مقایسه جک j4 و چری آریزو 5

فهرست مطالب


در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک قصد داریم به مقایسه جک j4 و چری آریزو 5 بپردازیم. امروزه خودروهای چینی با توجه به پیشرفتی که در وضعیت کیفیت و تولید داشته‌اند توانسته‌اند بازارهای بسیاری را در سطح بازارهای خودروی جهانی تصاحب نمایند.

دلت می‌خواد آریزو 5 رو کارشناسی شده و با ضمانت بخری، روی لینک زیر کلیک کن

بازار خودروی ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و خودروهای بسیار زیادی از شرکت‌های تولید خودروی چینی وارد بازار ایران شده اند که می‌تواند رقیبی برای خودروهای داخلی و خودروهای خارجی با امکانات و آپشن های بسیار زیاد باشد. با همراه باشید.

تاریخچه شرکت خودروسازی جک

جک j4

مقایسه جک j4 و چری آریزو 5 را با نگاهی بر تاریخچه این دو خودرو آغاز می‌کنیم. شرکت خودروسازی جک فعالیت خود را از سال ۱۹۶۴ در کشور چین در زمینه تولید خودرو آغاز کرد. لازم به ذکر است این شرکت در ابتدا نام دیگری داشت که به مرور زمان دچار تغییرات گردیده و در زمان حاضر شرکت با نام شرکت خودروسازی جک شناخته می‌شود.

دلت می‌خواد جک J4 رو کارشناسی شده و با ضمانت بخری، روی لینک زیر کلیک کن

شرکت خودروسازی جک نیز بسیاری مانند بسیاری از خودروسازهای دیگر کشور چین در ابتدا اقدام به تولید کامیونت‌های تجاری می‌نمود و سپس به عرضه خودروهای سواری وارد گردید. این شرکت که از سال ۲۰۰۰ خط تولید خودروهای سواری سدان و شاسی بلند را به شرکت خود اضافه کرده است توانسته است یکی از خودروسازهای موفقیت چینی در بازارهای جهانی باشد.

لازم به ذکر است شرکت خودروسازی جک یک شرکت دولتی است که علیرغم دولتی بودن از چابکی و چالاکی بسیار زیادی در ایجاد شرایط بهینه برای شرکت خودروسازی بهره برده است.

 تاریخچه شرکت خودروسازی چری

 تاریخچه شرکت خودروسازی چری

شرکت خودروسازی چری چین نیز یکی از شرکت‌هایی است که با همکاری شرکت‌های چندملیتی توانسته است خودروهایی ارزان قیمت همراه با استانداردهای جهانی و همچنین آپشن ها و امکانات رفاهی و مناسب طراحی تولید و به بازار عرضه نماید. این خودروسازی در بازارهای مختلف جهانی با دو برنده چری و همچنین ام وی ام وارد گردیده است. شرکت خودروسازی چری توانست با کمک شرکت‌های چندملیتی به پیشرفت‌های شایان توجهی دست پیدا کند.

مقایسه خودروی جک جی ۴ و آریزو ۵ از نظر طراحی

در مقایسه‌ انجام گرفته با خودروی چری آریزو ۵ بایستی گفت که در طراحی بدنه با اختلاف شایان توجهی خودروی چری آریزو ۵ از رقیب خود یعنی جک j۴ بالاتر خواهد ایستاد. طراحی بدنه بیرونی چری آریزو ۵ از جلو پنجره و چراغ‌های بسیار زیبایی برخوردار است که ظاهری قدرتمند را در عین کوچک بودن برای این خودرو ایجاد کرده است.

جک j4

همچنین همخوانی بسیار زیادی بین قسمت‌های پایین سپر جلو پنجره چراغ‌ها و چراغ‌های دی لایت وجود دارد. قسمت‌های کناری خودروی چری آریزو ۵ از طراحی بسیار زیبایی برخوردار هستند. همچنین در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌ها و سپر این خودرو زیبایی بسیاری را به رخ خواهد کشید.

کابین چری آریزو 5
کابین چری آریزو 5

در مقایسه خودروی جک جی ۴ از ظاهری بسیار ساده‌تر برخوردار است و می‌توان گفت که واقعاً زیبایی‌های رقیب خود یعنی چری آریزو ۵ را ندارد.

مقایسه خودروی جک جی ۴ و آریزو ۵ از نظر فنی

مقایسه جک j4 و چری آریزو 5 را از نظر فنی ادامه می‌دهیم. این دو خودرو هر دو به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر خطی مجهز هستند ولی در خودروی چری آریزو 5 این موتور توان ایجاد قدرت بیشتری خواهد داشت. در چری آریزو 5 موتور خودرو قادر به تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت بوده ولی در خودروی جک جی ۴ تنها توان تولیدی این خودرو به ۱۰۳ اسب بخار قدرت خواهد رسید. در هر دو خودرو از یک جعبه‌دنده اتوماتیک سی وی تی استفاده شده که نیرو را به چرخه‌های جلو منتقل می‌نماید.

مقایسه خودروی جک جی ۴ و آریزو ۵
مقایسه خودروی جک جی ۴ و آریزو ۵ از نظر فنی

در بررسی‌های به عمل آمده اگر چه خودروی آریزو ۵ از قدرت موتور بیشتری برخوردار است اما بایستی گفت که این خودرو در شتاب گیری عملکرد مناسبی را برای شما ایجاد نخواهد کرد و در مقایسه با جک j۴ عملکرد ضعیفی را به نمایش خواهد گذاشت. ولی در صورتیکه مزیت ایجاد شده برای شما قدرت خودرو باشد می‌توان گفت که خودروی چری آریزو ۵ از مزیت برخوردار خواهد بود.

مدل خودرو

جک جی ۴

چری آریزو ۵

پیشرانه

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1499 سی‌سی

1499 سی‌سی

حداکثر قدرت


103 اسب بخار

116 اسب بخار در 6150 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور


146 نیوتن‌متر

141 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه

گیربکس

 

        5 دنده دستی یا CVT

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.2 لیتر در صد کیلومتر

 

شتاب صفر تا 100

13.5 ثانیه

 

حداکثر سرعت


180 کیلومتر برساعت

185 کیلومتر در ساعت

مقایسه خودروی جک جی ۴ و آریزو ۵ از نظر آپشن ها

مقایسه آپشن‌ها موضوع دیگری است که در مقایسه جک j4 و چری آریزو 5 باید به آن پرداخت. در خودروی چری آریزو ۵ امکانات به نسبتاً مناسبی در داخل خودرو دیده می‌شود. کنسول وسط خودرو از زیبایی جالب توجهی برخوردار است و در مرکز آن نیز یک نمایشگر وجود دارد. ورودی‌های هوای کابین در دو طرف این نمایشگر قرارگرفته‌اند در این خودرو امکاناتی مانند ایموبلایزر، استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، خودرو نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی راننده، دیلایت های چراغ جلو، ورود بدون کلید، سانروف و کروز کنترل از آپشن هایی است که در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

جک j4

در مقابل خودروی جک j۴ نیز از یک نمایشگر و همچنین تجهیزاتی مانند کیسه‌های هوا، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد چرخ ها، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک به‌صورت سفارشی موجود است. روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن تنظیم ارتفاع نور، چراغ‌های جلو، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و کامپیوتر سفری برخوردار است.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

تجهیزات

جک جی ۴

چری آریزو ۵

چراغ

چراغ دیلایت

چراغ‌های LED

سیستم‌های مولتی مدیا

 

قابلیت پخش MP3 – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6 اینچی

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی

رینگ‌ها

 

آلمینیوم اسپرت 15 اینچی

آینه

تنظیم برقی آینه‌ها

تنظیم برقی آینه‌ها

تهویه مطبوع

دستی

اتوماتیک

صندلی

قابل تنظیم در چهار جهت

روکش چرمی صندلی‌ها 

شیشه

      4 شیشه بالابر برقی

      4 شیشه بالابر برقی

سیستم های هشدار دهنده

 

سیستم نمایش میزاد باد لاستیک‌های TPMS

سایر امکانات 

 

سنسور عقب – چراغ‌های LED – وضعیت رانندگی ECO

 مقایسه‌ایمنی

 مقایسه‌ایمنی

مقاسه ایمنی آخرین ویژگی قابل بحث در مقایسه جک j4 و چری آریزو 5 است. در مقایسه‌ ایمنی هر دو خود را بایستی گفت که این دو خودرو از وضعیت نسبتاً مشابهی در شرایط ایمنی برخوردار هستند. آپشن‌ها و امکانات مربوط به سیستم ایمنی خود را نیز درد خود را مشابه حد بسیار زیادی را برخوردار کرده است. خودروی جک جی ۴ و همچنین چری آریزو ۵ از سیستم های ترمز ضد قفل همراه با سیستم چهار چرخ دیسکی و سیستم های کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردار است که می‌تواند تا حد زیادی ایمنی خودرو را برای سرنشینان افزایش دهد.

تجهیزات

جک جی ۴

چری آریزو ۵

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

 

سیستم نمایش میزاد باد لاستیک‌های TPMS – استارت بدون کلید – سیستم ورود بدون کلید

کیسه هوا

کیسه هوا برای سرنشینان جلو

کیسه هوا برای سرنشینان جلو – جانبی و پرده ای (برای مدل فول)

سیستم ترمز

ABS – EBA – سیستم ضد لغزش 

ABS – EBA – سیستم ضد لغزش TCS – سیستم پایداری الکترونیکی ESPسیستم کمکی HHC

جمع بندی

امیدواریم مقاله مقایسه جک j4 و چری آریزو 5 مورد توجه شما همراهان همیشگی همراه مکانیک قرار گرفته باشد. شما می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این دو خودروی چینی با ما در میان بگذارید. 

برای اطلاع از قیمت جک J4 اتوماتیک  و قیمت چری آریزو 5 وارد صفحه قیمت خودرو شوید.

بیشتر بخوانید 

مقایسه جک j4 و آریو سایپا s300

معایب چری آریزو 5 کدام‌اند؟

مقایسه جک j4 و جیلی Gc6

مقایسه لیفان 820 و چری آریزو 5 توربو

مقایسه جک j4 و چری آریزو 5

راهنمای خرید آریزو 5 دست دوم

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
Amir
1401-08-18 21:17

متاسفانه تبدیل شدیم به مکان تجمع خودروهای در جه دو چینی