بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۱ رسما معرفی شد

فهرست مطالب


به گزارش صفحه اخبار خودرو مجله همراه مکانیک، بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۱ با تغییراتی در نمای ظاهری و اجزای فنی رسما رونمایی شد. مدل جدید بی ام و که شباهت زیادی با نسخه سری ۳ دارد، رقبای سرسختی در بازار پیش روی خود دارد. از جمله آن‌ها می توان به آئودی A۶، مرسدس کلاس E و جنسیس G۸۰ اشاره کرد. نمای بیرونی خودرو برخلاف انتظار، بسیار ساده و بدون جذابیت ویژه‌ای تقریبا مشابه نسخه قبلی طراحی شده است. تنها چراغ‌ها باریک‌تر از نسخه قبل شده و روشنایی روز آن به دلیل وجود LED ها بیشتر به چشم می‌خورد. در عقب خودرو نیز تغییرات خاصی اتفاق نیفتاده و فقط حالت  Lشکل چراغ‌ها دستخوش تغییر شده است.

بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۱
بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۱

کابین بی ام و سری۵ در جدیدترین نسخه خود، دست نخورده باقی‌مانده و تنها تفاوتش با مدل۲۰۲۰ در مجهز بودن به تازه@ترین فناوری سرگرمی به نام آی درایو (iDrive 7) است. این نمایشگر جدید ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال، تجریه سفر لذت بخش‌تری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. تغییر اصلی مدل ۲۰۲۱ از سری ۵ در بخش فنی آن رخ داده و این خودرو مجهز به پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی شده است. جدیدترین بی ام و سری۵، در مدل‌های مختلف ۵۳۰i، ۵۳۰e  پلاگین هیبرید، ۵۴۰i و پیشرفته‌ترین مدل آن با نام M۵۵۰i به مشتریان عرضه خواهد شد.  

بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۱
بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۱

گفتنی است قیمت‌گذاری بی ام و سری۵ براساس نوع مدل آن متفاوت خواهد بود. برای مدل ۵۳۰i که مدل پایه محسوب می‌شود، قیمت جهانی ۵۴.۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. همچنین برای مدل‌‎های ۵۳۰e پلاگین هیبریدی و ۵۴۰i نیز قیمت‌های ۵۷.۲۰۰ و ۶۱.۷۵۰ گذاشته شده است. مدل M۵۵۰i که بیشترین سرعت را در تعویض دنده‌ها دارد نیز با قیمت ۷۶.۸۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. مدل ۵۳۰e پلاگین هیبرید، پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ دارد که قدرت آن ۲۸۸ اسب بخار و گشتاور آن ۴۲۰ نیوتن متر خواهد بود، همچنین بخش هیبریدی آن قدرتی معادل ۴۰ اسب بخار تولید می‌کند. پیشرفته ترین مدل از سری۵، M۵۵۰i نیز دارای پیشرانه هشت سیلندر ۴.۴ لیتری تویین توربوشارژ است که ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این مدل به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

منبع: زومیت

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

با آپشن‌های بی ام و z4 آشنا شوید

بی ام و Z4 بخریم یا 428i ؟

مقایسه فولکس پاسات و بی ام و سری 5

مقایسه مرسدس بنز C کلاس و بی ام و سری ۳

با مزایا و معایب بی ام و سری 6 آشنا شوید

مقایسه بنز کلاس e با بی ام و سری 7

مقایسه بنز کلاس e با بی ام و سری 7

 

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها