سوزوکی ویتارا 2022 یکی از گزینه های واردات خودرو 

فهرست مطالب


سوزوکی ویتارا 2022 یکی از خودروهای احتمالی خواهد بود که می‌تواند در دوره جدید واردات خودرو در ایران حاضر شود. بنابراین بهتر دیدیم تا مشخصات نسخه احتمالی وارداتی سوزوکی ویتارا 2022 به کشور را بررسی کنیم و ویژگی‌های آن را به اطلاع شما برسانیم. اگر شما هم از طرفداران این خودرو بودخه و تصمیم به خرید ویتارا دارید، در ادامه با مجله خودرو همراه مکانیک همراه باشید.

 معرفی سوزوکی ویتارا 2022

برخلاف تصوری که ما ایرانی‌ها از سوزوکی ویتارا در ذهن داریم، مدل جدید این خودرو یعنی نسل چهارم آن دیگر یک شاسی بلند جمع‌وجور نیست؛ زیرا شاسی آن از حالت نردبانی مستقل خارج شده و به صورت یکپارچه در آمده است. ابعاد این خودرو نیز بسیار کوچک شده و حالا باید آن را یک کراس اوور سابکامپکت یا فوق فشرده بنامیم.

سوزوکی ویتارا 2022

 نسل چهارم سوزوکی ویتارا نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد. این خودرو به عنوان یک کراس اوور شهری در رده محصولات اقتصادی کمپانی سوزوکی جا می‌گیرد و اولین خط تولید آن در کشور مجارستان قرار دارد. ضمنا در سال ۲۰۱۸ نیز یک فیس‌لیفت جزئی بر نمای بیرونی خودرو اعمال شد که تاکنون نیز با همان شمایل در اختیار مشتریان در سراسر جهان قرار گرفته است.

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت حدود 18 هزار دلار برای نسخه تک دیفرانسیل و 19800 دلار برای نسخه تمام چرخ محرک عرضه شده است. با توجه به آن‌که بیش از هفت یا هشت سال از طراحی اولیه نسل چهارم سوزوکی ویتارا می‌گذرد، بنابراین نمای بیرونی آن نسبت به کراس اوورهای امروزی خصوصا محصولات جدید چینی، کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد اما درمجموع نمایی دلنشین و متعادل را از خود به نمایش می‌گذارد.

سوزوکی ویتارا 2022

متاسفانه طراحی داخلی ویتارا برای مشتریان امروزی بیش از حد قدیمی است و به نظر می‌رسد اگر کمپانی سوزوکی تمایل دارد تولید این خودرو را کماکان ادامه دهد، باید حتما نمای داخل آن را به طور کلی تغییر داده و آن را با معیارهای امروزی سازگار کند. با توجه به کوچک شدن ابعاد خودرو نیز فضای کابین خصوصا ردیف عقب خیلی جادار نیست و افراد بلندقد را دچار محدودیت‌هایی خواهد کرد. درون صندوق عقب هم فضایی نسبتا محدود در حد ۳۷۵ لیتر یافت می‌شود که قطعا برای مسافرت‌های خانوادگی ناکافی خواهد بود.

نمای داخل سوزوکی ویتارا 2022

مشخصات فنی سوزوکی ویتارا 2022

نسخه جدید سوزوکی ویتارا در کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی عرضه شده و توانایی حرکتی آن چندان مهیج به نظر نمی‌رسد. پیشرانه این خودرو حدود ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به سوی چرخ‌ها می‌فرستد.

همان‌طور که اشاره شد نسخه‌های تک یا دو دیفرانسیل از سوزوکی ویتارا در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه شده‌اند و بنابراین مشتریان این امکان را دارند که این کراس اوور ژاپنی را به صورت دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل چهارچرخ محرک خریداری کنند.

 با توجه به توان موتور نسبتا پایین سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ بهتر است که حداقل نمونه دو دیفرانسیل آن در بازار ایران حاضر شود تا انگیزه بیشتری برای خرید این خودرو در مشتریان به وجود آید. شتاب صفر تا صد سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ چیزی حدود ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه ارزیابی می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز برابر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین ویتارای جدید مصرف سوخت کمتر از ۶ لیتر در هر 100 کیلومتر دارد که از این جهت گزینه مطلوبی برای مشتری ایرانی خواهد بود.

مدل خودرو سوزوکی ویتارا 2022
موتور چهار سیلندر خطی-1.6لیتری- تنفس طبیعی
توان (اسب بخار) 115
گشتاور(نیوتن متر) 156
شتاب 0-100(ثانیه) 12.5-13
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100km) 5.9
بیشترین سرعت (km/h) 180
فاصله محوری (mm) 2500
ظرفیت باک
گنجابش صندوق (لیتر) 375

آپشن های سوزوکی ویتارا 2022

از آنجا که مشتریان ایرانی خریدار محصولات کلاس اوور به وجود آپشن‌های متنوع در اتومبیل خود اهمیت زیادی می‌دهند، بنابراین به احتمال قوی نسخه فول آپشن سوزوکی ویتارا از سوی شرکت واردکننده به بازار ایران عرضه شود. این تیپ سوزوکی ویتارا از امکاناتی به شرح زیر برخوردار است:

آپشن های سوزوکی ویتارا 2022

 سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، پدال شیفتر پشت فرمان، سقف پانورامیک، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، اتولایت، دیلایت، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید و… از جمله آپشن های این خودرو است.

بنابراین سوزوکی ویتارا گرچه از لحاظ سطح امکانات در حد ایده‌آل قرار ندارد اما از تجهیزات نسبتا متنوع و کافی جهت ایجاد رفاه و لذت متعادل در کاربر ایرانی بهره‌مند است.

 همچنین نسل چهارم سوزوکی ویتارا موفق شده در آزمون‌های ایمنی موسسات بسیار معتبر جهانی از جمله یوروانکپ و استرالیا-انکپ پنج ستاره ایمنی دریافت کند. این یعنی سوزوکی ویتارا جدید یک خودرو کاملا ایمن به شمار می‌رود و از این جهت گزینه بسیار مطلوبی برای ورود به بازار ایران خواهد بود؛ زیرا در حال حاضر بازار ما از نبود خودروهای کاملا ایمن و یا کمبود آنها رنج می‌برد و حضور چنین محصولاتی در بازار ایران بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

سوزوکی ویتارا 2022

کلام پایانی

در انتهای بررسی سوزوکی ویتارا 2022 متوجه شدیم که این خودرو دیگر با آن ابعاد و اندازه‌هایی که ما در ذهن داشتیم به بازار نخواهد ماند؛ حداقل فعلا سیاست‌های کمپانی سوزوکی در این راستا قرار داشته و این شرکت تصمیم گرفته تا ویتارا صرفا به عنوان یک کراس اوور با ابعاد فشرده و کوچک در اختیار مشتریان قرار گیرد. ویتارا۲۰۲۲ از لحاظ توان فنی نیز نسبتا محدود شده و نمی‌توان عملکرد و دینامیک حرکتی هیجان‌انگیز را با آن تجربه کرد.

البته مشتریان این‌گونه کراس اوورها هرگز انتظار ندارند که توان حرکتی در حد خودروهای اسپرت از اتومبیل خود دریافت کنند. قدرتی در حد ۱۱۵ اسب بخار می‌تواند نیازهای آنها را به طرز متقاعدکننده برآورده سازد. خصوصا اگر عملکرد گیربکس در این بین هوشمندانه و دقیق باشد، آن وقت توان حرکتی خودرو برای کاربر رضایت‌بخش‌تر هم خواهد بود. اگر برای خرید خودرو موردپسند خود بودجه کافی ندارید، می‌توانید از طرح فروش اقساطی خودرو با همراه‌مکانیک؛ بدون ضامن، بدون در رهن رفتن سند، در سریع‌ترین زمان استفاده کنید.

suzuki vitara 2022

 ویتارا ۲۰۲۲ از لحاظ طراحی داخلی و توان فنی نسبت به رقبای چینی خود در بازار ایران کمی ضعف دارد، اما به دلایلی مثل مصرف سوخت پایین، کیفیت ساخت بالاتر و همچنین امنیت بسیار بالا می‌تواند رقیب توانمندی در برابر کراس اوورهای چینی تلقی شود. خصوصا اگر نسخه دودیفرانسیل این خودرو به بازار ایران راه پیدا کند، قطعا مشتریان از آن استقبال بیشتری در قیاس با خودروهای هم‌رده چینی به عمل خواهند آورد. باید دید در نهایت آیا این خودرو وارد بازار کشور می‎‌شود و در صورت ورود قیمت ویتارا نسخه 2022 در چه بازه ای قرار خواهد گرفت.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
Piglo
1401-07-23 23:34

کدوم واردات؟ با کدوم ارز؟