معرفی فیس‌لیفت لکسوس RX مدل 2020

فهرست مطالب


لکسوس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور RX را با تغییرات ظاهری و ویژگی‌های جدید برای مدل 2020 معرفی کرده است.

در ظاهر RX مدل 2020 تغییرات چندان بزرگی صورت نگرفته است اما بااین‌حال هنوز هم می‌توان ویژگی‌های جدیدی مثل چراغ‌های جلو باریک‌تر و مه شکن‌های جدیدی که در پایین سپر جلو نصب شده‌اند را مشاهده کرد. در RX جدید جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل سنتی لکسوس هنوز حفظ شده اما این جلوپنجره هم تغییراتی را تجربه کرده است.

فیس‌لیفت لکسوس RX
فیس‌لیفت لکسوس RX

حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و طراحان لکسوس صرفاً به چراغ‌های شبرنگ و سر اگزوزهای جدید بسنده کرده‌اند درحالی‌که در گرافیک داخلی چراغ‌های عقب هم تغییراتی ایجاد شده است. لکسوس همچنین رینگ‌های 18 و 20 اینچی جدیدی را نیز برای فیس‌لیفت RX طراحی کرده و رنگ‌های جدید بژ متالیک و سبز را هم به لیست رنگ‌های آن اضافه نموده است.

فیس‌لیفت لکسوس RX
فیس‌لیفت لکسوس RX

بزرگ‌ترین تغییرات اما در کابین خودرو اعمال شده است زیرا تمامی مدل‌های RX جدید به‌صورت استاندارد به صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده‌اند درحالی‌که امکان سفارش نمونهٔ بزرگ‌تر 12.3 اینچی هم برای آن وجود دارد.

این تغییر بزرگی برای لکسوس محسوب می‌شود زیرا سایر محصولات کنونی این شرکت فاقد نمایشگر لمسی هستند و برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باید از پد لمسی روی کنسول مرکزی استفاده کرد. نکتهٔ جالب اینکه با وجود تجهیز RX مدل 2020 به نمایشگر لمسی، پد لمسی روی کنسول آن همچنان حفظ شده است.

فیس‌لیفت لکسوس RX
فیس‌لیفت لکسوس RX

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم RX در نرم‌افزار سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن صورت گرفته که حالا علاوه بر کارپلی از اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، به گفتهٔ لکسوس، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ RX به سیستم تشخیص صدای پیشرفته‌تری هم مجهز شده که توانایی تشخیص میلیون‌ها عبارت بیشتر از سیستم‌های معمولی قبلی را دارد.

در همین حال، این کراس‌اوور لوکس ژاپنی به‌صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی مختلفی مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تشخیص علائم جاده‌ای، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، سیستم تشخیص دوچرخه‌سواران، کروز کنترل راداری پویا و سیستم پیش از برخورد پویا اشاره کرد.

فیس‌لیفت لکسوس RX
فیس‌لیفت لکسوس RX

لکسوس مثل قبل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ RX را در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا سه ردیفه (RX L) ارائه کرده است که هردو نسخه با دو قوای محرکهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

 

 

مدل اول که RX350 و RX350L نام دارد، به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 295 اسب بخار قدرت مجهز است درحالی‌که مدل دوم از نوع هیبریدی بوده و با نام‌های RX450h و RX450hL ارائه می‌شود. این مدل به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 308 اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

 

منبع : netcarshow

 

مقالات مرتبط:

با تویوتا لندکروز و نسل های آن آشنا شوید

شاسی بلند های چینی

تفاوت خودروی شاسی بلند و کراس اوور

بهترین شاسی بلند های دست دوم بازار

ارزانترین خودروهای هیبریدی

مقایسه هیوندای سانتافه و تویوتا راو 4

مقایسه هیوندای سانتافه و هیوندا توسان

معایب تویوتا لندکروز

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها