۳۷۰۰ دستگاه خودرو زمین‌گیر در گمرک

فهرست مطالب


چندی پیش مصوبه‌ای تحت عنوان تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. به گزارش صفحه اخبار خودرو مجله همراه مکانیک، در ماه گذشته ۱۰ هزار دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شدند که بنا به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ۳ هزار و ۷۰۱ دستگاه خودرو هنوز در گمرکات باقی مانده‌ است. بیش از هزار دستگاه از این خودروها در محاکم قضائی کشور دارای پرونده هستند اما بقیه آن‌ها می‌توانند بر اساس دستورالعمل‌ها ترخیص شوند.

دوست داری فروش خودرو تو هفت روز رو تجربه کنی؟اونم بدون پاسخ به یک تماس

همچنین صاحبان خودروهایی که پرونده قضایی آن‌ها حل و فصل شده، بدون محدودیت زمانی می‌توانند خودرو خود را ترخیص کنند. به گفته دبیر انجمن واردکنندگان، ارزش خودروهای باقی‌مانده در گمرکات کشور یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برآورد شده‌است. دادفر در ارتباط با ترخیص خودروهای‌ دپو‌شده و تاثیر آن بر روند قیمت خودروها نیز گفت: بازار خودرو کشور به سالانه یک میلیون خودرو نیاز دارد و ترخیص این تعداد خودرو تاثیر چندانی نخواهد داشت.

ترخیص خودرو از گمرک
ترخیص خودرو از گمرک
اخرین نکات تعویض پلاک را اینجا بخوانید

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان، راه‌حل تعدیل قیمت‌ها از سرگیری واردات خودرو است که با استفاده از ظرفیت صادراتی که توسط واردکنندگان خودرو ایجاد می‌شود، فراهم خواهد بود. بدین ترتیب افراد دارای کارت بازرگانی با ارز حاصل از صادرات می‌توانند خودرو وارد کنند. راه‌حل دیگر هم این است که تولید در کشور به گونه‌ای افزایش یابد که مشتریان با مراجعه به سایت خودروسازان بتوانند بلافاصله خودرو خریداری کنند. علاوه براین، دادفر میانگین ارزش واردات خودرو در ایران را یک میلیارد و پانصد میلیون دلار اعلام کرد که حاصل از واردات ۸۰ هزار دستگاه خودرو طی ۱۰ سال بوده است. گفتنی است، واردات خودرو تا سال ۱۳۹۶ مجاز بوده و در حال حاضر ممنوع است.

منبع: عصرخودرو

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مشخصات فنی ولوو xc90

مشخصات فنی تیگو 7

اپشن های میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه نیسان ایکس تریل و هوندا crv

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

کارت خودرو 

محاسبه افت قیمت خودرو

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها