چه خودروهایی در سال 99 در بازار ایران وجود خواهند داشت؟

فهرست مطالب


در بخش افزایش تولید و عرضه محصولات جدید همیشه این گمانه وجود دارد که خودروسازان با رسیدن به ثبات مالی و فنی بهتر ، باید بتوانند مثل برخی از ماه‌ها تیراژ تولید خودرو را به بالای ۹۰۰ هزار دستگاه برسانند.

عرضه و یا معرفی طیف جدیدی از محصولات و یا گمانه‌زنی‌ها برای تولید برخی محصولات چینی، ایرانی و حتی آمریکایی موجب شانسی بهتر هرچند جزئی و اندک برای بهبود بازار در سال 99 می‌شود.

در این مطلب هشت خودرو که به احتمال بالا در سال 99  میزبان آن در بازار خودرو ایران خواهیم بود را به شما معرفی می‌کنیم. جالب است بدانید که این خودرو‌ها در رده قیمتی ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هستند.

ساینا فیس‌لیفت

سدان کوچک سایپا در دو سه سال اخیر حضور موفقی را در بازار خودرو داشته است و اکنون قرار است به زودی با یک فیس‌لیفت ملایم مجدد وارد بازار خودرو شود.

از این محصول به طور سالانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه به فروش می‌رسد و می‌توان گفت رقیب اصلی خودرو رانا است و به کل او را از دور رقابت خارج کرده است.

فورد تورنئو

این ون ۵ نفره ۴.۴ متری با ۱۰۰۰ لیتر گنجایش در قسمت بار، در بازارهای جهانی فروش خوبی را از آن خود کرده است. حال لازم است بدانید که این خودرو در اروپا مونتاژ می‌شود.

این محصول که توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی که به تولید محصولات چینی شهرت دارد، به ایران وارد شده است و احتمالا پس از تغییراتی در ظاهر، این خودرو وارد خط تولید می‌شود. طبق اظهارات برخی رسانه‌های خودرویی، تورنئو ایرانی‌سازی شده و با موتور و گیبرکس چینی به مشتریان تحویل داده می‌شود و قسمت جلو پنجره نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود.

ام وی ام X۵۵

ظاهر زیبا، موتور و گیربکس اقتصادی و مدرن در کنار برخی از امکانات به روز شده باعث می‌شود این خودرو سالانه حدود هزار تا ۱۵۰۰ دستگاه فروش داشته باشد. این عدد قطعا برای شرکت چری خوشایند نیست. این خودرو حدودا 400 میلیون قیمت دارد.

سو ایست A۵

سدان ۱۰ هزار دلاری A۵ به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۱۵ اسبی مجهز شده است. این خودرو همچنین به گیربکس CVT نیز مجهز است و دقیقا ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعدادی مستقیما این خودرو را به محصولی مناسب در کلاس سدان‌های اقتصادی سایز c تبدیل کرده است و عرصه را برای چری آریزو ۵، دنا و رهام تنگ‌تر می‌کند.

سمند K۱۳۲

این سدان تازه متولد شده ایران خودرو  که نمونه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ است، قطعا خودرو ارزان‌تر و ضعیف‌تری نسبت به ۳۰۱ است و کیفیت سواری آن نیز کمتر شده است. زیرا در بسیاری از قطعات این خودرو بازنگری‌هایی صورت گرفته است و بسیاری از آپشن‌های خودرو حذف شده‌اند.

جک S۴

این محصول امکانات به‌روزتری نسبت به اس ۵ و اس ۳ دارد و حد فاصل این دو محصول را به خوبی پر می‌کند. نیروگاه ۱.۵ لیتری توربو شارژ هم از سیستم پرخوران بهره برده است و قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است. لازم است بدانید که برای انتقال قدرت و گشتاور، یک گیربکس خودکار CVT طراحی کرده است.

رانا نیوفیس

این خودرو بعد از یک دهه و با چند تفاوت ساده قرار است دوباره با همان رنگ و ظاهر به مشتریان عرضه گردد. البته باید اشاره کنیم که این خودرو از موتور نسبتا قوی و پایداری بالا در کنار ظاهر متوازنش برخوردار است و نسبت به ساینا و تیبا برتری دارد.

رهام کراس کانتری

افرادی که دور اول عرضه سورن‌های توربو شارژ را به خاطر دارند به خوبی از ناهماهنگی‌های که در موتور ملی پیش آمده بود خبر دارند و بعید نیست همین اتفاق برای پیشرانه ارتقایافته تیبا نیز رخ دهد. اما لازم است بدانید که طرح ظاهری جذاب این کراس‌اوور در کنار قیمت پایین‌تر دو امتیاز ویژه برای این خودرو در بازار لحاظ می‌شود.

 

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

مشکل شاسی خودرو

سیستم برق خودرو

همه چیز در مورد طرح ترافیک

جعبه فیوز تندر 90

جعبه فیوز پژو 206

جعبه فیوز پژو پارس

 شکایت به خلافی خودرو

خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت

دریافت کارت سوخت

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها