بدفروش‌ترین خودروهای 150 تا 200 میلیون بازار

فهرست مطالب


اگر در هنگام خرید خودرو با تجربه تلخی روبه‌رو شده‌اید، احتمالا باید بدانید که شما تنها نیستید و شاید هزاران نفر در هنگام معامله خودرو با انواع مشکلات ریز و درشت مواجه شده‌اند. البته در اکثر این تجربه‌های ناکام و تلخ، دو مورد مشترک به چشم می‌خورد. اول حضور فروشنده یا دلالی که قصد فروش خودرویی معیوب یا گران قیمت را دارند؛ و دوم در سر دیگر ماجرا، خریداری که با آگاهی کم و عدم شناخت شرایط بازار به تنهایی و با کمک نگرفتن از نظر یک خبره اقدام به خرید می‌کند. هرگاه دو طرف چنین معامله‌ای به هم برسند عموما نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد و خریدار متحمل ضررهای هنگفت و جبران‌ناپذیری می‌شود.

اگرچه که نمی‌توان نقش پررنگ دلال‌ها و آشفتگی بازار خودرو را در بروز چنین اتفاقاتی نادیده گرفت، اما بی‌راه نیست اگر بگوییم مقصر اصلی در چنین شرایطی شخص خریدار است؛ چرا که با علم بر نابسامانی بازار و نداشتن تجربه، باز هم تلاشی در جهت افزایش دانش خود نمی‌کند و یا حداقل از حضور یک  کارشناس در هنگام معامله بهره‌ای نمی‌برد. به همین منظور امروز در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم بدفروش‌ترین خودروهای 150 تا 200 میلیون بازار را به شما معرفی کنیم و بگوییم دلیل این بدفروشی در چه چیزی نهفته است تا اگر قصد رفتن به سمت این خودروها را دارید با احتیاط بیشتری عمل کنید. با ما همراه باشید.

جک J5

معایب جک J5
جک j5

شاید از معدود خودروهای چینی که از زمان ورود به بازار ایران، توانست فروش خوبی را تجربه کند، خودرو جک J5 بود که خیلی‌ها به دلیل ظاهر نسبتا قابل‌قبول و آپشن‌های زیادش به سمت آن رفتند، اما با گذشت زمان مشخص شد این خودرو نیز آنطورها که باید و شاید کیفیت لازم را نداشت. این خودرو از سال 96 پا به بازار ایران گذاشت و هنوز هم یکی از سدان‌های چینی پر تقاضا لقب دارد. جک J5 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1500 سی‌سی است که توان تولید 111 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب 0 الی 100 J5 نیز 12 ثانیه است. اولین موردی که در خودرو خیلی به چشم می‌آید کیفیت پایین مونتاژ و کیفیت نامرغوب مواد داخل کابین است که کاملا تفاوت این سدان چینی را با سایر رقبایش مشخص می‌کند. از کیفیت پایین رنگ بدنه جک J5 که بگذریم، قدرت نه چندان بالای موتور خودرو در مقایسه با سایر رقبا کاملا مشهود است.

جیلی GC6

جیلی GC6
جیلی GC6

دیگر محصول پرطرفدار این روزهای بازار خودرو، GC6 از محصولات شرکت جیلی چین است که در رده سدان‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرد. در سال 1396 بود که بم خودرو این سدان ارزان قیمت را وارد کشور کرد و بسیاری به دلیل قیمت آن به دنبال خرید آن رفتند. جیلی GC6 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1500 سی‌سی است که توان تولید 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب 0 الی 100 GC6 نیز 13.5 ثانیه است. متریال به کار رفته در خودرو اصلا جالب نیست و در بحث نمایی بیرونی هم ظاهری خشک و بی‌روحی دارد. بالا بودن هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این خودرو یکی از دلایل اصلی حضور نام آن در میان بدفروش‌ترین خودروهای 150 تا 200 میلیون بازار است.

موسو ۲۳۰۰ مدل 86

موسو ۲۳۰۰
موسو ۲۳۰۰

اگر سراغ نام یکی از قدیمی‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران را بگیرید، بدون شک نام موسو که محصولی از شرکت سانگ یانگ (Ssangyong) کره‌جنوبی است را خواهید شنید. خودرویی که شرکت مرتب خودرو در اوایل دهه 80 وارد بازار ایران و در آن سال‌ها با توجه غوغایی در میان طرفداران این سبک از خودروها برپا کرد. موسو در دو مدل 2300 و 3200 در بازار ایران حضور پیدا کرد که هر دو هنوز هم کم و بیش در خیابان‌ها به چشم می‌خورند. موسو 2.3 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2300 سی‌سی است که توان تولید 140 اسب بخار را دارد. این خودرو به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 16.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند که در نوع خود بسیار بالاتر حد معمول است. اما مصرف بیش از اندازه بنزین در مقابل دیگر معایب موسو شاید چندان به چشم نیاید. کیفیت نه چندان خوب بدنه و بدتر از آن، ضعیف بودن موتور خودرو در مقایسه با مدل 3200 بسیار آزار دهنده است. از همه این موارد که بگذریم، نایاب بودن قطعات یدکی و هزینه بسیار زیاد تعمیر خودرو، خرید موسو 2300 را به یکی از پرریسک‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد. تبدیل کرده است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

چرا جک j5 بخریم

راهنمای خرید جک j5 دست دوم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها