آیا فروش فوری خودروسازان تاثیری داشته است؟

فهرست مطالب


ادامه روند صعودی قیمت خودرو در کارخانه و بازار و همچنین تدوام مشکل ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در سایت‌ شرکت‌های خودروساز باعث شد وزارت صنعت از خودروسازان بخواهد تا فروش فوری محصولاتشان را ۱۰ درصد افزایش دهند. پیش از این مصوب شده بود که ۲۰ درصد تولیدات ایران خودرو و سایپا در فروش فوری عرضه شود که حالا این سهم به ۳۰ درصد رسیده است.

بر این اساس، در جلسه کمیته خودرو وزارت صنعت بر این نکته تاکید شد که هرگونه افزایش قیمت خودروهای تولیدی، هیچ دلیل اقتصادی ندارد زیرا تولید و تحویل خودروها بر اساس برنامه ادامه دارد و مردم نباید به جوسازی دلالان در فضای مجازی توجه نکنند.

بر اساس تصمیم این کمیته، افرادی که قصد خرید محصولات ایران خودرو و سایپا را دارند می توانند با شرایط اعلام شده اقدام به خرید خودرو کنند.

وزیر صنعت در حالی در اسفند ماه سال گذشته وعده کاهش قیمت خودرو را داده بود که روند عرضه و قیمت‌گذاری خودرو مانع تحقق این وعده شد؛ به طوری که شاهد افزایش ۶ تا ۱۴ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در کارخانه و بازار هستیم.

در واقع، خودروسازان روندی برخلاف صحبت‌های وزیر صنعت در پیش گرفته و گام‌های بلندتری را در قیمت‌گذاری محصولاتشان برداشته‌اند و به این ترتیب با محدود بودن میزان عرضه خودرو،‌ بازار و کارخانه قیمتهای یکدیگر را تشدید می‌کنند.

روند صعودی قیمت محصولات ایران خودرو در حالی در بازار ادامه دارد که برخی متقاضیان نسبت به عدم امکان خرید محصولات این شرکت خودروساز در فروش روزانه گلایه مندند.

 

اگر برای خرید خودرو دست دوم دچار ابهام یا سر در گمی هستید مشاوران متخصص همراه مکانیک برای رسیدن به یک انتخاب مناسب با شرایط شما در کنارتان هستند.

برای تماس با مشاوران متخصص همراه مکانیک اینجا کلیک کنید.

 یکی از متقاضیان خرید خودرو از ایران خودرو روز گذشته  گفته بود: ساعت ۱۰ صبح منتظر باز شدن سایت فروش محصولات ایران خودرو بودم ولی سایت باز نشد و نتوانستم برای خرید خودرو ثبت نام کنم.

مدیر روابط عمومی ایران خودرو گفته بود: تعداد مراجعه‌کنندگان به سایت برای خرید خودرو زیاد است و به همین دلیل گاهش سایت قفل می‌کند.

خرید خودرو از سایت سایپا نیز دیروز طی نیم ساعت اول امکان پذیر بود و پس از آن پیام «اتمام موجودی» روی سایت نمایش داده شد.

به این ترتیب میزان عرضه خودرو در فروش فوری خودروسازان با ابهام روبرو است.

 

منبع : فارس

 

مقالات مرتبط:

چرا از سایپا سراتو نخریم؟

مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا ، چشم پوشی از آریو یا اعتماد به تبلیغات برلیانس

کدام خودروها قدرت نقدشوندگی بالاتری دارند؟

معاینه فنی در سال 1397 برای کدام مدل خودروها الزامی است؟

مراکز تعویض پلاک تهران

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها