بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون بازار

فهرست مطالب


بازار خودرو در ایران همواره با نوسان‌های گوناگون و بعضا بی‌دلیل روبه‌رو است اما موج افزایشی قیمت‌ها در نیمه دوم سال 98 حتی بدبین‌ترین کارشناس‌های اقتصادی را هم شگفت‌زده کرد. از حدود 10 سال پیش و با تحمیل تحریم‌های چندجانبه بر ایران، بسیاری از خودروسازان خارجی و خصوصا اروپایی از حراس دامنگیر شدن تحریم آمریکا، عطای بازار ایران را به لقایش بخشیدند و از کشور خارج شدند.

اگر قصد فروش خودرو خود را دارید با همراه مکانیک بدون یک دقیقه اتلاف وقت خودرو خود را بفروشید 

برای فروش خودرو رایگان و بدون پاسخ به یک تماس اینجا کلیک کنید 

خلا به‌وجود آمده فرصت مناسبی را برای خودروسازان چینی فراهمکرد تا جای خالی خودروهای خارجی را پر کنند. در این بین بعضا بودند خودروهایی که فراتر از کیفیت مورد انتظار عمل کردند، اما اغلب محصولات چینی وارد شده کیفیت پایینی داشته و خریدار را کلافه می‌کند. با این حال پس افزایش قیمت خودرو، این خودروهای چینی هنوز هم به دلیل قیمت نسبتا مناسبشان به نظر گزینه خوبی برای خرید می‌آیند؛ اما بی‌راه نیست اگر بگوییم کیفیت این محصولات سرزمین اژدهای سرخ به قدری پایین است که خرید آن‌ها عملا اشتباهی جبران ناپذیر خواهد بود. به همین منظور امروز در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون بازار که اغلب چینی هستند را به شما معرفی کنیم و بگوییم دلیل این بدفروشی در چه چیزی نهفته است. با ما همراه باشید.

ام وی ام ۵۵۰

ام‌وی‌ام ۵۵۰
ام‌وی‌ام ۵۵۰

ام‌وی‌ام 550 (MVM 550) یا همان E5، یکی از محصولات شرکت چینی چری است که در سال 2013 روانه بازار کرد. این سدان خانوادگی بر پایه خودروی سلف خود یعنی ام‌وی‌ام 530 یا A5 ساخته‌شده ‌‎است. شرکت مدیران‌خودرو در همان سال این خودرو را مونتاژ و وارد کشور کرد و در دو نسخه دنده‌ای و خودکار به‌فروش رساند. ام‌وی‌ام 550 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1970 سی‌سی است که توان تولید 140 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ام‌وی‌ام 550  با توجه به طراحی ناموزون بخش جلو و عقب خودرو، نبود سیستم تهویه مطبوع خودکار، کیسه‌هوای ناکافی، عدم وجود سیستم کنترل رانش (TCS)، سر‌و‌صدای کمک فنر جلو، کمبود لوازم و قطعات یدکی و هزینه‌‌های بالای نگهداری و تعمیرات، یکی از بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون بازار لقب گرفته که اقبال چندانی به خود نمی‌بیند.

جیلی GC6

جیلی GC6
جیلی GC6

GC6 یکی از محصولات شرکت جیلی چین است که در رده سدان‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرد. در سال 2012 جیلی این خودرو را توسط یکی از شرکت‌‌های زیرمجموعه خود با نام انگلون روانه بازار کرد.. در سال 1396 نیز سرانجام بم خودرو به این سدان ارزان قیمت را وارد کشور کرد.

جیلی GC6 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1500 سی‌سی است که توان تولید 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. متریال مورد استفاده در ان خودرو نیز چندان چنگی به دل نمی‌زد و ظاهر خشک و بی‌روحی دارد. از مهمترین مشکلات این خودرو می‌توان به بالا بودن هزینه‌های نگه‌داری و تعمیرات آن اشاره کرد که خود به تنهایی موجب قرار گرفتن نام این سدان چینی در لیست بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون بازار شده است.

ام وی ام x22

ام‌وی‌ام x22
ام‌وی‌ام x22

ام‌وی‌ام x22 کوچکترین شاسی‌بلند شرکت چری است که توسط مدیران خودرو در سال 1395 وارد بازار ایران شد و به دلیل قیمت پایین خود در مدت کوتاهی به فروش مناسبی دست یافت. این خودرو در واقع نسخه اسپرت کراس چری تیگو 3 شناخته می‌شود که مدیران خودرو با عرضه آن سعی کرده سهم بیشتری از بازار را از آن خود نماید. ام‌وی‌ام x22 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1500 سی‌سی است که توان تولید 101 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

از نمای جلویی نسبتا خوب ام‌وی‌ام x22 که صرف نظر کنیم، با خیل عظیمی از مشکلات روبه‌رو هستیم. موتور ضعیف این خودرو نه‌تنها قدرت مناسب برای یک تولید شتاب در یک شاسی‌بلند را ندارد، بلکه نسبت به رقبا کاملا جایگاه پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهد. گیربکس این شاسی‌بلند چنی در نسخه اتومات هم در نوع خود عجیب است و راننده را تا مدت‌ها درگیر یافتن قلق آن می‌کند. صدای موتور هم همراه همیشگی راننده و سرنشینان در داخل خودرو است و باید با آن کنار آمد. ام‌وی‌ام x22 نیز مانند سایر خودروهایی چینی هم‌رده قطعات یدکی نسبتا گران و کم‌یابی دارد و چندان روی خدمات پس از فروش آن نباید حساب ویژه‌ای باز کرد. بدین ترتیب ام‌وی‌ام x22 هم یکی از بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون شناخته می‌شود.

لیفان x60

لیفان x60
لیفان x60

تا چند سال پیش خرید خودروهای شاسی‌بلند برای افراد با توان مالی متوسط و ضعیف بسیار دور از دسترس و نشدنی بود، اما با ورود خودروهای چینی به بازار ایران معادلات به هم ریخت و گزینه‌های زیادی در اختیار کسانی که توان خرید خودروهای کره‌ای و ژاپنی ندارند قرار گرفت. لیفان x60 یکی ار همین خودروهاست که اولین شاسی‌بلند شهری (SUV) کمپانی لیفان محسوب می‌شود و در نمایشگاه 2011 شانگهای معرفی شد.. تاکنون فیس‌لیفت‌های متعددی بر روی این خودرو انجام شده و نخستین بار کرمان موتور لیفان X60 را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد.. در نگاه اول شباهت این شاسی‌بلند چینی شاید شما را به یاد تویوتا راوفور و هیوندای سانتافه بیاندازد اما با کمی بررسی قطعا فاصله زیاد این خودروها چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ کیفیت را متوجه خواهید شد. لیفان x60 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1800 سی‌سی است که توان تولید 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 3 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 8.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. پر واضح است که این قدرت موتور برای یک خودروی شاسی‌بلند کاملا ناامید‌کننده است و اصلا نمی‌توان از شاسی ضعیف لیفان x60 انتظار شتاب خودروهای هم‌رده خود را داشت. گیربکس و صفحه کلاج آن نیز از کیفیت پایینی برخوردار است و راننده را کاملا اذیت می‌کند. کیفیت قطعات به‌کار رفته در بدنه و اتاق نیز بسیار ضعیف است و در کنار مونتاژ ضعیف خودرو، تجربه خوبی از سواری به سرنشینان منتقل نمی‌کند. به همه این مشکلات، کمبود قطعات یدکی و نامناسب بودن خدمات پس از فروش را اضافه کنید تا کاملا متوجه افت قیمت این خودرو در بازار خودروهای کارکرده بشوید. با این وصف لیفان x60 نیز در بین بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون قرار می‌گیرد.

بسترن B50

بسترن B50
بسترن B50

آخرین خودروی بدفروش لیست ما یکی از نخستین سدان‌های چینی است که به بازار ایران راه پیدا کرده و گروه بهمن از مهر 92 مونتاژ خودرو بسترن B50 (Besturn B50) را آغاز نمود. این خودروی در ظاهر اسپرت بر اساس اعلام بسترین برپایه تکنولوژی شرکت مزدا و استفاده از قطعات به نسبت باکیفیت ساخته و پرداخته شده و از برخی تکنولوژی های مدرن نیز استفاده می‌کند. بسترن B50 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1600 سی‌سی است که توان تولید 102 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. به جز موتور کم قدرت و عدم توانایی خودرو در فراهم آوردن سواری خوب برای راننده، متریال به کار رفته کاملا ضعیف است و کاملا توی ذوق می‌زند. بسترن B50 که نسخه اولیه ارائه از این خودرو است ظاهر چندان جذابی هم ندارد. بدین ترتیب بسترن B50 هم چندان اقبالی ندارد و در لیست بدفروش‌ترین خودروهای 100 تا 150 میلیون جای می‌گیرد.

مطالعه مقالات زیر را ازدست ندهید:

ام وی ام 550 نخریم 

با معایب mvm 550 آشنا شوید

معایب ام وی ام 530

معایب ام وی ام 110

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها