5 تا از پرآپشن ترین خودروهای چینی در بازار ایران

فهرست مطالب


یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده خودروهای چینی در تمامی بازارها، ارائه آپشن‌های کامل نسبت به مبلغ پرداختی است. بازار کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل، شرکای تجاری خودروسازان چینی در ایران همیشه سعی می‌کنند نسخه‌های فول آپشن این خودروها را عرضه کنند.

با توجه به رقابت شدیدی که این روزها در زمینه آپشن بین خودروهای چینی حاضر در بازار کشورمان شکل گرفته است، تصمیم گرفتیم نگاهی به پرآپشن ترین خودروهای چینی حال حاضر بازار کشورمان داشته باشیم. اگر شما هم از آن دسته خریدارانی هستید که تمایل دارید خودرویتان کامل‌ترین لیست آپشن ممکن را داشته باشد، در ادامه با فهرست پرآپشن ترین ماشین های چینی بازار ایران همراه ما باشید.

 

پرآپشن ترین خودروهای چینی بازار ایران

در ادامه 5 تا از پرآپشن ترین خودروهای چینی حال حاضر بازار کشورمان را بررسی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که در این فهرست ترتیب خاصی را مدنظر نداشته‌ایم و بالاتر قرارگرفتن خودرویی به معنی پرآپشن تر بودن آن نسبت به گزینه‌های بعدی نیست.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

فهرست فول آپشن ترین خودروهای چینی بازار را با یک کراس‌اوور جذاب و پرفروش آغاز می‌کنیم. تیگو 8 پرو اولین خودروی چینی بازار ایران بود که به لطف تجهیز به سیستم‌های کامل کمکی رانندگی (ADAS) می‌توانست رانندگی خودکار سطح 2.5 را ارائه کند و به همین دلیل نام خود را سر زبان‌ها انداخت.

در حال حاضر تولید نسخه اولیه تیگو 8 پرو متوقف شده است اما نسخه دو دیفرانسیل این خودرو یعنی تیگو 8 پرو مکس روی خط تولید قرار دارد. تیگو 8 پرو مکس در دو تیپ اکسلنت و IE عرضه شده که تیپ اکسلنت از نظر آپشن کاملاً مشابه با تیگو 8 پرو است اما تیپ IE نسخه فول‌تر محسوب می‌شود و گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن غربیلک فرمان، دوربین ثبت وقایع و شیشه‌های عایق صوتی هم به آن اضافه شده است. 

 

تیگو 8 پرومکس

 

سیستم ADAS تیگو 8 پرو مکس شامل سیستم‌های هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده موانع متحرک عقب، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، نگهدارنده اتوماتیک خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی حرکت در ترافیک متراکم، تابلوخوان، نوربالا اتوماتیک، هشداردهنده برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشداردهنده موانع در هنگام بازکردن درب‌های عقب می‌شود که می‌توانند در صورت مساعدبودن شرایط بخشی از کنترل خودرو را بر عهده بگیرند.  

اما وضعیت تیگو 8 پرو مکس IE از نظر سایر آپشن‌ها هم مساعد است و مواردی مثل سقف پانوراما، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با قابلیت یونیزاسیون هوا و کنترل مستقل برای ردیف‌های دوم و سوم، مالتی مدیا 12.3 اینچی با 8 بلندگو Sony، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس تلفن همراه، چرخش لنز چراغ‌های جلو هماهنگ با فرمان (AFS)، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن و سردکن، حافظه صندلی راننده و آینه‌های جانبی، درایو مد 6 حالته و… را نیز به همراه دارد.

 

هایما 8S

ایران خودرو که در چند سال گذشته با هایما S7 و S5 سهم قابل توجهی از سگمنت کراس‌اوورهای چینی بازار ایران را به دست آورده بود، از سال 1401 هایما 8S را عرضه کرد تا بتواند در رده‌های بالاتر بازار هم عرض اندام کند.

 

هایما 8s

 

هایما 8s به دلیل بهره‌گیری از امکاناتی مثل کروز کنترل تطبیقی، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، درب صندوق بار برقی با سنسور پا، دوربین 360 درجه، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، هشداردهنده خطر برخورد از جلو، هشداردهنده موانع در هنگام بازکردن درب‌ها، نوربالا اتوماتیک و… لایق قرارگرفتن در فهرست پرآپشن ترین ماشین های چینی بازار ایران است.

