کاهش رضایت مردم از تامین قطعات خودرو سازان

فهرست مطالب


به گزارش مجله خودرو همراه مکانیک قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با اعلام نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان، گفت: رضایت مردم از تأمین قطعات یدکی و تعمیرات در نمایندگی‌های مجاز خودروسازان کاهش یافت.

سعید تاجیک در نشست خبری با بیان اینکه میزان پذیرش نمایندگی‌ها در سال 97 علیرغم کاهش تولید خودرو، افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: قیمت قطعات در نمایندگی های مجاز رشد کمتری از بازار آزاد داشته است و به همین دلیل مردم رغبت بیشتری به دریافت خدمات از نمایندگی های مجاز خودروسازان داشته اند، ضمن اینکه این نمایندگی ها در تأمین قطعات نیز موفق تر از بازار عمل کرده اند.   

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

تعویض پلاک خودرو

راهنمای خرید دست دوم

استعلام خلافی خودرو

وی افزود: شاخص تأمین و توزیع قطعات یدکی نیز افت داشته، ضمن اینکه شاخص رضایت مردم از تأمین قطعات یدکی 70 درصد بوده که با 7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است، پس رضایت مردم از تعمیرات و تأمین قطعات نسبت به سال 96 از کاهش برخوردار بوده است.

تاجیک تصریح کرد: برنامه کیفی سازی امسال نیز به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ابلاغ شده که برخی اصلاحات باید بر روی آن صورت می گرفت تا بتوان برنامه کارآمدی را شاهد بود. این اصلاحات در حال انجام است و در هفته جاری نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو در سال 97 گفت: این ارزیابی بر اساس دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو انجام شده و اساس آن، قانون حمایت مصرف کنندگان و آیین نامه اجرایی این قانون بوده که مصوب هیات وزیران است؛ ضمن اینکه دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز مدنظر قرار داده است.

قائم مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: چهار شاخص کیفیت خدمات، سرعت، هزینه خدمات و نتیجه عملکرد منجر به شکل گیری نتایج ارزیابی شرکت های خدمات پس از فروش می شود که بر این اساس، کیفیت خدمات وزن 25 درصدی، سرعت آن 20 درصد، هزینه خدمات 5 درصد و نتیجه عملکرد 50 درصد وزن این شاخص ها را به خود اختصاص می‌دهند؛ به نحوی که در بخش نتیجه عملکرد، رضایتمندی مشتری و شاخص‌های فرآیندی مدنظر قرار می‌گیرند.

منبع:تسنیم

مقالات مرتبط زیر  را از دست ندهید:

ترمز اضطراری خودرو

با نحوه کارکرد سیستم کنترل در سربالایی و سرازیری آشنا شوید

سیستم سوخت رسانی انژکتور چگونه عمل می کند

عملکرد دیفرانسیل خودرو چگونه است

با انواع سیستم تعلیق خودرو آشنا شوید

علت سر وصدای کابین چیست

ماهک گیربکس

تفاوت بنزین یورو 2 با یورو 4

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها