درست است که سیاستها، روش تولید، شیوه قیمتگذاری و … سایپا و ایرانخودرو شباهت زیادی به یکدیگر دارد؛ اما تحویل خودرو سایپا چالشهای خاص خود را دارد که این چالشها، بسیاری از متقاضیان خودروهای سایپا را سردرگم کرده است.
اتفاقات عجیبی مثل اجبار ناگهانی به تغییر خودروی انتخابشده و دریافت کامل وجه آن هم ماهها پیش از تحویل خودرو، از جمله اتفاقاتی است که بیشتر در مورد تحویل سایپا رخ میدهد و سیستم تحویل حضوری این کارخانه هم کمی با ایرانخودرو متفاوت است.
این تفاوتها و چالشها باعث شد تا در این مقاله به مراحل تحویل خودرو سایپا خودرو بدون قرعه کشی و با قرعهکشی بپردازیم و به سؤالاتی مثل «تحویل خودرو سایپا چند روزه است؟»، «فاصله فاکتور شدن تا تحویل خودرو سایپا» و «فاکتور شدن خودرو یعنی چه؟» پاسخ بدهیم تا کمی از سردرگمیهای مشتریان این شرکت خودروسازی کم شود.
تحویل خودرو سایپا چقدر طول میکشد؟
مهمترین دغدغه مشتریان سایپا بعد از ثبتنام در سایت این خودروساز و واریز وجه این است که تحویل خودرو سایپا چند روزه است. بر اساس آنچه این شرکت از قبل اعلام کرده، تحویل خودرو سایپا بعد از فاکتور شدن در تهران 48 و در شهرستانها تا 72 ساعت طول میکشد، درحالیکه آمارهای واقعی و اظهارات مشتریان این شرکت نشان میدهد که این مدتزمان در حقیقت یک هفته تا 10 روز است. حتی مراحل تحویل خودرو سایپا بعد از تخصیص هم ممکن است تا مدت نامعلومی طول بکشد.
از زمان اعلام اجباری شدن رعایت استانداردهای 85 گانه، مدتزمان تحویل خودرو سایپا بعد از فاکتور شدن بیشتر هم شده است و بنابراین فعلاً نمیتوانیم به سؤال «تحویل خودرو سایپا چقدر طول میکشد؟» پاسخ روشنی بدهیم. تنها راه پیش روی شما، مراجعه به سایت پیگیری تحویل خودرو سایپا است.

نحوه زمانبندی تحویل خودروهای سایپا
در حال حاضر برای اعتراض به طولانی شدن زمان تحویل خودرو بعد از دعوتنامه سایپا، کمپینهای متعددی به راه افتاده است و علاوه بر این، اعتراضها به عدم رعایت زمانبندی بین اعلام اولویتها، فراخوان واریز وجه و … ادامه دارد.
به عنوان مثال زمان تحویل خودرو شاهین بعد از تکمیل وجه طبق برنامه پیش نمیرود و پیگیری تحویل خودرو سایپا کوییک و ساینا بعد از چند ماه تأخیر هم معمولاً بدون نتیجه میماند. مشتریان سایپا از تأخیر در ارسال پیامک واریز وجه برای این خودروها گله دارند؛ چون دیر شدن ارسال این پیامک به معنای تأخیر در تحویل این خودروها است. سایپا علت این طولانی شدن مدت زمان تحویل خودرو بعد از آماده تخصیص را رعایت استانداردهای جدید، مشکل در تأمین قطعات، نوسانات نرخ ارز و … اعلام کرده است.
در ادامه جدول زمانبندی تحویل خودروهای سایپا در پاییز و زمستان 1402 و تحویل خودرو سایپا 1403 تا 1405 را آوردهایم که از بخشنامههای اخیر این شرکت استخراج شدهاند و تا حدودی برای پیگیری مراحل تحویل خودرو سایپا میتوان روی آنها حساب باز کرد.
زمان بندی تحویل سایپا پاییز 1402
در این بخش جدول زمان بندی تحویل خودروهای سایپا برای پاییز 1402 را آوردهایم که قرار است به متقاضیان اولویت تابستان و پاییز تحویل داده شوند؛ یعنی بخش بزرگی از آنها قرار است خودروی موردنظر خود را با 3 ماه تأخیر و دیرتر دریافت کنند. لازم به ذکر است بیشتر تأخیرها شامل تحویل سایپا کوییک میشود.
|
نام خودرو |
قیمت |
موعد تحویل |
|
ساینا اس گازسوز |
248.726.000 |
اوایل پاییز 1402 |
|
کوییک S |
268.840.000 |
|
|
کوییک S |
134.400.000 |
هفته چهارم آذر 1402 |
|
ساینا s دوگانهسوز |
141.560.000 |
مهر تا اسفند 1402 |
|
کوییک r دندهای |
130.580.000 |
مهر تا آذر 1402 |
|
شاهین |
212.583.000 |
مهر تا آذر 1402 |
|
ساینا s با استاندارد 85 گانه |
330.490.000 |
آذر 1402 |
در بخشنامههای اخیر، تحویل خودرو سایپا پس از تکمیل وجه به صورت حدودی اعلام شده است و به همین دلیل تاریخ مشخصی در جدول بالا وجود ندارد. همچنین تمامی قیمتها به صورت علیالحساب بوده و قیمت خودروهایی که موعد تحویل آنها دورتر است، شامل 50 درصد ارزش خودرو میشود. مابقی قیمت این خودروها با نزدیک شدن به موعد تحویل اعلام خواهد شد.
زمان بندی تحویل خودرو سایپا زمستان 1402
جدول زمان بندی تحویل خودرو سایپا زمستان 1402 هم مخصوص متقاضیانی است که خودروهای آنها قرار است با تأخیر تحویل شوند. در این جدول اولین نشانههای تحویل خودروهای وارداتی سایپا مثل زوتی DL5 و چانگان CS55+ دیده میشود.
|
نام خودرو |
قیمت |
موعد تحویل |
|
کوییک r اتوماتیک |
169.240.000 |
دی تا اسفند 1402 |
|
کوییک پلاس اتوماتیک |
169.300.000 |
|
|
ساینا s اتوماتیک |
165.460.000 |
|
|
شاهین |
212.583.000 |
آذر تا اسفند 1402 |
|
کوییک s |
134.420.000 |
|
|
کوییک r دندهای |
130.500.000 |
اسفند 1402 |
|
ساینا s |
124.363.000 |
|
|
زوتی DL5 |
770.000.000 |
اوایل زمستان |
|
چانگان CS55+ |
1.000.000 |
|
|
کوییک s |
281.159.000 |
اواسط زمستان 1402 |
قاعده اعلام قیمت خودروهای تحویلی در پاییز 1402، اینجا هم صدق میکند.
تحویل خودرو سایپا 1403
در این بخش میتوانید زمانبندی تحویل خودروهای سایپا در سال 1403 را ببینید. ثبتنام این خودروها ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه است:
|
نام خودرو |
قیمت |
موعد تحویل |
|
کوییک پلاس اتوماتیک |
163.595.000 |
فروردین تا خرداد 1403 |
|
کوییک r اتوماتیک |
169.258.000 |
|
|
ساینا s اتوماتیک |
165.482.000 |
|
|
ساینا s |
124.363.000 |
|
|
اطلس G |
203.307.500 |
فروردین 1403 |
|
کوییک GX |
170.000.000 |
اردیبهشت و خرداد 1403 |
|
شاهین اتوماتیک |
320.859.000 |
|
|
کوییک r دندهای |
130.500.000 |
اسفند 1402 تا خرداد 1403 |
|
ساینا s اتوماتیک |
165.482.000 |
تابستان 1403 |
|
کوییک پلاس اتوماتیک |
163.559.000 |
|
|
ساینا s |
124.363.000 |
|
|
ساینا s با استاندارد 85 گانه |
165.245.000 |
|
|
اطلس G |
203.307.500 |
|
|
کوییک GXR-L |
185.800.000 |
|
|
شاهین اتوماتیک |
320.859.000 |
مرداد تا شهریور 1403 |
|
شاهین |
212.598.000 |
خرداد تا شهریور 1403 |
|
شاهین |
212.598.000 |
مهر تا آذر 1403 |
زمانبندی تحویل خودروهای طرحهای پیشفروش سایپا در 1403
سایپا پس از مدتها و در بهمن 1402 تعدادی از خودروهای خود را در قالب طرح پیشفروش عرضه کرد و این اتفاق برای عید نیمه شعبان و نوروز هم رخ داد. این خودروساز قرار بود یک طرح فروش فوقالعاده برای عید فطر 1403 هم داشته باشد که به دلیل مشکلات فنی، این طرح لغو و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد. جدول زیر خودروهای عرضه شده در طرحهای فروش فوقالعاده مذکور را نشان میدهد:
|
نام خودرو |
طرح پیشفروش |
قیمت |
موعد تحویل |
|
کوییک GX-L |
دهه فجر 1402 |
181.600.000 |
هفته چهارم تیر تا مهر 1403 |
|
کوییک GXR-L |
187.300.000 |
||
|
اطلس G |
199.800.000 |
هفته چهارم مرداد تا مهر 1403 |
|
|
کوییک GX-L |
نیمه شعبان 1402 |
181.600.000 |
خرداد تا آذر 1403 |
|
کوییک GXR-L |
187.300.000 |
خرداد تا اسفند 1403 |
|
|
ساینا s استاندارد |
167.700.000 |
||
|
شاهین اتوماتیک |
320.800.000 |
شهریور تا بهمن 1403 |
|
|
اطلس G |
199.800.000 |
شهریور تا اسفند 1403 |
|
|
ساینا s استاندارد |
نوروز 1403 |
167.700.000 |
شهریور تا آذر 1403 |
|
اطلس G |
199.800.000 |
شهریور تا دی 1403 |
|
|
کوییک GX-L |
181.600.000 |
مهر تا آذر 1403 |
لازم به ذکر است که در این طرحها محدودیتهای سامانه یکپارچه مثل هر کد ملی یک دستگاه، سن بالای 18 سال و نداشتن پلاک فعال همچنان برقرار است. همچنین قیمتهای جدول بالا قیمت علی الحساب است.
زمانبندی تحویل خودرو سایپا بهار 1404
در پاییز 1403 سایپا به آنهایی که از پیگیری تحویل خودرو سایپا ساینا دوگانهسوز به ستوه آمده بودند و اولویت تحویل خودروی آنها از 1402 تا پاییز 1403 بود، اعلام کرد که در صورت واریز وجه، خودروی خود را در فروردین تا شهریور 1404 تحویل میگیرند. در پایان این فصل، برای آنهایی که پیگیری تحویل خودرو سایپا کوییک را انجام میدادند و اولویتبندی مشابه داشتند هم بخشنامه واریز وجه صادر شد. زمان تحویل خودرو به این دسته از متقاضیان از خرداد تا آذر 1404 اعلام شد.
در ادامه، جدول زمانبندی تحویل انواع خودروهای سایپا در بهار 1404 را مشاهده میکنید:
|
نام خودرو |
قیمت (تومان) |
موعد تحویل |
|
ساینا GX دوگانهسوز (پیشفروش) |
225.194.000 |
فروردین تا شهریور 1404 |
|
ساینا S دوگانهسوز (پیشفروش) |
225.194.000 |
|
|
کوییک GX-L با استاندارد (پیشفروش) |
219.594.000 |
اردیبهشت تا آذر 1404 |
|
کوییک GXR-L با استاندارد (پیشفروش) |
227.900.000 |
خرداد تا آذر 1404 |
|
کوییک S (پیشفروش) |
202.800.000 |
اردیبهشت تا مرداد 1404 |
|
کوییک RS (پیشفروش) |
206.400.000 |
اردیبهشت تا آذر 1404 |
|
کوییک GXR-L |
448.466.000 |
خرداد 1404 |
|
ساینا S اتوماتیک با استاندارد |
501.319.000 |
زمانبندی تحویل خودرو سایپا تابستان 1404
پیگیری تحویل خودرو سایپا ساینا برای آنهایی که در پاییز و زمستان 1403 در طرحهای پیشفروش سایپا ثبتنام کرده بودند، در بهار و تابستان 1404 هم ادامه داشت و بنا بر وعده سایپا، بیشتر آنها قرار بود در اوایل تابستان 1404 خودروی خود را تحویل بگیرند.
جدول زیر قیمت پیشفروش و قطعی خودروهای تحویلی سایپا در تابستان 1404 را به همراه تاریخ تحویل آنها نشان میدهد:
|
نام خودرو |
قیمت (تومان) |
موعد تحویل |
|
ساینا GX-L دوگانهسوز (پیشفروش) |
225.194.000 |
تیر 1404 |
|
ساینا S با استاندارد (پیشفروش) |
203.797.000 |
تیر تا دی 1404 |
|
کوییک GX-L با استاندارد (پیشفروش) |
219.590.000 |
|
|
کوییک S با استاندارد (پیشفروش) |
202.800.000 |
تیر تا شهریور 1404 |
|
کوییک RS با استاندارد (پیشفروش) |
206.800.000 |
تیر تا شهریور 1404 |
|
چانگان CS55 (پیشفروش) |
840.000.000 |
هفته چهارم تیر 1404 |
|
تویوتا کرولا هیبرید الیت (پیشفروش) |
940.000.000 |
|
|
ساینا GX-L دوگانهسوز (پیشفروش) |
225.190.000 |
مرداد تا آذر 1404 |
|
ساینا S با استاندارد |
413.887.000 |
اواخر شهریور 1404 |
زمانبندی تحویل خودرو سایپا پاییز و زمستان 1404
به نظر میرسد سایپا در سال 1404 پاییز و زمستان شلوغی را در پیش داشته باشد؛ چون زمانبندی تحویل فروشهای عادی و قرعه کشی بسیاری از خودروهای آن پاییز و زمستان 1404 تعیین شده است. حال باید دید آنهایی که به سایت پیگیری وضعیت خودروی مشتری سایپا مراجعه میکنند، شاهد طی شدن روال عادی تحویل خودروی خود خواهند بود یا باید مثل متقاضیان فصلهای قبل، تأخیرهای طولانی را تجربه کنند.
در ادامه، به زمانبندی تحویل خودرو سایپا از طریق قرعه کشی در پاییز و زمستان 1404 اشاره میکنیم:
|
نام خودرو |
قیمت (تومان) |
موعد تحویل |
|
اطلس E پلاس اتوماتیک (پیشفروش) |
297.500.000 |
مهر تا اسفند 1404 |
|
سهند E اتوماتیک تیپ 3 (پیشفروش) |
308.550.000 |
تحویل خودرو سایپا بدون قرعهکشی تابستان 1405
جدول زیر خودروهای عرضهشده در آخرین فراخوان پیشفروش سایپا در دی 1404 را نشان میدهد که تحویل آنها از تیر تا دی 1405 است.
|
نوع خودرو |
پیشپرداخت (تومان) |
موعد تحویل |
|
کوییک R تیپ S رینگ فولادی |
300.259.000 |
تیر، مرداد و شهریور 1405 |
|
سهند S |
321.710.000 |
|
|
کوییک S |
284.110.000 |
مرداد و شهریور 1405 |
|
اطلس S |
358.130.000 |
شهریور و مهر 1405 |
|
ساینا S |
253.110.000 |
آذر و دی 1405 |
تحویل خودرو سایپا بدون قرعهکشی پاییز 1405
در جدیدترین طرح پیشفروش سایپا، خودروهای زیر با تاریخ تحویل شهریور تا آذر 1405 عرضه شدند. ثبتنام این خودروها فقط برای متقاضیان عادی مجاز است:
|
نوع خودرو |
پیشپرداخت (تومان) |
موعد تحویل |
|
اطلس S |
358.130.000 |
شهریور، مهر و آبان 1405 |
|
کوییک S |
284.110.000 |
|
|
کوییک RS |
300.250.000 |
آبان و آذر 1405 |
|
سهند S |
321.710.000 |
مهر و آبان 1405 |
با مراحل تحویل خودرو سایپا با قرعهکشی آشنا شوید
در حال حاضر قرعهکشی خودروهای سایپا تنها از طریق سامانه فروش محصولات سایپا به آدرس (saipa.iranecar.com) انجام میشود. این خودروساز برای خودروهای پرتقاضای خود قرعه کشی برگزار میکند و طبق اولویتبندی این خودروها را تحویل میدهد. البته تحویل برخی از خودروها ممکن است با انتظار طولانی همراه باشد. مثلاً زمان تحویل خودرو شاهین بعد از تکمیل وجه ممکن است تا چند ماه هم برسد. همچنین سایپا برخی از خودروها را از طریق طرحهای فروش فوقالعاده و پیشفروش عرضه میکند.
لازم به ذکر است که زمان تحویل خودرو بعد از دعوتنامه سایپا مثل همان ضربالمثل مشهور است: «دیر و زود دارد؛ ولی سوختوسوز ندارد».
در ادامه با مراحل تحویل خودرو سایپا آشنا میشوید. بعد از ارسال دعوتنامه و تشکیل پرونده، باید تحویل خودروی خود آن را از سایت www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus پیگیری کنید و از آنجا میتوانید جواب سؤالات خود در مورد فاصله آماده تخصیص تا فاکتور شدن سایپا و مراحل تحویل خودرو سایپا بعد از تخصیص را بگیرید.
فراخوان تکمیل وجه
پس از آنکه در زمان مقرر در سامانه ثبتنام و حساب وکالتی خود را شارژ کردید، قرعهکشی انجام و اولویت تحویل خودروی شما مشخص میشود. با نزدیک شدن به زمان تحویل خودرو (حدود 90 روز)، سایپا فراخوان میدهد و از شما دعوت میکند که در سایت این شرکت ثبتنام کنید و مبلغ علیالحساب را بپردازید. در طرحهای پیشفروش، شما باید مبلغ علیالحساب را یکجا بپردازید و نیازی به وکالتی کردن حساب نیست.
مدتزمان تحویل خودرو سایپا پس از تکمیل وجه به نوع، مدل و رنگ خودرو و همچنین طرحی که هنگام ثبتنام در سامانه یکپارچه انتخاب کردهاید بستگی دارد؛ چون متقاضیان طرحهای جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده ممکن است خودروهای خود را زودتر تحویل بگیرند.
همچنین در این مرحله باید نمایندگی موردنظرتان را هم انتخاب کنید. بعد از آن، پیگیری مراحل تحویل خودرو سایپا شروع میشود.

دعوتنامه و مراجعه به نمایندگی سایپا
بسیاری تصور میکنند که سختترین مرحله تحویل خودرو سایپا، تکمیل وجه است و بعد از آن کارها طبق روال پیش میرود؛ درصورتیکه تازه بعد از تکمیل وجه چالشها شروع میشود و باید دائم وضعیت خودرو مشتری سایپا با شماره درخواست را چک کنید و یک چشمتان هم به پیامکها و اطلاعیههای این شرکت باشد. همچنین تصور نکنید که خودرو حتماً سر برنامه و با موعد 3 یا 6 ماهه شرکت تحویل میشود.
زمان تحویل خودرو سایپا بعد از دعوتنامه به مدل و نوع خودرو و انطباق آن با استانداردهای 85 گانه بستگی دارد. با این حال اگر دعوتنامه سایپا برایتان صادر شد، میتوانید خوشحال باشید؛ چراکه نشانه خوبی برای نزدیک شدن به موعود تحویل خودرو است.
دعوتنامه سندی است که در آن یک سری مدارک فهرست شده و باید در تاریخ مقرر و با در دست داشتن آنها به نمایندگی سایپا مراجعه کنید. در نمایندگی برای شما پرونده تشکیل میشود و اگر لازم باشد، وجهی را بابت آپشنها، خدمات و … از شما میگیرند.
فاکتور شدن و نصب پلاک؛ فاکتور شدن خودرو یعنی چه؟
بعد از تشکیل پرونده در نمایندگی، ابتدا تخصیص خودرو صورت میگیرد و بعد نوبت به فاکتور شدن میرسد. فاصله آماده تخصیص تا فاکتور شدن سایپا در حالت عادی حدود یک هفته است. درصورتیکه در پروفایل کاربری شما در سایت سایپا و در قسمت وضعیت ماشین عبارت فاکتور شدن درج شود، یعنی خودروی شما احتمالاً بین 24 تا 72 ساعت تا نصب پلاک فاصله دارد.
خود مرحله نصب پلاک هم به 2 مرحله کوچکتر تخصیص شماره و فیزیک پلاک تقسیم میشود که مرحله فیزیک پلاک به معنی نصب پلاک روی خودرو است.
همانطور که گفتیم فاصله فاکتور شدن تا تحویل خودرو سایپا هم چیزی بین یک هفته تا 10 روز کاری است. برای آشنایی با نحوه پیگیری تحویل خودرو بعد از فاکتور شدن، مقاله «پیگیری تحویل خودرو سایپا» را بخوانید.
تحویل سایپا در نمایندگی
هنگامیکه عبارت تحویل خودرو را در بخش وضعیت ماشین دیدید، یعنی خودروی شما تحویل نمایندگی شده و بایستی برای تحویلگرفتن آن به نمایندگی مراجعه کنید. مدت زمان تحویل خودرو بعد از آماده تخصیص سایپا در حالت عادی نزدیک به 2 هفته است؛ اما در بیشتر مواقع این زمان طولانیتر میشود.
هنگام مراجعه به نمایندگی حتماً کارت ملی و شناسنامه را با خودتان ببرید و توصیه میکنیم که حتماً از خدمات کارشناسی خودرو هم استفاده کنید؛ چون آمارهای همراه مکانیک نشان میدهد که 20 درصد خودروهای صفر هم ایراد فنی و بدنه دارند!
کارشناسی خودرو باید برای بررسی موارد زیر انجام شود:
- سلامت بدنه و رنگ خودرو
- سالم بودن سیستم برقی
- رگلاژ بودن درب و کاپوتها
- سلامت و وجود آپشنهای قیدشده در سند
- سلامت لاستیکها
- روشن شدن خودرو و سالم بودن پدال، دنده، کمربند، ترمز و قفل مرکزی
- مشاهده برچسب تائید کیفیت و تست فنی
- کشف قطعات روغنخورده (در این شرایط خودرو را تحویل نگیرید)
در نمایندگی فاکتور رسمی، بیمهنامه شخص ثالث و سند خودرو را به شما تحویل میدهند و کارت خودرو هم بعداً به آدرستان ارسال میشود. برای گرفتن کارت سوخت نیز باید با در دست داشتن شناسنامه و بیمهنامه به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنید. حتماً پیش از خروج از نمایندگی تمامی مدارک تحویلی را از نظر صحت اطلاعات چک کنید و موعد سرویسهای دورهای را هم بپرسید تا گارانتی خودرو باطل نشود.
همچنین توصیه میکنیم با خودرو یک دور هم بزنید تا از سالم بودن آن و عدم وجود صداهای عجیبوغریب مطمئن شوید.

تحویل خودرو سایپا خودرو بدون قرعه کشی چگونه است؟
طولانی شدن مدت زمان تحویل خودرو بعد از آماده تخصیص سایپا و تأخیر در تحویل خودرو سایپا، باعث شده که این شرکت از سازمان حمایت از مصرفکننده اخطار جدی بگیرد و خودروهای خود را بیشتر در قالب طرحهای پیشفروش عرضه کند. تحویل خودرو سایپا در این طرحها بدون قرعه کشی است؛ اما مدت زمان زیادی (حتی تا 9 ماه) طول میکشد.
ثبتنام در طرحهای پیشفروش سایپا از طریق سایت فروش محصولات سایپا (saipa.iranecar.com) صورت میگیرد و قیمت قطعی خودرو در زمان تحویل مشخص میشود. همچنین برای پیگیری تحویل خودرو، باید به سایت پیگیری وضعیت خودروی مشتری سایپا (www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus) مراجعه کنید.
تحویل سایپا در طرح بدون قرعهکشی 1404
بیشتر خودروهای موجود در طرحهای پیشفروش و فوری سایپا قرار است در پاییز و زمستان 1404 تحویل داده شوند و احتمالاً فاصله بین آماده تخصیص تا تحویل آنها بیشتر از 6 ماه خواهد بود.
جدول زیر خودروهای بدون قرعه کشی سایپا با موعد تحویل تابستان تا زمستان 1404 را نشان میدهد:
|
نوع خودرو |
قیمت (تومان) |
موعد تحویل |
|
سایپا 151 |
414.490.000 |
تیر 1404 |
|
کوییک S با استاندارد (پیشفروش) |
205.960.000 |
شهریور تا آبان 1404 |
|
کوییک S با استاندارد (پیشفروش) |
205.990.000 |
آبان تا اسفند 1404 |
|
ساینا S با استاندارد (پیشفروش) |
203.790.000 |
آبان تا دی 1404 |
|
کوییک GXR-L با استاندارد (پیشفروش) |
224.230.000 |
|
|
چانگان CS55 (پیشفروش) |
1.134.000.000 |
آبان و آذر 1404 |
|
کوییک S با استاندارد (پیشفروش) |
205.990.000 |
آبان تا اسفند 1404 |
|
کوییک RS (پیشفروش) |
209.510.000 |
آذر و دی 1404 |
|
ساینا S با استاندارد (پیشفروش) |
234.490.000 |
آذر تا اسفند 1404 |
|
کوییک GX-L با استاندارد (پیشفروش) |
219.190.000 |
دی تا اسفند 1404 |
|
سهند E اتوماتیک (پیشفروش) |
309.800.000 |
|
|
کوییک GXR-L با استاندارد (پیشفروش) |
258.000.000 |
|
|
اطلس E پلاس اتوماتیک (پیشفروش) |
298.740.000 |
بهمن تا اسفند 1404 |
|
کوییک GX-L با استاندارد (پیشفروش) |
222.810.000 |
|
|
سهند E اتوماتیک (پیشفروش) |
312.550.000 |
اسفند 1404 |
تحویل خودرو سایپا بدون قرعهکشی 1405
به نظر میرسد که مدت زمان آماده تخصیص تا تحویل خودروهای موجود در طرحهای پیشفروش سایپا قرار است به یک سال هم برسد و تعیین موعد تحویل انتهای بهار 1405 برای طرحهای پیشفروش تابستان 1404، این نکته را تائید میکند.
جدول زیر، خودروهایی را نشان میدهد که سایپا قرار است آنها را از بهار تا تابستان 1405 به مشتریان تحویل بدهد:
|
نوع خودرو |
قیمت (تومان) |
موعد تحویل |
|
کوییک GXL با استاندارد (پیشفروش) |
253.142.000 |
اردیبهشت تا تیر 1405 |
|
ساینا GXL دوگانهسوز |
259.100.000 |
اردیبهشت و خرداد 1405 |
|
ساینا S با استاندارد |
234.950.000 |
|
|
شاهین پلاس |
487.500.000 |
خرداد و تیر 1405 |
تحویل خودرو سایپا بدون قرعهکشی تابستان 1405
جدول زیر خودروهای عرضهشده در آخرین فراخوان پیشفروش سایپا در دی 1404 را نشان میدهد که تحویل آنها از تیر تا دی 1405 است.
|
نوع خودرو |
پیشپرداخت (تومان) |
موعد تحویل |
|
کوییک R تیپ S رینگ فولادی |
300.259.000 |
تیر، مرداد و شهریور 1405 |
|
سهند S |
321.710.000 |
|
|
کوییک S |
284.110.000 |
مرداد و شهریور 1405 |
|
اطلس S |
358.130.000 |
شهریور و مهر 1405 |
|
ساینا S |
253.110.000 |
آذر و دی 1405 |
در اردیبهشت 1405هم سایپا یک فراخوان فروش فوقالعاده اعلام کرد که تحویل خودروهای آن 90 روزه و در تابستان 1405 است:
|
نوع خودرو |
قیمت تمامشده (تومان) |
موعد تحویل |
|
کوییک GXL |
829.400.000 |
تابستان 1405 |
|
اطلس S |
803.585.000 |
تابستان 1405 |
تحویل خودرو سایپا بدون قرعهکشی زمستان 1405
بر اساس فراخوان اعلامشده در فروردین 1405، این خودروها در بهمن و اسفند همین سال تحویل داده میشوند:
|
نوع خودرو |
پیشپرداخت (تومان) |
موعد تحویل |
|
کوییک S |
366.390.000 |
بهمن و اسفند 1405 |
|
اطلس S |
382.880.000 |
بهمن و اسفند 1405 |
|
کوییک RS |
389.600.000 |
بهمن و اسفند 1405 |
تحویل خودرو سایپا بدون قرعهکشی تابستان و پاییز 1406
در اردیبهشت 1405 سایپا 2 فراخوان مشارکت در تولید با موعد تحویل حدودا یکساله اعلام کرد که شامل خودروهای زیر میشد:
|
نوع خودرو |
پیشپرداخت (تومان) |
موعد تحویل |
|
کوییک GXL |
414.700.000 |
اردیبهشت تا تیر 1406 |
|
کوییک S |
384.480.000 |
اردیبهشت تا تیر 1406 |
|
کوییک RS |
408.800.000 |
اردیبهشت تا تیر 1406 |
|
اطلس S |
401.790.000 |
اردیبهشت تا تیر 1406 |
|
شاهین GL |
589.090.000 |
مرداد تا آبان 1406 |
|
پارس نوآ |
659.440.000 |
مرداد تا آبان 1406 |
آیا تحویل خودرو سایپا از درب کارخانه هم ممکن است؟
با مراجعه به سامانه درخواست تحویل حضوری سایپا (saipa.iranecar.com/ca/in-person-delivery) میتوانید درخواست خود را برای تحویل خودرو درب کارخانه ثبت کنید؛ البته به شرطی که وضعیت پلاک خودروی مشتری سایپا برای شما تیک خورده باشد و وضعیت فیزیک پلاک را رد کرده باشید.
شرایط و مراحل تحویل سایپا در این حالت مشابه تحویل خودرو در نمایندگی است؛ با این تفاوت که باید منتظر پیامک سایپا بمانید و حتماً در زمان و مکان مشخصشده برای تحویل خودرو مراجعه کنید. همچنین تحویل درب کارخانه میتواند زمان تحویل خودرو سایپا بعد از دعوتنامه را کاهش دهد.
برخلاف ایرانخودرو، سایپا هزینه انتقال خودرو به نمایندگی را بهصورت «هدیه سفر» به شما عودت میدهد.
پیگیری تحویل خودرو سایپا را باید چگونه انجام داد؟
برای پیگیری تحویل خودرو سایپا، اطلاع از وضعیت خودرو مشتری سایپا با شماره درخواست و وضعیت پلاک خودروی مشتری سایپا باید به آدرس www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus مراجعه و اطلاعاتی مثل کد ملی، شماره درخواست، شماره پذیرش و شماره شناسنامه خود را وارد کنید. پیگیری تحویل سایپا از طریق تماس با شماره 096550 (مرکز ارتباط با مشتریان سایپا) نیز ممکن است.
در این مقاله مراحل تحویل خودرو سایپا طرح یکپارچه و بدون قرعهکشی را بررسی کردیم. اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت در خصوص موعد دقیق، شرایط و مراحل تحویل خودروها کمی مبهم است؛ به همین دلیل ما تلاشمان بر این بود که بر پایه اطلاعات جمعآوریشده از منابع معتبر، شما را در خصوص تحویل سایپا بهصورت کامل و جامع راهنمایی کنیم.
من ۹ مهر ۱۴۰۴ ساینا اس ۸۵ گانه تکمیل وجه برای فروش فوق العاده کردم هنوز فاکتور نکردن دیگه کی میخوان فاکتور بشه؟نمایندگی و پشتیبانی میگن اطلاعی نداریم.خرداد تموم شد هنوز خبری نیست.با این حال فروش فوق العاده میزارن.ثبت نام نکنید برین بازار آزاد بگیرین
کوییک GX-L با ترمز esc و SBR تحویل هفته چهارم بهمن 1404 در 27خرداد 1405 دعوتنامه اومده تازه به مبلغ 288ملیون
سلام من اطلس تحویل اردیبهشت ماه بودم.بنظرتون چند ماه دیگه باید صبر کنم تا تکمیل وجه بیاد؟ افزایش قیمت چجوریه؟
سلام ببخشید من اردببهشت 404 ثبت نام کوییک کردم 220 ریختم تازه دعوتنامه اومده میدونین چقدر دیگه باید واریز کنم
کسی هست بدونه الان شاهین اتوماتیک gl ثبت نامی 402 الان چقدر شده؟؟؟ یعنی واریزی ۴۰۲ امسال اگه بخوان تحویل بدن چقدر دیگه باید پرداخت کنیم؟؟؟
سلام. من شهریور 402 شاهین GL دنده اتوماتیک ثبت نام کردم و مبلغ 300میلیون هم واریز کردم که قرار بود زمستان 403 تحویل بدن. هنوز که هنوزه منتظرم تحویل بدن. و الان با این تورم چقدر دیگه بعید بدهیم تا تحویل بگیریم. ارزش پول سه سال کجا الان کجا؟؟؟
من کوییک gxr l تکمیل وجه مهر ۴۰۴ بود ۱۴ خرداد فاکتور شد
هنوز 6 ماه توتاخیر هست برای شاهین glبیین دارین چکار میکنین مارا پیر کردین عجب
بیچارمون کردن شرکت سایپا شاهین رو تحویل ندادن هنوز هنوز 6 ماه تاخیر هست دست وپای مارو اسیر کردن دیگه تا کی صبر کنیم ایران خودرو بهتره بود یک ماه تو تاخیر وبعد تحویل میدن دیگه داریم پیر میشیم
برج ۴/ ۱۴۰۴ثبت نام ساینا sکردم تقریبا ۱ساله نه دعوت نامه اومده نه جوابی میدن فقط پولمو ازم گرفتن
راحت دارن سر مردم کلاه میزارن مملکت شده قانون جنگل هیچ کس به فکر مردم نیست چرا ماشین که ازتحویلش گذشته تحویل نمیدن بعد میزارن هرماه سایت ثبت نام باز کنن. میری نمایندگی سوال کنی هیچ جوابی نمیدن .یکی به دادمردم برسه
شرکت سایپا پدر ما رو در آورده اسفند 1403کوییک rs ثبت نام کردم 20ابان 1404تکمیل وج کردم 7ماه خبری از ماشین نیست دردمون به کی بگیم اخه
سلام دوستان کوییک تحویل برج 1404/11تازه دعوتنامه آمده که مبلغ275بایدواریز بشه
https://www.karzar.net/323495
دوستان به این کارزار ری بدید امضا جم کنیم تا فشار بیاریم به شرکت سایپا برای تحویل.
ایابرای کسی دعوتنامه ساینااس اردیبهشت ۱۳۴۰۵ اومده
بهمن سال ۱۴۰۳ کوییک GXR_L ثبت نام کردم و ۱۵ آذر ۱۴۰۴ تکمیل وجه کردم هنوز خبری از ماشین نیست خدا شاهده دیگه نمیدونم چکار کنم از کرایه دادن به اسنپ و غیره خسته شدم واقعا خيلي به مشکل افتادیم بد عهدی شرکت سایپا را به مسئولین برسانید. باتشکر
مسئولین که دستشون با اینا یکیه
سایپا واقعا مشتری ها را خیلی اذیت کرده ملت با تمام توانش یه خودرو تونسته با قرض و با فروختن اشیاء گران قیمت ثبت نام کنه اینم از بد عهدی سایپا مردم به مشکل روزمره خورده
من دیماه 1403 برای شاهین ثبت نام کردم و مبلغ 283 میلیون واریز کردم ، موعد تحویل آذر ماه 1404 بوده ولی هنوز حتی از دعوتنامه تکمیل وجه هم خبری نیست . دوستان کسی میدونه به کجا باید شکایت کنیم
سلام درمورد زمان تحویل شاهین gl ثبتنامی دی ماه 1403 با موعد تحویل آذر ماه 1404 هیچ توضیحی ندادید .
سلام من سال ۱۴۰۳ شاهین پلاس اتوماتیک ثبت نام کردم برج ۱۲ ۱۴۰۴ باید تحویل میدادن الان ۱۴۰۵ هنوز خبری نیست نمیدونم چکار کنم کجا بریم کسی میدونه
من سالهاقبل پراید وتیبا ثبت نام کردم با حضور در نمایندگی وسر موعد تحویل گرفتم حتی چند هفته تاخیر رو جریمه پرداخت کردند.برای همین الان هم اطلس۱ ثبت نام کردم باوجود تأخیر ۳ماهه باز خوش بینم وبهشون اعتماد دارم
سلام امروز زنگ زدم به تاریخ 10 خرداد گفتن تا 9 مهر فاکتور شده 2 ماه پیش هم ساینا تا همین تاریخ فاکتور شده بود من تاریخ 26 ابان 90 روزه ثبت نام کردم الان سایپا 8 ماه تاخیر داره تو ساینا تحویل دادن چرا کسی از مسولین پیگیر نیست الان ایران خودرو خیلی بهتره خر شدیم فرسوده ماشین سایپا نوشتیم الان از عزیزان میخوام سایپا طرح هاشو مردم شرکت نکنند چون سر صاحب نداره
سایپا خودروهایی که قبل از جنگ بود تحویلی نداده هر بار داره فروش میزاره که دولت الان نباید اجازه بده که پول مردم بگیره و خودروشونا سر موقع تحویل نده اینها تمام بهانه هست که قطعه نداریم الان شرکتها دارن تولید میکنند مگر چقدر در هر مرحله ثبت نام شده که اینها ندارن قطعه برای اینکه تو بازار بفروشن قیمت بالا بردن تا بیشتر بفروشن و دلیلی برای افزایش کارخانه را هم داشته باشند اینکه قبمت بازار بالا ببری بعد هم بیای قیمت کارخانه را به قیمت بازار بیاری بچه هم میتونه دولت اداره کنه
ساینا s تحویل اخر خرداد ۴۰۵ برا کسی دعوتنامه اومده؟
سلام من هم خرداد هستم وبعد دعوت نامه تا دی 1404 اومده فقط هنوز خبری نیست
سلام. کسی هست که پیش فروش ساینا دوگانه ثبت نامی آذر 1403 تحویل شهریور 1404 ثبت نام کرده باشه.. برایم هنوز دعوتنامه دوگانه نیومده. کسی هست که شرایط مثل من داشته باشه
شرکت سایپا 4 ماه اطلس اس من تو تاخیر، ترو خدا ماشین منو بدین، بیچارم کردین
دوستان یکی پیدا بشه يه خبر بده با این خبرها همش داریم ناامید میشیم
والا منم باهزار امید يه کوییک نوشتم برج ۱۰ تکمیل وجه کردم ولی تا الان هیچ خبری نشده
سلام
بنده کوییک جی ایکس ال رو در تاریخ اردیبهشت 1404 ثبت نام کردم تحویلی بهمن 1404 بودم ولی تا به امروز که 4 خرداد 1405 هست حتی پیامک تکمیل وجه و دعوتنامه برام ارسال نشده!!!
کسی میتونه بگه تا چه تاریخی کوییک جی ایکس ال دعوتنامه و تکمیل وجه اومده ؟
آیا افزایش قیمت بهمن ماه به من میخوره که تحویل هفته چهارم بهمن بودم ؟
سلام نه به شما نمیخوره افزایش قیمیت چون شرکت تولید کننده برای شما دعوت نامه صادر نکرده
سلام
بنده کوییک جی ایکس ال رو در تاریخ اردیبهشت 1404 ثبت نام کردم تحویلی بهمن 1404 بودم ولی تا به امروز که 4 خرداد 1405 هست حتی پیامک تکمیل وجه و دعوتنامه برام ارسال نشده!!!
کسی میتونه بگه تا چه تاریخی کوییک جی ایکس ال دعوتنامه و تکمیل وجه اومده ؟
آیا افزایش قیمت بهمن ماه به من میخوره که تحویل هفته چهارم بهمن بودم ؟
سلام
بنده کوییک جی ایکس ال رو در تاریخ اردیبهشت 1404 ثبت نام کردم تحویلی بهمن 1404 بودم ولی تا به امروز که 4 خرداد 1405 هست حتی پیامک تکمیل وجه و دعوتنامه برام ارسال نشده!!!
کسی میتونه بگه تا چه تاریخی کوییک جی ایکس ال دعوتنامه و تکمیل وجه اومده ؟
آیا افزایش قیمت بهمن ماه به من میخوره که تحویل هفته چهارم بهمن بودم ؟
سلام دوستان وضعیت سایپا خیلی بد شده اصلا فاکتور نمیشه یا هم اگه فاکتور بشه خیلی محدود،شرکت کروز ب دلیل بدهی سایپا قطعه بهش نامیده
سلام دوستان بنده موعد تحویل هفته آخر بهمن ماه بوده نمیدونید کی دعوتنامه برام صادر میشه ساینا s بوده
الهی حالا دیگه رو سرتون خراب بشه ۹ ماهه بی ماشینم و جلو بچه هام خجالت می کشم
سلام دوستان من پارسال برج 6ثبت نام کردم تحویلی اردیبهشت امسال ولی هنوز دعوت نامه نیومده ماشینو با چه قیمتی بامن حساب میکنن کجا باید از دست سایپاشکایت کنیم سامانه 124شکایت کردم گفت ما نمیتونیم پیگیری کنیم دوستان لطفا راهنمایی کنید با تشکر
سلام افزایش قیمیت نمیخوره با همون قیمیت اردیبهشت حساب میشه
خدا شاهده همش دروغ میگن.خرداد 1403 طلا فروختم 4 ملیون سهند ثبت نام کردیم الان خرداد 1405 داره میاد هنوزم خبری از ماشین ما نیست هیچکسم نیست یه جوابی بده به ما که چه خبره
همش دروغ میگن. هرکی میخواد حرص بخوره و پولش بره میتونه بره سایپا و پارس خودرو ماشین ثبت نام کنه.خرداد 1403 سهم. ثبت نام کردیم خرداد 1405هم اومد باز خبری از ماشین ما نیست داره میشه دو سالمن اون موقعه طلا گرمی 4ملیون فروختم.خدا ازشون نگذره
سلام
ساینا اس تحویل خرداد برا کسی دعوتنامه اومد؟
برج ۷ ثبت نام کردم تحویل هفته اخر خرداده
سلام با دوماه تاخیر دعوت نامه ها میاد ولی قیمیت خرداد حساب میشه
سلام .
وقتی دعوتنامه بیاد چطوری قیمت رو محاسبه میکن.
شهریور ۱۴۰۴ برا ساینا ثبت نام کردم مبلغ ۲۳۵میلیون دادم باموعد تحویل خرداد ۱۴۰۵.
دعوتنامه بیاد چه قیمتی باید بدم
سلام با قیمیت خرداد باید حساب کنی
سلام وقت بخیر.
خواستم بدونم وقتی دعوتنامه بیاد چطوری حساب میکنند.
قیمت روز رو از پیش پرداختمون کم میکنن.؟
اگه کسی اطلاع داره جواب بده.
من شهریور 1404 ساینا نوشتم .مبلغ 235میلیون دادم تحویل خرداد 1405.
اگه دعوتنامه بیاد چطوری محاسبه میشه؟
مراحل تحویل خودرو؟؟؟کدوم تحویل کدوم خودرو؟
با عرض ادب به محضر دوستان ؛
من ثبت نامى ۲۹ اردى بهشت ۴۰۴ اطلس E و ۳۰۱ م واريز كرده lم .قرار تحويل هفته چهارم اسفند ۴۰۴ بوده ولی تاکنون خبری نشده .
آیا عزيزان از وضعيت پرداخت مبلغ دوم يا زمان تحويل اطلاع دارند ؟
فقط باید منتظر دعوت نامه باشی. ولی با قیمیت حساب میشه و سود مشارکت هم میگیری
سلام دعوتنامه های هفته چهارم بهمن ماه ساینا اس شامل افزایش میشه یا نه کی صادر میشه کسی اطلاع دارد
با عرض ادب به محضر دوستان ؛
من ثبت نامی ۲۹ اردی بهشت ۴۰۴ اطلس E و ۳۰۱ م واریز کرده ام .قرار تحویل هفته چهارم اسفند ۴۰۴ بوده ایا عزیزی از وضعیت پرداخت مبلغ دوم یا زمان تحویل اطلاع داره ؟
سلام دوستان شرکت سایپا هنوز دعوتنامه هاش رو شروع نکرده ؟
با سلام دوستان ساینا GX_L دوگانه تحویل آبان ماه ۱۴۰۴ در آذر ۱۴۰۳ ثبت نام کردم هنوز که هنوزه هیچ دعوتنامه ای ارسال نشده چه وضعشهههه پس کی میخوان دعوتنامه ارسال کنند و خودرو را تحویل بدهند بابا پیر شدم از بس هر روز زنگ زدم سایپا کسی خبر ندارن دعوتنامه ساینا GX-L دوگانه تحویل آبان ماه ۱۴۰۴ را کی میفرستن و کی تحویل میدهند؟؟؟؟بابا عجب غلطی کردم از این سایپا ماشین نوشتم در به درم کرده پولمو رفته بودم طلا خریده بودم که الان کلی تو سود بودم
دقیقااااا منم مشکل ترودارم
سلام هموطن من هم 404 ثبت نام کردم هیچ خبری نیست بعد از9ماه هیچ مسولی هم رسیدگی نمیکنه اعتراض کنی هم میشی اغتشاشگر نمیدونم درد مردم رو کی میخاد قبول کنه اصلا کسی پاسخگو هست شدیم گروگان توی دست اینها حرف هم نمیشه زد
سلام سهند اس تا چه تاریخی فاکتور شده
خداشاهده همش دروغه یک کلمه ی حقیقت اززبان سایپا بیرون نمیاد همش دروغ دروغ دروغ هراحمقی ثبت نام بکنه پولش رفته
با سلام من دی ماه ۱۴۰۳ کوییک ثبت نام کردم پس از ۱۶ ماه ماشین اومده نمایندگی میگن پلاکش نیومده وفلز پلاک نداریم که تولید بشه کسی هست جواب ما رو بده تا ماچکاره هستیم
یعنی چی
با سلام دعوتنامه ساینا اس تحویل دی ماه یک هفته پیش ارسال شد به قیمت ۵۰۷ میلیون و پرداخت کردم ولی نمایندگی میگفت زمان خیلی بیشتری رو واسه تحویلش باید صبر کنی
مبلغ دعوتنامه چقدر بود؟؟؟ 507 میلیون که خیلیه!! نصف میلغ زمان تحویل خودرور در قراداد مگه نیست؟ شما باید نصف این مبلغ رو پرداخت می کردین برای دعوتنامه درسته؟
سلام بله شما باید حداقل 6ماه هم صبر کنید بعد از تکمیل وجه برا من 28آبان 1404تکمیل وجه انجام دادم امروز 28اردیبهشت 1405تازه فاکتور شده یعنی 6ماه تاخیر .
مرحله اول چقد داده بودین؟ جمعا 507؟
آذر 403 برای ساینا دوگانه با 225میلیون طرح پیش فروش ثبت نام کردم موعد تحویل هفته چهارم آبان 404 زدن در مهر 404 پیشنهادی ساینا تک برام اومد که قبول نکردم تا الان که 19 اریبهشت 405هستش هیچ دعوت نامه ای نیومده در طول این مدت بارها با نمایندگی تماس گرفتم هیچی به هیچی کسی اطلاعی داره در مورد تحویل ؟
سلام باید قبول میکردی مال من اومد قبول کردم ساینا تک بعد از دوماه ماشین تحویل دادن سایپا خوش نیست
اگه در مورد دعوتنامه و تحویل ساینا دوگانه چیزی فهمیدی به کنم بگو؟!ساینا GX-L دوگانه تحویل آبان ماه ۱۴۰۴
کسی نمیدونه دعوتنامه های مهر ماه و شهریور ماه ۱۴۰۴ساینا GX-L دوگانه را فرستادم یا نه تا الان؟؟؟؟