چرا لکسوس nx200 بخریم؟

فهرست مطالب


چند سالی است که بازار کراس اوورهای شاسی بلند داغ شده است. این خودروها بیشتر از همیشه طرفدار پیدا کرده‌اند. از طرفی خودروسازان بسیاری محصولات متنوعی را به بازار معرفی کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا لکسوس nx200 را معرفی کنیم. در این مقاله به جواب سوال چرا لکسوس nx200 بخریم؟ خواهیم پرداخت. در ادامه همراه مجله همراه مکانیک باشید.

با یک کلیک استعلام خلافی خودرو را بدون دغدغه از اینجا بگیرید

کمپانی لکسوس از سال ۱۹۸۹ مشغول به فعالیت است. این کمپانی توسط مدیر عامل تویوتا راه اندازی شد. بعد از گذشت این سال‌ها لکسوس یکی از معروف‌ترین برندهای تولید خودرو در بازار جهانی است. یکی از آخرین تولیدات این کمپانی لکسوس nx200 است. این نمونه یک مدل میانی بین لکسوس nx200t و nx300 است. در بین خودروهای کمپانی لکسوس مدل nx کوچکترین شاسی بلندی است که توسط این کارخانه تولید شده است. در ادامه به نقاط مثبت لکسوس nx200 اشاره می‌کنیم.

ظاهر زیبا و همه پسند لکسوس nx200

چرا لکسوس nx200 بخریم؟
چرا لکسوس nx200 بخریم – ظاهر زیبا و همه پسند

خب، همان طور که بارها اشاره کرده‌ایم یکی از دلایل اصلی جلب توجه خریداران ظاهر محصول است. لکسوس nx200 در این بخش هیچ کم و کاستی ندارد. یک کراس اوور مدرن و کاملا لوکس که توجه همه را به خودش جلب می‌کند. در لکسوس nx200 هم کاملا می‌توانید امضای لکسوس را ببینید. در این خودرو هم خطوط منحنی و برجسته زیادی بر روی بدنه تکرار شده است که باعث شده است لکسوس nx200 عضلانی و بزرگتر نشان داده شود.

جدای از تاثیری که این خطوط در ظاهر خودرو دارد بلکه در عملکرد آیرودینامیکی آن هم کاملا موثر بوده است. در نمای جلویی اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند جلو پنجره 6 ضلعی بزرگ و توری شکل لکسوس nx200 است. خطوط کرومی که اطراف پنجره‌ها، جلو پنجره، بر روی آینه‌ها و صندوق کار شده‌اند جذابیت لکسوس nx200 را دو چندان می‌کنند. در نمای عقبی خودرو باله کوچک روی سقف و اگزوزهای دوگانه حس و حال اسپرت بودن لکسوس nx200 را بیشتر کرده‌اند. به طور کلی این خودرو در عین سادگی و غیر تجملاتی بودن کاملا طراحی مهندسی شده و زیبایی دارد.

ایمنی تضمین شده لکسوس nx200

چرا لکسوس nx200 بخریم؟
چرا لکسوس nx200 بخریم – ایمنی تضمین شده

قطعا می‌دانید که خودروهایی که در کشورهای جهان اول عرضه می‌شوند باید دارای استاندارهای دقیق و زیادی باشند. زیرا این کشورها در وهله اول به ایمنی مردم خود اهمیت می‌دهند. لکسوس nx200 موفق شده است تا در طی تست‌ها و آزمایش‌های تصادف 5 ستاره ایمنی از سازمان E NCAP – سازمان ایمنی اروپا کسب کند. همین موضوع کافی است تا از ایمنی این خودرو کاملا مطمئن باشید. در لکسوس nx200 8 ایبرگ در نقاط مختلف خودرو کار گذاشته شده است و همین موضوع آسیب ناشی از ضربه را تا حد امکان کاهش می‌دهد. به لطف حضور ترمزهای ضد قفل ABS و سیستم کمکی ترمز EBD کنترل این غول ژاپنی کار راحتی شده است. از دیگر سیستم‌های هوشمند این خودرو می‌توان به سیستم کنترل سراشیبی، سیستم پیش برخورد، سیستم هوشمند Stop Smart و کاهش قدرت موتور به هنگام فشردن ترمز اشاره کرد.

چند سالی است که خودروسازان از سیستم پشت سری‌های هوشمند در تولیدات خود استفاده می‌کنند. لکسوس nx200 هم برای صندلی‌های عقب و هم صندلی‌های جلویی دارای این تکنولوژی است. این تکنولوژی باعث می‌شود در حین ضربه از عقب خودرو کمترین آسیب به گردن و سر سرنشینان و راننده وارد شود.

آپشن و امکانات رفاهی بالا

چرا لکسوس nx200 بخریم؟
چرا لکسوس nx200 بخریم – آپشن و امکانات رفاهی بالا

خودروسازان ژاپنی به داشتن خودروهایی فول آپشن شهرت بسیاری دارند. لکسوس nx200 هم از این امر مستثنی نیست. در اینجا با یک خودروی کاملا فول پشن سر و کار داریم. آپشن‌ها و امکانات رفاهی لکسوس nx200 تمامی نیازهای راننده را بر طرف می‌کند و از طرفی برای راحتی سرنشینان هم موثر هستند. از آپشن و امکانات رفاهی لکسوس nx200 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آپشن‌های لکسوس nx200

  • سیستم تهویه مطمبوع دوگانه کاملا اتوماتیک
  • کروز کنترل
  • سقف پانورامیک – با قابلیت تنظیم
  • آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب – تنظیم برقی آینه‌های جانبی، راهنمای LED آینه‎های جانبی
  • سیستم صوتی قدرتمند به همراه 10 اسپیکر
  • قابلیت شارژ گوشی بدون نیاز به کابل
  • سیستم صوتی حرفه‎ای با قابلیت پخش CD , MP3 , DVD و دارای پورت‌های USB , AUX
  • نمایشگر 7 اینچی تماما لمسی چند منظوره
  • قادر به برقراری تماس‌های تلفنی
  • دارای گرمکن و سردکن برای صندلی‌های عقب و جلو
  • دارای روکش‌ صندلی چرم و با کیفیت
  • شیشه‌های سولار
  • چراغ‌های LED به همراه مه شکن
  • سنسور دنده عقب برای پارک راحت‌تر خودرو
  • سیستم Head Up Display نشان دادن اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو
  • سنسور باران برای عملکرد اتوماتیک برف پاکن‌ها
  • کنترل وضعیت و تعمیر خودرو از راه دور Service Connect
  • اتصال به اورژانس Safety Connect
  • نرم افزار تلفن همراه اندروید و iOS برای باز و بسته کردن درب و روشن کردن موتور به صورت کاملا Remote
  • و …

پیشرانه قدرتمند لکسوس nx200

چرا لکسوس nx200 بخریم؟
چرا لکسوس nx200 بخریم – پیشرانه قدرتمند

نقاط قوت و مثبت لکسوس nx200 با داشتن پیشرانه قدرتمند و شتاب گیری عالی کامل می‌شود. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندری به همراه 16 سوپاپ خطی مستقیم است. در نتیجه لکسوس nx200 قدرت 235 اسب بخاری خودش را مدیون همین موتور 2000 سی سی است. حداکثر گشتاور خروجی این غول با کلاس ژاپنی 349.8 نیوتن متر است. این خودرو وزنی حدود 1837 کیلوگرم دارد اما این موضوع ذره‌ای بر روی شتاب گیری لکسوس nx200 تاثیر منفی نگذاشته است. لکسوس nx200 فقط در 7.1 ثانیه شتاب صفر تا 100 را طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر در ساعت است. شاید تمامی این موارد باعث شوند فکر کنید لکسوس nx200 حتما خودروی پر مصرفی است.

اما کاملا اشتباه می‌کنید. مصرف سوخت ترکیبی لکسوس nx200 فقط و فقط 10 لیتر است. این خودرو در جاده‌های شهری به ازای هر 100 کیلومتر 10.7 لیتر و در جاده‌های خارج شهر 8.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. فرمان برقی و هیدرولیکی لکسوس nx200 تجربه رانندگی با این خودرو را دلپذیر‌تر کرده است. فرمان این خودرو کاملا قابل تنظیم است و بر روی آن کلیدهای کنترلی هوشمندی برای کنترل خودرو در نظر گرفته شده است.

جمع بندی لکسوس nx200، یک خودروی همه‌چیز تمام

 لکسوس nx200
چرا لکسوس nx200 بخریم؟

اگر هنوز هم از خرید این مدل از لکسوس مطمئن نیستید اجازه دهید یکبار دیگر نقاط قوت آن را مرور کنیم. خب، لکسوس nx200 یک خودروی زیبا، جذاب و با طراحی بینظیر و دقیق است که نظر همه را جلب می‌کند. در این خودرو در کنار شتاب عالی و سرعت بالا، کاملا ایمنی شما و سرنشیشنان تضمین شده است. این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی است!

از طرفی این خودرو آپشن و امکانات رفاهی نسبتا کاملی دارد و در لیست خودروهای فول آپشن قرار می‌گیرد. از سیستم صوتی قدرتمند گرفته تا سیستم هوشمند نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو، کروز کنترل، سقف قابل تنظیم و … .

مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید

مقایسه تویوتا CHR هیبرید و لکسوس NX200 هیبرید

مقایسه لکسوس NX و بی ام و X4

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
2 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
مسعود
1400-07-12 19:54
امتیاز دهی :
     

حالا منم دوروزه میرم بازار میخوام یه شلوار بخرم پولم نمیرسه خدایا عدالتت رو شکر

بی تا
1398-08-14 09:19

دلایل شگفت انگیز و جالبی بود. حالا منم میگم: چرا لکسوس nx200 نخریم؟ به یک دلیل منطقی: چون پولشو نداریم! 🙁