 

فونیکس FX

در ادامه فهرست پرآپشن ترین خودروهای چینی بازار ایران بازهم به محصولی از فونیکس می‌رسیم. فونیکس FX که در چند وقت اخیر نام خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای چینی بازار مطرح کرده است؛ علاوه بر ظاهر اسپرت و مشخصات فنی خوب، از نظر سطح آپشن‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لیست آپشن‌های فونیکس FX بسیار شبیه به تیگو 8 پرو مکس است و این خودرو به جز رادار تابلوخوان، تمامی سیستم‌های ADAS نصب شده روی برادر بزرگ‌ترش را دارد.

 

فونیکس fx

 

فونیکس FX در بخش آپشن‌های رفاهی هم با دست پر ظاهر شده است و به جز سقف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های عقب، کنترل مستقل تهویه ردیف عقب و سیستم چرخش لنز چراغ‌های جلو (AFS)، تمامی آپشن‌های تیگو 8 پرو مکس تیپ اکسلنت را به همراه دارد.

این نکته با توجه به قیمت ارزان‌تر فونیکس FX نسبت به تیگو 8 پرو قابل توجیه است و این کراس‌اوور اسپرت را لایق قرارگرفتن در فهرست فول آپشن ترین خودروهای چینی بازار ایران می‌کند.

 

جیلی آزکارا

در ادامه فهرست پرآپشن ترین ماشین های چینی بازار ایران به جیلی آزکارا می‌رسیم که به صورت وارداتی و توسط شرکت فردا موتورز به بازار کشورمان وارد می‌شود.

از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی جیلی آزکارا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کروز کنترل تطبیقی، سقف پانوراما، نوربالا اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، حافظه صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین 360 درجه، درب صندوق بار برقی، سیستم استارت – استاپ اتوماتیک پیشرانه، درایو مد 4 حالته، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، رادار کمکی حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، 6 ایربگ و…

 

جیلی آزکارا

 

جیلی آزکارا علاوه بر بهره‌مندی از آپشن‌های کامل، از نظر فنی و کیفیتی هم خودرویی قابل اتکا است و در صورت عرضه منظم‌تر به بازار و متعادل‌تر شدن قیمت می‌تواند به عنوان یک مدعی جدی در سگمنت خود مطرح شود.

 

هونگچی H5

در انتهای فهرست 5 تایی پرآپشن ترین خودروهای چینی بازار ایران بازهم نام یک خودرو وارداتی به چشم می‌خورد. منظورمان هونگچی H5 است که به عنوان یک سدان لوکس چینی شناخته می‌شود و طبیعتاً باید آپشن‌های کاملی را ارائه دهد.  

از جمله آپشن‌های شاخص هونگچی H5 وارداتی بی ام کارز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

صندلی‌های جلو با تنظیم برقی به همراه گرم‌کن و سردکن، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، حافظه صندلی راننده و آینه‌های جانبی، مالتی مدیا با مانیتور 12.6 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، سقف پانوراما، شارژر وایرلس تلفن همراه، درایو مد 3 حالته، هشداردهنده خستگی راننده، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، نگهدارنده اتوماتیک خودرو بین خطوط، هشداردهنده خطر تصادف از جلو و عقب، هشداردهنده موانع متحرک عقب، 9 ایربگ و…

 

هونگچی h5

 

بعد از مدت‌ها که عادت داشتیم خودروهای به‌روز و پرآپشن بازار کشورمان را در قالب کراس‌اوورها ببینیم؛ هونگچی سنت شکنی کرده و محصولی لوکس را در سگمنت سدان روانه بازار کشورمان کرده است. از این رو با توجه به خلوت بودن این بخش از بازار کشورمان، می‌توانیم به موفقیت هونگچی H5 امیدوار باشیم.

 

کلام پایانی

در سال‌های اخیر که تحریم‌ها راه ارتباطی خودروسازان مطرح دنیا با بازار کشورمان را قطع کرده بودند؛ به لطف حضور چینی‌ها، ارتباط خریداران ایرانی با تکنولوژی‌های روز صنعت خودرو دنیا برقرار ماند. البته این تنها مزیت حضور خودروهای پرآپشن چینی در بازار کشورمان نبود و خودروسازان داخلی هم به کمک شرکای چینی خود توانستند محصولات پرآپشن‌تری را نسبت به گذشته تولید کنند.

با توجه به رقابت شدیدی که در بحث آپشن بین خودروسازان چینی حاضر در بازار کشورمان وجود دارد؛ به نظر می‌رسد که فهرست پرآپشن ترین خودروهای چینی بازار ایران هم هرچند وقت یکبار دستخوش تغییراتی شود. به نظر شما جای چه خودرویی در این فهرست خالی است؟

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
نوید
1399-08-14 21:07

خیلی راهنمایی خوبی بود ممنون