چرا این خودروهای 500 تا 800 میلیون را نخریم؟

فهرست مطالب


با نزدیک شدن به اواخر دهه 90 خورشیدی، بازار خودرو به یکی از چالش‌های اساسی اقتصاد ایران مبدل شده و کمتر کسی است که حداقل یک بار با رویدادهای گاها عجیب این بازار دست و پنجه نرم نکرده باشد. نوسان‌های بسیار و افزایش قیمت بعضا بی‌دلیل شوک بزرگی بر روند معاملات بازار ایجاد کرده و خرید خودرو رو به انتخابی دشوار تبدیل کرده است. شاید هنوز هم باورنکردنی باشد که تا چند سال پیش اگر کسی با کمتر از 800 میلیون تومان قصد خرید خودرو داشت، گزینه‌های بسیار جذاب و تقریبا به‌روزی پیش رویش بود و دغدغه چندانی برای خرید وجود نداشت. اما با جهش بلند قیمت‌ها بخصوص پس از افزایش قیمت بنزین، بازار خودرو را باید با وسواس بیشتری بررسی کرد تا خرید، به تجربه‌ای تلخ برای ما مبدل نشود. به همین علت امروز قصد داریم در این مقاله از همراه مکانیک، بازه قیمتی 500 تا 800 میلیون تومان را بررسی کنیم و تعدادی از خودروها را که خریدشان به دلایل مختلف چندان توصیه نمی‌شود را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا این خودروهای 500 تا 800 میلیون را نخریم؟

اگر قصد فروش خودرو خود را دارید با همراه مکانیک بدون یک دقیقه اتلاف وقت خودرو خود را بفروشید 

برای فروش خودرو رایگان و بدون پاسخ به یک تماس اینجا کلیک کنید 

تویوتا پرادو چهار در 2005 اتوماتیک فول GX

تویوتا پرادو
تویوتا پرادو

پرادو یکی از مدل‌های محبوب شرکت تویوتا است که طرفداران بسیاری در بازار ایران دارد. این خودروی SUV شهری نسخه جمع و جورتر و ارزان‌تر از هم‌خانواده خود یعنی لندکروز است و بسیاری به دلیل شباهت‌های فراوان به این خودرو و ارزان‌تر بودن پرادو را انتخاب می‌کنند. طراحی اتاق این خودرو شباهت زیادی به لکسوس دارد و فضای بزرگ و نسبتا جاداری را تعبیه کرده است. در نمای بیرونی اما پرادو چندان دلربا نیست. در قسمت جلو اگرچه باز هم سعی شده شباهت به لکسوس حفظ شود اما نمای عقب اصلا در حد و اندازه‌های یک شاسی‌بلند تویوتا ظاهر نمی‌شود. تویوتا پرادو 2005 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 2700 سی‌سی است که توان تولید 161 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 16.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اگر از مصرف نسبتا بالای این SUV ژاپنی صرف نظر کنیم، شتاب ضعیف خودرو را به هیچ وجه نمیتوان نادیده گرفت. پرادو سرعت صفر تا 100 کیلومتر را در 13.5 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتش 170 کیلومتر بر ساعت است. سواری این خودرو در سرعت‌های بالا به خصوص در سراشیبی‌ها و مسیرهای پر پیچ و خم و کوهستانی رضایت راننده را برآورده نمی‌کند و هر چه سرعت بالاتر می‌رود از پایداری کاسته می‌شود. صرف نظر از این مشکلات، خودرو 15 سال از عمرش گذشته و فروش آن در بازار جندان ساده نخواهد بود و احتمالا هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بالایی را به شما تحمیل خواهد کرد. بدین ترتیب تویوتا پرادو چهار در 2005 گزینه چندان مناسبی در بازه قیمتی 500 تا 800 میلیون نیست.

w

بنز E200 سال تولید 2008

بنز E200
بنز E200

شرکت مرسدس بنز آلمان، یکی از خوش‌نام خودروسازان دنیا است و کمتر کسی می‌تواند اصالت این برند محبوب را بتواند زیر سوال ببرد. از سال میلادی2005 این غول خودروسازی، خودرو کلاس E خود را روانه بازار کرد تا یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت لقب بگیرد و فروش بالایی به دست آورد. E200 در بازار ایران هم بسیار پرطرفدار شد و اقبال خوبی از سوی مردم به خود دید.  این سدان آلمانی مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1991 سی‌سی است که توان تولید 184 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 6 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب 0 تا 100 کیلیومتر این سدان آلمانی 7.9 ثانیه است و حداکثر سرعتش 233 کیلومتر بر ساعت است. ایمنی بالای خودرو یکی از برگ برنده‌های بنز در معرفی این خودرو بود. اما در کنار همه این موارد، شتاب پایین و ظاهر نه چندان به روز E200 از نقاط ضعف اصلی خودرو به شمار می‌روند که خریدار باید با آن‌ها کنار بیاید.

لکسوس RX350 سال تولید 2007

لکسوس RX350
لکسوس RX350

لکسوس یکی از برندهای شناخته شده و محبوب تویوتا است که طرفداران پر و پاقرصی در بازار ایران دارد. مدل RX350 آن  در سال 2008 به بازار ایران وارد شد و توانست یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خارجی بازار ایران لقب بگیرد. سواری نرم و آرامش‌دهنده، صدای خیلی کم داخل خودرو، ظرفیت بالای حمل بار و مسافر و امنیت خوب از دلایل محبوبیت این اتومبیل است. این کراس اوور ژاپنی مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 24 سوپاپه با حجم 3456 سی‌سی است که توان تولید 270 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه را دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 11.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب 0 تا 100 کیلیومتر این خودرو 7.4 ثانیه است و حداکثر سرعتش 199 کیلومتر بر ساعت است. در بازار فعلی خودروهای خارجی، یکی از مشکلات اساسی RX350 هزینه بالای قطعات و سخت پیدا شدن آن‌ها است که با توجه به گذشت 12 سال از عمر خودرو، برای خریدار مشکل کوچکی نخواهد بود. در این بین ظاهر این کراس‌اوور قدیمی‌تر از آن چیزی است که بتواند هر کسی را به خود جذب کند. بعلاوه شتاب RX350 نسبت به موتور شش سیلندر خودرو چندان رضایت بخش نیست و در مقایسه با رقبای هم قیمت می‌توان انتخاب‌های بهتری داشت.

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

اپشن های نیسان ایکس تریل

مزایای کوپا t210

مزایا و معایب بورگوارد bx5

مزایا و معایب بورگوارد bx7

با مزایا و معایب آلفا رومئو میتو آشنا شوید

معایب نیسان ایکس تریل

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها