کوره این ماشین از سال اول تولدش تا اخرش همین شکا و قیافه اس حالا تو برو براش انجین نیسان جی تی ار بنداز شتاب میره وحشتناک بالا حالا کسی نیست ماشینو برات نگه داره همونجا باید ایه کوثرو بخونه و خداحافظ زندگی

جعفر
1402-08-29 10:31
پاسخ به  علیرضا

جون من

سبحان
1401-11-18 15:48

مال من اب کم میکنه ،شیلنگ ها ،بخاری ،پولک ها ،همه رو چک کردم ولی نمیتونم تشخیص بدم کشی با ابین مشکل رو به رو شده

علیزاده
1403-01-18 22:24
پاسخ به  سبحان

مال منم آب کم میکرد،مشکل از این است که نصف پیچهای واشر سرسیلندر شل بودند،بستیم یک مدت مشکل حل شد اما یک مدتی که دوباره در 500کیلومتر نیم لیتر آب کم میکنه،کلا ماشین خوبی ،شمع خوب از نمایندگی بخرید با باطری درجه 1،66امپری و اتصال منفی کمکی،ماشین عالی میشه هم پر شتاب و هم خیلی کم مصرف.مشکل جلوبندی هم با تعمیر جلوبندی درست میشه.

amir
1401-11-11 15:15

دوستان در وهله اول بگم ک این ماشین رو‌نخرید اگ ازش هیچ اطلاعاتی ندارید من گول ظاهر زیباش خوردم و خریدم متاسفانه کیفیت قطعاتش وحشتناک پایین هست ورق استفاده شده در اتاق وبدنه بسیار نازک و ضعیف هست به طوری ک میتونی ب سادگی با یک انگشت سقفش رو خم کنی من از موتورش راضی هستم و مشکلی با موتورش ندارم اما از کیفیت رنگ و بدنه اصصصصلا راضی نیستم رنگ بسیار ضعیف و نازک ک با کوچکترین ضربه کنده میشه و شما مدام باید یه قلم‌مو دستتون باشه بکشین روش تا بزرگتر نشه فاصله چرخ ها تا گلگیر ها… بیشتر »

amir
1401-11-11 15:14

دوستان در وهله اول بگم ک این ماشین رو‌نخرید اگ ازش هیچ اطلاعاتی ندارید من گول ظاهر زیباش خوردم و خریدم متاسفانه کیفیت قطعاتش وحشتناک پایین هست ورق استفاده شده در اتاق وبدنه بسیار نازک و ضعیف هست به طوری ک میتونی ب سادگی با یک انگشت سقفش رو خم کنی من از موتورش راضی هستم و مشکلی با موتورش ندارم اما از کیفیت رنگ و بدنه اصصصصلا راضی نیستم رنگ بسیار ضعیف و نازک ک با کوچکترین ضربه کنده میشه و شما مدام باید یه قلم‌مو دستتون باشه بکشین روش تا بزرگتر نشه فاصله چرخ ها تا گلگیر ها… بیشتر »

امیرعلی
1401-11-04 01:10

سلام و وقت بخیر
دوستان مواردی که زدید کاملا غلط هست
من هم ef7 داشتم و هم tu5 دارم
پارس تیوفایو به مراتب از،ef7 خیلی بهتر است
هم از لحاظ شتاب و کم صدا بودن موتور و کم مصرفی این ماشین
دوستان شما برای این که بتونی قدرت تیوفایو رو حتی توی سربالایی متوجه بشی میتونی شمع سوزنی و کیت مکش و ریمپ اصولی رو تجربه کنی اون موقع هست که متوجه میشید که هیچ موتور داخلی به گرد پا تیوفایو نمیرسه،
یا حق

Danyalkabiri88
1402-05-22 13:40
پاسخ به  امیرعلی

حتیELX

محمد رضا
1401-10-15 15:51

سلام خدمت دوستان گل من خودم خیلی ماشین عوض میکنم چینی ایرانی زانتیا elx ۲۰۶ سمند ۴۰۵ معمولی جک لیفان پارس ولی میتونم بگم بدون شک موتور تیوفایو واقعا خوبه الان چندساله slx دارم تو بدترین سربالایی دنده ۲ فول میاد بالا هیچ مشکلی نداره ماشینم دریچه سیمی هست زیمنس این موتور ۱۶ سوپاپ هسن با بقیه ماشینا مثل xu7 فرق داره واقعا نفس خوبی داره تازه مال من فابریک هست شمع معمولی نه مکش نه ریمپ نه هدرز فقط از روز اول که خریدم کاتالیست خالی بود که صداش و بوی خیلی بدی میده بعدش شنا از ماشین ایرانی… بیشتر »

Danyalkabiri88
1402-05-22 13:45
پاسخ به  محمد رضا

من پارس سال داشتم الانelxدارم مدل۸۳مشکی محشره با ۴۵۰کیلوبار سربالایی رو مثل سرپایینی میره پر وخالی فرقی نداره براش.بخوام ماشین هم عوض کنم فقطelxفقط مدلش میبرم بالاتر.دوستان پولشو دارین یه آخرین مدلش۹۲موتورزانتیا بردارین لذت رانندگی رو باهاش تجربه کنید.هرماشین ایرانی که پشت سرتون چراغ زد ازاده کنید دیگه توآینه نمیبینیدش.البته من ریمپ وکیت مکش هم دارم

امیر ارسلان
1401-08-27 12:48

با سلام، نظرات دوستان رو خوندم وقابل احترام،من فقط میخوام بگم توی ماشینای ایرانی یکی از بهترین ماشینها همین پارس tu5 است،سر بالایی س ر پایینی هم حالیش نیست فقط باید بلد باشی رانندگی،من با پارس 1400tu5 تو جاده صاف تا 200 فیکس رفتم گاز میخورد که بیشتر بره ولی دیگه احتیاط کردم، سواری خیلی نرمی هم داره

Danyalkabiri88
1402-05-22 13:46
پاسخ به  امیر ارسلان

ELXسوارشو۲۲۰برو راحت

سعید
1401-08-17 09:28

سلام دوستان. نظرات اکثر عزیزان را خوندم. تیو فایو ۹۷شاید با کیفیت باشه. ولی خودم مدل ۱۴۰۰خشک خریدم شتاب بسیار پایین. دیروز توی بارندگی برف پاک کن میزدم توی دور کند چراغ نور بالا روشن میشد. برف پاک کن روی دور تند بوق ممتد میزد ماشین. واقعا افتضاحه. بردم نمایندگی نتونستن عیبشو برطرف کنن. کیفیت روکش در هم افتضاحه.

ایلام،ل
1401-08-16 01:04

سلام،موتور Tu5مناسب پژو ۲۰۶هستش،مردم به لحاظ عشقی که به اتاق پژو پارس دارن و از آنجاییکه از سال نود به بعد پژوپارس معمولی با موتور قدیمی که واشر سر سیلندر میزنه و پر مصرفه از سر ناچاری مردم به پارس با موتور Tu5علاقه مند شده ان؛این موتور بر روی اتاق پارس با سرنشین کامل و صندوق پر در جاده های کوهستانی مثل کامیون خاور با ۵ تن باره،تغییرات و اصلاحاتی که مهندسان ایران خودرو بر روی موتور قدیمی داده ان چنانچه جوابگو باشه ،می‌تونه بمراتب بهتر از Tu5باشه

حسام
1402-04-18 19:34
پاسخ به  ایلام،ل

خدایی تیوفایو ماشین توپی هست فقط و فقط سربالایی ها کمی ضعیف هست اگر ۴ نفر توش بشینن و کولر بزنی واقعا ضعیف عمل میکنه ولی موتور بی حاشیه ای داره و ظاهر اتاقش خوشگل ترین هیج ایرادی از نمای جلو وعقب نمیشه ازش گرفت اصلا کلا قیافه پژو ۴۰۵ و پارس مثل موشکِ

محمد حسن
1401-08-14 21:31

باسلام
ایراداتی که ذکر کردید 99% بین تمام مدل پارس مشترک هست تنها من بیش از 8خودرو پارس داشتم 4عدد ای ال ایکس که به جرات بدترین پرخرابی ترین و پر هزینه ترین مدلش پارس بود و دو مدل موتور معجولی و دوتای اخر ک یکیش هنوز هست tu5هست که واقعا با یکسری اصلاحاتی توسط خودم میتدنم بگم تا حد زیادی بدون مشکل شده و خیلی ازش بعد اصلاحاتم راضی هستم

Danyalkabiri88
1402-05-22 13:50
پاسخ به  محمد حسن

عزیزم اون ۴تا که شما داشتی لگن بودن نه ای ال ایکس.شیرشو گرفتن تفالشو دادن به شما

حمید
1401-07-25 21:26

سلام
پژوپارس tu5دارم با ایسیو ssat
دنده سک و دو پا از رو کاز برمیداری کله میکنه
دریچه گاز و سنسور مربوطه و کوئل و تعویض کردم درست نشد
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

غلامعباس
1401-07-17 10:59

به نظر بنده در این رنج قیمتی خودروی ال ۹۰ از همه بهتره بنده پژو پارس داشتم ۱ دستگاه سمند ۶ دستگاه ال نود یا همون تندر نود ۳ دستگاه پراید ۲ دستگاه الانم یه اپل کورسای ۱۳۷۳ دارم که سواریش از تمام خودرو هایی که داشتم بهتره بجز ال ۹۰ که از تمام لحاظ بهتر از همه بوده مصرف کم سر و صدا کم موتور نجیب یعنی اگر درست استفاده کنید یک عمر ماشینه… که البته بنده در خواب هم نمیتونم دیگه ال ۹۰ بخرم با این وضعیت بازار با پولی که سال ۹۶ میتونستید تندر نود بخرید الان… بیشتر »

پیروز
1401-07-16 03:01

دوستان من خودم ازسال ۷۹ دارم پژو سوار میشم انواع پژو های ۲۰۰۰ و ۱۸۰۰وپارس الیکس و زانتیا ۲۰۰۰ و ۲۰۶ تیپ ۲ وتیپ ۵ و مگان تندر رو داشتم فقط هیچوقت سمند نداشتم ،هرکدومش روحداقل یکی دوسال سوار شدم الانم سه ساله یک پارس تیوفایو مدل ۹۶ کلاس ۱۵دریچه گاز برقی دارم و همون جاده هایی که با ۴۰۵و پارس xu7میرفتم الانم دارم باهمین پارس تیوفایو میرم و بااین ماشینم خداوکیلی دارم کم گاز تر وخیلی راحت تر میرم فقط تنها بدیش وقتی شیشه ها بالاست صدای موتور توی اتاق یکم زیادتره وجنس داشبورد وبغل دربهاخشکه عزیزانی که دارند… بیشتر »

محسن سلیمی
1402-08-09 18:30
پاسخ به  پیروز

سلام منم با شما موافقم در مقایسه با خودرهای ایرانی پارس تیوفایو اتومبیل بسیار عالی با مصرف کم وشتاب عالی …گاهی اوقات ایراد از راننده ماشین هم هست نداشتن اگاهی

شمس
1401-06-23 11:58

معایب بدنه که در تمامی پارس ها وجود دارد و معایب موتور هم در تمامی محصولات مورد استفاده از موتور تیوفایو وجود دارد شما کل معایب بدنه و رنگ و اتاق خودرو های پارس و موتورهای تیوفایو را برچسب بدید روی پارس تیوفایو

ممد
1401-06-18 01:18

نظر شما کاملا اشتباهه ما با پارس TU5ازکوه بالا رفتیم شما این نظر رو به رانا میگفتین نه پژو اصلا شما با پارس TU5 ازکوه بالا رفتین

جعفر
1402-08-29 10:43
پاسخ به  ممد

کدوم کوه

وحید
1401-06-17 14:44

ماشین اشغال مزخرف
معایب بعد از چند ماه استفاده مدل ۱۴۰۰ که فروختمش
بدنه و رنگ اشغال نا هماهنگی در و کاپوت و … حتی ستون در ها با کلی درز
صداهای غیر عادی و تق تق داخل و داشبورد
کولر میگیری دیگه راه نمیره
سر بالایی با دنده ۲ باید بری ماشین قبلیم ۴۰۵ بود با ۴ و ۵ همون سربالایی رو میرفت
رو دری ها از داخل در میادمد با کلی درز اخه ماشین صفر اینجوریه؟؟!
خدا وکیل چی داره دیگه
اونقدر هم زیاد شده مثل پیکان خز شده
والا من

آرش
1401-08-06 00:52
پاسخ به  وحید

خود کمپانی سازنده‌اش اقرار میکنه که شتاب اولیه‌اش از پارس سال خوبه، ولی در طی مسافت پارس سال خوبه، بازم بعضیا دست بردار نیستند که TU5 جت یا موشک هست….. خخخخخ

aria
1401-06-09 15:23
امتیاز دهی :
     

والا من پارس tu5 مدل ۴۰۱ دارم تنها مشکل این خودرو فقط متریال ضعیفه ، موتور عالی تا الانم ۱۰هزار تا باهاش کار کردم کاملا راضیم نسبت به خودرو های آشنایان یه سرو گردن بالاست حتی دنا و سمند سورن
تو سربالایی ها و گردنه ها هم یکه تاز جاده ….

حسین زراعتی
1401-05-23 00:19

سلام دوستان هر کسی خدایش اطلاعات دقیق دارد راهنمایی کند … ماشین دنا با موتور ای اف سون بخرم یا ماشین پژو پارس تیوفایو
کدام یک بهتر هست تشکر از شما…

امیر
1401-09-29 07:40
پاسخ به  حسین زراعتی

دنا بگیر بهتره هم جدید تره و امکاناتش بهتره به روز تره و موتور ef7 عالیه موتور tu5 هم خیلی خوبه اما متاسفانه اتاق و کابین پارس افتضاحه از نظر کیفیت بدنه و رنگ داغونه بخری پشیمون میشی مث من ک میگم ای کاش سمند گرفته بودم یا هرچیزدیگه غیر پارس

محمد
1402-12-07 11:17
پاسخ به  حسین زراعتی

اگه دنا توربو 6سرعته دستی بخری بهتره ولی دنا معمولی همون سمند و پارس تیوفایو بهتره تا مدل 97

عبدالله دیوانی
1401-05-19 22:34

سلام من یک پارس سال دارم سفارشی یک جعبه سیاهی داره واسه فن ماشین اون جعبه بعضی موقع ها کار نمی کنه ماشین داغ می‌کنه

امیر
1401-05-08 03:28

دوستان پارس تیوفایو شتاب خیلی خوبی داره تو سربالایی اصلا کم نمیاره. اینایی که میگن همش چرته. به قول معروف گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه تلخه…

امیر
1401-09-29 07:38
پاسخ به  امیر

من هم با نظر شما موافقم خودم تو سربالاییهای عسلویه به سمت شیراز با خیال راحت با ۳ نفر سرنشین بدون آخ رفتم دوستانی ک میگن ماشین جون نداره و این حرفها حتما گاز برقی هستن عزیزان من گاز برقی نگیرید مشکلات زیادی داره ازدیر عمل کردن دریچه گاز و سوختن کوئل سیم کشی معیوب گرفته تا خاموش شدن یهویی و گاز نخوردن ماشین با روشن شدن چراغ چک و…… ک برید بپرسید متوجه میشید تو بازار گاز سیمی زیمنس از گاز برقی۱۵ تا ۳۰ تومن گرونتره و این بی علت نیست عزیزان گاز برقی خریدید مشتری اخرش خودتونید

حسن gh
1401-05-06 01:44

tu5 پرشيا بخدا حرف نداره … بالا و پايين براش فرقي نداره

Alireza
1401-05-05 21:10

میشه یکی از بزرگواران اهل فن منو راهنمایی کنه
پارس سال صفر بخرم یا سمند ef7

امیر
1401-09-29 07:34
پاسخ به  Alireza

ef7 بخر چون پارس از نظر بدنه خیلی ضعیف هست رنگش ضعیف و بی کیفیت هست خارو خاشاک ک چه عرض کنم گردوخاک هم بخوره بهش روش خط می افته و اینکه من پارس دارم از موتورش راضیم ولی از بدنه نه اما سمند بدنه قوی و رنگ قوی و موتور عالی
برادرم ef7 مدل ۹۶داره تا الان هیچ اذیتی نشده اما منه مدل ۹۸ با اون همه احتیاط و وسوال کل بدنه خطو خش و پوسیدگی داره اصلا تو ذوق میزنه احتمال اینکه ردش کنم زیاده