بهترین خودروهای یک میلیاردی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی +جدول قیمت

فهرست مطالب


خرید خودروهایی که از نظر پیشرانه و مشخصات فنی عملکردی رضایت‌بخش داشته باشند، از گذشته تا به امروز برای مشتریان ایرانی دارای اهمیت بوده است. مشتریان ایرانی به خودروهای سایز بزرگ و مجهز به پیشرانه‌های حجیم تنفس طبیعی بسیار علاقه دارند، اما به دلیل محدودیت واردات و ناتوانی شرکت‌های خودروسازی داخلی در پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان این چنینی، یافتن چنین خودروهایی در بازار به سادگی امکان‌پذیر نیست.

در این مطلب نگاهی به بهترین خودروهای یک میلیاردی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی خواهیم داشت و قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروهای این بازه قیمتی را بررسی خواهیم کرد. اگر قصد خرید خودرویی قدرتمند در بازه قیمتی یک میلیارد تومان را دارید یا قصد دارید شناخت بیشتری از محصولات بازار ایران به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

نوع خودروقیمت امروز خودرو (تومان)
کیا موهاوی شش سیلندر مدل 2010، بدنه مشکی و بدون رنگ، کارکرد 116 هزار کیلومتر1.200.000.000
هیوندای جنسیس 2011، بدنه سربی بدون رنگ، کارکرد 90 هزار کیلومتر1.080.000.000
هیوندای آزرا 2012، بدنه سفید بدون رنگ، کارکرد 120 هزار کیلومتر980.000.000
کیا کادنزا مدل 2013، بدنه سفید بدون رنگ، کارکرد 113 هزار کیلومتر1.050.000.000
تویوتا آریون گرند مدل 2010، بدنه مشکی بدون رنگ، کارکرد 200 هزار کیلومتر1.000.000.000
پژو 508 GT لاین مدل 2017، بدنه سفید بدون رنگ، کارکرد 37 هزار کیلومتر960.000.000

کیا موهاوی

کیا موهاوی

دهه نخست قرن بیست و یکم میلادی، دوران الگوبرداری خودروسازان کره‌ای از محصولات موفق آمریکایی بود و خودروهایی همچون نسل اول کیا سورنتو، نسل چهارم هیوندای آزرا و نسل نخست کیا موهاوی براساس چنین دیدگاهی خلق شدند. از همین رو می‌توان گفت که کیا موهاوی شباهت فراوانی با محصولات جنرال موتورز مخصوصا شورولت تاهو دارد.

[hm_sell_form_inline]

کیا موهاوی در ایران با دو پیشرانه هشت سیلندر و شش سیلندر عرضه شد که اکنون می‌توانید با بودجه‌ای در حدود یک میلیارد تومان، نسخه‌های کارکرده شش سیلندر این خودرو را خریداری کنید. توانایی عبور از مسیرهای خارج جاده‌ای، ظاهر قدرتمند و با ابهت، بازار خرید و فروش پررونق و کابین بزرگ بخشی از مزایا کیا موهاوی برای خریداران این شاسی بلند کره‌ای هستند.

هیوندای جنسیس سدان

هیوندای جنسیس سدان

به چالش کشیدن برندهای بزرگ، در ذات خودروسازان کره‌ای نهفته است و آن‌ها طی این سال‌ها همواره محصولاتی رقابتی را به بازار عرضه کرده‌اند. یکی از این خودروها که اکنون زیرمجموعه جداگانه خود را در هیوندای دارد، سدان سایز بزرگ جنسیس است که به منظور رقابت با خودروهای لوکس و نیمه لوکس آلمانی روانه بازار شد.
آن‌طور که شرکت سازنده ادعا می‌کند، هیوندای جنسیس از نظر ابعاد و اندازه هم‌رده بی ام و سری 5 است، از امکانات مشابهی با بی ام و سری 7 بهره می‌برد و قیمتی معادل بی ام و سری 3 دارد. این سدان لوکس کره‌ای با دو چهره و در بازه زمانی بین سال‌های 2009 تا 2013 به بازار کشورمان عرضه شد و اکنون با صرف هزینه‌ای در حدود یک میلیارد تومان، قادر به خرید نسخه‌های قبل از فیس لیفت این خودرو هستید.

پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری هیوندای جنسیس 290 اسب‌بخار قدرت و 358 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که حاصل آن شتاب 6.5 ثانیه‌ای این سدان لوکس کره‌ای خواهد بود. امکانات رفاهی بسیار و کابین جادار از دیگر مزایای هیوندای جنسیس محسوب می‌شوند، در حالی‌که نگهداری از پیشرانه قدرتمند آن نیازمند صرف دقت و هزینه کافی است.

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا با نسل چهارم و فیس‌لیفت آن (ملقب به آزرا کالیفرنیا) در کشورمان به شهرت رسید و این شهرت با عرضه نسل پنجم که از طراحی فضایی بهره می‌برد، ادامه یافت. هیوندای آزرا در حقیقت نسخه‌ای قوی‌تر، بزرگتر، مجهزتر و زیباتر از هیوندای سوناتا محسوب می‌شود که به پیشرانه سه لیتری شش سیلندر مجهز است و مشتری را به پرداخت هزینه بیشتری برای خرید ترغیب می‌کند.
نمونه‌های نسل پنجم هیوندای آزرا که در فاصله سال‌های 2012 تا 2014 وارد کشورمان شده‌اند، اکنون با مبلغی در حدود یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند. نسل پنجم هیوندای آزرا خودرویی مجهز، قدرتمند و راحت است اما برای حفظ این مزایا باید توجه ویژه‌ای به سلامت پیشرانه و جعبه دنده آن داشته باشید.

کیا کادنزا

کیا کادنزا

کیا کادنزا، دیگر خودرویی است که در بازه یک میلیارد تومان قرار دارد و از نظر پیشرانه و مشخصات فنی عملکرد رضایت‌بخشی را از خود به نمایش می‌گذارد. نسل اول کیا کادنزا در فاصله سال‌های 2011 تا 2013 به بازار کشورمان عرضه شد که به واسطه چهره زیبا و پیشرانه قدرتمند شش سیلندر، به سرعت در بازار به محبوبیت دست یافت.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

بزرگترین نقطه ضعف کیا کادنزا جعبه دنده نه چندان هوشمند این خودرو است که در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده، عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش نمی‌گذارد. با این حال پیشرانه کادنزا آن‌قدر قدرت دارد که بتواند عملکرد نامطلوب گیربکس را جبران کند و تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی با این سدان کره‌ای را برای مالک فراهم آورد. هم‌اکنون با بودجه‌ای در حدود یک میلیارد تومان، قادر به خرید نسل اول کیا کادنزا خواهید بود.

تویوتا آریون

تویوتا آریون

پیش از آن‌که شرکت‌های کره‌ای تصمیم بگیرند خودروهای بزرگ را به چالش بکشند، ژاپنی‌ها در انجام این کار شهرت پیدا کرده بودند. تویوتا آریون مثالی بارز از یک سدان ژاپنی است که به قصد چالش کشیدن رقبای اروپایی و آمریکایی به بازار عرضه شده و عملکرد فنی مشابه آن‌ها را به نمایش می‌گذارد، در حالی که قیمتی به مراتب کمتر از آن‌ها را برای خرید طلب می‌کند.
تویوتا آریون با دو چهره به بازار ایران عرضه شده است که اکنون با صرفه هزینه‌ای در حدود یک میلیارد تومان، می‌توانید نسل اول این خودرو را در مدل 2009، 2010 یا 2011 خریداری کنید. تویوتا آریون براساس پلتفرم مشترک با تویوتا کمری نسل چهارم توسعه یافته و عملکرد فنی حیرت‌انگیزی دارد، هرچند به دلیل ضعف امکانات رفاهی در مقابل رقبای کره‌ای حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

پژو 508 GT لاین

پژو 508 GT لاین

خودروهای وارداتی پژو معمولا سرانجام خوبی در بازار ایران ندارند و در مقابل رقبای کره‌ای و ژاپنی وادار به شکست می‌شوند. با این حال شیر فرانسوی بار دیگر تصمیم گرفت تا شانس خود را یکبار دیگر با پژو 508 GT لاین در بازار ایران امتحان کند. پژو 508 GT لاین برخلاف سایر خودروهایی که در این لیست ذکر شده‌اند از پیشرانه حجیم بهره نمی‌برد، بلکه به جای آن از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور مطلوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
عملکرد نرم سیستم تعلیق به همراه کابینی سرشار از امکانات رفاهی، پژو 508 GT لاین را به یک بنز فرانسوی تبدیل کرده است. علاوه برآن در مقایسه با سایر خودروهای لیست، پژو 508 جوان‌تر است و به همین دلیل می‌تواند برای مدتی طولانی پاسخگوی نیازهای شما باشد. تنها نکته منفی پژو 508 GT لاین عدم وجود زیرساخت مناسب برای ارائه خدمات پس از فروش به این خودرو است که مالکان را در انجام سرویس‌ها و تعمیرات به دردسر خواهد انداخت.

جمع‌بندی، تاخت و تاز بی‌پایان کره‌ای‌ها در بازار خودرو ایران

از حدود دو دهه پیش تاکنون، خودروهای کره‌ای در بازار ایران به محصولاتی‌ بی‌رقیب تبدیل شده‌اند و وضع محدودیت‌های مختلف واردات نیز نتوانسته است این محبوبیت را خدشه‌دار کند. بسیاری از خودروهای ذکر شده در این لیست نیز محصولاتی کره‌ای هستند که سال‌ها از عرضه آن‌ها به بازار می‌گذرد اما به دلیل عملکرد مناسبی که از خود به نمایش گذاشته‌اند، همچنان نزد مشتریان محبوب هستند.
البته برای افرادی که از خرید خودروهای پا به سن گذاشته روی‌گردان هستند، تنها گزینه‌ای که عملکرد فنی مطلوبی داشته باشد و با بودجه یک میلیارد تومانی قابل خریداری باشد سدان‌های فرانسوی نظیر پژو 508 هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت خودروها، نحوه خرید و فروش خودرو یا بهترین و بدترین خودروهای بازار می‌توانید صفحات همراه مکانیک را در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
2 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
سیامک یعقوبی نژاد
1400-02-19 22:02

با سلام و درود بیکران به شما خوبان و تشکر بخاطر زحمات شما عزیزان لطفا بنده را راهنمایی کنید با یک میلیارد بهترین خودرویی که میتوانم بخرم ازنظر فنی و کارکرد مفید و کم استهلاک بودن کدام خودرو میباشد با تشکر فراوان

ندا تبریزی
1400-03-05 14:59

با سلام خدمت شما همراه گرامی

به مقالات بخش نکات خریدوفروش خودرو مراجعه کنید.