کرونا مهمترین رویداد خودرویی جهان را لغو کرد

فهرست مطالب


کرونا، اسمی که این روزها بیش از هر چیز دیگری آن را می‌شنویم و عده زیادی درگیر آن شده‌اند. شاید تا ماه گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد یک ویروس محلی در یکی از استان‌های کشور چین این‌چنین دنیا را به خود مشغول کند. اما موج این بیماری ناشناخته کشورها یکی پس از دیگری درمی‌نوردد و جان انسان‌های زیادی را در معرض خطر قرار می‌دهد. سایه سنگین این ویروس اما تنها بر سر سلامت مردم سنگینی نمی‌کند، بلکه اقصاد جهان را نیز در معرض تعطیلی قرار داده است.

نمایشگاه خودرو ژنو 2020
نمایشگاه خودرو ژنو 2020

به گزارش مجله همراه مکانیک، با قرنطینه شهرهای بسیاری در سراسر دنیا و تصمیم دولت‌ها بر تعطیلی مراکزی که در آن‌ها تجمع صورت می‌گیرد، فعالیت‌های اقتصادی به شکل جدی مورد تهدید قرار گرفته است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد صنعت خودروسازی دنیا به دلیل وابستگی در تولید و فروش در چین، بیش از همه ضربه خورده و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با افت فروش سنگینی مواجه شده‌اند. تعطیلی پی‌در‌پی کارخانه‌های تولید خودرو و قطعات در چین و کره‌جنوبی زنگ خطر را در اوایل شیوع این بیماری به صدا درآورده بود اما حالا با رسیدن پای کرونا به اروپا و حتی آمریکا، شرایط بحرانی‌تر شده و بسیاری از شرکت‌های خودروساز را دچار مشکلات اساسی کرده است.

نمایشگاه خودرو ژنو 2020
نمایشگاه خودرو ژنو 2020

در تازه‌ترین اتفاق و برخلاف حساب ویژه‌ای که بسیاری از خودروسازان مطرح بر روی نمایشگاه خودرو ژنو 2020 کرده بودند، دولت سویس تنها چند روز مانده به افتتاح این رویداد اعلام کرده است که به منظور مقابله با ویروس کرونا، هرگونه گردهمایی، فستیوال و اجتماع بیش از ۱۰۰۰ نفر را تا دو هفته آینده ممنوع کرده است تا بدین ترتیب نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به صورت کامل کنسل شده و در هیچ تاریخ دیگری در سال جاری میلادی نیز برگزار نشود. این در حالی است که بسیاری از خودروسازها، رونمایی از محصولات جدید خود را به این نمایشگاه موکول کرده بودند و در این شرایط به نظر می‌رسد این شرکت‌ها بایستی به رونمایی آنلاین از محصولات خود بسنده کنند. نمایشگاه خودرو ژنو بزرگ‌ترین رویداد خودرویی جهان است و سال گذشته بیش از 600 هزار نفر بازدید کننده داشت.

مطالعه مقالات زیر را ازدست ندهید:

با مزایا و معایب بورگوارد bx7 آشنا شوید

مقایسه ام وی ام 550 و ام وی ام 530

با مزایا و معایب آلفا رومئو جولیتا آشنا شوید

با معایب نیسان ایکس تریل آشنا شوید

مقایسه فولکس پاسات و هیوندای آزرا

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها