با 2 میلیارد تومان، خودروی هیبریدی چی بخرم؟

فهرست مطالب


در این مقاله از سری مقالات مجله همراه مکانیک، قصد داریم خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان در بازار خودرو ایران را بررسی کنیم، پس اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه را دارید، با ما همراه باشید.

خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان

خودرو‌های هیبریدی این لیست به شرح زیر است:

  • تویوتا کمری XLE
  • لکسوس NX300H
  • هیوندای سوناتا هیبریدی
  • کیا اپتیما هیبریدی
  • میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید
  • تویوتا CH-R هیبریدی

البته که فهرست خودرو‌های با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است و ما در این مقاله تنها به بررسی خودرو‌های مدل‌بالاتر بسنده کرده‌ایم.

تویوتا کمری XLE

تویوتا کمری XLE

سدان مشهور ژاپنی تویوتا، یعنی تویوتا کمری هیبرید XLE اولین گزینه پیشنهادی فهرست خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان است که بررسی خواهیم کرد. کمری خودرویی شناخته‌شده در دنیاست که در ایران نیز شاهد حضور چند نسل از آن بوده‌ایم. کمری به‌عنوان خودرویی قابل‌اعتماد شناخته می‌شود که استهلاک پایین و کیفیت ساخت بالای از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود.

[hm_sell_form_inline]

اگر به دنبال خودروی هیبریدی سریع و پرشتاب هستید، بهترین گزینه پیش روی شما در حال حاضر تویوتا کمری هیبرید است. با توجه به محدودیت واردات خودرو، بازار دست‌دوم تویوتا کمری هیبرید وضعیت مناسبی دارد و نمونه‌های دست‌دوم در میان خودروهای هیبریدی هم فروش آن خوب است.

لکسوس NX هیبرید 300

خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان

کراس‌اوور جذاب هیبریدی لکسوس، دیگر خودرو حاضر در فهرست خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان است. طراحی جسورانه نمای داخلی و خارجی لکسوس NX هیبرید، به همراه پیشرانه پرقدرت و پربازده با مصرف اقتصادی و تجهیزات مدرن رضایت مشتریان را به‌خوبی جلب کرده است. تنها نقطه‌ضعف این کراس‌اوور جذاب شتاب اولیه معمولی و فضای محدود کابین است که چندان آزاردهنده به نظر نمی‌رسد.

در کل این کرا‌س‌اوور جذاب و لوکس، یکی از خودروهای بسیار ارزشمند در کلاس خود محسوب می‌شود که در زمان ورود به ایران نیز لقب پر فروش‌ترین شاسی‌بلند لوکس کشور را به خود اختصاصی داده بود.

کیا اپتیما هیبریدی

خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان

دیگر خودرو پیشنهادی فهرست خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان، کیا اپتیما هیبریدی است. اپتیما هیبریدی یکی از خودروهایی است که به تعداد محدود وارد ایران شده و همین موضوع بازار دست‌دوم آن‌را گرم کرده است.

خواندن این مقاله توصیه می‌شود:

5 دلیل برای خرید خودروهای هیبریدی

از نقاط قوت اپتیما هیبرید می‌توان به پیشرانه پرقدرت، کیفیت سواری بالا، طراحی خارجی اسپرت و جذاب، کابین لوکس و جا‌دار، مصرف سوخت پایین و امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب اشاره کرد. رقبای اصلی کیا اپتیما هیبرید در ایران، هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هیبرید هستند که کمبود خدمات پس از فروش اپتیما هیبرید؛ عرصه رقابت را برای این خودرو باکیفیت کمی تنگ کرده است.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

نخستین کراس‌اوور برقی دنیا میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید، دیگر خودرو حاضر در فهرست خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان است. اوتلندر هیبرید تفاوت ظاهری چندانی با نمونه معمولی ندارد و تنها در نسخه هیبرید شاهد رینگ‌های اسپرت و تغییراتی در بخش پایین سپرها و رکاب هستیم. از آنجایی ‌که اوتلندر PHEV یک پلاگ این هایبرید است، با برق شهری نیز شارژ می‌شود.

کیفیت ساخت بالا، مصرف سوخت پایین و ایمنی بالا از نقاط قوت این شاسی‌بلند هیبریدی محسوب می‌شود. البته این نکته را هم باید در نظر داشت میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید خودروی خانوادگی است که نباید انتظار شتاب بسیار بالایی از آن داشته باشید و با توجه به ماهیت خودرو و وزن بالای آن چندان دور از انتظار نیست.

تویوتا CH-R هیبریدی

تویوتا CH-R هیبریدی

آخرین گزینه حاضر در فهرست خودرو‌های هیبریدی تا بودجه 2 میلیارد تومان تویوتا CH-R هیبریدی است. خودرویی با طراحی جذاب و خشن که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. کیفیت عالی متریال به ‌کار رفته در کابین، فهرست کامل آپشن‌ها، راندمان عالی هر دو پیشرانه و فضای جادار کابین جای هیچ اما و اگری برای انتخاب تویوتا CH-R هیبرید باقی نگذاشته است. در بخش امنیت نیز CH-R هیبریدی با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی یورو انکپ Euro NCAP خیال خریداران را راحت کرده است. تویوتا CH-R هیبریدی یکی از گران‌ترین خودرو‌های حاضر در این فهرست به ‌حساب می‌آید که فارغ از قیمت بالای آن، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید خودرو هیبریدی است.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها