جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور را بیشتر بشناسید

فهرست مطالب


جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور را در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک برای شما مخاطبین عزیز بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با مشخصات فنی آفرودهای تازه‌وارد به کشورمان آشنا شوید.

همه ما دوست داریم با ماشینمان هرکجا که دلمان خواست برویم، بدون آنکه نگران گیرکردن آن در چاله‌چوله‌های مسیر باشیم یا اینکه مدام دست‌ودلمان بلرزد که کف ماشین به سنگ یا سطح سخت دیگری برخورد نکند و ما را به دردسر نیندازد. مسلما با یک سدان یا هاچبک خانوادگی نمی‌توانیم به این‌جور مسیر‌ها وارد شویم و خیلی وقت‌ها حسرت طبیعت‌گردی در جاده‌های بکر به دلمان می‌ماند.

اما این مشکل به‌ آسانی قابل حل است؛ چون‌که خودروسازان زیادی در جهان از سال‌ها پیش به ساخت اتومبیل‌های دو دیفرانسیل ویژه عبور از مسیرهای طبیعی و ناهموار روی آورده‌اند و در حال حاضر انواع شاسی‌ بلندها و پیکاپ های آفرود را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

در کشور ما هم چند سالی می‌شود که پیکاپ های آفرود مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و در حال حاضر چند نمونه از آن‌ها روی خط تولید کارخانه‌های داخلی قرار دارند که شناختشان خالی از لطف نیست. با این حساب اگر مشتاق هستید از جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور بیشتر بدانید، شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می‌کنیم.

جک T8 کرمان موتور

جک T8 کرمان موتور

وانت پیکاپ جک T8 که با نام کی ام سی T8 در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفته، یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرود کشورمان است که تولید آن از سال 2018 در کمپانی جی ای سی چین کلید خورده و از سال 1399 نیز در خط تولید مجموعه صنعتی کرمان موتور حضور دارد.

جک t8 به موتور بنزینی توربوشارژ دو لیتری مجهز شده و قدرت آن برابر 174 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه اندازه‌گیری شده است. حداکثر گشتاور این پیشرانه هم معادل 290 نیوتن متر است که از دور 1800 تا 4000 rpm در اختیار راننده گذاشته می‌شود. یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به همراه دو دیفرانسیل نیز وظیفه انتقال قدرت به سمت تمامی چرخ‌ها را عهده‌دار هستند.

کی ام سی تی 8 حدود 1965 کیلوگرم وزن دارد و قادر است تا 150 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و تا 840 کیلوگرم بار جابه‌جا کند. باک سوخت 76 لیتری، رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی و تجهیزات ایمنی رفاهی مثل سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه‌های کنترل کشش-پایداری و دینامیک خودرو، حسگر فشار باد تایر، دو عدد کیسه هوا، سنسور و دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، اتولایت، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، روکش صندلی چرمی، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، گرمکن شیشه عقب، تهویه مطبوع دستی، دیلایت، پورت usb ، بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو، جک بادی نگهدارنده درب موتور و کروز کنترل، اطلاعات مهم دیگری درباره این پیکاپ آفرود جدید بازار کشور محسوب می‌شوند.

ناگفته نماند که قیمت جک T8 در حدود 760 میلیون تومان است و اگر خودروی آفرودی با پیشرانه توربوشارژ، طراحی جذاب و امکانات متعدد مدنظرتان است می‌توانید به خرید جک تی 8 فکر کنید.

[hm_sell_form_inline]

پیکاپ یواز پاتریوت

پیکاپ یواز پاتریوت

همین اواخر بود که شرکت سروش دیزل مبنا بالاخره مدل روسی پاتریوت را در قالب بدنه شاسی‌بلند و پیکاپ به بازار ایران عرضه کرد. این خودرو روسی از سال 2005 وارد بازار شده و در مدل پیکاپ دارای ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه شاسی‌بلند است.

یواز پیکاپ حدود 2135 کیلوگرم وزن دارد و از این جهت جزو سنگین‌وزن‌های سگمنت خود حساب می‌شود. پاتریوت برای آنکه بتواند حدود 2 هزار و 860 کیلوگرم مجموعه وزن خود به‌علاوه بار مجاز را جابه‌جا کند، از موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی 2.5 لیتری به قدرت 149 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر به‌علاوه گیربکس پنج سرعته دستی ساخت شرکت هیوندای استفاده می‌کند. سیستم انتقال قدرت پیکاپ یواز از نوع دو دیفرانسیل سه حالته است که برحسب تصمیم راننده به صورت دوچرخ محرک سبک عقب، چهارچرخ محرک سبک و چهارچرخ محرک سنگین قابل انتخاب خواهد بود.

حداکثر سرعت این پیکاپ آفرودی به 140 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت آن هم برابر 11.5 لیتر اعلام شده‌است. باک سوخت 68 لیتری، قابلیت عبور از گودال آب به عمق نیم متر، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، دو عدد کیسه هوا، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، سیستم الکتریکی تعیین وضعیت انتقال نیرو، قفل الکترونیکی دیفرانسیل، گرمکن صندلی‌ها، گرمکن فرمان، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، دیلایت و… مهم‌ترین امکانات این پیکاپ آفرود روسی را تشکیل می‌دهند.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

دایون v5 مکث موتور

دایون v5 مکث موتور

دایون v5 یا فودای اف 22 یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار کشور است که البته در زمان نوشتن این مقاله هنوز وارد بازار نشده و تنها گفته شده‌است که گروه خودروسازی مکث موتور از زیرمجموعه‌های ماموت خودرو قصد دارد آن را به بازار کشور عرضه کند. این وانت پیکاپ آفرودر خانوادگی از طراحی نسبتا لطیف و به‌روزتری بهره می‌برد و به احتمال قوی با موتور 2 لیتری توربوشارژ ساخت شرکت میتسوبیشی راهی ایران خواهد شد. این پیشرانه می‌تواند 204 اسب بخار قدرت به‌علاوه 280 نیوتن متر گشتاور تولید و این میزان نیرو را توسط گیربکس شش دنده دستی به همراه سیستم دو دیفرانسیل سه حالته، به سمت چرخ‌ها ارسال کند.

گفته شده که میزان مصرف سوخت این خودرو احتمالا بیش از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است و شتاب و سرعت نهایی آن هم به حدود 170 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

از جمله تجهیزات رفاهی ایمنی احتمالی موجود در پیکاپ مکث موتور می‌توان به روکش صندلی‌های چرمی، رینگ‌های آلومینیومی، تهویه مطبوع دستی دیجیتال، کلید انتخاب برقی نوع وضعیت سیستم انتقال قدرت، آینه‌های جانبی تاشونده با گرمکن، کروز کنترل، ورود بدون کلید، دوربین عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، ترمز کمکی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری اشاره کرد. طبق اطلاعات به دست آمده به احتمال قوی ما می‌توانیم طی سال 1400 نمونه‌های اولیه پیکاپ مکث موتور را در بازار کشورمان ببینیم.

فوتون تونلند جدید ایران خودرو

فوتون تونلند جدید ایران خودرو

در پایان مطلب به سراغ یکی از جدیدترین و احتمالا جذاب‌ترین پیکاپ های آفرود بازار کشور می‌رویم که به احتمال قوی طی ماه‌های آینده به سبد خرید محصولات ایران خودرو دیزل اضافه و به بازار عرضه خواهد شد. این محصول فوتون تونلند جدید نام دارد که به عنوان یک پیکاپ آفرودر خانوادگی توانمند با تکنولوژی نسبتا مدرن‌تر به بازار کشورمان ارائه خواهد شد.

پیشرانه این خودرو از سری تولیدات شرکت میتسوبیشی بوده و به خانواده چهار سیلندرهای دو لیتری توربوشارژ تعلق دارد. این موتور می‌تواند 204 اسب بخار قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور تولید کند و البته گفته شده که نمونه اصلاح‌شده آن با توان 238 اسب بخار و گشتاور 368 نیوتن متر هم مورد توجه ایران خودرو قرار گرفته است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF و سیستم توربوشارژ با نشان بورگوارنر، جزو دیگر قطعات فنی معتبر فوتون تونلند جدید محسوب می‌شوند.

همچنین انتظار داریم امکاناتی مثل دو کیسه هوا، ترمز پارک برقی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل توقف در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال نیرو، نمایشگر لمسی تهویه مطبوع دیجیتال، دیلایت، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، پورت usb ،سنسور و دوربین عقب و… در لیست تجهیزات این خودرو حضور داشته باشند.

طبق شنیده‌ها این پیکاپ دو دیفرانسیل اتوماتیک از نیمه دوم سال 1400 وارد بازار شده و برای رقبایی مثل جک t8 یا آمیکو آسنا خط‌ونشان خواهد کشید.

بیشتر بخوانید

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
رسول
1400-05-11 21:31

خیلی خوب عالی امیدواریم قیمتش مثل پیکاپهای اروپا و آمریکا زیر 500 تومن باشه